Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 липня 2018 р. Справа№805/1656/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шинкарьової І.В.,
при секретарі судового засідання - Заїченко Я.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Мирноградської міської ради, третя особа з боку позивача Громадська спілка "Спілка учасників бойових дій" про скасувати рішення Мирноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1 ( далі за текстом - позивач) звернулась з позовом до Мирноградської міської ради (також далі за текстом - відповідач), третя особа з боку позивача Громадська спілка "Спілка учасників бойових дій" (також далі за текстом - третя особа) про:
- скасування рішення Мирноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3
- скасувати пункт 3 рішення Мирноградської міської ради від 10 серпня 2016 року №VII/15-7.
В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що позов підлягає задоволенню повністю, оскільки дії відповідача щодо створення нового складу громадської ради при Мирноградській міській раді суперечать чинному законодавству.
Ухвалами суду від 23 березня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі, у якій призначено підготовче засідання.
У підготовчому засіданні судом було вирішено роз'єднати справу за позовом № 805/1656/18-а за позовом ОСОБА_1 до Мирноградської міської ради, третя особа Громадська спілка "Спілка учасників бойових дій" про:
- скасування рішення Мирноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3;
- скасування пункт 3 рішення Мирноградської міської ради від 10 серпня 2016 року №VII/15-7.
Справу в частині заявлених позовних вимог ОСОБА_1 до Мирноградської міської ради, третя особа Громадська спілка "Спілка учасників бойових дій" про скасування рішення Мирноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3 залишити за справою № 805/1656/18-а у своєму провадженні.
Виділено у самостійне провадження позовні вимоги ОСОБА_1 до Мирноградської міської ради, третя особа Громадська спілка "Спілка учасників бойових дій" про скасування пункт 3 рішення Мирноградської міської ради від 10 серпня 2016 року №VII/15-7.
Ухвалою суду від 22 червня 2018 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача позов підтримав та просив задовольнити його повністю.
Представники відповідача позов не визнали та просили не задовольнять позовні вимоги в повному обсязі з підстав, зазначених у письмовому відзиві проти позову, наданих суду через відділ документообігу електронною поштою 24 червня 2018 року.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив.
Позивач - ОСОБА_1 , громадянка України, є делегованим представником третьої особи.
Відповідач - Мирноградська міська рада, є органом місцевого самоврядування.
Згідно п.1 протоколу №1 ініціативної групи з підготовки установчих зборів Громадської ради при Мирноградській міській раді від 17 липня 2017 року було вирішено встановити дату установчих зборів Громадської ради при Мирноградській міській раді 21 вересня 2017 року. Пунктом 2 Протоколу було вирішено оприлюднити на офіційному сайті Мирноградської міської ради та в міській газеті "Родной город", та погоджено необхідний перелік документів для участі в установчих зборах. Термін подачі документ ініціативною групою не установлювався./а.с.38/
Протоколом №2 ініціативної групи з підготовки установчих зборів Громадської ради при Мирноградській міській раді від 14 вересня 2017 року було прийняте рішення щодо продовження терміну прийняття документів для участі в установчих зборах Громадської ради при Мирноградській міській раді до 20 вересня 2017 року, в інтересах громадських організацій./а.с.43/
Протоколом №3 ініціативної групи з підготовки та проведення установчих зборів Громадської ради при Мирноградській міській раді було вирішено:
1. Відмінити рішення ініціативної групи щодо подовження терміну прийняття документів від ІГС для участі в установчих зборах Громадської ради при Мирноградській міській раді до 20 вересня 2017 року в інтересах громадських організацій.
2. Скасувати п.2 протоколу засідання ініціативної групи від 14 вересня 2017 року №2.
3. Вважати останню дату подачі документів від ІГС для участі в установчих зборах Громадської ради при Мирноградській міській раді 10 вересня 2017 року.
4. Документи подані ІГС для участі в установчих зборах Громадської ради при Мирноградській міській раді в період з 11 вересня 2017 року по 19 вересня 2017 року розгляду не підлягають.
Відповідно до витягу з протоколу засідання правління міської громадської організації Спілка Учасників Бойових Дій Донеччини від 18 вересня 2017 року №3, було вирішено делегувати для участі в установчих зборах по обранню складу Громадської ради при Мирноградській міський раді ОСОБА_1 - представника організації.
Позивачем, було подано заяву від 18 вересня 2017 року інституту громадського суспільства до ініціативної групи з підготовки установчих зборів інститутів громадського суспільства по обранню Громадської ради при Мирноградській міській ради.
Позивачу було відмовлено усно в прийнятті документів, з підстав порушення строків подання документів. Вказана обставина визнається сторонами.
Відповідачем в судовому засіданні визнано, що заяву з відповідними документами було надано позивачем в терміни, що були визначні протоколом ініціативної групи №2, до 20 вересня 2017 року, та було повернуто у зв'язку із скасуванням протоколу, яким було продовжено строк подачі документів.
Позивач вважає, що йому необґрунтовано відмовлено в прийнятті участі в установчих зборах у зв'язку з чим просить скасувати рішення Мірноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3 Про утворення громадської ради при Мірноградській міській раді .
Постановою КМУ від 3 листопада 2010 р. N 996 Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики затверджено типове положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у м. Києві та Севастополі державній адміністрації. (далі Положення №996).
Пунктами 1 та 2 Положення №996 передбачено, що Громадська рада при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (далі - громадська рада) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, утвореним для сприяння участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики.
У своїй діяльності громадська рада керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також Положенням про громадську раду, розробленим на основі цього Типового положення.
Положення про громадську раду розробляється громадською радою та затверджується органом виконавчої влади, при якому її утворено.
Положення про громадську раду оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу протягом трьох робочих днів з моменту затвердження.
Пунктом 3 Положення №996 встановлено, що основними завданнями громадської ради є: сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами; здійснення громадського контролю за діяльністю органу; сприяння врахуванню органом громадської думки під час формування та реалізації державної політики.
Відповідно до п.7 Положення про громадську раду при Мірноградській міській раді на 2016 -2017 рік, затверджене рішенням відповідача від 10 серпня 2016 року (діяло на момент виникнення спору) склад громадської ради формується на установчих зборах шляхом рейтингового голосування за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі громадської ради та внесені інститутами громадського суспільства. Кількісний склад громадської ради визначається установчими зборами та не може становити більше 35 осіб. Строк повноважень складу громадської ради - два роки. До складу громадської ради може бути обрано не більше ніж по одному представнику від кожного інституту громадського суспільства. Членство в громадській раді є індивідуальним.
Пунктом 8 Положення передбачено, що для формування складу громадської ради міська рада утворює ініціативну групу з підготовки установчих зборів та участі інститутів громадського суспільства. Якщо при міській раді вже утворена громадська рада, то не пізніш ніж за 60 календарних днів до закінчення її повноважень вона утворює ініціативну робочу групу з підготовки установчих зборів для формування нового складу ради.
Таким чином, повноваження щодо створення громадської ради, після створення відповідачем ініціативної групи, належать саме ініціативній групі з підготовки установчих зборів та участі інститутів громадського суспільства.
Суд не приймає твердження відповідача, що подання документів щодо участі в установчих зборах громадської ради було з порушення строків визначених у положенні. В даному випадку позивач скористався строками які були визначені у протоколі №2 ініціативної групи з підготовки установчих зборів Громадської ради при Мирноградській міській раді від 14 вересня 2017 року, яке було у встановленому порядку оприлюднене. Підставою для скасування протоколу № 2, став висновок спеціалісту сектору юридичного забезпечення Виконавчого комітету Мирноградської міської ради, у якому зазначено що п.2 Протоколу засідання №2 від 14 вересня 2017 року прийнято з порушенням абз.2 п.8 Положення. До повноважень ініціативної групи не входить розгляд питань про продовження строків подачі документів. (а.с.45). Таким чином, була виправлена помилка, яка мала наслідки порушення права позивача.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 КАС України Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права, що визначено ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23 лютого 2006 року № 3477-IV
Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу належного урядування .
На державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії", "Тошкуце та інші проти Румунії") і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер'їлдіз проти Туреччини", "Беєлер проти Італії").
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків (див. зазначене вище рішення у справі "Лелас проти Хорватії").
Потреба виправити колишню помилку не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (див., mutatis mutandis, рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки").
Іншими словами, ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (див., серед інших джерел, mutatis mutandis, зазначене вище рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" та у справах "Ґаші проти Хорватії" "Трґо проти Хорватії").
Відповідно до п.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Позивач, обрав шлях захисту порушеного права скасування рішення Мірноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3 Про утворення громадської ради при Мірноградській міській раді .
Як встановлено в судовому засіданні, в установчих зборах за участю ІГС для формування нового складу Громадської ради позивач участі не приймав, у зв'язку з тим що у нього не були прийняті документи. Дії щодо відмови в прийнятті позивач не оскаржує.
Протоколом установчих зборів за участю ІГС для формування нового складу Громадської ради від 21 вересня 2017 року, було затверджено кількісний та персональний склад Громадської ради. З протоколу вбачається, що кандидатура позивача взагалі не розглядалась на зборах, та щодо позивача, жодного рішення не приймалось.
Пунктом 9 Положення про Громадську раду при Мірноградській міській раді, (що діяло на час спірних правовідносин) встановлено, що міська рада затверджує склад громадської ради на підставі протоколу установчих зборів й оприлюднює його на своєму офіційному веб - сайті та в інший прийнятний спосіб протягом 3 днів.
Тобто в даному випадку спірним рішенням відповідача було затверджено склад громадської ради, на підставі протоколу установчих зборів, з змісту якого не вбачається, що дане рішення стосується позивача.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Питання розподілу судових витрат на підставі статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судом не вирішується у зв'язку з відмовою в задоволенні позовних вимог.
Керуючисьст.ст.2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 118, 139, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Мирноградської міської ради, третя особа з боку позивача Громадська спілка "Спілка учасників бойових дій" про скасувати рішення Мирноградської міської ради від 11 жовтня 2017 року № VII/37-3 - відмовити.
Вступну та резолютивну частину рішення складено у нарадчій кімнаті та проголошено у судовому засіданні 23 липня 2018 року.
Повний текст рішення виготовлено 02 серпня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подала, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2018 |
Оприлюднено | 05.08.2018 |
Номер документу | 75665951 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні