Рішення
від 31.07.2018 по справі 822/1801/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1801/18

РІШЕННЯ

іменем України

31 липня 2018 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І.

за участю:секретаря судового засідання Яворської І.Ю. представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 районна рада про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

21.05.2018 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулося до суду з позовом №01-1949/19 від 18.05.2018, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів ОСОБА_3 районної ради, Хмельницької області, розташованої за адресою: Хмельницька область, Білогірський район, с. Вікнини, вул. Миру, 20 (код СДРПОУ 25994272), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в ОСОБА_1 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 53 від 08.05.2018.

В обгрунтування позову вказує, що в результаті проведеної позапланової перевірки відповідача виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які зазначено в ОСОБА_1 №53 від 08.05.2018. Зазначає, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Оскільки допущено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області.

Ухвалою суду від 22.05.2018 відкрите провадження у справі та призначено підготовче засідання на 21.06.2018, а також залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог ОСОБА_3 районна рада.

Згідно з ухвалою від 20.06.2018, суд відклав розгляд справи на 19.07.2018.

Відповідно до ухвали від 19.07.2018, суд закрив підготовче провадження у справі №822/1801/18 та призначив справу до судового розгляду на 31.07.2018.

У судовому засіданні представники позивача позов підтримали, покликаючись на ті ж докази, які вказані у позові. Зазначили, що станом на дату розгляду справи доказів усунення відповідачем виявлених порушень не надано.

Відповідач та третя особа представників до суду не направили, хоч про дату, час та місце засідання повідомленні належним чином. Також, Відзив на позовну заяву у встановлений судом строк, відповідач не надав, тому суд вирішує справу за наявними матеріалами, відповідно до вимог ч. 6 ст. 162 КАС України.

Встановивши фактичні обставини на які позивач покликається як на підставу своїх вимог, оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Позивачем, відповідно до Наказу ГУ ДСНС України у Хмельницькій області №213 від 02 квітня 2018 року "Про проведення позапланових перевірок", проведено позапланову перевірку Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області 08.05.2018, результат якої зафіксовано ОСОБА_1 №53, складеному за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенного та пожежної безпеки (далі - ОСОБА_1 №53), примірник якого одержано директором ОСОБА_4 08.05.2018 (арк. спр.18-28).

Актом №53 встановлені порушення, а саме:

п. 1. з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні котельні (Розділ IV п.1.6. ППБУ);

п. 2. наявні вогнегасники не направлялися на щорічний технічний огляд (Розділ II п.5 Наказ МВС №25 від 15.01.2018);

п. 3. приміщення закладу не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 1-го типу (розділ V п. 1.2., п. 5.1 ППБУ, таблиця Б1 ДБН В. 2.5-56:2014);

п. 4. приміщення котельні не обладнано системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей III типу та не забезпечено їхнє технічне обслуговування (Розділ V п. 1.2 п. 1.4 ППБУ, додаток А, таблиця Al, п. 8.1., додаток Б, таблиця Б1, п. 10. ДБН В.2.5 56:2014);

п. 5. не розроблені інструкції про заходи пожежної безпеки в ЗОШ (Розділ II п. 4. ППБУ);

п. 6. пожежний щит не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності, а саме; вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. (Розділ V п. 3. 11 ППБУ);

п. 7. працівники об'єкту не забезпечені засобами індивідуального захисту (п. 2 ч. 1 cт. 20 Кодексу цивільного захисту України);

п. 8. дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі ЗОШ не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (п. 2.5 розділ III ППБУ);

п. 9. дозволяється експлуатація тимчасових електромереж, які не відповідають вимогам ПУЕ у кабінеті інформатики (п. 1.8., п. 1.18 розділ IV ППБУ);

п. 10. електророзетки, вимикачі та перемикачі у котельні не встановлено на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (п. 1.17 розділ IV ППБУ);

п. 11. з'єднувальні коробки в приміщенні котельні не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів (п. 1.7 розділ IV ППБУ);

п. 12. електрощити не оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (п. 1.16 розділ IV ППБУ);

п. 13. не забезпечено вогнегасники раструбами для подавання вогнегасної речовини (п. 3.6. Розділ V ППБУ);

п. 14. дозволяється використання в пожежонебезпечних зонах (приміщення котельні) світильників з лампами розжарювання без суцільного скла (ковпаків) (п. 1.18 розділ IV ППБУ);

п. 15. будівлю ЗОШ не обладнано пристроями від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (п. 1.21 розділ IV ППБУ);

п. 16. допущено блокування дверей евакуаційного виходу 1 поверху горючими матеріалами, який не допускає їх вільному відкриванню (п. 2.37. розділ III ППБУ);

п. 17. переносні вогнегасники не розміщено шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення (п. 3.10 розділ V ППБУ);

п. 18. приміщення, будівлі та територія не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (п.8 розділ II ППБУ);

п. 19. не визначено категорію щодо вибухопожежної небезпеки приміщення котельні, також клас зони, які необхідно позначити на вхідних дверях до приміщення, а також на межах зон в середині приміщень та на зовні (розділ III, п. 2.9 ППБУ).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон № 877-V).

Статтею 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до абз.1 ч.5 ст.4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Пунктом 26 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України визначено, що небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини, а згідно п.33 цієї ж статті, пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частинами 1 - 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Згідно з ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Пунктом 4 розділу 1 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 визначено, що пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Отже, встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей може бути зупинене повністю або частково тільки у випадку наявності 11-и підстав, які визначені ст. 70 Кодексу цивільного захисту України.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 22.05.2018, Вікнинська загальноосвітня школа І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області є комунальною організацією, засновником якої є ОСОБА_3 районна рада і має вид діяльності: 85.31 Загальна середня освіта ( арк. спр.30-33).

Отже, на момент розгляду справи залишилися не виконаними 19-ть порушень, вказаних в ОСОБА_1 №53, які є підставою для застосування заходів реагування. При цьому, на думку суду, кількість таких порушень в сукупності вказують, що вони створювати загрозу життю та здоров'ю людей за відсутності доказів їх усунень чи реальних дій відповідача спрямованих на це.

Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відтак, враховуючи факт порушень, які не усунуті, подальша діяльність відповідача створює загрозу життю та здоров'ю людей, які працюють та або перебувають в загальноосвітньому закладі (діти), внаслідок чого є підстави для застосування до відповідача такого заходу реагування як повне зупинення роботи цього закладу, адже ці порушення можуть призвести до загибелі або травмування людей в разі виникнення небезпечної події або надзвичайної ситуації.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що суб'єкт владних повноважень довів позовні вимоги щодо наявності підстав повної зупинки Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється.

Керуючись Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексом цивільного захисту України, статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області за №01-1949/19 від 18.05.2018 до Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 районна рада, про застосування заходів реагування, задовольнити.

Застосувати заходи реагування, у вигляді повного зупинення роботи Вікнинської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області, розташованого за адресою: вул. Миру, 20, с. Вікнини, Білогірський район, Хмельницька область, 30216, до повного усунення порушень вказаних в ОСОБА_1 №53 від 08.05.2018 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 02 серпня 2018 року

Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код - 38662200) Відповідач:Вікнинська загальноосвітня школа І-ІІ ст. Білогірської районної ради Хмельницької області (вул. Миру, 20, с. Вікнини, Білогірський район, Хмельницька область, 30216 , код - 25994272)

Головуючий суддя ОСОБА_5

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено03.08.2018
Номер документу75641571
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1801/18

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні