ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 серпня 2018 р.м. ОдесаСправа № 821/432/18
Категорія: 8.3.13 Головуючий в 1 інстанції: Кузьменко Н.А.
Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
Головуючого судді - Єщенка О.В.
суддів - Димерлія О.О.
- ОСОБА_1
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Капітал-Буд на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Капітал-Буд до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Капітал-Буд звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 08.02.2018 року №0011051205 про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю за основним платежем у розмірі 168 783,34 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 42 195,84 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем правил оподаткування податком за землю є безпідставними та не ґрунтуються на Законі. Підприємство сплачує податок за землю відповідно до умов договорів оренди земельних ділянок, а отже з дотриманням правил чинного законодавства. Зазначені обставини свідчать про те, що самостійне коригування відповідачем зобов'язань відбулось з порушенням правил податкового законодавства, що є безумовною підставою для скасування рішення суб'єкта владних повноважень.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
В апеляційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Капітал-Буд , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи, просить скасувати судове рішення та ухвалити нове про задоволення позову у повному обсязі.
Оскільки сторони були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, однак до суду вони не з'явились, поважність своєї неявки суду не повідомили, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Капітал-Буд з питань повноти обчислення податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на території Херсонської міської ради за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року, за результатами якої складено акт від 17.01.2018 року №000003/21-22-12-05/33726201 (а.с. 28-32).
Зазначеною перевіркою встановлено порушення ТОВ Будівельна компанія Капітал-Буд п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, в результаті чого позивачем занижено розмір податкових зобов'язань по орендній платі за землю у періоді з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року на суму 168 783,34 грн., у тому числі за 2015 рік - у сумі 81 984,62 грн., за 2016 рік - 86 798,72 грн.
На підставі виявлених порушень відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.02.2018 року №0011051205, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб за основним платежем у розмірі 168 783,34 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 42 195,84 грн. (а.с. 5).
Не погоджуючись із визначенням грошового зобов'язання та нарахуванням штрафних санкцій, посилаючись на їх необґрунтованість і безпідставність, позивач звернувся до суду із цим позовом, в якому ставиться питання про скасування рішення суб'єкта владних повноважень.
Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив з того, що, оскільки позивачем не забезпечено справляння податку на землю відповідно до правил податкового законодавства, що призвело до заниження цього податку у перевіряємому періоді, збільшення грошового зобов'язання та застосування штрафних санкцій відбулось обґрунтовано та підстави для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відсутні.
Колегія суддів висновки суду першої інстанції вважає правильними, з огляду на наступне.
Відповідно до п.п. 269.1.2 п. 269.1 ст. 269, п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України платниками земельного податку є, в тому числі, землекористувачі.
Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
За правилами ст. 274 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.
Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).
Відповідно до п.п. 286.1, 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Разом з цим, відповідно до п.п. 288.1, 288.2, 288.3, 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Водночас, згідно із п. 288.5 вказаної статті Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Аналіз наведених норм показав, що користування земельними ділянками державної чи комунальної власності здійснюється на платній основі.
Плата за користування земельною ділянкою визначається, виходячи з грошової оцінки компетентним органом відповідної земельної ділянки та обумовлюється у договорі з власником земельної ділянки.
При цьому, розмір орендної плати за користування землею державної чи комунальної власності має відповідати вимогам податкового законодавства.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, згідно договору від 20.02.2008 року №040871300060 ТОВ Будівельна компанія Капітал-Буд орендує у Херсонської міської ради земельну ділянку площею 0,2101 га під будівництво багатоповерхового житлового будинку. Орендна плата за цим договором має сплачуватись у грошовій формі відповідно до рішення Херсонської міської ради №717 від 31.01.2008 року в розмірі 0,2 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Строк дії договору продовжено на 2015-2016 роки.
Рішенням Господарського суду Херсонської області від 15.09.2015 року по справі №923/1361/15 за позовом Херсонської міської ради внесено зміни до п. 9 договору оренди від 20.03.2008 року №040871300060 та викладено його в наступній редакції: Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (згідно з рішенням Херсонської міської ради від 26.08.2011 №333) .
Станом на 01.01.2015 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,2101 га становить 1 034 469,37 грн.; станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становить 1 482 570,65 грн. (згідно листа Міжрегінального управління у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 05.09.2017 року №0-21-0.172-112/118-17).
Згідно договору від 20.02.2008 року, зареєстрованим 20.03.2008 за №040871300061, ТОВ Будівельна компанія Капітал-Буд орендує у Херсонської міської ради земельну ділянку площею 0,3917 га під будівництво багатоповерхового житлового будинку, орендна плата сплачувалась у грошовій формі відповідно до рішення Херсонської міської ради №717 від 31.01.2008 року в розмірі 0,2 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Строк дії договору продовжено на 2015-2016 роки.
Рішенням Господарського суду Херсонської області від 10.09.2015 року по справі №923/1362/15 за позовом Херсонської міської ради внесено зміни до п. 9 договору оренди від 20.03.2008 року №040871300061 та викладено його в наступній редакції: Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (згідно рішенню Херсонської міської ради від 26.08.2011 №333) .
Станом на 01.01.2015 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,3917 га становить 1 893 556,14 грн.; станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становить 2 713 775,94 грн. (згідно листа Міжрегінального управління у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 05.09.2017 року №0-21-0.172-112/118-17).
Таким чином, ТОВ Будівельна компанія Капітал-Буд є користувачем земельних ділянок комунальної власності, а отже відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України зобов'язаний вносити плату за землю у порядку та розмірах, визначених законом.
Проте, як встановлено під час перевірки у період 2015-2016 роки орендну плату за землю позивач вносив до бюджету в розмірі 0,2 відсотка від нормативної грошової оцінки, тобто не у відповідності до наведених правил податкового законодавства та умов договорів із змінами, внесеними в судовому порядку.
З огляду на те, що позивачем не виконано свій податковий обов'язок, а розмір орендної плати, обчислений у відсотковому співвідношенні від нормативної грошової оцінки, визначеної компетентним органом, у повній мірі відповідає правилам податкового законодавства, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що приведення у відповідність до правил закону зобов'язання згідно оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відбулось правомірно і обґрунтовано, у зв'язку із чим підстави для скасування рішення суб'єкта владних повноважень відсутні.
Враховуючи викладене, оскільки висновки суду відповідають нормам законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та обставинам справи, а доводи апеляційної скарги цих висновків не спростовують, колегія суддів приходить до висновку, що судове рішення відповідно до вимог ст. 316 КАС України підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст.ст. 139, 308, 311, п. 1 ч. 1 ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Капітал-Буд - залишити без задоволення.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її прийняття, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 02.08.2018 року.
Головуючий-суддя: О.В. Єщенко
Судді: О.О. Димерлій
ОСОБА_1
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2018 |
Оприлюднено | 05.08.2018 |
Номер документу | 75671879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні