КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/1245/18 Суддя (судді) першої інстанції: Катющенко В.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Губської Л.В.,
Суддів: Епель О.В.,
Федотова І.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві на рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 квітня 2018 року по справі за адміністративним позовом Професійної спілки працівників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Професійна спілка працівників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі по тексту - Професійна спілка) звернулася до суду з даним позовом, в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 13.07.2017 № 1726594601610 щодо виключення позивача з реєстру неприбуткових установ та організацій з підстав неподання реєстраційної заяви за формою 1-РН.
Рішенням Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 квітня 2018 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду скасувати та відмовити у задоволені позову.
Відповідно до ст.311 КАС України, апеляційну скаргу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 05.06.2003 Професійна спілка була включена до Реєстру неприбуткових установ та організацій з ознакою неприбутковості 0016 Професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок .
13.07.2017 ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві прийнято рішення № 1726594601610 про виключення Професійної з Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі підпункту 133.4.5 пункту 133.4 статті 133 ПК України.
Не погодившись з прийнятим рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку, проте, його скарга була залишена без задоволення, що спонукало останнього звернутись до суду з цим позовом.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення, з чим погоджується і колегія суддів.
Так, пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України визначено, що не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Відповідно до пп.133.4.1. пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту; установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків; внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Таким чином, наявність всіх вищенаведених вимог дозволяє віднести підприємство, установу та організацію до числа неприбуткових.
При цьому, згідно пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій (далі - Закон № 652), який набрав чинності 13.08.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема, до статті 133.
Так, вказаним Законом підрозділ 4 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України доповнений пунктами 34 і 35 такого змісту: Установити, що до затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі - новий Реєстр неприбуткових установ та організацій) діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України № 37 від 24 січня 2013 року. Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій , не підлягають виключенню з цього Реєстру до 1 січня 2017 року.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій , що відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, включаються контролюючим органом до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. За бажанням неприбуткової організації вона може подати до контролюючого органу копії установчих документів.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій , що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов'язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами цього Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу. Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій .
Як установлено судом, 25.05.2016 загальними зборами членів Профспілки н затверджено нову редакцію Статуту Профспілки, пунктами 9.10 та 12.1 якого визначено:
9.10.Заборонено розподіляти отримані Профспілкою доходи (прибутки) або їх частину серед засновників (учасників), членів Профспілки, працівників Профспілки (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів виборних органів (органів управління) та інших пов'язаних з ними осіб;
12.1. Профспілка може припинити свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
У разі припинення Профспілки (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету .
Листом від 13.06.2016 №1002 Головне територіальне управління юстиції в м.Києві повідомило позивача про державну реєстрацію цих змін.
Статут в новій редакції було оприлюднено на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що станом на 13.06.2016 установчі документи позивача повністю відповідали вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
Відповідно до пп.133.4.5. пункту 133.4 статті 133 розділу III ПК України постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі - Порядок №440), згідно з пунктом 1 якого Реєстр неприбуткових установ та організацій є автоматизованою системою збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації відповідно до пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
У відповідності до п.2 Порядку №440 Державній фіскальній службі протягом двох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити надіслання до неприбуткових підприємств, установ, організацій (далі - неприбуткова організація), включених до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 р. N 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій" (крім неприбуткових організацій, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та відповідають вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України), письмових запитів про надання у місячний строк з дня їх отримання відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та завірених нею копій установчих документів організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Тобто, контролюючим органом письмові запити щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України неприбутковим організаціям не направляються за умови включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 р. N 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", оприлюднення установчих документів на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та їх відповідності вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
Крім того, матеріалами справи не підтверджено, а відповідачем не доведено факт направлення позивачеві та отримання ним листа податкового органу про необхідність надання реєстраційної заяви форми 1-РН та копій установчих документів.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи і судове рішення ухвалено у відповідності до норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому підстав для скасування рішення не вбачається.
Керуючись ст. ст. 243 , 250 , 315, 316 , 321 , 322 , 325 , 329 КАС України , суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 квітня 2018 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та подальшому оскарженню не підлягає, відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Головуючий-суддя Л.В.Губська
Судді О.В.Епель
І.В.Федотов
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 30.07.2018 |
Номер документу | 75542722 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Губська Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні