ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 липня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/279/18
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Самойлюк Г. П.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
доповідача - судді Турецької І.О.
суддів - Стас Л.В., Градовського Ю.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В до Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, а також про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
У січні 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В (далі - ТОВ Сантехстроймонтаж - В ) звернулось до суду першої інстанції з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України) про визнання протиправними та скасування рішень від 12.12.2017 року за №401536/33507033 та №399835/33507033, від 13.12.2017 року за №403725/33507033, від 14.12.2017 року за №418786/33507033 про відмову в реєстрації податкових накладних від 16.11.2017 року за №21, від 23.11.2017 року за №22, від 27.12. 2017 року за №26 та №29 в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 1 485 545,44 грн. з урахуванням податку на додану вартість (далі - ПДВ).
До того ж позивач просив зобов'язати ДФС України зареєструвати перелічені вище податкові накладні та вважати їх прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня, коли їх було надіслано.
В обґрунтування позовних вимог, товариство посилалось на те, що відмова комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є такою, що не відповідає вимогам податкового законодавства, адже на вимогу фіскального органу, після зупинення реєстрації податкової накладної, платником податків були надані усі належні документи.
На думку позивача, контролюючий орган, відмовляючи у реєстрації податкових накладних, безпідставно зазначив, що додатково подані платником податків документи для реєстрації податкових накладних складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.
Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив із того, що ТОВ Сантехстроймонтаж - В , порушуючи вимоги наказу Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 року, не надало відповідачу копії первинних документів, а саме щодо придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передавання товарів (робіт, послуг).
Зазначене, на думку суду першої інстанції, дає підстави вважати, що оскаржувані рішення прийняті ДФС України в межах компетенції та у спосіб, передбачений законодавством, що регулює спірні правовідносини.
Не погоджуючись з даним судовим рішенням, вважаючи його незаконним та необґрунтованим, ТОВ Сантехстроймонтаж - В просить його скасувати та прийняти нове - про задоволення позову.
Аргументуючи доводи апеляції, ТОВ Сантехстроймонтаж - В наголосило на тому, що підстава, яка зазначена у рішеннях ДФС України про відмову в реєстрації податкової накладної, а саме: надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, є необґрунтованою та нечіткою, оскільки містить множинне трактування. Апелянт стверджує про те, що з цієї відповіді контролюючого органу він не міг встановити, що саме він порушив, які документи складені з порушенням законодавства, а яких документів було недостатньо для проведення відповідної реєстрації податкових накладних.
Позаяк були відсутні клопотання від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, судовий розгляд, відповідно до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, відбувся в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що є підстави для задоволення апеляції, з огляду на наступне.
Судом першої інстанції, а також безпосередньо судом апеляційної інстанції були встановлені наступні фактичні обставини справи.
Так, основним видом діяльності ТОВ Сантехстроймонтажт - В є будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20).
ТОВ Сантехстроймонтаж - В має дозвіл Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів устаткування підвищеної небезпеки (газовикористовуюче обладнання, газонебезпечні роботи).
01.07.2017 року між ТОВ Поромний комплекс Орлівка (Замовник) та ТОВ Фаворит. ВЛ (Генеральний підрядник) укладено Договір генерального підряду № 01, відповідно до якого Замовник доручає, а Генеральний підрядник зобов'язується на умовах, передбачених цим договором та відповідно до проектної документації, організувати та виконати своїми і/або залученими силами будівельні роботи, а саме: будівництво поромного комплексу з міжнародним пунктом пропуску Орловка - Ісакча на території Орлівської сільської ради (за межами населеного пункту) Ренійського району Одеської області (а.с.18-27).
31.10.2017 року між ТОВ Фаворит. ВЛ (Генеральний підрядник) та ТОВ Сантехстроймонтаж - В (Субпідрядник) укладено Договір субпідряду № 5, відповідно до якого субпідрядник зобов'язується за завданням генпідрядника виконати повний об'єм робіт з монтажу систем опалення, внутрішні мережі водопостачання та каналізація поромного комплексу з міжнародним пунктом пропуску Орловка - Ісачка на території Орлівської сільської ради (за межами населеного пункту) Ренійського району Одеської області в установлений цим договором строк та відповідно (в обсягах) до кошторисної документації (а.с.31-35).
Згідно з п.3.5 даного Договору субпідряду Генеральний підрядник зобов'язаний сплатити Субпідряднику аванс в розмір 100% вартості матеріалів, що становить 4 199 625,36 грн.
До того ж, п. 9.6.3 передбачена відповідальність для Субпідрядника у вигляді штрафу в розмірі 20% за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п. 3.5 Договору субпідряду Генеральний підрядник протягом листопада 2017 року перерахував на адресу Субпідрядника авансові платежі, відповідно до платіжних доручень №№104, 106, 116, 117.
Так, Генеральним підрядником було перераховано:
16.11.2017 року авансовий платіж у розмірі 371 386,35 грн. (в т.ч. ПДВ - 61879,73 грн.);
23.11.2017 року авансовий платіж у розмірі 371 386,35 грн. (в т.ч. ПДВ - 61879,73 грн.);
27.11.2017 року авансовий платіж у розмірі 371 386,35 грн. (в т.ч. ПДВ - 61879,73 грн.);
27.11.2017 року авансовий платіж у розмір 371 386,35 грн. (в т.ч. ПДВ - 61879,73 грн.).
За правилами першої події позивачем було виписано податкові накладні за №№ 21, 22, 26, 29, які були направлені на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (т.1 а.с.47-52).
04.12.2017 року позивачем отримано квитанції за результатами обробки: документ прийнято, реєстрація зупинена (т.1 а.с.53-56).
Зазначено про виявлені помилки, зокрема: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена.
ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків).
За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання за товарами згідно УКТ ЗЕД: 43.22.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ №567 від 13.06.2017 року та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
На виконання вказаної пропозиції, в період з 05.12.2017 року по 07.12.2011 року, ТОВ Сантехстроймонтаж - В засобами електронного зв'язку направило до ДФС України повідомлення щодо подачі документів про підтвердження операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.
Так, позивачем на адресу контролюючого органу було надіслано: Договір генерального підряду №01 від 01.07.2017 року, Договір субпідряду № 5 від 31.10.2017 року, копії платіжних рахунків, податкові декларації, копії податкових накладних №№ 21, 22, 26, 29, копії квитанцій, копії видаткових накладних за листопад - грудень 2017 року на придбання матеріалів, копія таблиці даних платника податку №1 від 16.12.2017 року та квитанцій, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПК/РК від 05.12.2017 року №№1,2 від 06.12.3017 року, №3 від 07.12.2017 року №5.
Позивач в підтвердження реальності господарських операцій надав докази щодо наявності у нього належної матеріально-технічної бази.
Понад те, підтверджуючи факт виконання робіт за спірним Договором субпідряду, платник податків надав:
- копії укладених ним з фізичними особами-підприємцями цивільно-правових договорів, копію дозволу на здійснення профільного виду діяльності, копії актів виконаних будівельних робіт, копії договорів на поставку товарно-матеріальних цінностей, копії товарно-транспортних накладних, докази перерахування Генеральним підрядником авансу, а також відомості бухгалтерського обліку.
Для підтвердження дотримання принципу обачності при виборі контрагента, в особі ТОВ Фаворит. ВЛ , позивач надав: копію його статуту, витяг з ЄДР, свідоцтво про реєстрацію ТОВ Фаворит.ВЛ , витяг з Реєстру платників податку на додану вартість.
До того ж була надана ліцензія Державного архітектурно-будівельної інспекції України від 09.06.2017 року №25 - Л на проведення ТОВ Фаворит.ВЛ господарської діяльності з будівництва об'єктів IV і V категорій складності.
Комісією ДФС України, яка уповноважена приймати рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №401536/33507033 від 12.12.2017 року, №399835/33507033 від 12.12.2017 року, №403725/33507033 від 13.12.2017 року, №418786/33507033 від 14.12.2017 року, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №21 від 16.11.2017 року, №22 від 23.11.2017 року, №26 від 27.11.2017 року, №29 від 27.11.2017 року, оформлених ТОВ Сантехстроймонтаж - В (т.1 а.с.129-132).
Аналіз норм податкового законодавства, що регулюють спірні правовідносини та оцінка належності, допустимості, достовірності, достатності кожного доказу окремо, а також їх взаємного зв'язку, свідчить про те, що вони, тобто докази, необґрунтовано були оцінені судом першої інстанції, як недоведені та безпідставні і як такі, що не можуть спростувати правову позицію контролюючого органу, з наступних підстав.
Вказаного висновку колегія суддів дійшла враховуючи наступне.
Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 187.1 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пункт 201.10 Податкового кодексу України передбачає, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. п. 14.1.60 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016 року).
У свою чергу, відповідно до п. 74.2 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями п. 20.2 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 201.16 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.п. 201.16.1 Податкового кодексу України).
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями п.п. 201.16.2 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу, відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3. Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкових накладних за №№21,22,26,29 була зупинена у зв'язку з її відповідністю, як зазначено ДФС України, пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків - за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД.
Відповідно до п. 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 1): обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом МФУ 13 червня 2017 року № 567 ТОВ Сантехстроймонтаж - В подані пояснення і повний перелік документів, копії яких додані до матеріалів справи.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Проте в спірних рішеннях комісії ДФС зазначено про те, що платником податків подані копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
За таких обставин, колегія суддів вважає, що контролюючий орган обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які з них складені з порушенням законодавства і в чому саме полягають ці порушення.
Так, оскаржуване рішення фіскального органу породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
Суд першої інстанції не дав наведеним обставинам належної правової оцінки та помилково вважав, що сукупність первинних документів, наданих до відповідачу, а також до матеріалів справи, дають підстави для сумніву щодо дійсності правочинів, які відбулись між позивачем та ТОВ Фаворит. ВЛ .
Колегія суддів вважає правильним висновок апелянта про те, що рішення ДФС України за №№ 401536/33507033, 399835/33507033, 403725/33507033, 418786/33507033 є протиправними та підлягають скасуванню.
Переходячи до дослідження законності вимог позивача про обов'язок контролюючого органу зареєструвати податкові накладні, слід звернути увагу на наступне.
Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Викладені норми законодавства, свідчать про право суду, у випадку встановлення порушення прав позивача, зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати відповідні рішення або вчиняти певні дії.
За підсумком викладеного, колегія суддів встановила невідповідність висновків, викладених в рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, що є, згідно з п.3 ч.1 ст.317 КАС України, підставами для його скасування.
Враховуючи, що ТОВ Сантехстроймонтаж - В сплатило судовий збір за подачу позову та апеляційної скарги на загальну суму 9691,00 грн., суд апеляційної інстанції, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, вважає за необхідним стягнути із суб'єкта владних повноважень на користь позивача вказану суму понесених судових витрат (ч.1 ст.139 КАС України).
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 325 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В до Державної фіскальної служби України - задовольнити.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року - скасувати.
Ухвалити у справі нову постанову, яким адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, а також про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
- № 401536/33507033 від 12.12.2017 року, №399835/33507033 від 12.12.2017 року, №403725/33507033 від 13.12.2017 року, №418786/33507033 від 14.12.2017 року.
Визнати протиправною відмову Державної фіскальної служби України у реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- № 21 від 16.11.2017 року, №22 від 23.11.2017 року, №26 від 27.11.2017 року, №29 від 27.11.2017 року на загальну суму 1 485 545,44 грн.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 21 від 16.11.2017 року, №22 від 23.11.2017 року, №26 від 27.11.2017 року, №29 від 27.11.2017 року на загальну суму 1 485 545,44 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код за ЄДРПОУ 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Сантехстроймонтаж - В (код за ЄДРПОУ 33507033) судові витрати в сумі 9691,00 (дев'ять тисяч шістсот дев'яносто одна) грн.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Доповідач - суддя І.О. Турецька
суддя Л.В. Стас
суддя Ю.М. Градовський
Повне судове рішення складено 23.07.2018 року.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2018 |
Оприлюднено | 26.07.2018 |
Номер документу | 75483210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Турецька І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні