Справа № 815/2734/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Альфа-Сталь до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання зареєструвати податкову накладну, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Альфа-Сталь з позовною заявою до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №399832/34220657 від 12.12.2017 року, зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №31 від 06.11.2017 року.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов обґрунтований позивачем тим, що податковому органу надані всі документи, які підтверджують здійснення спірних господарських операцій, позивач не підпадає під жодний критерій оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних, оскаржуване рішення є не чітким, тощо.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №31 від 06.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято враховуючи ненадання платником податків документів, визначених Вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , тобто, є обґрунтованим та прийнятим у відповідності до вимог законодавства.
Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю Альфа-Сталь є юридичною особою, профільним видом діяльності якої є оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.
Між ТОВ Альфа-Сталь та ТОВ ЛК Енергія 22 березня 2016 року укладений договір №11, за умовами якого позивач зобов'язується відвантажити ТОВ ЛК Енергія товар, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах, передбачених цим договором, приймати та оплачувати цей товар. Асортимент, кількість, ціна, сума та нормативний стандарт, згідно якого здійснюється поставка, вказуються у рахунках-фактурах та видаткових накладних (аркуші справи 27-29).
ТОВ Альфа-Сталь виписало ТОВ ЛК Енергія рахунок №1270 від 06.11.2017 року на суму 750000 грн. (у тому числі ПДВ 125000 грн.) на оплату за товар - Лист х/к 1,8х1250х2500 мм у кількості 40,167 т (аркуш справи 30), за яким 06.11.2017 року ТОВ ЛК Енергія перераховано на рахунок позивача передоплату за товар лист х/к, код товару НОМЕР_1 у розмірі 200000 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 33333,33 грн., що підтверджується випискою по рахунку за 06.11.2017 року (аркуш справи 47) та на підставі передплати позивачем виписана на користь ТОВ ЛК Енергія податкова накладна №31 від 06.11.2017 року (аркуш справи 20).
ТОВ Альфа-Сталь направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №31 від 06.11.2017 року та отримало квитанцію про прийняття документа та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах з УКТ ЗЕД: 7209. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в п. п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу (аркуш справи 21).
На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 05 грудня 2017 року направлено до ДФС України в електронному вигляді повідомлення від 05.12.2017 року №3 з поясненнями (аркуші справи 152-153) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК реєстрація якої/го зупинена. У поясненнях зазначено, що ТОВ Альфа-Сталь зареєстроване 07.02.2006 року виконавчим комітетом Одеської міської ради., свідоцтво про державну реєстрацію від 07.02.2006 року №15561020000017172. Місцезнаходження ТОВ Альфа-Сталь є: 65005, Одеська обл., м. Одеса, вул. Балківська, буд., 84. ТОВ Альфа-Сталь використовує у своїй діяльності офісні та складські приміщення на підставі договору оренди офісу №345 від 01.09.2014 року з ТОВ Юг-Пласт , код 32431058, загальною площею 119 кв. м., договору оренди складського приміщення №2-17 від 03.01.2017 року за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 33, загальною площею 1500 кв. м. Станом на 29.11.2017 року кількість працюючих 19 чол., середня заробітна плата -5800 грн. Основним видом діяльності ТОВ Альфа-Сталь є оптова торгівля товарами господарського призначення (код 46.49 за КВЕД 009.2010). 06.11.2017 року від ТОВ ЛК Енергія одержано передплату за лист х/к, код товару НОМЕР_1. До вказаних пояснень додано договір, рахунок, банківську виписку, податкову накладну.
Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.12.2017 року №399832/34220657 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №31 від 06.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 150), оскільки надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до положень п. 5, 12, 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрації підлягають податкові накладні незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній.
Після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірка, зокрема, відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення її реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з п. п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зі змісту Квитанції від 18.11.2017 року по податковій накладній ТОВ Альфа-Сталь №31 від 06.11.2017 року вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.
Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (чинних на час виникнення спірних правовідносин) одним з критеріїв моніторингу податкової накладної є: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Відповідно до п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, позивач мав надати до податкового органу наступні документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до положень п. п. 201.16.2, п. п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) письмові пояснення та/або копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку, який не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання передає їх до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка розглядає ці документи та приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017 року (чинної на момент виникнення спірних правовідносин) підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
З повідомлення від 05.12.2017 року №3 з поясненнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК реєстрація якої/го зупинена, вбачається подання позивачем до податкового органу договору, рахунку, банківської виписки, податкової накладної.
Суд звертає увагу на не надання позивачем доказів того які саме документи направлені до податкового органу, їх номерів, дат не має в повідомленні.
Крім того, до податкового органу не надавалися додатки до договору, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством, тощо.
Позивачем зазначено в позові про надання на адресу ДФС з повідомленням копій договорів, рахунків, видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, звітів про операції по рахунку, документів на підтвердження набуття товару, однак суд звертає увагу на те, що доказів надання до податкового органу позивачем цих документів до суду не надано та більша частина цих документів складена в січні-лютому 2018 року, тобто, вже після прийняття комісією рішення від 12.12.2017 року №399832/34220657 про відмову в реєстрації податкової накладної №31 від 06.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому ці документи не могли бути надані до прийняття відповідачем оскаржуваного рішення.
Крім того, позивачем не були надані до ДФС України документи, які підтверджували пояснення позивача щодо наявності офісних і складських приміщень, персоналу, тощо.
Також, суд звертає увагу на ту обставину, що за умовами укладеного між ТОВ Альфа-Сталь та ТОВ ЛК Енергія договору №11 від 22.03.2016 року розрахунки по зазначеному договору здійснюються шляхом перерахунку на розрахунковий рахунок постачальника 100 % передоплати, а при зміні способу чи строків розрахунків за товар, що поставляється в кожному індивідуальному випадку оформлюється додаткова угода, яка є невід'ємною частиною даного договору.
Разом з цим, за рахунком на оплату №1270 від 06.11.2017 року покупець мав сплатити повну вартість товару в розмірі 750 000 грн., однак сплатив передплату у розмірі 200000 грн., що не відповідає умовам договору та в такому випадку позивач мав надати до ДФС України та до суду додаткову угоду щодо зміни умов оплати, проте такого документу позивачем не надано.
Таким чином, позивач не виконав вимоги законодавства та не надав для розблокування податкової накладної всіх документів для підтвердження здійснення господарської операції, за якою ним подана на реєстрацію податкова накладна.
За таких умов, суд не вбачає протиправності оскаржуваного рішення від 12.12.2017 року №399832/34220657 про відмову в реєстрації податкової накладної №31 від 06.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому у суду не має підстав для скасування такого рішення та зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну №31 від 06.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Альфа-Сталь не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавства та не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Альфа-Сталь (вул. Балківська, 84, офіс 203, м. Одеса, 65005, код ЄДРПОУ 34220657) до Державної фіскальної служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №399832/34220657 від 12.12.2017 року, зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №31 від 06.11.2017 року - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 26.07.2018 |
Номер документу | 75481890 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні