Рішення
від 18.07.2018 по справі 921/828/16-г/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18 липня 2018 року м. ТернопільСправа № 921/828/16-г/14 Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Руденка О.В.

при секретарі судового засідання Карпі М.Ю.

розглянув справу

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лук'яновича, 3" вул. Лук'яновича, 3, м. Тернопіль, 46400

до відповідача 1 Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "НОВОКОМ" вул. Лук'яновича, 3, м. Тернопіль, 46400

відповідача 2 Тернопільська міська рада вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, 46001

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 1 Обслуговуючий кооператив "Новоком" АДРЕСА_1, 46002

про визнання недійсним рішення установчих зборів та скасування державної реєстрації .

за участю представників сторін:

відповідача 1: ОСОБА_1

третьої особи: ОСОБА_2, ОСОБА_3

Суть справи:

До Господарського суду Тернопільської області звернулося з позовом ОСББ "Лук'яновича, 3" до відповідача об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "НОВОКОМ" про визнання недійсним рішення установчих зборів та скасування державної реєстрації ОСББ "Новоком".

В процесі судового розгляду, у встановленому процесуальним законодавством порядку, до участі у справі було залучено: відповідачем 2 - Тернопільську міську раду, третьою особою , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 1 - обслуговуючий кооператив "Новоком".

В обґрунтування заявлених вимог, підтриманих у судовому засіданні повноважним представником, позивач посилається на те, що рішенням установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку по вул. Лук'яновича, 3 у м. Тернополі, оформленим протоколом №1 від 13.06.2016, створено ОСББ "Новоком" та затверджено його статут. На переконання позивача, утворення у одному багатоквартирному будинку, де вже зареєстровано ОСББ "Лук'яновича, 3", ще одного Об'єднання співвласників суперечить вимогам ч.3 чт.4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Відповідач 1, згідно відзиву №53 від 22.02.2017 проти позову заперечує та зазначає, що ОСББ "Лук ,яновича,3" не має жодного відношення до ОСББ "Новоком", оскільки останнє створено для обслуговування 24-х квартирного житлового будинку та 2- х квартирного будинок сімейного типу по вул. Лук'яновича, 3 в м. Тернополі як окремого будинку, з окремим входом та окремими комунікаціями, а також окремо відведеною земельною ділянкою для цього будинку із власним кадастровим номером.

Відповідач 2 просить відмовити у задоволенні позову в частині скасування державної реєстрації.

Третя особа вважає позов не правомірним з підстав, викладених у письмових поясненнях вх. №7603 від 14.03.2017 та вх. №9427 від 14.04.2017. Так, за твердженням представників обслуговуючого кооперативу, ОСББ "Лук'яновича, 3" має статус гуртожитку, що створений на основі будинкового комітету гуртожитку "Лук'яновича, 3", де проведена приватизація кімнат не в повному обсязі та відсутня технічна і проектна документація. Засоби обліку у приміщенні гуртожитку є загально будинковими і розподіляються між всіма його мешканцями.

З мотивів, викладених у відповідних ухвалах, судом призначалися судова додаткова та повторна експертизи, з огляду на що провадження у справі зупинялося. Результати судової та додаткової експертизи викладені у висновках експертів. Повторна експертиза проведена не була, з огляду на обставини, що наведені Тернопільським науково - дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України у листі від 12.04.2018 №19/120-2866.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи та заперечення учасників спору, судом встановлено наступне.

Рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №1134 від 27.11.2002 дозволено ВАТ "Тернопільський комбайновий завод" виконати реконструкцію гуртожитку за адресою вул. Д. Лук'яновича, 3 під 20-квартирний житловий будинок на наданій земельній ділянці.

На засіданні Правління ВАТ "Тернопільський комбайновий завод" прийнято рішення, оформлене протоколом №17 від 27.02.2003, яким затверджено Положення про розподіл квартир, які підлягають реконструкції в гуртожитку по вул. Д.Лукяновича,3 в осях 1-2, блок "А".

Згідно протоколу №1 від 02.03.2004 установчими зборами працівників ВАТ "Тернопільський комбайновий завод", які отримали квартири, що підлягають реконструкції в гуртожитку по вул. Лук'яновича, 3 (один під'їзд) в осях 1-2, блок "А" під 26-квартирний жилий будинок прийнято рішення про утворення обслуговуючого кооперативу "Новоком", обрання керівного складу кооперативу та затвердження його статуту, а також визначено, що всі роботи по реконструкції будуть проводитись лише за кошти квартироотримувачів.

Державним реєстратором 10.09.2004 за номером запису №16461020000000107 проведено реєстрацію Обслуговуючого кооперативу "Новоком".

05.10.2004 ВАТ "Тернопільський комбайновий завод" звернулось з листом до обслуговуючого кооперативу в якому зазначає, що у зв'язку із важким фінансовим становищем, товариство відмовляється від обов'язків замовника по проектуванню і реконструкції гуртожитку в осях 1-2 під житловий будинок по вул. Лук'яновича,3 один під'їзд - 26 квартир, а всі права та обов'язки замовника проектної документації і виконання робіт по реконструкції передаються кооперативу.

За наслідком цього, виконавчий комітет Тернопільської міської ради своїм рішенням №1116 від 14.09.2005 визнав таким, що втратило чинність рішення №1134 від 27.11.2002 та дозволив Обслуговуючому кооперативу "Новоком" виконати реконструкцію гуртожитку за адресою вул. Лук'яновича,3 в осях 1-2 (згідно графічних матеріалів) під 24-квартирний житловий будинок та двохквартирний гуртожиток сімейного типу.

Відповідно до цього, між кооперативами "Проектант" та "Новоком" було укладено договір №37-05 на виготовлення науково-технічної документації.

В подальшому, рішенням Тернопільської міської ради №5/16/146 від 18.03.2008 надано дозвіл Обслуговуючому кооперативу "Новоком" на складання проекту відведення земельної ділянки площею до 0,2050 га для реконструкції та обслуговування гуртожитку в осях 1-2 під 24-квартирний житловий будинок та двохквартирний гуртожиток сімейного типу за адресою вул. Лук'яновича,3.

24.04.2008 між виконавчим комітетом Тернопільської міської ради та Обслуговуючим кооперативом "Новоком" було укладено договір, згідно якого кооператив перераховував комітету кошти в сумі 6% від загальної вартості реконструкції гуртожитку в осях 1-2 24-квартирний житловий будинок та двохквартирний гуртожиток сімейного типу за адресою вул. Лук'яновича,3 на розвиток соціальної інфраструктури міста.

Рішенням Господарського суду Тернопільської області у справі №1/27-2264 від 29.11.2007, яке набрало законної сили, визнано право власності на гуртожитки: вул. С.Бандери,74, вул. Лук'яновича, 1,2,3, вул. Бродівська, 50,54 в м. Тернополі за державою в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України в Тернопільській області з моменту включення до статутного фонду.

Тому, 21.08.2008 рішенням №5/20/5 Тернопільської міської ради погоджено прийняти гуртожиток ВАТ "Тернопільський комбайновий завод" за адресою вул. Лук'яновича, 3, у комунальну власність міста.

Згідно рішень виконавчого комітету Тернопільської міської ради №2251 від 06.11.2008 та №2466 від 11.12.2008 затверджено акт приймання-передачі у комунальну власність об'єкта державної власності житлового фонду, зокрема, за адресою вул. Д.Лук'яновича,3. Вирішено оформити право власності на нього за Тернопільською міською радою.

25.01.2012 виконавчим комітетом Тернопільської міської ради прийнято рішення №121, яким визнано ПП "Люкс" балансоутримувачем житлових будинків згідно додатку, зокрема будинку за адресою вул. Лук'яновича, 3.

Разом з тим, Інспекцією ДАБК у Тернопільській області зареєстровано 18.10.2012 за №ТП 08312193196 Декларацію про початок виконання будівельних робіт по реконструкції частини гуртожитку в осях 1-2 під 24-квартирний житловий будинок та 2-х квартирний гуртожиток сімейного типу за адресою вул. Лук'яновича, 3 у м. Тернополі, замовником якої вказано Обслуговуючий кооператив "Новоком".

Після проведення реконструкції Управлінням держархбудінспекції у Тернопільській області зареєстровано 24.12.2014 за № ТП 143143580042 Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації .

Крім цього, 19.10.2015 між Тернопільською міською радою та Обслуговуючим кооперативом "Новоком" було укладено договір оренди землі, згідно п.п.2.3. якого в оренду передалась земельна ділянка, кадастровий номер 6110100000:03:001:0145 загальною площею 0,2050 га, в тому числі - землі під житловою забудовою з трьома і більше поверхами. Даний договір укладено терміном на 5 років з 18.08.2015 по 18.08.2020.

Відповідно до п.15 цієї угоди, земельна ділянка передається в оренду для проведення реконструкції та обслуговування гуртожитку в осях 1-2 під 24-квартирний житловий будинок та двох квартирний гуртожиток сімейного типу.

Як зазначає позивач у позовній заяві, будинок, що розташований за адресою вул. Лук'яновича, 3 є цілісним майновим комплексом з спільними комунікаціями, покрівлею, фундаментом, стінами, має одну поштову адресу і не може бути поділений в натурі на декілька частин. В будинку знаходиться 140 житлових приміщень.

Внаслідок приватизації було приватизовано лише 63 квартири загальною площею 1475,3 кв.м.

Позивач зазначає, що на виконання вимог чинного законодавства ініціативною групою у складі 3-ох чоловік було скликано установчі збори власників квартир. На момент скликання таких зборів всього було 63 співвласники приватизованих квартир. На зборах були присутні 48 співвласників, яким належить 1204 кв.м., що становить 81,7% усієї площі.

За створення ОСББ "Лук'яновича 3" проголосувало 100 відсотків присутніх співвласників, тобто 48 осіб, які володіють 81,7% від загальної площі.

Рішенням установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку по вул. Лук'яновича, 3 у м. Тернополі, оформленим протоколом №1 від 15.06.2016 створено ОСББ "Лук'яновича,3" та затверджено його статут.

30.06.2016 проведено державну реєстрацію юридичної особи та зроблено відповідний запис у реєстрі за №16461020000010218.

Голова ОСББ "Лук'яновича 3" звернувся листом до директора ПП "Люкс" з проханням підготувати та підписати Акт прийому-передачі багатоквартирного будинку №3 по вул. Лук'яновича, 3 на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1521.

Відповідно, 16.08.2016 між сторонами було підписано Акт приймання-передачі житлового комплексу або його частини на баланс ОСББ "Лук'яновича 3".

Згідно рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №855 від 19.10.2016 внесено зміни в додаток до рішення №121 від 25.01.2012 та виключено з переліку будинків, які знаходяться на балансі ПП "Люкс", зокрема будинок за адресою вул. Лук'яновича, 3.

13 червня 2016 року протоколом установчих зборів створено ще одне об'єднання співвласників житлового будинку під назвою ОСББ "Новоком" (відповідач), яке зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 07 липня 2016 року.

Позивач вказує, що ОСББ "Новоком", створене у житловому будинку, в якому вже існує об'єднання співвласників, чим порушуються права останнього на здійснення господарської діяльності. Це й стало підставою для звернення позивача до суду з вимогами про визнання недійсним рішення установчих зборів та скасування державної реєстрації ОСББ "Новоком".

Дослідивши норми чинного законодавства, оцінивши зібрані у справі докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що у задоволені позову слід відмовити, виходячи з наступних міркувань.

Відповідно до ст. 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Згідно з частиною 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення.

З інформації, яка міститься у витязі з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань слідує, що датою реєстрації ОСББ "Лук'яновича 3" є 30.06.2016.

Поряд з цим, 13.06.2016 протоколом установчих зборів співвласників приміщень у житловому будинку №3 по вул. Лук'яновича в м. Тернополі створено ще одне ОСББ під назвою "Новоком", яке зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 07.07.2016.

При цьому суд враховує, що за даними протоколів установчих зборів обидва Об'єднання створені різними фізичними особами. ОСББ "Лук'яновича 3" - співвласниками житлових приміщень у гуртожитку (другий та третій під'їзди), а ОСББ "Новоком" - власниками квартир у 24 - квартирному будинку та двох квартирному гуртожитку сімейного типу (перший під'їзд).

Згідно із ст. 1 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Статтею 4 цього ж нормативно - правового акту передбачено, що об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна , забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання. В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об'єднання. Власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об'єднаних спільною прибудинковою територією , елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, можуть створити одне об'єднання.

Відповідно до статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків. Рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування ("за", "проти", "утримався"), за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики.

Отже, створення у багатоквартирному будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є фактом визначення співвласниками форми управління будинком і прийняття рішення про передачу усіх функцій з управління будинком об'єднанню.

Утримання гуртожитку як цілісного майнового комплексу та прибудинкових територій здійснюється відповідно до Правил користування приміщеннями житлових будинків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України (стаття 12 Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків").

Відповідно до п.6 Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. 572, з послідуючими змінами та доповненнями (далі - Правила), власники квартир , житлових приміщень у гуртожитку визначають форму управління багатоквартирним будинком чи гуртожитком відповідно до закону. З наведеної правової норми слід зробити висновок, що власники квартир можуть визначати форму управління лише багатоквартирним будинком, в той час як власники приміщень у гуртожитку - лише гуртожитку.

Фізичні особи, які приймали рішення про створення ОСББ "Новоком", являлися власниками квартир у 24 - квартирному будинку та двох квартирного гуртожитку сімейного типу, а відтак мали належні повноваження визначити форму управління ним. Натомість громадяни, які створили ОСББ "Лук"яновича,3", є власниками приміщень у гуртожитку, з огляду на що мають правомочності визначатися щодо управління саме цим нерухомим об'єктом, а не 24-квартирним будинком, до якого вони не мають жодного стосунку.

Вказане випливає і з п.8 зазначених Правил, за яким співвласники житлового будинку зобов'язані забезпечувати належне утримання, експлуатацію, реконструкцію, реставрацію, поточний і капітальний ремонт, технічне переоснащення спільного майна житлового будинку, пропорційно до частки співвласника на умовах співфінансування. В свою чергу, співвласники гуртожитку мають вчиняти аналогічні дії щодо гуртожитку.

Експертами при проведенні комісійної та додаткової будівельно-технічної експертиз (висновки експертів №498/499/17-22 від 05.10.2017 та №1287/17-22 від 18.01.2018) встановлено, що теплопостачання та гаряче водопостачання квартир у першому під'їзді здійснюється від індивідуальних квартирних двохфункційних газових коксоакальних котлів, за винятком квартир №1, №3, №13. Теплопостачання 2-го та 3-го під'їздів та 3-х квартир 1-го під'їзду здійснюється від газової котельні та обліковується лічильником обліку спожитої теплової енергії, який змонтований у тепловому вузлі підвального поверху 2-го під'їзду.

Водопостачання квартир у першому під'їзді здійснюється через окремий ввід холодного постачання від міської водопровідної мережі (в підвалі першого під'їзду влаштований водомірний вузол). У той час як водопостачання 2-го та 3-го під'їздів здійснюється від колодязя міської водопровідної мережі, який влаштований у дворі житлового будинку. Облік спожитої холодної води кожної квартири першого під'їзду здійснюється через лічильники води, а 2-го та 3-го під'їздів - водомірним вузлом, розташованим у підвалі другого під'їзду будівлі. У приміщеннях 2-го та 3-го під'їздів, які переплановані і переобладнані під квартири, облік холодної води здійснюється через лічильники, які встановлені у квартирах.

Водовідведення з під'їздів будівлі здійснюється в існуючу міську каналізаційну мережу м. Тернополя через існуючі в кожному під'їзді випуски каналізації будівлі. З кожного з трьох під'їздів влаштовані по два каналізаційних випуски. В першому під'їзді частково проведена заміна елементів каналізаційних стоків. Об'єм водовідведення з кожної квартири першого під'їзду визначається по об'єму спожитої холодної води.

Газопостачання квартир 1-го під'їзду та квартири сімейного типу №6 у 3-му під'їзді здійснюється від газорегуляторного пункту, який влаштований та прикріплений до зовнішньої стіни першого поверху, розводка до квартир здійснюється стояками через приміщення кухонь від першого поверху до п'ятого. Облік спожитого газу кожною квартирою здійснюється через лічильники газу, які встановлені у квартирах. Газопостачання у 2-му та 3-му під'їздах відсутнє.

Електропостачання квартир в осях 1-2 здійснюється від ввідного розподільного щита у підвальному поверсі. До першого під'їзду влаштована окрема ЛЕП-0,4 кв. з кабелю 2АВБбШв4х70 від ТП190А через окремий ввід у зовнішній стіні підвального поверху. Електропостачання приміщень 2-го та 3-го під'їздів здійснюється від ввідного розподільчого щита у підвальному поверсі 2-го під'їзду, до якого від ТП-190А, яка розташована поруч з будівлею, підведений кабель живлення. Відповідно облік спожитої електроенергії кожною квартирою першого під'їзду здійснюється через електричні лічильники, встановлені в електрощитових, які розташовані на сходових клітках, а облік 2-им та 3-ім під'їздами - загальним будинковим лічильником, який розташований у підвальному приміщенні електрощитової 2-го під'їзду.

З наведеного слід зробити висновок, що у реконструйованій частині будівлі, власниками ведеться поквартирний облік житлово-комунальних та інших послуг, в той час як у приміщенні гуртожитку цей облік є загально будинковим, а відтак ці витрати мають розподілятися між усіма їхніми співвласниками. При цьому варто зазначити, що за законодавством, тарифи на електропостачання гуртожитків та квартир різняться між собою.

Відповідно до статті 41 Земельного кодексу України, житловим кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового будівництва надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками (стаття 42 ЗК України).

За пунктом 4 статті 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" прибудинковою є територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир.

На підставі договору оренди землі від 19.10.2015, Тернопільською міською радою обслуговуючому кооперативу "Новоком" передана в оренду земельна ділянка, кадастровий номер 6110100000:03:001:0145 загальною площею 0,2050 га для реконструкції та обслуговування гуртожитку в осях 1-2 під 24-квартирний житловий будинок та двох квартирний гуртожиток сімейного типу.

Таким чином, на цій земельній ділянці може знаходитися прибудинкова територія не всієї будівлі гуртожитку, а виключно в осях 1-2. В той же час, за статтею 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" належне утримання прибудинкової території є однією із основних функцій ОСББ. Однак, судом не встановлено ні правових, ні фактичних підстав, які б уповноважували співвласників приміщень гуртожитку (2 та 3 під'їзду) утримувати прибудинкову територію, яка виділена лише для обслуговування 24-квартирного житлового будинку та двох квартирного гуртожитку сімейного типу. Адже за ч.9 статті 3 Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" власники приміщень у гуртожитках за рахунок своїх коштів мають утримувати прибудинкову територію саме гуртожитку. Відповідно і у власників квартир відсутні будь-які підстави нести витрати на утримання прибудинкової території, що знаходиться навколо 2 та 3 під'їзду гуртожитку.

За статтею 1 Закону України "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду" реконструкція жилого будинку - перебудова жилого будинку з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, зміни кількості жилих квартир, загальної та жилої площі тощо, пов'язана із зміною геометричних розмірів, функціонального призначення, заміною окремих конструкцій, їх елементів, основних техніко-економічних показників.

Виходячи з вище наведеного суд констатує, що за наслідками проведеної реконструкції будівлі по вул. Лук'яновича, 3 в м. Тернополі її функціональне призначення в осях 1-2 змінилося. З даного приводу судовими експертами у висновку за результатами проведеної додаткової судової будівельно-технічної експертизи від 18.01.2018 вказано, що в результаті проведеної реконструкції частини будівлі (першого під'їзду) частина приміщень будівлі (перший під'їзд) перепланована і переобладнана під житловий будинок, в якому розташовано 24 квартири загальною площею 1468,0 м.кв. та дві квартири гуртожитку сімейного типу загальною площею 89,6 м.кв.

Це засвідчується і виготовленням ТОВ "Міське бюро технічної інвентаризації" двох окремих технічних паспортів, а саме: на п'ятиповерховий житловий будинок загальною площею 1681,8 м 2 без підвалу з найменуванням - житловий будинок та п'ятиповерховий гуртожиток загальною площею 3213,9 м 2 без підвалу з найменуванням - гуртожиток.

При цьому суд зважає, що відповідно до п.1.5 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №127 від 24.05.2001, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 липня 2001 р. за № 582/5773, інвентаризаційна справа формується і ведеться на кожен об'єкт нерухомого майна на весь час його існування та зберігається в органі державної реєстрації прав за місцезнаходженням такого об'єкта.

Окрім цього, відповідно до ч.7 статті 1-1 Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" житловий комплекс гуртожитку - гуртожиток як цілісний об'єкт нерухомого майна (будівля гуртожитку та/або його частини, його мережі, відведена під ним земельна ділянка, його прибудинкова територія та розташовані на ній будівлі і споруди, необхідні для утримання та обслуговування гуртожитку за прямим цільовим призначенням - для проживання мешканців).

Таким чином, збудований внаслідок проведеної реконструкції житловий будинок, в якому розташовано 24 квартири загальною площею 1468,0 м.кв. та дві квартири гуртожитку сімейного типу загальною площею 89,6 м.кв., не може входити до житлового комплексу гуртожитку, адже знаходиться на іншій ніж гуртожиток земельній ділянці, має іншу прибудинкову територію, а відтак є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин.

З наведеного в сукупності суд прийшов до висновку, що за наслідками проведеної реконструкції будівлі було створено два окремі об'єкти нерухомого майна з окремими комунікаціями, що розташовані на різних земельних ділянках та мають різну прибудинкову територію. Отже, утворені ОСББ "Лук'яновича 3" та ОСББ "Новоком" є обслуговуючими об'єднаннями різних об'єктів нерухомості.

При цьому варто зазначити, що за приписами статті 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках можуть створити одне об'єднання лише у разі коло вони об'єднані спільною прибудинковою територією, обладнанням, інженерною інфраструктурою. У спірних правовідносинах судом цього не встановлено.

Статтею 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачено, що об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори. Скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників. Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Установчі збори приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статут.

29.05.2016 було прийнято рішення, яке оформлене протоколом №б/н, зі створення ініціативної групи для реєстрації ОСББ за адресою вул. Лук'яновича, 3, м. Тернопіль.

Наявні в матеріалах справи повідомлення, свідчать про те, що ініціативною групою співвласників житлового будинку по вул. Лук'яновича, 3 у складі: ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_5 були скликані установчі збори співвласників багатоквартирного будинку та повідомлено про дату їх проведення - 13.06.2016 та проект порядку денного, зокрема щодо створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Як вбачається з протоколу №1 від 13.06.2016 загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку - 1556,70 кв.м., у зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 22 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 1252,50 кв.м., що становить 84,70%.

Відомості про результати голосування по питаннях порядку денного згідно Додатку до протоколу зборів №1, які були проведені 13.06.2016 містять номер квартири, її загальну площу, прізвища, ім'я та по-батькові співвласника квартири або його представника, реквізити документів, що підтверджують право власності, його відповідь по питанню порядку денному, особистий підпис та підписи голови і секретаря зборів.

Враховуючи загальну площу всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приймаючи до уваги, що у зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 22 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 1252,50 кв.м., що становить 84,70%, судом встановлено наявність необхідного кворуму зборів, а тому рішення про створення ОСББ "Новоком" прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства, що свідчить про відсутність підстав для визнання недійсними прийнятих на цих зборах рішень.

При цьому, зважаючи на викладені вище обставини в сукупності, суд зазначає, що оспорюваний акт не порушує будь - яких прав та охоронюваних законом інтересів позивача.

Враховуючи наведене, суд відмовляє в задоволенні позову ОСББ "Лук"яновича,3" в частині визнання недійсними рішень установчих зборів відповідача.

Стосовно заявлених позовних вимог про скасування державної реєстрації ОСББ "Новоком", суд зазначає наступне.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб регламентується Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон про реєстрацію).

07.07.2016 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис про створення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоком".

Відповідно до п.п. 5,7 ч.1 ст.28 Закону про реєстрацію, підставами для відмови у державній реєстрації є: порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи, громадського формування, що не мас статусу юридичної особи; документи юридичної особи суперечать вимогам Конституції та законів України.

За ч.1 ст.10 цього нормативно - правового акту, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Враховуючи вищенаведені правові норми та фактичні обставини, суд приходить до висновку, що Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоком" створене та зареєстроване з дотриманням порядку, передбаченого чинним законодавством України, а тому суд відмовляє в задоволенні позовних вимог і в цій частині.

Як визначає ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.74 ГПК України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Враховуючи викладене, вимоги позивача є необґрунтованими, а тому до задоволення не підлягають.

У відповідності до ст.129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору позивачу не відшкодовуються. Водночас, інші судові витрати, пов'язані із розглядом справи, а саме вартість судової експертизи, покладається на ОСББ "Лук"яновича.3".

На підставі викладеного, керуючись статтями ст.ст. 42, 46, 73, 74, 76-79, 91, 123, 129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, в порядку та строки встановлені ст.ст. 256-257 ГПК України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб - адресою: https://te.court.gov.ua/sud5022.

Повне рішення складено 27.07.2018

Суддя О.В. Руденко

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення18.07.2018
Оприлюднено27.07.2018
Номер документу75526920
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/828/16-г/14

Судовий наказ від 24.10.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Рішення від 25.09.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Рішення від 18.07.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Рішення від 18.07.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 13.06.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 23.05.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 11.05.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 21.03.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 21.03.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні