Справа № 815/2863/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2018 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І. розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Управління архітектури та містобудування Одеської міської про визнання протиправним рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулися ОСОБА_1, ОСОБА_2 з позовною заявою до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправним рішення Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-07/63 від 06.03.2018 року про відмову у наданні зі змінами містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку, зобов'язання відповідача надати позивачам зі змінами містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачам відповіді на відзив.
Позивачі в судове засідання не з'явилися, представник позивачів надіслав до суду клопотання про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження. Позов обґрунтований тим, що позивачі на законних підставах набули право власності на земельні ділянки рекреаційного призначення з цільовим призначенням - для індивідуального дачного будівництва, затвердження Плану зонування територій м. Одеси відбулося після реєстрації земельних ділянок за позивачами, а тому вони мають право використовувати свої ділянки на свій розсуд відповідно до їх цільового призначення та мають право на внесення змін у містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9.
Відповідач в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи за його відсутності. З відзиву на позовну заяву (аркуші справи 44-47) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки внесення змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 від 03.04.2017 року №01-07/63 призведе до невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Зазначені обставини обґрунтовані тим, що Генеральним планом м. Одеси на місці розташування земельних ділянок позивачів передбачено розташування території закладів охорони здоров'я та соціального забезпечення (зона установ відпочинку та туризму КВТ).
Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
За умовами договору купівлі-продажу від 19 серпня 2016 року ТОВ Валентин передав у власність (продав) ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в рівних частках кожний земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/8, кадастровий номер 5110136900:44:003:0156, віднесену до категорії земель рекреаційного призначення, за цільовим призначенням надану для індивідуального дачного будівництва, площею 0,1000 га (аркуш справи 24).
Право власності на зазначену земельну ділянку належним чином зареєстровано за позивачами, про що свідчать Відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (аркуш справи 25-26).
За умовами договору купівлі-продажу від 19 серпня 2016 року ТОВ Валентин передав у власність (продав) ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в рівних частках кожний земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/9, кадастровий номер 5110136900:44:003:0159, віднесену до категорії земель рекреаційного призначення, за цільовим призначенням надану для індивідуального дачного будівництва, площею 0,0998 га (аркуш справи 27).
Право власності на зазначену земельну ділянку належним чином зареєстровано за позивачами, про що свідчать Відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (аркуш справи 28).
За умовами договору купівлі-продажу від 30 серпня 2016 року ТОВ Валентин передав у власність (продав) ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в рівних частках кожний земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, кадастровий номер 5110136900:44:003:0167, віднесену до категорії земель рекреаційного призначення, за цільовим призначенням надану для індивідуального дачного будівництва, площею 0,0498 га (аркуш справи 22).
Право власності на зазначену земельну ділянку належним чином зареєстровано за позивачами, про що свідчать Відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (аркуш справи 23).
Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради 03.04.2017 року ОСОБА_1, ОСОБА_2 видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва міні-готелю з цільовим призначенням земельної ділянки - для індивідуального дачного будівництва, категорія земель - землі рекреаційного призначення (аркуші справи 18-20).
Оскільки таке будівництво є економічно не обґрунтованим та не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки, що може мати наслідком притягнення позивачів до відповідальності, вони 28 лютого 2018 року звернулися до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради із заявою про внесення змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки щодо будівництва дачного будинку замість міні-готелю (аркуш справи 21).
За результатами розгляду зазначеної заяви, 06.03.2018 року Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради прийнято рішення, оформлене листом №01-07/63, про відмову ОСОБА_1, ОСОБА_2 у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9, Київський район, м. Одеса для будівництва дачного будинку з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам діючої містобудівної документації (тобто плану зонування) (аркуші справи 16-17).
Позивачі не погодилися з правомірністю такої відмови та звернулися до суду з цим позовом.
Відповідно до ст. 14 Конституції України право власності не землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно з положеннями ст. 5, 78, 91, 154 Земельного кодексу України земельне законодавство базується на принципах невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; забезпечення гарантій прав на землю, тощо.
Право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.
Власники земельних ділянок зобов'язані забезпечувати використання їх за цільовим призначенням.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування без рішення суду не мають права втручатись у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження належною йому земельною ділянкою або встановлювати непередбачені законодавчими актами додаткові обов'язки чи обмеження.
Згідно з положенням ч. 4 ст. 373, ч. 1 ст. 375 Цивільного кодексу України власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення.
Власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам.
Таким чином, обов'язковою умовою користування земельною ділянкою є її використання за цільовим призначенням, а втручання, в тому числі, органів місцевого самоврядування в таке користування, забороняється.
Відповідно до положень ст. 50, 51 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.
До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.
Оскільки у позивачів у власності перебувають земельні ділянки рекреаційного призначення з цільовим призначенням - для індивідуального дачного будівництва, вони можуть їх використовувати для дачного будівництва.
Таким чином, обмеження позивачів в праві на належне користування своїми земельними ділянками за їх цільовим призначенням є протиправним, а не внесення змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за заявою позивачів є саме такими обмеженнями, які перешкоджають позивачам здійснити дачне будівництво.
Відповідно до ч. 2 ст. 8, ч. 1 ст. 16, ч. 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.
Зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.
Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Таким чином, норми Закону України Про регулювання містобудівної діяльності також передбачають обов'язковість використання земельної ділянки за її цільовим призначенням навіть в разі встановлення нового функціонального призначення, якщо це відбулося вже після набуття права власності на землю.
Відповідно до ч. 4, 8 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є, в тому числі, невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.
Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.
Оскільки позивачі набули права власності на земельну ділянку ще в серпні 2016 року, бажають її використовувати виключно за цільовим призначенням, а Плану зонування територій м. Одеси (зонінг), затверджений рішенням Одеської міської ради 19.10.2016 року, тобто, вже після набуття позивачами права власності на землю, рішення Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-07/63 від 06.03.2018 року про відмову у наданні зі змінами містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку є протиправним.
Враховуючи зазначені обставини, у суду є всі підстави для зобов'язання відповідача надати позивачам зі змінами містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак відповідач не довів правомірності свого рішення, що є підставою для його скасування та зобов'язання відповідача вчинити дії, про які просить позивач.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1, ОСОБА_2 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 90, 139, 243-246, 255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 (вул. Авдєєва-Чорноморського, буд. 4, корп. Л , м. Одеса), ОСОБА_2 (АДРЕСА_1) до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради (вул. Гоголя, 10, м. Одеса, 65082) про визнання протиправним рішення Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-07/63 від 06.03.2018 року про відмову у наданні зі змінами містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку, зобов'язання відповідача надати позивачам зі змінами містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку - задовольнити.
Визнати протиправним рішення Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-07/63 від 06.03.2018 року про відмову у наданні зі змінами містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку.
Зобов'язати Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради надати ОСОБА_1, ОСОБА_2 зі змінами містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №01-07/63 від 03.04.2017 року за адресою: вул. Дача Ковалевського, 81-А/7, А/8, А/9 для будівництва дачного будинку.
Стягнути з Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 02498820) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) сплачений судовий збір у розмірі 704,80 грн.
Стягнути з Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 02498820) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_2) сплачений судовий збір у розмірі 704,80 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л. І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 26.07.2018 |
Номер документу | 75481910 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні