ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 813/776/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 липня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Смак-2015 до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Смак-2015 (далі - ТОВ Смак-2015 , позивач) 23.02.2018 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області з вимогою визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 16.11.2017 № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2.
Позивач вважає, що не допускав порушень Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.2015 № 481/95-ВР, оскільки під час перевірки не було встановлено факт зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка. Зокрема, позивач зазначив, що підставою для застосування до позивача штрафної санкції стало виявлення факту зберігання 4 пляшок горілки Українська Рада , що не були марковані маркою акцизного податку. Позивач пояснив, що цей товар було виготовлено на території України, дана акцизна марка у встановленому порядку була придбана виробником товару та наклеєна ним на алкогольному напої, який в подальшому реалізовувався позивачем. В процесі транспортування марка частково пошкодилася та відклеїлась, а тому ці 4 пляшки були зняті з продажу і знаходилися на складі для подальшого повернення постачальнику. Позивач зазначає, що акцизні марки на цих пляшках відповідають вимогам Закону, оскільки мають окремий номер, місяць і рік випуску та позначення про суму сплаченого акцизного податку, факт підробки акцизної марки встановлено не було. За таких обставин позивач вважає, що відповідач безпідставно застосовував штрафні санкції за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку. Позивач також вважає безпідставними висновки відповідача про факт реалізації алкогольного напою за ціною нижчою, аніж встановлена мінімальна ціна на такий товар, оскільки відсутній фіскальний чек чи його копія, які б підтверджували реалізацію товару за такою ціною, а також сама пляшка чи етикетка, оскільки контролюючий орган нібито провів контрольну закупку перед початком перевірки.
Відповідач позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (а.с. 25-26), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ Смак-2015 в повному обсязі. В своїх заперечення проти позову зазначив, що перевіркою відповідача встановлено порушення ТОВ Смак-2015 вимог Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв від 30.10.2008 № 957, яке полягало в тому, що в магазині 07.11.2017 реалізовано пляшку алкогольного напою Джек Толкер ОСОБА_3 0,5 л 40% за ціною 77,15 грн. за пляшку, що є нижчою за мінімальну роздрібну ціну, а також в магазині знаходились 4 пляшки горілки Українська Рада без марок акцизного податку. За такі порушення у відповідності до статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до позивача відповідач правомірно застосував штрафні (фінансові) санкції в сумі відповідно 10000 грн. та 17000 гривень. Відповідач надав зроблену підчас перевірки фотографію пляшок горілки Українська Рада , що зберігались/реалізовувались в магазині без марок акцизного податку (а.с. 48) та пояснення продавця (а.с. 44, 45). На підтвердження факту реалізації ТОВ Смак-2015 алкогольного напою за ціною, нижчою за мінімальну роздрібну ціну, відповідач надав скріншот (знімок зображення з монітора комп'ютера) та стверджує, що такий містить відомості з інформаційної системи Податковий блок (а.с. 76). Відповідач не надав суду документів, що підтверджували б факт проведення контрольної закупки товару, а також фіскальний чек (згаданий в акті про результати фактичної перевірки як додаток до акту) з причини відсутності таких доказів.
Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:
товариства з обмеженою відповідальністю Смак-2015 зареєстроване як юридична особа 26.06.2015 року, йому присвоєно ідентифікаційний код 39862320, серед видів діяльності є роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (а.с. 10, 32-36).
Відповідно до наказу № 5246 від 03.11.2017 та на підставі направлень на перевірку від 06.11.2017 № 1625 та № 1626 (а.с. 49-50) ревізори Головного управління ДФС у Львівській області провели фактичну перевірку магазину, що розташований в м. Стебник по вулиці Дрогобицькій, 183/1 та належить суб'єкту господарювання ТОВ Смак-2015 . Перед початком фактичної перевірки о 15:00 07.11.2017 менеджеру по збуту (продавцю) ОСОБА_4 вручено копію наказу від 03.11.2017 №5246 про проведення фактичної перевірки, а також пред'явлено під розписку службові посвідчення ревізорів та направлення на перевірку №№ 1625,1626 від 06.11.2017 (а.с.49-50).
За результатами перевірки складено акт перевірки додержання суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами № 13/610/4000/39862320 від 08.11.2017 (а.с. 11-15).
Перевіркою встановлено, що:
- на реалізації/зберіганні в магазині знаходяться чотири пляшки горілки Українська рада 0,7 літ. 39% обертів, виробництва ТОВ Сотка-7 , датою розливу 17.05.2015, на яких відсутні марки акцизного податку встановленого зразка;
- 07.11.2017 в магазині здійснено реалізацію алкогольного напою Джек Толкер ОСОБА_3 (напій солодовий) в кількості одна плашка 0,5 л, 40% обертів за ціною реалізації 77,15 грн. за пляшку (мінімальна роздрібна ціна - 79,55 грн.), що підтверджується фіскальним чеком від 07.11.2017.
За результатами перевірки ревізори дійшли висновку про порушення ТОВ Смак-2015 (стор. 5 акта перевірки) абзацу 3, 4 частини 4 статті 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ; пункту 12 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг .
Як зазначено на стор. 5 акта перевірки зазначено, що до акта додано два вкладені аркуша, а саме: фотокопія фіскального чеку та пояснення продавця.
Менеджер зі збуту ОСОБА_4 (продавець) надала ревізорам письмові пояснення, в яких вказала про наявність на реалізації/зберіганні в магазині чотирьох пляшок горілки Українська рада 0,7 літ. 39% обертів виробництва ТОВ Сотка-7 з датою розливу 17.05.2015, на яких відсутні марки акцизного податку встановленого зразка. До перевірки ці марки представити не може з причини відсутності таких в магазині, ймовірною причиною продавець назвала те, що згадані марки акцизного збору відклеїлись при транспортуванні. Горілка залишена ревізорами в магазині на матеріально-відповідальне зберігання.
На підставі цих висновків акта перевірки від 08.11.2017 № 13/610/4000/39862320 ГУ ДФС у Львівській області винесло два податкових повідомлення-рішення від 16.11.2017:
1) № НОМЕР_2, яким за порушення абз. 15 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.2015 № 481/95-ВР до ТОВ Смак-2015 застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 17000 грн. (а.с. 16);
2) № НОМЕР_3, яким за порушення абз. 13 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.2015 № 481/95-ВР до ТОВ Смак-2015 застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 10000 грн. (а.с. 17).
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до підпункт 20.1.4. п. 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Главою 8 ПК України визначені види перевірок контролюючих органів та порядок їх проведення.
Відповідно до пунктом 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (пункт 80.1. статті 80 ПК України).
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 № 481/95-BP (далі - Закону № 481/95-BP).
Частиною першою статті 11 Закону № 481/95-BP визначено, що маркування алкогольних напоїв, які реалізуються в Україні, здійснюється на лицьовій стороні етикетки кожної пляшки або самої пляшки (іншого посуду) алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, які реалізуються через торговельну мережу, в доступній для споживача формі згідно з чинним законодавством про мови вказуються:
- загальна та власна назви виробу;
- найменування виробника (у разі зміни найменування виробника у зв'язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство виробник має право зазначати на етикетці своє попереднє найменування протягом 18 місяців з дня зміни його найменування у зв'язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство);
- знак для товарів і послуг;
- географічна назва місця виготовлення виробу, якщо найменування виробника не відображає місця розташування суб'єкта господарювання;
- вміст спирту (% об.);
- місткість посуду;
- вміст цукру (якщо це регламентується нормативними документами);
- позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України).
Штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки, або контретикетки, або пляшки (іншого посуду).
На видимій стороні етикетки, або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду) виробу повинні бути зазначені дата виготовлення виробу, код суб'єкта господарювання та номер ліцензії на виробництво.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 затверджено Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями (далі - Правила № 854).
Як визначено в пункті 12 цих Правил № 854 зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць, вироблених в Україні, дозволяється тільки за наявності марки акцизного податку на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством.
За визначенням, наведеним в підпункті 14.1 статті 14 ПК України:
- марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів (підпункт 14.1.107.);
- маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.
Статтею 226 ПК України передбачено порядок та умови виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Відповідно до приписів пункту 226.1. статті 226 ПК України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
Згідно з пунктом 226.6. статті 226 ПК України маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об'ємних одиниць не здійснюється.
Як зазначено в пункті 226.9. статті 226 ПК України вважаються такими, що немарковані:
- алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку;
- алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції;
- вироблені в Україні алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари;
- алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.
Пунктом 226.3. статті 226 ПК України визначено, що виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 226.3 статті 226 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановою від 27.12.2010 № 1251 затвердив Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів (далі - Положення № 1251).
Згідно з пунктом 20 Положення № 1251 маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції.
Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Вважаються такими, що немарковані, алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження:
- пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів, передбачених абзацом сьомим пункту 5 цього Положення;
- наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив - 4 х 10 міліметрів; горизонтальний - 4 х 20 міліметрів; діагональний - 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція);
- пошкодження, внаслідок яких зменшилася довжина марки на 10 чи більше міліметрів або ширина марки - на 5 чи більше міліметрів;
відсутність кута марки площею більше ніж 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить більше ніж 10 міліметрів.
Для прикріплення марок використовується клей (дисперсійний, дескрин тощо), який не дає змоги зняти їх з виробів без пошкодження і змивається у разі потреби в митті пляшок для повторного їх використання (пункт 21 Положення № 1251).
Марки наклеюються на пляшку П- чи Г-подібним способом через горловину (пункт 22 Положення № 1251).
Як визначено пунктом 24 Положення № 1251 ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України маркованих з порушенням вимог цього Порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняється.
Частиною першою статті 17 Закону № 481/95-BP визначено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Абзацом 15 частини другої статті 17 Закону № 481/95-BP, установлено, що у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, або з використанням тари, що не відповідає вимогам, визначеним частиною першою статті 11 цього Закону, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.
Згідно з підпунктом 20.1.11 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити контрольні розрахункові операції до початку перевірки платника податків щодо дотримання ним порядку проведення готівкових розрахунків та застосування реєстраторів розрахункових операцій. Товари, отримані службовими (посадовими) особами контролюючих органів під час проведення контрольної розрахункової операції, підлягають поверненню платнику податків у непошкодженому вигляді. У разі неможливості повернення такого товару відшкодування витрат здійснюється відповідно до законодавства з питань захисту прав споживачів.
Пунктом 80.4 статті 80 ПК України визначено, що перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Відповідно до визначення, наведеного в пункті 1 розділу ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) - розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).
Згідно з пунктом 2 розділу ІІ згаданого Положення касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити:
- найменування господарської одиниці;
- адресу господарської одиниці;
- для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери "ПН";
- для СГ, що не є платниками ПДВ, - податковий номер або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), перед яким друкуються великі літери "ІД" (ідентифікаційні дані);
- якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги);
- вартість одиниці виміру товару (послуги);
- назва товару (послуги);
- літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги) (для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ);
- позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо) та суму коштів за цією формою оплати;
- загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО";
- для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери "ПДВ";
- для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), - окремим рядком розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку. У реквізиті "Акцизний податок" його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення;
- порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції;
- фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН";
- напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та найменування або логотип виробника.
Частиною десятою статті 18 Закону № 481/95-BP надано Кабінету Міністрів України право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 відповідно до частини десятої статті 18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв з додатком до цієї постанови (далі - Постанова № 957, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до Постанови № 957 встановлено мінімальну роздрібну ціну за 1 літр 100-відсоткового спирту в розмірі 397,76 грн. за товар - горілка та лікеро-горілчані вироби, інші.
В пункті 1 примітки додатку до цієї Постанови, в редакції постанови КМ України від 09.08.2017 № 634, визначено, що мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших зброджених напоїв, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, коньяку (бренді) три зірочки, коньяку (бренді) чотири зірочки, коньяку (бренді) п'ять зірочок та інших спиртових дистилятів і спиртних напоїв різного вмісту спирту в тарі різної місткості визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об'ємом (у відсотках) та місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків.
Абзацом 13 частини другої статті 17 Закону № 481/95-BP, установлено, що у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.
При вирішенні спору суд виходить з наступних мотивів:
1) підчас фактичної перевірки позивача встановлено, що в реалізації/зберіганні магазину знаходяться чотири пляшки горілки Українська рада 0,7 літ. 39% обертів, виробництва ТОВ Сотка-7 , датою розливу 17.05.2015, на яких відсутні марки акцизного податку встановленого зразка.
Факт відсутності марки акцизного податку на цих алкогольних виробах підтверджується змістом акту перевірки, поясненнями продавця та матеріалами фотофіксації (а.с. 41, 44, 48). Так, продавець магазину підтвердила, що в реалізації/зберіганні магазину знаходяться чотири пляшки горілки Українська рада 0,7 літ. 39% обертів, виробництва ТОВ Сотка-7 , датою розливу 17.05.2015, на яких відсутні марки акцизного податку встановленого зразка. Як причину відсутності акцизних марок на цих пляшках зазначила, що марки мабуть відклеїлись при транспортуванні . До перевірки ці марки акцизного збору не представлені з причини відсутності таких в торговій точці, а 4 пляшки горілки залишено в магазині на матеріально-відповідальне зберігання. За таких обставин суд вважає голослівними та не підтвердженими документально твердження представника позивача про те, що акцизні марки насправді були пошкодженими, а не відсутніми. Суд не бере до уваги аргументи позивача з приводу того, що обов'язок за належне маркування акцизного товару покладається на виробника з огляду на те, що марка акцизного податку є обов'язковим спеціальним знаком, що підтверджує легальність реалізації товару на території України. Відсутність марки акцизного податку на алкогольних виробах є підставою для накладення штрафних санкцій в тому числі і зберігання чи реалізації такого товару.
З огляду на те, що відповідач належними та допустимими доказами довів факт зберігання/реалізації в магазині ТОВ Смак-2015 чотирьох пляшок горілки Українська рада 0,7 літ. 39% обертів, виробництва ТОВ Сотка-7 без марок акцизного податку, суд дійшов висновку про правомірність податкового повідомлення рішення №0019664001 від 16.11.2017, яким за порушення абз. 15 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.2015 № 481/95-ВР до ТОВ Смак-2015 застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 17000 грн.
2) оцінюючи аргументи сторін щодо зафіксованого в акті перевірки від 08.11.2017 факту реалізації алкогольного напою Джек Толкер ОСОБА_3 в кількості одна пляшка 0,5 л 40% обертів за ціною реалізації 77,15 грн., що є нижчою аніж мінімальна роздрібна ціна, суд керується такими міркуваннями:
Контролюючий орган стверджує, що 07.11.2017 о 14:43 в магазині ТОВ Смак-2015 було реалізовано алкогольний напій Джек Толкер ОСОБА_3 в кількості одна пляшка 0,5 л, 40% обертів за ціною реалізації 77,15 грн., що підтверджується копією фіскального чеку від 07.11.2017. Фактичну перевірку розпочато 07.11.2017 о 15:00. Проте контролюючий орган не надав суду фіскального чека від 07.11.2017 на суму 77,15 грн., а також будь-яких доказів проведення контрольної розрахункової операції в той час як підприємство вважає безпідставними такі висновки за відсутності фіскального чека, який би підтверджував здійснення такої операції.
Для з'ясування об'єктивної істини суд витребував в ГУ ДФС у Львівській області належну копію фіскального чека від 07.11.2017, оскільки такий згадано в акті перевірки як додаток до нього (а.с.70). Представник відповідача надав суду скріншот (знімок зображення з монітора комп'ютера) та стверджує, що такий містить відомості з інформаційної системи Податковий блок про згадану розрахункову операцію (а.с.76). Відповідач не надав суду документів, що підтверджували б факт проведення контрольної закупки товару, а також копії фіскального чека, що згадується в акті про результати фактичної перевірки від 07.11.2017 як додаток до нього (а.с.43) - з причини відсутності таких доказів.
Оцінюючи ці обставини, суд враховує, що нормами підпункту 20.1.11 пункту 20.1 статті 20, пунктом 80.4 статті 80 ПК України посадовим особам контролюючих органів надано право перед початком фактичної перевірки платника податків проводити контрольні розрахункові операції. Розрахунковим документом при проведенні розрахунків за продані товари є надрукований реєстратором розрахункових операцій фіскальний касовий чек. Таким чином, якщо перед проведення фактичної перевірки ревізор здійснив контрольну розрахункову операцію, то підтвердженням вартості проданого товару слугував би фіскальний чек, а сам товар би перебував у розпорядженні ревізора. Окрім того, суд враховує, що ревізори здійснювали фотофіксацію виявлених порушень (напр. а.с.48), а отже - могли зафіксувати як сам чек, так і товар, в тому числі етикетку з характеристиками (об'єм, % спирту), а також цінник на товарі.
Водночас контролюючий орган не надав суду ані фіскального чека, ані доказів проведення контрольної розрахункової операції чи матеріалів фотофіксації стверджуваного порушення; представник відповідача підтвердив відсутність таких доказів, що виключає потребу вжиття судом процесуальних заходів щодо витребування/вилучення доказів. Суд також враховує, що в поясненнях продавця магазину ОСОБА_4 та акті перевірки відсутня згадка про передачу придбаного в процесі контрольної розрахункової операції товару на зберігання магазину, повернення сплачених за наслідками контрольної розрахункової операції коштів тощо. За таких обставин суд вважає, що наданий знімок з екрана з податковою інформацією ані за формою, ані за змістом не є належним та допустимим доказом на підтвердження викладених в акті перевірки обставин. Отже, відповідач не підтвердив викладених в акті про результати фактичної перевірки обставин порушення ТОВ Смак-2015 абз. 13 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спиту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , тому суд вважає протиправним застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 10000 грн. на підставі податкового повідомлення-рішення від 16.11.2017 № НОМЕР_3. Відтак, це податкове повідомлення-рішення слід скасувати.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи часткове задоволення позовних вимог ТОВ Смак-2015 , суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 16.11.2017 № НОМЕР_3 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю Смак-2015 штрафних (фінансових) санкцій (штрафи) в сумі 10000 гривень.
В задоволенні позовних вимог про скасування повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 16.11.2017 № НОМЕР_2 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю Смак-2015 штрафних (фінансових) санкцій (штрафи) в сумі 17000 гривень - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Смак-2015 (82100, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 39862320) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 652 (шістсот п'ятдесят дві) гривні 59 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, що постановив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний тест рішення складено 27.07.2018.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75538792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні