Рішення
від 17.07.2018 по справі 825/1626/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 липня 2018 року Чернігів Справа № 825/1626/18

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участю секретаря Терехової Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовомУправління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації в особі голови комісії з припинення юридичної особи ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про за участю представників сторін: представників позивача представника відповідача визнання протиправним, скасування рішення ОСОБА_2, діє на підставі довіреності № 03-03/9 від 24.05.2018 ОСОБА_3, діє на підставі довіреності № 03-03/10 від 24.05.20148 ОСОБА_4, діє на підставі довіреності 865/9/25-01-10-15 від 09.02.2018 У С Т А Н О В И В:

Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації звернулось до суду з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання протиправним, скасування рішення №1283/25-01-13-03 від 10.11.2017, а також вимоги № Ю-1750-17 від 09.10.2017.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що з метою удосконалення та оптимізації структури Чернігівської обласної державної адміністрації розпорядженням голови від 12 жовтня 2016 року № 612 припинено юридичну особу Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації, реорганізувавши шляхом приєднання до Департаменту економічного розвитку облдержадміністрації. Нині працює комісія з припинення юридичної особи Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації. Інформацію про припинення юридичної особи Управління промисловості транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) 02.11.2016 на підставі розпорядження голови Чернігівської обласної державної адміністрації від 12.10.2016 № 612 (запис №95). Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Відповідно до п.4 ст. 105 ЦКУ починаючи з 02.11.2016 повноваження щодо управління справами юридичної особи Управління промисловості транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації перейшли до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) та розпочато процедуру реорганізації.

Станом на 02.05.2017 в Управлінні промисловості транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації заборгованість по податкам і зборам перед бюджетом відсутня. За період з 03.01.2017 по 02.05.2017 до комісії з припинення юридичної особи Управлінням промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації запит від Головного управління ДФС у Чернігівській області про проведення рішення про наявність податкового боргу не надходило. Пунктом 11.6 Порядку обліку платників податків і зборів, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року передбачено, що органи фіскальної служби повинні так організувати свою роботу, щоб вимоги до підприємства зі сплати податкових платежів, якщо такі матимуть місце, були пред'явлені до платника протягом строку, передбаченого для пред'явлення кредиторами своїх вимог до підприємства.

Відповідно до п. 5 ст.105 ЦКУ строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи., тобто Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату і несвоєчасне перерахування) єдиного внеску повинно було пред'явлено до Управління промисловості транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації не пізніше 02.05.2017 (повідомлення оприлюднено 02.11.2016). Станом на 02.05.2017 до Управлінням промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації рішення та вимоги про наявність податкового боргу не були пред'явлені, а дані про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів не були внесені до Єдиного державного реєстру.

Таким чином, позивач зазначає, що рішення № 1283/25-01-13-03 від 10.11.2017 ГУ ДФС у Чернігівській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску не ґрунтується на нормах чинного законодавства.

Відповідач не погоджуючись з позовними вимогами, надіслав відзив на позов, відповідно до якого зазначає, що у 2016 році позивач несвоєчасно сплачував єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. У зв'язку з цим та на підставі частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкові державне соціальне страхування ГУ ДФС у Чернігівській області відповідно до частини 14 статті 25 вказаного Закону прийняло рішення №1283/25-01-13-03 від 10.11.2017 про застосування штрафних санкцій у розмірі 6512,09 грн та пені у розмірі 512,17 грн. Зі змісту позову вбачається, що Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської ОДА визнає факт несвоєчасного перерахування єдиного внеску в зв'язку з недостатнім фінансуванням та не оспорює ні підстави нарахування, ні розмір застосованих до нього вказаним Рішенням штрафних санкцій та пені, тобто також визнає підстави, порядок розрахунку та розмір штрафу та пені.

Відповідач зазначає, що Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкові державне соціальне страхування передбачає обов'язок платника сплачувати єдиний внесок щомісячно, у встановлений строк під час кожної виплати заробітної плати, на суми якої нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум та у розмірі, встановленому для таких платників. Вказаним Законом встановлені тільки два винятки, коли платник звільняється від виконання цього обов'язку у визначеному порядку: якщо нарахований внесок вже сплачений у встановлені строки; якщо за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Будь-яких інших випадків звільнення платника від сплати ЄСВ у встановлені порядку та строки, законом не передбачено. Крім того, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Також представник відповідача зазначив, що підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до позивача у вигляді штрафних санкцій та пені за невиконання вимог Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкові державне соціальне страхування , виникли тільки після прийняття посадовою особою органу доходів і зборів відповідного Рішення про застосування штрафних санкцій. Відповідно до п.16 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкові державне соціальне страхування строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів і нарахованої пені не застосовується, тобто чинним законодавством не обмежений строк прийняття відповідного рішення про застосування штрафних санкцій і пені за невиконання вимог. Що стосується пред'явлення вимог до юридичної особи, що знаходиться у стані припинення, після спливу встановленого строку для пред'явлення кредиторських вимог, то представник відповідача зазначає, що протягом встановленого строку для пред'явлення кредиторських вимог заявляються ті вимоги, які вже виникли та були підтверджені у встановленої порядку на вказану дату. Але підприємство, що припиняється, зберігає статус юридичної особи до дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення, що передбачено частиною 2 статті 104 Цивільного кодексу України. І протягом всього цього строку зберігається його цивільна правоздатність (здатність мати права та обов'язки), що випливає з приписів частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України. Тобто протягом вказаного періоду часу (з моменту спливу строку для пред'явлення кредиторських вимог до моменту припинення) у юридичної особи ще можуть виникати відповідні зобов'язання.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03.04.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 08.05.2018 було вирішено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та замінено розгляд справи по суті підготовчим засіданням.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.05.2018 закрито підготовче засідання та призначено справи до розгляду по суті.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

З метою удосконалення та оптимізації структури Чернігівської обласної державної адміністрації розпорядженням голови від 12 жовтня 2016 року № 612 припинено юридичну особу Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації, реорганізувавши шляхом приєднання до Департаменту економічного розвитку облдержадміністрації (а.с. 41).

Відповідно до додатку до розпорядження голови від 12 жовтня 2016 року № 612 затверджено склад комісії з припинення юридичної особи - Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації (а.с. 41 зворот, а.с. 42-44, а.с. 45).

Інформацію про припинення юридичної особи - Управління промисловості транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) 02.11.2016 на підставі розпорядження голови Чернігівської обласної державної адміністрації від 12 жовтня 2016 року № 612 та з цього часу управління перебуває в сані припинення (а.с. 46, 47-48).

Починаючи з 02.11.2016 повноваження щодо управління справами юридичної особи Управління промисловості транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації перейшли до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) та розпочато процедуру реорганізації.

ГУ ДФС у Чернігівській області прийнято Рішення № 536/25-01-13-03 від 06.09.2017 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 7024,26 грн, з якої 6512,09 грн - сума штрафу та 512,17 грн - сума нарахованої пені.

Не погоджуючись із вказаним Рішенням Управлінням промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації було подано до Державної фіскальної служби України скаргу від 19.09.2017 № 03- 03/1415 про скасування Рішення, як такого що суперечить нормам чинного законодавства.

За наслідками розгляду скарги Державна фіскальна служба України, рішенням від 20.10.2017 №17949/5/99-99-4-02-02-25 встановила, що оскаржуване Рішення винесене не за встановленою формою, але дане порушення не скасовує суму штрафної санкції та пені по суті, а тому скарга підлягає частковому задоволенню, а саме: рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 536/25-01-13-03 від 06.09.2017 ГУ ДФС у Чернігівській області необхідно скасувати та вважати відкликаним з дня прийняття даного рішення, зобов'язано ГУ ДФС у Чернігівській області винести та направити нове рішення Управлінню промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівській облдержадміністрації.

Так, ГУ ДФС у Чернігівській області було прийнято Рішення від 10.11.2017 № 1283/25-01-13-03 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Загальна сума штрафних санкцій складає 7024,26 грн, з якої 6512,09 грн - сума штрафу та 512,17 грн - сума нарахованої пені.

Не погоджуючись із вказаним Рішенням 23.11.2017 Управлінням промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації подано скаргу до Державної фіскальної служби України та листом Державної фіскальної служби України від 21.12.2017 № 30923/6/99-99-11-02-02-25 (вх. №01 від 02.01.2018) поінформовано про те, що питання порушене в скарзі від 23.11.2017 №03-03/1423 є повторним і вже вирішено по суті та роз'яснено про можливість оскарження Рішення в судовому порядку.

Вважаючи Рішення відповідача протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є спеціальним Законом, який поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску.

Відповідно до ч.1 ст.5 вказаного Закону, облік осіб, зазначених у пунктах 1, 4, 5 ч.1 ст.4 Закону, ведеться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування, а щодо застрахованих осіб, які є учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (далі - учасниками накопичувальної пенсійної системи), - з національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та Пенсійним фондом.

Згідно з ч.1 ст.12 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п.1 ч.2 ст.6 Закону).

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (ч.8 ст.9 Закону №2464).

Відповідно до ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Таким чином, обов'язком платника єдиного внеску є самостійне обчислення та сплата пені у разі сплати внеску після 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

За змістом пункту 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина 10 ст.25 Закону №2464 ). Відповідно до частини 13 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Прийняття рішення про нарахування пені та застосування штрафів передбачених Законом № 2464 відповідно до пункту 14 статті 25 вказаного закону віднесено до повноважень органу доходів і зборів.

У 2016 році позивач несвоєчасно сплачував єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. З позову вбачається, що Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської ОДА визнає факт несвоєчасного перерахування єдиного внеску з посиланням на недостатнє фінансування.

Частиною 8 статті 9 Закону №2464 передбачений обов'язок платника сплачувати єдиний внесок щомісячно, у встановлений строк під час кожної виплати заробітної плати, на суми якої нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум та у розмірі, встановленому для таких платників

Законом встановлені тільки два винятки, коли платник звільняється від виконання цього обов'язку у визначеному порядку: якщо нарахований внесок вже сплачений у встановлені строки; якщо за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй.

Будь-яких інших випадків звільнення платника від сплати ЄСВ у встановлені порядку та строки, законом не передбачено.

Відповідно до частини 12 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом. Такі заходи впливу та стягнення передбачені статтею 25 закону № 2464.

Щодо посилання позивача на винесення оскаржуваного рішення ГУ ДФС у Чернігівській області після спливу строку пред'явлення кредиторських вимог, суд зазначає таке.

Підпунктом 14.1.95. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що кредитор - юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, у тому числі щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків та зборів.

Відповідно до п. 14 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених вказаним Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, приймає відповідне рішення, яке надсилається платнику єдиного податку.

Порядок прийняття такого рішення визначений Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування . Відповідно до підпункту 2 пункту 2 розділу Фінансові санкції вказаної Інструкції рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску складається за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Таким чином, підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до позивача у вигляді штрафних санкцій та пені за невиконання вимог Закону № 2464, виникли після прийняття посадовою особою органу доходів і зборів відповідного Рішення про застосування штрафних санкцій.

Суд вважає безпідставними твердження позивача, що до нього не можуть бути застосовані норми ст. 111, ст.112 Цивільного кодексу України через відсутність заявлених кредиторських вимог в установлений термін, оскільки саме норми ч. 3 ст.112 ЦК України передбачають можливість заявлення таких вимог після спливу встановленого строку.

Слід також зазначити, що за приписами частини 11 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс після завершення розрахунків з кредиторами.

Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації зазначає, що ліквідаційний баланс був складений 28.12.2017, при цьому, з огляду на матеріали справи з вересня 2017 року він був обізнаний про наявність вимог органу доходів і зборів щодо сплати штрафних санкцій та пені за невиконання вимог Закону № 2464 на підставі Рішення про застосування штрафних санкцій, але не врахував їх.

Крім того, з матеріалів справи також вбачається, що протягом двох місяців з моменту проведення позивачем реєстраційної дії Внесення рішення засновників юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації Чернігівською ОДПІ ГУ ДФУ у Чернігівській області, де на податковому обліку перебуває позивач направлено Управлінню адміністративних послуг Чернігівської міської ради повідомлення за №1725262700001 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (а.с. 110).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Частиною першою статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи..

Згідно статей 77 та 90 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Так, позивачем не доведено протиправність Рішення №1283/25-01-13-03 від 10.11.2017, а також вимоги № Ю-1750-17 від 09.10.2017, в той же час доводи відповідача знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, а відтак позов задоволенню не підлягає.

Судові витрати, відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації в особі голови комісії з припинення юридичної особи ОСОБА_1 - відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Чернігівський окружний адміністративний суд.

Управління промисловості, транспорту і зв'язку Чернігівської обласної державної адміністрації в особі голови комісії з припинення юридичної особи ОСОБА_1 , вул. Шевченка, 7, м. Чернігів, 14000, ЄДРПОУ 39473686.

Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області , вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, ЄДРПОУ 39392183.

Дата складення повного рішення суду - 25.07.2018.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено26.07.2018
Номер документу75483655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1626/18

Рішення від 17.07.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Рішення від 17.07.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні