КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 2а-9775/11/2670 Прізвище судді (суддів) першої інстанції: Бояринцева М.А.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Бужак Н.П., Аліменка В.О.;
за участю секретаря: Горяінової Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду (без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу) апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві на ухвалу Окружного адміністративного суду м.Києва від 29 грудня 2017 року (розглянута у відкритому судовому засіданні, м. Київ, дата складання повного тексту рішення - відсутня) у справі за заявою Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва до Державного підприємства Сортсервіс , за участю заінтересованої особи Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И Л А:
У липні 2011 року, Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державного підприємства Сортсервіс про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1 226, 05 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 вересня 2011 року позов задоволено.
28 грудня 2011 року Окружним адміністративним судом м. Києва було видано виконавчий лист.
22 грудня 20017 року Правобережним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві до Окружного адміністративного суду м. Києва подано заяву про заміну сторони виконавчого провадження у справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 грудня 2017 року заяву задоволено.
Замінено стягувача у виконавчому провадженні по примусовому виконанню виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва № 2а-9775/11/2670 на Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Державна податкова інспекція у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві подала апеляційну скаргу, в якій просила суд апеляційної інстанції скасувати оскаржувану ухвалу суду першої інстанції, постановити нову ухвалу, якою відмовити в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження.
Відповідно до п.13 ст.10 КАС України, суд під час розгляду справи в судовому засіданні здійснює повне фіксування його перебігу за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу, крім випадків, визначених цим Кодексом. Порядок такого фіксування встановлюється цим Кодексом.
Згідно ч.1 ст.229 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
За наявності заперечень з боку будь-кого з учасників судового процесу проти здійснення повного фіксування судового засідання за допомогою відеозаписувального технічного засобу таке фіксування здійснюється лише за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів відповідно ч.2 ст.313 КАС України визнала можливим проводити розгляд апеляційної скарги за відсутності сторін та їх представників.
Згідно ст.229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а ухвала судді - скасуванню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 320 КАС України у редакції, чинній на момент розгляду колегією суддів апеляційної скарги, підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є: 1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; 3) невідповідність висновків суду обставинам справи; 4) порушення норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.
Здійснюючи заміну сторони виконавчого провадження, суд першої інстанції прийшов до висновку, що діючим законодавством передбачено, що контроль за сплатою єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з 11.08.2013 року здійснюється територіальними органами ДФС України, а тому правонаступником Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва є Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві.
Колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з такою позицією суду першої інстанції, зважаючи на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 28 грудня 2011 року на примусове виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 5 вересня 2011 року у справі № 2а-9775/11/2670 виданий виконавчий лист про стягнення з Державного підприємства Сортсервіс (юридична адреса: 03041, м. Київ, вул. Генерала Родимцева, 15, код ЄДРПОУ 36557202) на користь Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (юридична адреса: 03150, м. Київ, вул. Горького, 70, код ЄДРПОУ 22869454) заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 1 226 (одна тисяча двісті двадцять шість) грн. 05 коп., з якої 1 117 (одна тисяча сто сімнадцять) грн. 07 коп. на р/р 37190011002621 та 108 (сто вісім) грн. 98 коп. на р/р 37195083002621 в ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019.
Постановою заступника начальника Голосіївського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління у місті Києві від 23 жовтня 2017 року відкрито виконавче провадження № 54981504 по примусовому виконанню виконавчого листа 28 грудня 2011 року № 2а-9775/11/2670.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1055 "Про деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" затверджено перелік територіальних органів Пенсійного фонду України, які реорганізуються шляхом злиття. 23 березня 2016 року створено Правобережне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Києві, до складу якого увійшло, в тому числі, Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва.
22.12.2017 Правобережним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в місті Києві подано заяву про заміну сторони виконавчого провадження.
В обґрунтування поданої заяви заявник зазначає, що з 11.08.2013 функції з адміністрування єдиного соціального внеску передано від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів.
Надаючи правову оцінку матеріалам та обставинам справи, а також наданим додатковим поясненням та запереченням сторін, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи № 406-18 від 04.07.2013 року внесено зміни до деяких законодавчих актів, зокрема, до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , в якому замінено слова територіальними органами Пенсійного фонду України словами органом доходів і зборів .
У той же час, відповідно до Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи .
Процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи .
Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Договори про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, укладені з органами Пенсійного фонду України до дня набрання чинності цим Законом, діють до закінчення строку дії таких договорів.
Пенсійний фонд України протягом десяти днів з дня набрання чинності цим Законом передає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, реєстр страхувальників станом на дату набрання чинності цим Законом.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, формує новий реєстр страхувальників на підставі даних, отриманих із Пенсійного фонду України, відомостей, отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також інформаційного фонду єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб та Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.
Встановити, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
Копії виписок про надходження таких коштів, надані органами Пенсійного фонду України відповідним органам доходів і зборів, є підставою для здійснення ними обліку в картках особових рахунків платників єдиного внеску.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
З даної норми вбачається, що всі дії, вчинені в процесі правопопередником, обов'язкові для правонаступника в такій самій мірі, в якій вони були обов'язкові для правопопередника. Правонаступник продовжує брати участь у справі правопопередника, а тому процес продовжується.
Однак, в даному випадку, 23.10.2017 року постановою державного виконавця Голосіївського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві вже відкрито виконавче провадження №54981504.
На підставі вище зазначеного, колегія суддів приходить до висновку, що в задоволенні заяви про заміну сторони Правобережному об'єднаному Управлінню Пенсійного фонду України в м. Києві має бути відмовлено.
Аналіз наведених правових положень та обставин справи дає підстави колегії суддів апеляційної інстанції для висновку, що судом першої інстанції рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.
Зі змісту частин 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Отже, суддя суду першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження у даній справі.
За таких обставин, заява об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про заміну сторони виконавчого провадження не підлягає задоволенню, а ухвала Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 грудня 2017 року має бути скасована, матеріали по ній повернуті для приєднання до справи.
Керуючись ст.ст. 2, 10, 11, 229, 241, 242, 243, 250, 251, 308, 310, 312, 317, 321, 325, 328, 329, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві - задовольнити повністю.
Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 грудня 2017 року про заміну сторони виконавчого провадження - скасувати.
У задоволенні заяви Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про заміну сторони виконавчого провадження - відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Верховного Суду в порядку та строки, передбачені ст. 329 КАС України.
(Повний текст виготовлено - 24 липня 2018 року)
Головуючий суддя: Л.О. Костюк
Судді: Н.П. Бужак,
В.О. Аліменко
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2018 |
Оприлюднено | 24.07.2018 |
Номер документу | 75453406 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Костюк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні