Ухвала
від 30.07.2018 по справі 826/10025/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А про повернення позовної заяви 30 липня 2018 року                                        м. Київ                                       № 826/10025/18 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Т.О., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Державної архітектурно-будівельної інспекції України   про скасування постанови, зобов'язання вчинити дії, - В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» (Код ЄДРПОУ 00100227) в особі Державної інспекції енергетичного нагляду України з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, в якому просило:   скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.04.2018 №21/1015-05/1 у сумі 52   860 грн.;  зобов'язати відповідача закрити провадження у справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності по відношенню до позивача. Разом з позовом позивачем була подана заява (вих. №01/09-3922 від 26.06.2018) про поновлення пропущеного процесуального строку звернення до суду. Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Згідно з ч. 2 ст. 171 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.07.2018 позовну заяву ДП «НЕК «Укренерго» залишено без руху у зв'язку з її невідповідністю вимогам, встановленим ст. 161 КАС України. Зокрема, позивача було зобов'язано надати суду письмові пояснення з приводу обставин, підтвердженими відповідними доказами, якими позивач обґрунтовує строк звернення до суду, оскільки наведені позивачем у тексті своєї заяви вих. №01/09-3922 від 26.06.2018 підстави пропуску строку були визнані судом неповажними. На виконання вимог вищенаведеної ухвали від 04.07.2018 від позивача надійшла нова заява (вих. №01/09-4408 від 23.07.2018)  про поновлення пропущеного строку звернення до суду. В обґрунтування цієї заяви позивач зазначив, що оскаржувана постанова Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 23.04.2018 №21/1015-05/1 була отримана позивачем 27.04.2018. При цьому, позивач вважає, що встановлений у ст. 5 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» строк на оскарження постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є дискримінаційним. Водночас позивач не заперечував той факт, що із цією позовною заявою ДП «НЕК «Укренерго» звернулось лише через два місяця з дня отримання оскаржуваної постанови Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 23.04.2018 №21/1015-05/1. Між тим, у силу норм ч. 1, абз. 1 ч. 2 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Згідно з ч. 3   ст. 122 КАС України   для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Так, відповідно до ст. 5 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності може бути оскаржено до суду протягом 15 днів з дня її винесення. Аналогічно, в п. 28 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого   Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 №244, передбачено, що постанову про накладення штрафу та постанову про закриття справи відповідно до статті 5 Закону може бути оскаржено суб'єктом містобудування, щодо якого її винесено, до суду протягом 15 днів з дня її винесення з повідомленням про таке оскарження у той самий строк органу державного архітектурно-будівельного контролю, який виніс відповідну постанову. Таким чином, з урахуванням вищенаведеного суд дійшов висновку про подання позивачем адміністративного позову 27.06.2018 з пропущенням встановленого Законом строку звернення до суду. Відповідно до п. 9 ч. 4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві у випадках, передбачених частиною другою статті 123 цього Кодексу. За приписами ч. 1 ст. 123 КАС України   у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку. Згідно з ч. 2 ст. 123 КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву. Дослідивши зміст заяви про поновлення строку звернення до суду, суд встановив, що позивачем не викладено жодних вмотивованих посилань на обставини, які перешкоджали йому звернутись до суду із відповідним позовом з дотриманням строку, встановленого ст. 5 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», не наведено достатніх доводів на обґрунтування поважності причин пропуску строку та не надано належних доказів на підтвердження таких доводів. А отже, підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду судом визнаються неповажними, що в силу вище наведених процесуальних норм є підставою для повернення позовної заяви. Додатково суд звертає увагу при вирішенні питання щодо дотримання строків звернення до суду і на практику Європейського суду з прав людини. У справах «Стаббігс та інші проти Великобританії», «Девеер проти Бельгії», суд дійшов висновку, що право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав. Також, показовою в питанні застосування строку позовної давності в контексті   ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод   є справа «Gradescolo S.R.L. проти Молдови». У цій справі Суд послався на прецедентне право щодо дотримання вимог стосовно допустимості застосування процесуального закону, як важливого аспекту права на справедливий судовий розгляд. Роль позовної давності має велике значення під час інтерпретації преамбули конвенції, відповідна частини якої проголошує верховенство закону, що є обов'язком для країн, які підписали Конвенцію. Дотримання строку звернення є однією з умов реалізації права на позов і тісно пов'язано з реалізацією права на справедливий суд. Наявність такої умови запобігає зловживанням і погрозам звернення до суду. Її відсутність призводила б до постійного збереження стану невизначеності у правовідносинах. Керуючись ст. 123, п. 9 ч. 4 ст. 169, ст. 243, ст. 248 Кодексу адміністративного судочинства України,  суддя – У Х В А Л И В: 1. Позовну заяву Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»  повернути позивачу. 2. Копію ухвали про повернення позовної заяви невідкладно надіслати особі, яка її подала. 3. Попередити позивача, що позовні матеріали будуть повернуті йому супровідним листом рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про одержання після спливу терміну для оскарження ухвали про повернення позовної заяви. 4. Роз'яснити позивачу, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом. Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 169, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, в порядку, встановленому ст.ст. 295 - 297 цього Кодексу.      Суддя                                                                                                       Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.07.2018
Оприлюднено01.08.2018
Номер документу75558416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10025/18

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні