ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 липня 2018 року м. Ужгород№ 807/121/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Іванчулинець Д.В.
при секретарі судового засідання Фількорн В.В.
за участю:
представник позивача: не з'явився,
представників відповідача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,
третя особа: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ріка Енерго" до Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - голова Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення -
ВСТАНОВИВ:
16 лютого 2018 року, Товариство з обмеженою відповідальністю Ріка Енерго (далі - позивач) в особі представника ОСОБА_4 (далі - представник позивача) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Березівської сільської ради (далі - відповідач), в якій просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, 15 - а сесія, VII скликання від 28 грудня 2017 року Про скасування розпорядження Березівського сільського голови № 60 від 22 грудня 2017 року Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови № 30 від 10 липня 2017 року (а.с.4-7).
Представник позивача у судове засідання не з'явився, однак 17 липня 2018 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання від представника позивача про ознайомлення з матеріалами даної адміністративної справи та у зв'язку з цією підставою клопотав відкласти розгляд даної справи на іншу дату. Протокольною ухвалою від 17 липня 2018 року було відмолено представнику позивача у задоволенні відповідного такого.
Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти заявлених позовних вимог, з мотивів наведених у відзиві на позовну заяву, вважають адміністративний позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що покликаний затягувати час, а також перешкоджати у вирішенні питання повної заборони, як розроблення детального плану території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні-ГЕС за межами населених пунктів сіл: Березово, Горінчово, так і проектування, будівництва будь-яких ГЕС на річці Ріка. Зазначили, що у позовній заяві представник позивача посилається на Розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області за № 145 від 25 квітня 2017 року, змовчуючи той факт, що дане Розпорядження було скасовано Розпорядженням голови Закарпатської обласної державної адміністрації за № 484 від 20 вересня 2017 року. Вважають, безпідставними покликання представника позивача в даній адміністративній справі про те, що рішенням 15 сесії 7 скликання голови Березівської сільської ради від 28 грудня 2017 року Про скасування розпорядження Березівського сільського голови за № 60 від 22 грудня 2017 року Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови за № 30 від 10 липня 2017 року , порушено його права, свободи та інтереси. Отже, спір про право позивача у даній адміністративній справі відсутній, а тому представники відповідача просили відмовити останньому в задоволені позовних вимог. Окремо заявили клопотання про постановлення окремої ухвали відносно позивача у зв'язку з безпідставністю подання ним адміністративного позову. Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 липня 2018 року було відмолено представникам відповідача у задоволенні такого клопотання.
У відповідності до ухвали Закарпатського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2018 року було залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача голову Березівської сільської ради - ОСОБА_3 (а.с.85, 86).
Третя особа у судове засідання не з'явилась, про причини неявки суд не повідомила, не забезпечила явки свого уповноваженого представника, хоча останнім вжито всіх заходів для належного повідомлення третьої особи про дату, час та місце судового розгляду.
У відповідності до вимог частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Заслухавши пояснення представників відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 25 квітня 2017 року було винесено Розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації за № 145 Про внесення змін до розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації від 23 травня 2016 року за № 194 (а.с.10, 11). Відповідно до вищезазначеного Розпорядження, вирішено наступні питання: 1.1. розробити детальний план території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населених пунктів сіл: Березово, Горінчово відповідно до схеми планування Закарпатської області; 1.2. виступити замовником розроблення детального плану території вище вказаних земельних ділянок на річці ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населених пунктів сіл Березово , Горінчово; 1.3. фінансування робіт з розробки детального плану території земельних ділянок на річці ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій, за межами населених пунктів сіл Березово, Горінчово, здійснити за рахунок коштів товариства з обмеженою відповідальністю Ріка Енерго ; 1.4. укласти тристоронній договір про розроблення детального плану території відповідно до пункту 1.1. даного розпорядження; 1.5. відділу містобудування та архітектури райдержадміністрації забезпечити: 1.5.1. складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення детального плану території; 1.5.2. надання розробнику вихідних даних; 1.5.3. загальну доступність та оприлюднення матеріалів детального плану території відповідно до чинного законодавства; 1.6. відповідно до пункту 3 статті 21 Закону України про регулювання містобудівної діяльності проведення громадських слухань щодо розроблення детального плану території земельних ділянок на річці ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населених пунктів сіл Березово, Горінчово покласти на Березівську та Горінчевську сільські ради.
На виконання вищевказаного розпорядження 16 червня 2017 року було прийнято рішення 12 сесії 7 скликання Березівської сільської ради Про проведення громадських слухань (а.с.12). Відповідно до вищевказаного рішення сесії Березівської сільської ради було затверджено положення про громадські слухання вирішено провести громадські слухання щодо врахування громадських інтересів щодо будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населеного пункту с. Березово в межах Березівської сільської ради та визначено місце проведення - будинок культури с. Березово дата проведення 10 липня 2017 року, час проведення - 10 год. 00 хв. за київським часом. Також вказаним рішенням вирішено оприлюднити шляхом розміщення на офіційному веб-сайті сільської ради та на інформаційних стендах села інформацію про час та місце проведення громадського слухання, що було виконано. Окрім цього було здійснено публікацію повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації детального плану територій з метою уточнення положень районного планування ,щодо відводу земельних ділянок для будівництва та обслуговування каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населеного пункту с. Березово Хустського району Закарпатської області в газеті Наш Хуст №3 від 9-15 червня 2017 року (а.с.13).
Як вбачається із матеріалів даної адміністративної справи, 10 липня 2017 року у приміщенні Сільського будинку культури с. Березово були проведені громадські слухання щодо врахування громадських інтересів щодо будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населеного пункту с. Березово в межах Березівської сільської ради. Цього ж дня, сільським головою Березівської сільської ради було прийнято Розпорядження за № 30 Про громадські слухання (а.с.14).
Відповідно до вищезазначеного Розпорядження, сільський голова вирішив: 1) визнати громадські слухання, які були проведені 09 липня 2017 року в приміщенні сільського будинку культури с. Березово без оголошення в засобах масової інформації такими, що не відбулися; 2) визнати громадські слухання, оголошення з приводу яких були надруковано у газеті Наш Хуст №23 (9-15 червня 2017 року) та які були проведені 10 липня 2017 року у приміщенні сільського будинку культури с. Березово такими, що не відбулися; 3) провести громадські слухання щодо врахування громадських інтересів щодо проектів детального плану територій земельної ділянки на річці ріка для будівництва каскаду малих гідроелектростанцій за межами населеного пункту села Березово на території Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області 23.07.2017 року, час проведення 14.00 к.ч.; 4) визначити місце проведення - будинок культури с. Березово; 5) оприлюднити шляхом розміщення на інформаційному стенді с. Березово; 6) контроль за виконанням даного розпорядження залишаю за собою (а.с.14).
Судом встановлено, що 22 грудня 2017 року Березівським сільським головою було винесено Розпорядження за № 60 Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови № 30 від 10 липня 2017 року , яким визнано таким, що втратило чинність, розпорядження Березівського сільського голови № 30 від 10 липня 2017 року Про громадські слухання (а.с.15).
Натомість, 28 грудня 2017 року Березівською сільською радою Хустського району Закарпатської області на 15 сесії, VII скликання, було винесено рішення Про скасування розпорядження Березівського сільського голови за № 60 від 22 грудня 2017 року Про визнання таки, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови за № 30 від 10 липня 2017 року , яким було вирішено скасувати розпорядження Березівського сільського голови № 60 від 22 грудня 2017 року (а.с.16).
Позивач вважає, що рішення Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області прийняте на 15 сесії VII скликання від 28 грудня 2017 року Про скасування розпорядження Березівського сільського голови № 60 від 22 грудня 2017 року Про визнання таки, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови за № 30 від 10 липня 2017 року є протиправним, а дії відповідача з його прийняття - неправомірними, оскільки правові підстави для визнання протиправним та скасування вищевказаного рішення Березівської сільської ради полягають в тому, що орган місцевого самоврядування не мав жодних підстав, передбачених законом для прийняття рішення про скасування розпорядження Березівського сільського голови № 60 від 22 грудня 2017 року.
У відповідності до вимог статті 19 Конституції України та частини 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно частини 3 статті 2 КАС України одними з основних засад (принципів) адміністративного судочинства є: гласність і відкритість судового процесу, змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі.
У відповідності до вимог статті 8 КАС України передбачено, що усі учасники судового процесу є рівними перед законом і судом.
Суд констатує, що розпорядження голови Хустської районні державної адміністрації за № 145 від 25 квітня 2017 року та розпорядження за № 194 від 23 травня 2016 року Про розроблення детального плану території для будівництва руслової гідроелектростанції за межами населеного пункту були скасовані Розпорядженням голови Закарпатської обласної державної адміністрації за № 484 від 20 вересня 2017 року як такі, що є неефективними за очікуваними фактичним результатами, недоцільними та такими, що порушують права та інтереси територіальних громад (а.с.40).
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2017 року по справі № 807/910/17, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду № 876/10707/17 від 13 грудня 2017 року (набрала законної сили з моменту її проголошення) підтверджено законність та правомірність розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації № 484 від 20 вересня 2017 року (а.с.41).
Суд першої інстанції та Львівський апеляційний адміністративний суд по справі № 807/910/17 встановили, що розпорядженням голови Хустської районної державної адміністрації від 23 травня 2016 року за № 194 Про розроблення детального плану території для будівництва руслової гідроелектростанції, за межами населеного пункту (в редакції розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації від 25 квітня 2017 року за № 145 Про внесення змін до розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації від 23 травня 2016 року № 194 ), вирішено розробити детальний план території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населених пунктів сіл: Березово, Горінчово, відповідно до схеми планування Закарпатської області. Відповідно до цих розпоряджень Хустська районна державна адміністрація є замовником розроблення детального плану території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населених пунктів сіл Березово, Горінчово. Фінансування робіт з розробки детального плану території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населених пунктів сіл: Березово, Горінчово здійснити за рахунок коштів Товариства з обмеженою відповідальністю Ріка Енерго . Проведення громадських слухань вирішено покласти на Березівську та Горінчівську сільські ради.
Відповідно до вимог статті 10 частини 4 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , за рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування для розроблення плану зонування, детального плану території крім коштів державного та місцевих бюджетів можуть залучатися кошти з інших джерел, не заборонених законом, за умови виконання функцій замовника відповідним органом місцевого самоврядування.
При розгляді адміністративної справи за №807/910/17 судами встановлено, що із текстів розпоряджень голови Хустської районної державної адміністрації замовником розроблення відповідних детальних планів території земельних ділянок на річці Ріка є Хустська районна державна адміністрація, тобто місцевий орган виконавчої влади (стаття 1 Закону України Про місцеві державні адміністрації ), однак фінансування робіт з розробок відповідних детальних планів території земельних ділянок на річці Ріка покладено на відповідачів, що допускається у випадку, коли замовником відповідних розробок є орган місцевого самоврядування, а не місцевий орган виконавчої влади.
Враховуючи вищенаведене встановлено, що видаючи розпорядження за № 194 від 23 травня 2016 року та за № 145 від 25 квітня 2017 року голова Хустської районної державної адміністрації діяв не у спосіб визначений ч.4 ст.10 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
ОСОБА_3 того, в даних розпорядженнях голови Хустської районної державної адміністрації зазначено, що розроблення детальних планів території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні та малих гідроелектростанцій за межами населених пунктів району здійснюється відповідно до Схеми планування Закарпатської області.
Однак, схемою планування території Закарпатської області (а.с.42-44) не передбачено жодної гідроелектростанції на річці Ріка. Не передбачено цього і в Схемі планування території Хустського району.
При розгляді даної справи, суд враховує те, що колегія суддів по судовій справі № 807/910/17 прийшла до висновку, що розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації за № 194 від 23 травня 2016 року та за № 145 від 25 квітня 2017 року правомірно скасовані і визнані недоцільними головою Закарпатської обласної державної адміністрації, оскільки вони можуть мати негативний вплив на навколишнє середовище, погіршення видового складу іхтіофауни та виснаження рибних запасів, у тому числі рідкісних, зникаючих, занесених до Червоної книги України видів риб. Як вбачається із вищезазначеного рішення, колегія суддів врахувала, що р. Ріка занесена до Смарагдової мережі, створеної з метою забезпечити довгострокове виживання видів і природних оселищ (середовищ їх існування чи біотопів), які потребують особливих заходів збереження, відповідно до Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі ( Бернська Конвенція ), тобто є територією особливого природоохоронного значення.
Відповідно до частини 4 статті 75 КАС України передбачено, що обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлене ці обставини.
Як вбачається із позовної заяви, представник позивача посилається на те, що 16 червня 2017 року рішенням 12 сесії 7 скликання Березівської сільської ради було затверджено положення Про громадські слухання , вирішено провести громадські слухання 10 липня 2017 року о 10.00 год. за київським часом в будинку культури с. Березово.
16 червня 2017 року сесією Березівської сільської ради було затверджено положення Про громадські слухання (копія додається, оригінал знаходиться у відповідача). Пунктом 4 статті 3 даного Положення визначено, уся інформація (у тому числі копії документів), пов'язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням громадських слухань, розглядом прийнятих на них рішень розміщуються на офіційному сайті сільської ради, та можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами (а.с.45-51).
Твердження представника позивача, наведені в позовній заяві про те, що вимоги Положення Про громадські слухання були виконані є неправдивими і такими , що не відповідають дійсності.
Інформація, пов'язана з ініціюванням, підготовкою та проведенням громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при розробленні детального плану території земельних ділянок на р. Ріка для будівництва каскаду міні-ГЕС за межами населеного пункту с. Березово ніколи не розміщувалася і не розміщена до сьогодні на офіційному сайті Березівської сільської ради.
Публікацію повідомлення в газету Наш Хуст № 23 від 9-15 червня 2017 року про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації: детального плану території з метою уточнення положень районного планування, щодо відводу земельних ділянок для будівництва та обслуговування каскаду міні-гідроелектростанцій за межами населеного пункту поблизу с. Березово, як стверджували представники відповідача, ні Березівська сільська рада, ні її виконавчий комітет, ні голова сільської ради не подавали та не проводили жодної оплати за розміщення даної публікації.
Повідомлення в газету Наш Хуст було опубліковано до прийняття 16 червня 2017 року рішення 12 сесією 7 скликання Березівської сільської ради. Суд, звертає увагу на те, що в п.7 повідомлення, надрукованого в газеті Наш Хуст вказано, що громадські слухання проводитимуться в приміщенні Березівської сільської ради (а не в Будинку культури с. Березово, як зазначено в рішення 12 сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 16 червня 2017 року), 10 липня 2017 року о 14.00 год. (а не о 10:00 год., як зазначено в рішенні 12 сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 16 червня 2017 року).
Саме наведені обставини, а не погрози фізичною розправою (як стверджує представник позивача в позовній заяві) стали підставою для прийняття Березівським сільським головою Розпорядження № 30 від 10 липня 2017 року Про громадські слухання .
Твердження представника позивача про те, що розпорядження № 30 від 10 липня 2017 року було винесено сільським головою під тиском та погрозами фізичною розправою, що сільського голову закрили в службовому кабінеті і не дозволяли виходити є безпідставними, такими, що не відповідають дійсності та спростовуються, зокрема: листом Хустського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Закарпатській області від 22 листопада 2017 року за № 13976/006/28/1-2017 (а.с.53), відзивом на позовну заяву позивача по справі № 309/2187/17 (а.с.54, 55). Суд звертає увагу на ту обставину, що відомостей, які б підтверджували позицію позивача, що розпорядження приймалося під тиском, у суду відсутні.
Отже, при прийнятті 10 липня 2017 року розпорядження за № 30, Березівський сільський голова діяв в повній відповідності з вимогами Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та нормами Положення про громадські слухання в с. Березово, що затверджені 16 червня 2017 року відповідним рішенням 12 сесії 7 скликання Березівської сільської ради.
Безпідставними та необґрунтованими є твердження представника позивача про те, що рішення 15-ї сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 28 грудня 2017 року Про скасування розпорядження Березівського сільського голови за № 60 від 22 грудня 2017 року Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови за № 30 від 10 липня 2017 року є протиправним, а дії відповідача з його прийняття неправомірними, правові підстави для визнання протиправним та скасування вищевказаного рішення Березівської сільської ради полягають в тому, що орган місцевого самоврядування не мав жодних підстав, передбачених законом для прийняття рішення про скасування розпорядження Березівського сільського голови за № 60 від 22 грудня 2017 року та спростовуються ці твердження наступним.
Згідно ч.6 ст.42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні при здійсненні наданих повноважень сільський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою та відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів, виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до вимог статті 12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський голова є головною посадовою особою територіальної громади села. Він обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Сільський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської ради, який згідно статті 11 даного Закону є виконавчим органом сільської ради.
Пунктом 20 частини 4 статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні надано сільському голові право видавати розпорядження в межах своїх повноважень.
Статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні надано право сесії сільської ради скасовувати акти виконавчих органів ради.
Розпорядження № 60 від 22 грудня 2017 року було винесено сільським головою помилково. Саме тому, 28 грудня 2017 року Березівський сільський голова видав розпорядження за № 63 Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Березівського сільського голови № 60 від 22 грудня 2017 року та 15-а сесія 7 скликання Березівської сільської ради своїм рішенням скасувала розпорядження Березівського сільського голови за № 60 (а.с.56).
Конституційний Суд України в своєму рішенні від 16 квітня 2009 року за № 7-рп/2009 зазначив, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.
Враховуючи те, що для проведення фінансування робіт з розробки детального плану території земельних ділянок на річці Ріка для будівництва каскаду міні-ГЕС за межами населених пунктів сіл Березово, Горінчово у позивача не має правових підстав, оскільки розпорядження голови Хустської районної державної адміністрації за № 145 від 25 квітня 2017 року (яким таке право позивача передбачалося) скасоване розпорядженням голови Закарпатської обласної державної адміністрації за № 484 від 20 вересня 2017 року та беручи до уваги те, що в результаті прийнятих як Березівським сільським головою, так і сесією Березівської сільської ради рішень у позивача не виникло жодних правовідносин (громадські слухання від 10 липня 2017 року були визнані такими, що не відбулися в цей же день, тобто 10 липня 2017 року).
Безпідставними також є покликання позивача про те, що рішенням 15-ї сесії 7 скликання Березівської сільської ради від 28 грудня 2017 року Про скасування впорядження Березівського сільського голови за № 60 від 22 грудня 2017 року Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Березівськорго сільського голови за № 30 від 10 липня 2017 року порушено його права, свободи та охоронювані законом інтереси.
Згідно частини 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи чи інтереси. Тобто, адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин. Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в задоволені позовних вимог.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить переконання, що відсутні підстави для задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Ріка Енерго" до Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - голова Березівської сільської ради Хустського району Закарпатської області ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається у відповідності до вимог п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України (у редакції Закону №2147-VІІІ від 03.10.2017 року).
Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 17 липня 2018 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення було виготовлено та підписано 26 липня 2018 року.
СуддяОСОБА_5
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75537933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні