ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 березня 2018 року 15:08 № 826/12171/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М. при секретарі судового засідання Артеменко В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 доДержавної архітектурно-будівельної інспекції України провизнання протиправними та скасування рішень від 05.07.2017 року за участі представників сторін:
від позивача - ОСОБА_2
від відповідача - Бездоля Ю.О.
На підставі ч. 1 ст.250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 березня 2018 року проголошено скорочене (вступна та резолютивна частини) судове рішення. Виготовлення рішення у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог ч. 3 ст. 243 названого Кодексу. Під час проголошення скороченого (вступної та резолютивної частин) судового рішення сторонам роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту рішення.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування рішень від 05.07.2017 року.
Ухвалою суду від 27.09.2017 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження у справі та призначено до судового розгляду.
В судових засіданнях представником позивача позовні вимоги підтримано у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та додаткових письмових поясненнях.
Представниками відповідача щодо задоволення позову заперечено з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу від 18.08.2014року придбано земельну ділянку площею 0,03 га за адресою: Київська область, Броварський район, Богданівська с/рада, в районі північного кладовища (кадастровий номер НОМЕР_1).
З метою розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, позивачем отримано паспорти прив'язки від 28.04.2015року № 14 та від 14.08.2015 року № 22.
Листом Відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації від 03.08.2017 року за № 76 позивача повідомлено про скасування дії паспортів прив'язки тимчасових споруд на підставі рішення головного інспектора з питань архітектури та містобудування Департаменту дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 05.07.2017року за № 5/304/868 та № 1/304/868.
Позивач вважає вказані рішення протиправними, а тому звернулась до суду з даним позовом.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про безпідставність позовних вимог, виходячи з наступних міркувань.
Судом встановлено, що Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України (надалі -Держархбудінспекції) № 868 від 07.06.2017 року, на підставі Довідки про результати документальної перевірки, призначено проведення позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації містобудівної діяльності, а саме щодо надання паспортів прив'язки тимчасових споруд за період 2015, 2016 років та 1 кварталу 2017 року біля Північного кладовища (в адміністративних межах села Богданівка Броварського району Київської області) та від 8.04.2015 року № 14, від 19.06.2015 року №17, від 14.08.2015 року №22 від 06.05.2015 року №15, від 23.07.2015 року №20 та надання містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок біля Північного кладовища (в адміністративних межах села Богданівка Броварського району Київської області).
За результатом проведеної перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 05.07.2017 року.
Проведеною перевіркою, крім іншого, встановлено, що паспорти прив'язки тимчасових споруд від 28.04.2015року № 14 та від 14.08.2015 року № 22 видано Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації з порушенням законодавства містобудівної діяльності, зокрема:
- щодо паспорту прив'язки тимчасових споруд від 28.04.2015року № 14 - у графі паспорт прив'язки видано вказано орган, яким видано даний документ, замість керівника органу з питань містобудування та архітектури, що є порушенням додатку 1 Порядку розміщення тимчасових спору для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (надалі - Міністерство) від 21.10.2011року № 244;
- на кресленні схеми розміщення тимчасової споруди М 1:500 паспорта тимчасової прив'язки (надалі Паспорт) не вказано червоні лінії та лінії регулювання забудови та відсутня дана інформація в експлікації, що є порушенням форми схеми розміщення тимчасової споруди відповідно до датку 1 Порядку №224;
- відповідно до схеми прив'язки тимчасової споруди М 1:500, дана тимчасова споруда знаходиться на відстані 5 м від будівлі церкви , що є порушенням п. 1.12 Порядку №224 та п. 5.4 ДБН В.2.2-23:2009;
- відділом листом повідомлено ОСОБА_1 про відповідність намірів щодо місця розташування вищевказаних тимчасових споруд, що є порушенням п. 2.5 Порядку №244;
- в заяві на оформлення Паспорта вказано, що до заяви додаються технічні умови щодо інженерного забезпечення, в той час як в пакеті документів зазначено, що технічні умови відсутні, що є порушенням п. 2.6, п. 2.11 та п. 2.14 Порядку №244.
Щодо паспорту прив'язки тимчасових споруд від 14.08.2015 року № 22:
- у графі паспорт прив'язки виданий вказано орган, яким видано даний документ, замість керівника органу з питань містобудування та архітектури, що є порушенням додатку 1 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства від 21.10.2011року № 244;
- на кресленні схеми розміщення тимчасової споруди М 1:500 ППТС не вказано місця підключення інженерних мереж та відсутня експлікація, що є порушенням форми схеми розміщення тимчасової споруди відповідно до додатку 1 Порядку №244;
- в заяві на оформлення Паспорта вказано, що до заяви додаються технічні умови щодо інженерного забезпечення, в той час як в пакеті документів зазначено, що технічні умови відсутні, що є порушенням п. 2.6, п. 2.11 та п. 2.14 Порядку №244;
- відповідно до плану благоустрою території М 1:200, тимчасова споруда знаходиться на відстані 8,2 м. від будівлі церкви, що є порушенням п. 1.12 Порядку №244 та п. 5.4 ДБН В.2.2-23:2009;
- відділом листом повідомлено ОСОБА_1 про відповідність намірів щодо місця розташування вищевказаних тимчасових споруд, що є порушенням п. 2.5 Порядку №244;
- замовником не надано не надано заяви за формою встановленою додатком 2 Порядку №244, в яких зазначається про виконання вимог Паспорта,чим порушено п. 2.23 Порядку №244.
У зв'язку із встановленням наведених порушень відповідачем винесено рішення від 05.07.2017 року № 5/304/868 та № 1/304/686, якими скасовано паспорти прив'язки тимчасової споруди № 14 та №22.
Як вбачається із змісту заявленого позову, позивачем не заперечується щодо встановлених перевіркою порушень законодавства у сфері містобудування, натомість, вказується на відсутність компетенції відповідача на проведення перевірки, та відповідність Паспортів вимогам Порядку № 244.
Спірні правовідносини регулюються Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (далі також - Закон № 3038-VI), Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 23.05.2011 № 553 (далі також - Порядок № 553), Порядком виконання будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (далі також - Порядок № 466), Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 (у редакціях на момент їх виникнення).
Згідно з частинами 1, 2 статтею 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені статтею 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до частини 3 статті 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (тут і надалі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.
Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. № 294 (далі - Положення), Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Нормами Положення визначено, що Держархбудінспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно пункту 3 Положення, одним із основних завдань Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема, здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Пунктом 4 Положення визначено, що до покладених на Держархбудінспекцію завдань, окрім іншого, здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності.
Згідно з пунктами 1, 3, 7 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 294 від 09.07.2014 року, Держархбудінспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Основними завданнями Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо через апарат та свої територіальні органи.
Згідно зі п. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об'єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.
За змістом частини 1 статті 41 Закону, державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (зі змінами та доповненнями, далі - Порядок). Пунктом 5 Порядку визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
З огляду на викладі обставини, відповідач є належним органом контролю дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Також безпідставними є доводи позивача щодо порушення відповідачем порядку проведення перевірки, зокрема, щодо проведення такої не за місцем знаходження тимчасових споруд, оскільки судом встановлено, що перевірку проведено Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації містобудівної діяльності, тобто за місцем знаходження особи, щодо якої здійснюється перевірка.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що проведеною перевіркою встановлено видачу паспортів прив'язки тимчасових споруд № 14 та № 3 на земельних ділянках, призначення яких встановлено - земля для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.
Відповідно до ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених ст.ст. 31, 33-37 ЗК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи надані докази а також норми чинного законодавства суд приходить до переконання про необґрунтованість позовних вимог, а тому позов не підлягає задоволенню .
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити у повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2018 |
Оприлюднено | 03.08.2018 |
Номер документу | 75642350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні