Рішення
від 03.08.2018 по справі 727/399/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

Справа № 727/399/17

Провадження № 2-а/727/1/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 липня 2018 року Шевченківський районний суд м. Чернівці в складі:

головуючого судді Семенка О.В.,

при секретарі Гончарук Н.Г.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ВК Чернівецької міської ради ОСОБА_2,

третіх осіб на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 в особі представника за довіреністю ОСОБА_10,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Шевченківського районного суду м. Чернівці справу за адміністративним позовом Колективного проектно-кошторисного бюро побуту до Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, третя особа: Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, третіх осіб на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_11, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 в особі представника за довіреністю ОСОБА_12, про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

В січні 2017 року Колективне проектно-кошторисне бюро побуту звернулось до Шевченківського районного суду м. Чернівці з позовом до виконавчого комітету Чернівецької міської ради, третя особа Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення 25 засідання виконавчого комітету Чернівецької міської ради №832/25 від 28 грудня 2016 року Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7 . Ухвалою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 27.01.2017 року у справі було залучено треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_11, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_13 в особі представника за довіреністю ОСОБА_14 Позивач вказує, що Управлінням містобудування та архітектури департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради було правомірно надано Колективному проектно-кошторисному бюро побуту містобудівні умови та обмеження №1075/15 від 11.08.2015 року забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7. При цьому рішення про скасування містобудівних умов та обмежень було прийнято виконавчим комітетом Чернівецької міської ради необгрунтовано та з численними порушеннями норм чинного законодавства з підстав зазначених в позові, без дотримання принципів, яким повинно відповідати рішення суб'єкта владних повноважень, прийняття вказаного рішення суперечить практиці Європейського суду з прав людини. Тому просить визнати протиправним та скасувати рішення 25 засідання виконавчого комітету Чернівецької міської ради №832/25 від 28 грудня 2016 року Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7 .

Ухвалою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 20 січня 2017 року забезпечено позов шляхом зупинення дії рішення 25 засідання виконавчого комітету Чернівецької міської ради №832/25 від 28 грудня 2016 року Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького,7 до розгляду справи по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, надав суду письмові заперечення в яких вказував, що рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради є законним.

Треті особи заперечували проти задоволення позову, надали письмові пояснення.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, яка має певні конституційно-правові межі, встановлені, зокрема, приписами статей 19 , 140 , 143 , 144 , 146 Конституції України . Органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 144 Конституції України , органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення , які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ч.1 ст.73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти ради , сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської районної в місті ради , прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами , які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Таким чином, Конституція України передбачає форми та засоби реалізації права територіальних громад на місцеве самоврядування, а саме, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Судом встановлено, що 11 серпня 2015 року Управлінням містобудування та архітектури департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради було надано Проектно-кошторисному бюро містобудівні умови та обмеження №1075/15 від 11.08.2015 року забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7.

08.11.2016р. до виконавчого комітету Чернівецької міської ради надійшла електронна петиція про заборону будівництва багатоповерхового будинку в центрі міста на місці спортивного майданчика по вул.Шептицького, 7 .

За наслідками її розгляду та аналізу містобудівних умов та обмежень №1075/15 від 11.08.2015 року було встановлене ряд порушень та невідповідностей їх раніше прийнятим міською радою рішень.

Відповідно до п. 3 ч.1 ст. 52 ЗУ Про місцеве самоврядування виконавчий комітет ради має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їх посадових осіб.

Вищезазначені норми та обставини спростовують доводи позивача, про те, що у виконавчого комітету Чернівецької міської ради не було достатньо правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення.

28 грудня 2016 року виконавчим комітетом Чернівецької міської ради прийнято рішення №832/25 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7 . Дане рішення прийнято відповідно до статей 31, 52, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про охорону культурної спадщини", Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, який затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011р. №109 чинним на момент прийняття рішення (далі - Порядок № 109).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Тобто, дослідженню у справі підлягають виключно ті обставини, що стали підставою для прийняття виконавчим комітетом Чернівецької міської ради рішення №832/25 від 28 грудня 2016 року Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7 .

Так, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (надалі у редакції, чинній станом на дату надання скасованих містобудівних умов та обмежень), містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до ст. 1 ЗУ Про охорону культурної спадщини зони охорони пам'ятки - встановлювані навколо пам'ятки охоронна зона, зона регулювання забудови, зона охоронюваного ландшафту, зона охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання; історичний ареал населеного місця - частина населеного місця, що зберегла об'єкти культурної спадщини і пов'язані з ними розпланування та форму забудови, які походять з попередніх періодів розвитку, типові для певних культур або періодів розвитку; охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об'єктів культурної спадщини.

Відповідно до п. 1.2 Порядку №109 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією. містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Відповідно до п. 1.5 Порядку №109 завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень. Складання завдання на проектування з відхиленням від містобудівних умов та обмежень не допускається.

Аналізуючи текст оскаржуваного рішення, судом встановлено, що відповідач прийшов до висновку про необхідність скасування містобудівних умов та обмежень в зв'язку з тим, що:

1) пункт 10 містобудівних умов та обмежень не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки;

2) в пунктах 5 (планувальні обмеження), 12 (вимоги щодо охорони культурної спадщини) містобудівних умов та обмежень зазначено планувальні обмеження зон охорони пам'яток культурної спадщини, зон охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів та вимоги щодо охорони культурної спадщини без урахування положенням проекту Коригування історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам'яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів М.Чернівців ;

3) містобудівні умови та обмеження надані позивачу без отримання рекомендацій консультативної ради з питань охорони культурної спадщини, архітектурно-містобудівної ради та попереднього висновку відділу охорони культурної спадщини Чернівецької міської ради;

4) у виданих містобудівних умовах та обмеженнях відсутні вимоги дотримання норм, що охоплюють безпеку прилеглої забудови і території, безпеку об'єкта, що будується, безпечність виробничого процесу з виконання будівельно-монтажних робіт.

Зазначені обставини спростовують доводи позивача про те, що рішення виконкому ЧМР не містить жодного посилання на порушення положень Порядку №109 під час надання містобудівних умов та обмежень.

Відповідно до ч.2 ст. 24 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Судом встановлено, що позивачу дійсно надана в оренду земельна ділянка за адресою м. Чернівці вул. А.Шептицького, 7 з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування багатофункціональної будівлі з підземним паркінгом, а в п.10 розділу Загальні дані містобудівних умов та обмежень передбачено будівництво двох будинків із загальними площами 1802 кв.м. та 2346 кв.м., що не відповідає цільовому призначенню.

Суд вважає, що доводи позивача про те, що ним не порушується цільове призначення землі не заслуговують на увагу, оскільки саме в частині 5 ст.20 ЗК України зазначено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Дане також спростовується листом роз'ясненням Головного управління Держгеокадастру Чернівецької області, в якому зазначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по Шептицького, 7, затверджений рішенням Чернівецької міської ради від 30.08.2007 року, цільове призначення земельної ділянки - для іншої комерційної діяльності (код 1.11.6).

Відповідно до ч. 1 ст. 25 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.

Відповідно до п. 3.3 Порядку №109 в розділі Загальні дані текстової частини містобудівних умов та обмежень зазначається посилання на містобудівну документацію.

Згідно з ч.ч. 4, 5 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви. Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Зазначена норма Закону співвідноситься з п. 2.4 Порядку № 109, у якому вказано, що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до ч. 3. ст. 17 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності для населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об'єкти культурної спадщини.

Такою документацією являється в тому числі проект Коригування історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам'яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів М .Чернівців , затверджений рішенням Чернівецької міської ради від 28.02.2007р. №252 та наказом Міністерства культури і туризму України від 16.06.2007р. №661/0/1607.

В п.8 розділу Загальні дані містобудівних умов та обмежень зазначено - генеральний план міста Чернівці, затверджений рішенням 48 сесії міської ради VI скликання від 27.03.2014 року №1171 . Будь-які інші дані в пункті 8 відсутні.

Таким чином, судом з'ясовано, що Управлінням містобудування та архітектури департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради не перевірялась відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, а саме Коригуванню історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам'яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів М .Чернівців , оскільки в п.8 розділу Загальні дані містобудівних умов та обмежень такі відомості відсутні. В свою чергу дана обставина в подальшому призвела до видачі позивачу містобудівних умов та обмежень, які підлягають скасуванню, оскільки в пунктах 5 (планувальні обмеження) та 12 (вимоги щодо охорони культурної спадщини) були зазначені дані, які суперечать містобудівній документації на місцевому рівні, яка є обов'язковою при перевірці намірів, і неврахування якої може в подальшому призвести до порушень Настанов Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО щодо застосування Конвенції про охорону всесвітньої культурної та природної спадщини.

При цьому суд не бере до уваги доводи третіх осіб про те, що існує невідповідність намірів будівництва двох багатоквартирних житлових будинків історико-архітектурному опорному плану м. Чернівці, оскільки вирішення в даному випадку питання про те, чи відповідають наміри забудови земельної ділянки по вул. А.Шептицького, 7 місцевій містобудівній документації м. Чернівці, а саме: Коригуванню історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам'яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів м. Чернівців , затвердженому Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.06.2007 року №661/0/16-07 та рішенням 14 сесії Чернівецької міської ради V скликання від 28 лютого 2007 року № 252 в частині дотримання вимог охорони культурної спадщини виходить за межі доказування у даній справі, адже вказане питання не було предметом розгляду під час прийняття виконавчим комітетом Чернівецької міської ради рішення №832/25 від 28 грудня 2016 року Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7 .

Відділ охорони культурної спадщини міської ради є спеціально уповноваженим органом охорони культурної спадщини і здійснює державне управління у сфері охорони культурної спадщини на території міста Чернівців у межах компетенції, визначеної законодавством України.

Відповідно до ст. 6-1 ЗУ Про охорону культурної спадщини дозволи, погодження і висновки, передбачені цим Законом, надаються органами охорони культурної спадщини безоплатно.

Рішення про надання або про відмову в наданні дозволу, погодження чи висновку приймається органом охорони культурної спадщини протягом одного місяця з дня подання фізичною чи юридичною особою відповідних документів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Набуття суб'єктом господарювання права на провадження будь-яких дій щодо здійснення господарської діяльності на об'єктах культурної спадщини за декларативним принципом забороняється.

З матеріалів справи встановлено, що об'єкт проектування по вул. А.Шептицького, 7 в м. Чернівці знаходиться в межах комплексної охоронної зони центрального історичного ареалу м. Чернівців та в межах буферної зони об'єкта культурної спадщини, занесеного до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

На виконання пункту 17 підрозділу в) Конвенції про охорону Всесвітньої спадщини навколо об'єкта ЮНЕСКО - Резиденції митрополитів Буковини і Далмації у Чернівцях, Науково-дослідним інститутом пам'яткоохоронних досліджень Міністерства культури України із врахуванням попередніх історико-містобудівних досліджень визначено буферну (охоронну) зону загальною площею 244,85 га.

Зазначені матеріали ввійшли до складу номінаційного досьє об'єкта ЮНЕСКО і затверджені разом з основним об'єктом рішенням 35 сесії Комітету Всесвітньої спадщини.

Таким чином, суд погоджується з викладеними в рішенні відповідача доводами про те, що містобудівні умови та обмеження повинні надаватися з урахуванням висновків виконавчого органу міської ради у сфері охорони культурної спадщини, і з тим, що пропозиція щодо будівництва багатоквартирних житлових будинків з об'єктами громадського обслуговування та паркінгом на вул. А.Шептицького, 7 повинна була першочергово розглядатися на засіданні консультативної ради з питань охорони культурної спадщини, а в подальшому необхідні були рекомендації архітектурно-містобудівної ради, оскільки без вказаних рекомендацій та висновку неможливо зазначити планувальні обмеження зон охорони пам'яток культурної спадщини, зон охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів та вимоги щодо охорони культурної спадщини (п.5 та п.12 містобудівних умов та обмежень), які б відповідали містобудівній документації на місцевому рівні в тому числі історико-архітектурному опорному плану м. Чернівці, без врахування яких у замовника появляється можливість відповідно до п.1.5 Порядку №109 скласти завдання на проектування яке може завдати суттєвої шкоди культурній спадщині при цьому взагалі не відхиляючись від містобудівних умов та обмежень. Не заслуговують на увагу доводи позивача, що пунктом 2.2 Порядку №109, який визначає перелік документів, що додаються до заяви для отримання містобудівних умов та обмежень, не передбачено надання висновків, оскільки дана норма не є імперативного характеру і у разі необхідності, з метою конкретизації намірів забудови або уточнення містобудівної ситуації, крім зазначених в пункті 2.2 Порядку №109 документів, замовником можуть надаватись додаткові матеріали: топографо-геодезична зйомка, технічна інформація про існуючі на ділянці об'єкти будівництва, характеристики запланованих систем автономного інженерного забезпечення, висновки відділу охорони культурної спадщини тощо.

Також судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Першотравневої районної ради Чернівецької області від 26.04.2006р. №32/4 було затверджено акт районної комісії від 31.03.2006р. про те, що у зв'язку з аварійним станом перекриття будинку №5 АДРЕСА_1, 10, 11, 12, 13, 14, 18, 19 є аварійними, такими що загрожують обвалом.

Пунктом 1 рішення 14 сесії XXIV скликання Чернівецької міської ради від 25.09.2003 р. №297 було затверджено перелік дитячих майданчиків у м. Чернівці, до якого входить земельна ділянка площею 0,04 га по вул. Шептицького, 7. Відповідно до п.4 даного рішення Земельні ділянки зазначені в переліку використовуються за призначенням і не підлягають перепрофілюванню для інших цілей .

У виданих містобудівних умовах та обмеженнях відсутні вимоги дотримання норм, що охоплюють безпеку прилеглої забудови і території, безпеку об'єкта, що будується, безпечність виробничого процесу з виконання будівельно-монтажних робіт.

Таки чином, судом з'ясовано, що містобудівні умови і обмеження видавались позивачу без врахування вищезазначеного рішення ВК Першотравневої районної ради Чернівецької області так само, як і без врахування рішення ЧМР №297, тому з цих підстав вони також підлягають скасуванню.

Копією звернення директора ЗОШ №14 і Голови батьківського комітету №428 від 17.11.2016р. адресованого Чернівецькому міському голові і депутату Чернівецької міської ради підтверджується, що майданчик по вул. Шептицького, 7 в м. Чернівці до 2010 року використовувався Чернівецькими школами №14, №41 та гімназією №6. Після передачі в оренду заняття на майданчику учнів стали неможливими і припинилися. Згідно рішення Чернівецької міської ради №954 від 29.08.2013 року орендар був зобов'язаний до 10.09.2013 року провести благоустрій майданчика та поновити елементи спортивного інвентаря. Рішення ради залишилось невиконаним.

Також суд звертає увагу на те, що однією з підстав прийняття відповідачем оскаржуваного рішення став лист №12-14/02-629/718 від 29.11.2016р. в якому зазначено, що відділ охорони культурної спадщини міської ради також прийшов до висновку про те, що містобудівні умови та обмеження №1075/15 від 11.08.2015 року підлягають скасуванню.

Не береться до уваги посилання позивача на те, що оскаржуване рішення суперечить практиці Європейського суду з прав людини. Зокрема правомірні очікування та майно у вигляді економічних інтересів позивача апріорі не можуть бути підставою для залишення в силі містобудівних умов та обмежень, які були видані йому з такими суттєвими порушеннями закону про які зазначено вище.

Відповідно до ч.1,2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на встановлені обставини та правові положення, суд, дослідивши всі докази по справі, за своїм внутрішнім переконанням, що грунтуються на безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні в судовому засіданні обставин справи, досліджених доказів, та доводів, в їх сукупності, керуючись принципом верховенства права, вважає, що відповідачем доведено, що оскаржуване рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради відповідає вимогам чинного законодавства, рішення прийняте в межах компетенції відповідача та з дотриманням необхідного пропорційного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями на досягнення яких спрямоване рішення, а саме захист прав та інтересів територіальної громади м. Чернівці і захист культурної спадщини в її межах.

Аналізуючи вищевказані норми, беручи до уваги встановлені обставини, суд приходить до висновку, що в задоволені позову слід відмовити, а вжиті заходи забезпечення позову слід скасувати.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 9, 77, 90, 241-244, 246, 255, 295 КАС України , суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Колективного проектно-кошторисного бюро побуту до Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, третя особа: Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, третіх осіб на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_11, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 в особі представника за довіреністю ОСОБА_12, про визнання протиправним та скасування рішення 25 засідання виконавчого комітету Чернівецької міської ради №832/25 від 28 грудня 2016 року Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. А. Шептицького, 7 - відмовити.

Апеляційна скарга може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд м. Чернівці.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 03.08.2018 року.

Суддя: Семенко О.В.

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення03.08.2018
Оприлюднено05.08.2018
Номер документу75686180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —727/399/17

Ухвала від 26.07.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

null від 19.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Постанова від 15.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Постанова від 15.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 03.08.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

Рішення від 25.07.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні