ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/862/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_1, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство з обмеженою відповідальністю "Технолоджис Сенсор" про скасування реєстраційної дії та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
08 травня 2018 р. Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (надалі - позивач, ГУ ДФС в Херсонській області) звернулося до суду з позовом до Державного реєстратора комунального підприємства "Солом'янка - Сервіс" ОСОБА_1 (надалі - відповідач, державний реєстратор ОСОБА_1С.), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Технолоджис Сенсор" (надалі - третя особа, ТОВ "Технолоджис Сенсор"), в якому просить:
- скасувати реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами, в установчих документах, що проведена державним реєстратором комунального підприємства "Солом'янка - Сервіс" ОСОБА_1 від 01.02.2017 року за №10721070002035390, зміна місцезнаходження;
- зобов'язати державного реєстратора комунального підприємства "Солом'янка - Сервіс" ОСОБА_1 внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Технолоджис Сенсор" (код ЄДРПОУ 41015102) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Ухвалою суду від 25.05.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до змісту позовної заяви, вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що 01.02.2017 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДРПОУ) за №10721070002035390 відповідачем вчинено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме: про зміну місцезнаходження, зміну керівника юридичної особи, зміну складу або інформації про засновників ТОВ "Технолоджис Сенсор". Відповідно до даного реєстраційного запису відповідачем проведено реєстраційну зміну щодо місцезнаходження ТОВ "Технолоджис Сенсор" з адреси: Україна, 03148, м. Київ, Святошинський район, вул. Якуба Коласа, буд. 12, кв. (офіс) 23 на Україна, 73000, м. Херсон, Суворовський район, вул. Покришева, 53. Під час проведення перевірки достовірності перебування ТОВ "Технолоджис Сенсор" за адресою: м. Херсон, Суворовський район, вул. Покришева, 53 позивачем встановлено, що останній за вказаною адресою не знаходиться. Згідно отриманої 07.12.2017 р. Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна, власником майна за адресою м. Херсон, Суворовський район, вул. Покришева, 53 є Херсонська міська рада. Крім того, відповідно до листів ОСББ "Скіф-53" та ОСББ "Покришева 53, корпус 4", які розташовані за вказаною адресою, договори на оренду приміщень з ТОВ "Технолоджис Сенсор" не укладалися. Оскільки ознак ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ "Технолоджис Сенсор" за вказаною адресою не виявлено, тому позивач вважає внесені відповідачем відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи недостовірними та такими, що підлягають скасуванню. Також, у ході перевірки причетності ОСОБА_2, який зазначений засновником та керівником підприємства, до діяльності ТОВ "Технолоджис Сенсор", встановлено, що всі підприємства, службовою ознакою яких значиться ОСОБА_2 внесено до автоматизованої інформаційної системи "Суб'єкти фіктивного підприємництва". З огляду на викладене, позивач вважає, що внесені відповідачем відомості щодо зміни засновки, керівника та зміни місцезнаходження юридичної особи за №10721070002035390 від 01.02.2017 року є недостовірними та підлягають скасуванню. На думку позивача, державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "Технолоджис Сенсор" була проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". На підтвердження права ГУ ДФС у Херсонській області звертатися до суду з вказаним позовом позивач посилається на п. 67.2 п. 67 Податкового кодексу України. З огляду на викладене, позивач просить задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач відзиву на позовну заяву суду не надав, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Протокольною ухвалою від 04.07.2018 року суд ухвалив змінити назву позивача з "Головне управління ДФС у Херсонській області" на "Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі" та продовжити розгляд даної справи в порядку письмового провадження.
Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом. (п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України).
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши в сукупності надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини суд вказує про наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 28.11.2017 р. товариство з обмеженою відповідальністю "Технолоджис Сенсор" зареєстровано за адресою: 73000, Херсонська область, м. Херсон, Суворовський район, вул. Покришева, буд. 53, ідентифікаційний код юридичної особи 41015102. Керівником ТОВ "Технолоджис Сенсор" є ОСОБА_2, який зареєстрований за адресою: 96143, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, смт. Комсомольське, провулок Радянський, буд. 17, кв. 160.
01.02.2017 року державним реєстратором Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_1 у ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис №10721070002035390 щодо ТОВ "Технолоджис Сенсор" "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах", а саме щодо зміни місцезнаходження, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників.
У ході проведення заходів по встановленню фактичного місцезнаходження відповідача, позивачем 08.12.2017 р. здійснено запит №7931/9/21-22-08-01-17 до ТОВ Херсонської міської ради, який є власником нерухомого майна за адресою м. Херсон, вул. Покришева, буд. 53, про надання інформації щодо наявності або відсутності ТОВ "Технолоджис Сенсор" за вказаною адресою.
Листом - відповіддю від 26.12.2017 р. № 8-14420-16/12 Херсонська міська рада повідомила ГУ ДФС у Херсонській області, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та даними реєстраційної справи ТОВ "Технолоджис Сенсор" (код ЄДРПОУ 41015102), місцезнаходженням вищезазначеного товариства є: 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Покришева, буд. 53.
14.02.2018 року ГУ ДФС в Херсонській області здійснено запит № 1409/10/21-22-21-05-04 до ОСББ "Скіф - 53", який обслуговує будинок за вище вказаною адресою, про надання інформації щодо укладання договорів оренди приміщення з ТОВ "Технолоджис Сенсор", а також договорів про надання послуг централізованого опалення, централізованого постачання холодної води, послуг з водовідведення у багатоквартирному будинку між виконавцем цих послуг та ТОВ "Технолоджис Сенсор".
21.02.2018 року ОСББ "Скіф - 53" повідомило ГУ ДФС в Херсонській області про відсутність відомостей щодо ТОВ "Технолоджис Сенсор", договори оренди не укладалися.
14.02.2018 року ГУ ДФС в Херсонській області здійснено запит № 1407/10/21-22-21-05-04 до ОСББ "Покришева, 53, к. 4", який обслуговує будинок за вище вказаною адресою, про надання інформації щодо укладання договорів оренди приміщення з ТОВ "Технолоджис Сенсор", а також договорів про надання послуг централізованого опалення, централізованого постачання холодної води, послуг з водовідведення у багатоквартирному будинку між виконавцем цих послуг та ТОВ "Технолоджис Сенсор".
15.02.2018 року ОСББ "Покришева, 53, к. 4" повідомило ГУ ДФС в Херсонській області про те, що з ТОВ "Технолоджис Сенсор" договори оренди приміщень та договори про надання житлово - комунальних послуг не укладалися.
Вважаючи, що державна реєстрація змін щодо місцезнаходження та керівника ТОВ "Технолоджис Сенсор" проведена з порушенням вимог законодавства України, оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Перевіряючи обґрунтованість доводів ГУ ДФС в Херсонській області щодо права на звернення до суду з вказаним позовом, суд зазначає про наступне.
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Позивачем в адміністративних справах може бути, серед іншого, суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду. ( п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Відповідно до частин 1, 2 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист. Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Таким чином, законодавець чітко визначив право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду, проте можливість такого звернення до суду адміністративної юрисдикції має бути пов'язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.
Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб'єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративної юрисдикції з аналогічних підстав передбачений в пункті п'ятому частини першої статті 19 КАС України, яким передбачено, що за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом.
Як вбачається зі змісту позовної заяви, ГУ ДФС в Херсонській області звернулось до суду з позовом до державного реєстратора Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_1 про визнання його дії протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, обґрунтовуючи своє право на звернення до суду приписами п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Як вбачається з прохальної частини позову, предметом оскарження у даній адміністративній справі є реєстраційна дія, вчинена відповідачем, щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що також підтверджується витягом з ЄДРПОУ від 28.11.2017 р.
З огляду на викладене, суд вважає, що вказана вимога позивача не узгоджується з приписами п. 67.2 ст. 67 ПК України, а тому у позивача відсутні законні підстави на звернення до суду з даним позовом.
При цьому, суд наголошує, що ні Податковим кодексом України, ні іншим нормативно-правовим актом, що має силу закону або вищу від нього юридичну силу, не передбачено право податкового органу на звернення до суду саме з позовом про винесення судового рішення щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.
У зв'язку з цим, суд вважає за необхідне підкреслити, що у рішенні Європейського Суду з прав людини від 20.10.2011 року у справі "Рисовський проти України" надано визначено принципу "належного урядування", який, зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов'язків.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Враховуючи відсутність у ГУ ДФС в Херсонській області, як суб'єкта владних повноважень, передумов права на звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом, що означає відсутність самого суб'єктивного права на позов, тому суд приходить до висновку про відмову у задоволені позову.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що відсутність ТОВ "Технолоджис Сенсор" за новим місцезнаходженням є підставою для звернення контролюючого органу до суду з позовом в інший спосіб, визначений ст. 67 ПК України.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні позову Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Технолоджис Сенсор" про скасування реєстраційної дії та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 6.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75540037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні