ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2018 року ЛуцькСправа № 803/939/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
при секретарі судового засідання Гуцалюк І.О.,
за участю представника відповідача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Луцьку адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «КОРСАК-Л» до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «КОРСАК-Л» (далі - ПП «КОРСАК-Л» , позивач) звернулося з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України від 09.01.2018 №552256/23251578 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.08.2017 №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 29.08. 2017 №11.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.01.2018 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - ЄРПН), позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.08.2017 №11 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач вважає рішення відповідача від 09.01.2018 №552256/23251578 незаконним та необґрунтованим, оскільки у ньому чітко не зазначено, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а подані платником пояснення та первинні документи підтверджують факт здійснення господарської операції, за якою було складено податкову накладну від 29.08.2017 №11.
Зазначає, що відповідно до податкової накладної від 29.08.2017 №11 реалізовувались пиломатеріали стругані на підставі договору між ПП «КОРСАК-Л» та ПрАТ «Прогрес» від 18.08.2016 №18082016. В результаті чого було виписано видаткову накладну №80 від 29.08.2017 та відповідно податкову накладну №11 від 29.08.2017, яка не була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, товар, що реалізовувався контрагенту є оплаченим покупцем 05.09.2017.
Враховуючи вищевикладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення від 09.01.2018 №552256/23251578 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.08.2017 №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати відповідача зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 29.08.2017 №11.
У відзиві від 02.07.2018 (а.с.34-35) представник відповідача позовні вимоги ПП «КОРСАК-Л» не визнав, посилаючись на те, що за результатами перевірки податкової накладної від 29.08.2017 №11 її реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказана податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризику, визначеним пунктом 6 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , про що сформовано відповідну квитанцію. При перевірці поданих позивачем документів виявлено, що ним не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, а саме: відсутні документи на транспортування товару, банківські виписки надані не на повну суму придбаного товару. З наведених підстав просив у задоволенні позову відмовити.
Представник позивача, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце судового розгляду (а.с. 32), в судове засідання не прибув.
Згідно з частиною 1 статті 205 КАС України неявка в судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечила, просила відмовити в задоволенні позову повністю з підстав наведених у відзиві.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ПП «КОРСАК-Л» зареєстроване як юридична особа 06.05.1998, взяте на облік як платник податків у Луцькій ОДПІ, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.10).
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ПП «КОРСАК-Л» є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (а.с.10).
Також судом встановлено, що при здійсненні операції з поставки пиломатеріалів струганих у кількості 5,938 м.куб. на адресу ПрАТ «Прогрес» на суму 78 987,28 грн. (в т. ч. ПДВ 13 164,55 грн.) ПП «КОРСАК-Л» склало податкову накладну від 29.08.2017 №11, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН (а.с.9).
Як вбачається із квитанції від 15.09.2017, реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 4407, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.8).
Позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 02.01.2018 в електронному вигляді подав Луцькій ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 29.08.2017 №11, обсягів придбання товару, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено (а.с.12).
09.01.2018 Комісія ДФС України прийняла рішення №552256/23251578, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.08.2017 №11 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.7).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу
Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Так, відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року №753/30621, далі - Критерії оцінки) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу ПК України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Аналізуючи вищевикладене, слід дійти висновку про те, що наявність конкретного ступеня ризику, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна підтверджуватись належними та допустимими доказами.
Як вбачається з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.09.2018, реєстрацію податкової накладної від 29.08.2017 №11 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 4407, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.8).
Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів на підтвердження наявності розбіжностей чи невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товару «пиломатеріали стругані» згідно виписаної товариством податкової накладної від 29.08.2017 №11.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, такими документами є:
1) договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з абзацом першим постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» від 29 березня 2017 року №190 (далі - Постанова №190) Комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ПК України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03. 2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» .
Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.
За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
З матеріалів справи вбачається, що у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 02.01.2018 в електронному вигляді подав Луцькій ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 29.08.2017 №11, обсягів придбання товару, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено (а.с.12).
Як вбачається з наданого пояснення ПП «КОРСАК-Л» реалізувало пиломатеріали стругані ПрАТ Прогрес за видатковою накладною №80 від 29.08.2017 на суму 78 987,28 грн. в т.ч. ПДВ 13 164,55 грн., у зв'язку з чим була складена податкова накладна №11 від 29.08.2017. Поставка готової продукції здійснювалась згідно договору №18082016 від 18.08.2016. Оплата за поставлену продукцію була проведена 05.09.2017. Реалізований товар являється тарним кряжем, який було придбано у ДП Дубровицький лісгосп згідно ТТН №452829 від 10.06.2017, ТТН №452854 від 13.06.2017, ТТН 452826 від 15.06.2017. Взаємовідносини між ПП «КОРСАК-Л» та ДП Дубровицький лісгосп регулюються договором №44 П-2017 від 30.06.2017. Оплата за тарний кряж була проведена 08.06.2017. ДП Дубровицький лісгосп зареєстрував податкову накладну №27 від 08.06.2017, код УКТ ЗЕД 4403. Переробку тарного кряжу в пиломатеріали стругані здійснював ФОП ОСОБА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1, не платник ПДВ. Правовідносини між ПП «КОРСАК-Л» та ФОП ОСОБА_2 регулюються договором №33/08 від 08.08.2016. Тарний кряж був переданий на переробку ФОП ОСОБА_2 згідно акту б/н від 04.08.2017, тим же актом оформлено прийом готової продукції. Вартість послуг переробки оформлено актом №8 від 31.08.2017. Оплата за надані послуги була проведена 08.08.2017. Так як тарний кряж був перероблений в пиломатеріали стругані то вхідний код УКТ ЗЕД змінився на НОМЕР_2. Детальні пояснення та документи, що розкривають зміст операції додаються.
Як свідчать матеріали справи, господарська операція по поставці товару «пиломатеріали стругані» підтверджується такими первинним документами.
Так, 30.06.2017 між ПП «КОРСАК-Л» (Покупець) та ДП Дубровицький лісгосп (Постачальник) було укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №44 П-2017, відповідно до якого останній зобов'язується передати покупцю товар необроблену деревину - тарний кряж хвойних порід у власність на умовах франко-склад Продавця, а покупець зобов'язується прийняти товар та сплатити за нього ціну відповідно до умов, що визначені у цьому договорі (а.с.13-14).
На підставі вищевказаного договору ДП Дубровицький лісгосп було реалізовано ТзОВ «ДС ТРЕЙД ГРУП» «тарний кряж» у кількості 126,775 м. куб., що підтверджується ТТН №452829 від 10.06.2017, ТТН №452854 від 13.06.2017 та ТТН 452826 від 15.06.2017 на суму 89 701,18 грн. (в тому числі ПДВ - 14950,19 грн.). Оплату вартості придбаного товару покупцем здійснено в повному обсязі 08.06.2017 у розмірі 195 000,00 грн. про що свідчать виписки по рахунку у ПАТ Кредобанк (а.с.15-18).
Тарний кряж ДП Дубровицький лісгосп доставляло автомобілем перевізника ПП ОСОБА_3, що вказано у товарно-транспортних накладних (а.с.16-18).
Переробку тарного кряжу в пиломатеріали стругані здійснював ФОП ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1). Правовідносини між ПП «КОРСАК-Л» та ФОП ОСОБА_2 регулюються договором №33/08 від 08.08.2016. Тарний кряж був переданий на переробку ФОП ОСОБА_2 згідно акту б/н від 04.08.2017. Виконання робіт - переробка тарного кряжу підтверджується актом здачі-прийняття робіт №ОУ-0000008 від 31.08.2018 на суму 230 363,00 грн. Часткова оплата за надані послуги у розмірі 22 767,78 грн. була проведена 08.08.2017, про що свідчать виписки по рахунку у ПАТ Кредобанк (а.с.,41,44,46-47).
Перероблений тарний кряж (пиломатеріали стругані) в подальшому були позивачем реалізовані ПрАТ Прогрес на підставі договору купівлі-продажу №18082016 від 18.08.2016, укладеного між ПП «КОРСАК-Л» (Постачальник) та ПрАТ Прогрес (Покупець).
За умовами вказаного договору постачальник зобов'язується поставити й передати у власність покупцеві товар брус сосновий, а покупець - прийняти і оплатити товар на умовах даного договору. Постачання товарів підтверджується видатковою накладною постачальника (а.с.50).
На виконання умов вказаного договору ПП «КОРСАК-Л» у серпні 2017 року здійснило поставку пиломатеріалів струганих на користь ПрАТ Прогрес на загальну суму 78 987,28 грн. (в тому числі ПДВ - 13164,55 грн.), що підтверджується податковою накладною від 29.08.2017 №11, реєстрацію якої в ЄРПН відповідачем було зупинено (а.с.9).
Факт реалізації ПрАТ Прогрес пиломатеріалів струганих підтверджується також видатковою накладною від 29.08.2017 №РН-80 на загальну суму 78 987,28 грн. (в тому числі ПДВ - 13164,55 грн.). Крім того, товар, що реалізовувався контрагенту, є оплаченим у повному обсязі покупцем 05.09.2017, що підтверджується випискою банку ПАТ Кредобанк (а.с.23).
На думку суду, подані позивачем первинні документи з поясненнями щодо походження товару дають можливість підтвердити терміни, обсяги придбання товару і співставити їх з обсягами постачання та підтверджують реальність господарської операції.
В оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України від 09 січня 2018 року №552256/23251578 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29 серпня 2017 року №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що воно прийняте з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.7).
Суд звертає увагу, що вказане рішення формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ № 190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Разом з тим, у зазначеному рішенні взагалі не вказано, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.
Відповідач на вимогу суду не надав протоколу засідання Комісії ДФС України, під час якого було прийнято рішення від 09 січня 2018 року №552256/23251578.
Висновок ГУ ДФС у Волинській області від 04.01.2018 №5516/23251578 (а.с.37) також не містить будь-якого обґрунтування невідповідності чи недостатності документів, поданих позивачем відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України
Таким чином, оскільки фіскальним органом не доведено факту правомірної відмови у реєстрації податкової накладної від 29.08.2017 №11, складеної ПП «КОРСАК-Л» за результатами здійснення господарської операції по поставці товару «пиломатеріали стругані» , вказана господарська операція підтверджується первинними документами, які вказують на відповідність обсягів придбання обсягам постачання товару «пиломатеріали стругані» , тому суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09 січня 2018 року №552256/23251578 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29 серпня 2017 року №11 слід визнати протиправним та скасувати, зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 29 серпня 2017 року №11.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь ПП «КОРСАК-Л» слід стягнути судовий збір в сумі 3524,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення від 25.05.2018 №2275 (а.с.2).
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09 січня 2018 року №552256/23251578.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ДС ТРЕЙД ГРУП» податкову накладну від 29 серпня 2017 року №11.
Стягнути на користь Приватного підприємства «КОРСАК-Л» (43000, Волинська область, м. Луцьк, пр.-т. Волі, буд. 50, код ЄДРПОУ 23251578) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.
Повний текст судового рішення складений 26 липня 2018 року.
ОСОБА_4 Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 27.07.2018 |
Номер документу | 75505597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні