Рішення
від 02.08.2018 по справі 809/936/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" серпня 2018 р. Справа № 809/936/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап'юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

31.05.2018 ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання бездіяльності протиправною щодо неприйняття рішення, прийнятого за наслідками розгляду заяв від 11.12.2017 та зобов'язання вчинити певні дії.

04.06.2018 ухвалою суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення норм частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування , частини 3 статті 20 Земельного кодексу України, за наявності у позивача проектів землеустрою щодо відведення моїх земельних ділянок, цільове призначення, яких змінюється, не розглянув заяви позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності, цільове призначення яких змінюється для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд, та не прийняв відповідні рішення за наслідками розгляду вказаних заяв. Вважає таку бездіяльність протиправною та просить зобов'язати відповідача розглянути заяви від 14.12.2017 та прийняти відповідне рішення.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався, тому суд відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України вирішує справу за наявними матеріалами справи.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у позовній заяві, встановив наступне.

ОСОБА_1, відповідно до Договору дарування земельної ділянки від 26.07.2016 серії НОМЕР_2, є власником земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, площею 0,4338 га., кадастровий номер НОМЕР_3, що розташована в селі Красна на АДРЕСА_1.

На підставі заяви позивача, здійснено розподілу вказаної земельної ділянки на дві земельні ділянки площею: 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_4

Позивач отримала проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_5, приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту села Красна Надвірнянського району Івано-Франківської області та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_6 приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту села Красна Надвірнянського району Івано-Франківської області.

ОСОБА_1 звернулася до Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області із заявами від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315, та з вказаними проектами землеустрою, про затвердження проекту змін цільового призначення та передачу їй у власність вказаних земельних ділянок.

На момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом, вказані заяви відповідачем не розглянуті та за наслідками їх розгляду не прийнято відповідних рішень.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельний кодекс України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин.

Відповідно до абзацу другого частини 1 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Згідно з частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Стаття 186-1 Земельного кодексу України визначає повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 1 статті 186-1).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури (частина 2 статті 186-1).

Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту (частина 4 статті 186-1).

Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері (частина 1 статті 186-1).

Суд встановив, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_5, приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту села Красна Надвірнянського району Івано-Франківської області та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_6 приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту села Красна Надвірнянського району Івано-Франківської області погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

При цьому, суд зазначає, що частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України прямо встановлено, що орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 5 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Таким чином, суд зазначає, що орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

Оскільки, на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом відповідач вказані вище заяви відповідач не розглянув та за наслідками їх розгляду не прийняв рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення, то така бездіяльність відповідача є протиправною.

Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Таким чином, оскільки вказані проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, площею 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_5 та площею 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_6 приватної власності, цільове призначення яких змінюється, погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України прямо встановлено, що орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення, то суд, відповідно до статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, та з метою відновлення прав позивача, вважає за необхідне зобов'язати відповідача розглянути заяви позивача від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315, та прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення відповідно до статті 20 Земельного кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивач, квитанцією за №0.0.1049387341.1 від 31.05.2018, підтвердила сплату судового збору розмірі 2 819, 20 гривень, за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в розмірі 2 819, 20 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (індекс 78451, вулиця Шевченка, 149, село Красна, Надвірнянський район Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04354634) щодо неприйняття рішення за наслідками розгляду заяв ОСОБА_1 (АДРЕСА_2 Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, площею 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_5, площею 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_6 приватної власності, цільове призначення яких змінюється для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту села Красна Надвірнянського району Івано-Франківської області.

Зобов'язати Краснянську сільську раду Надвірнянського району Івано-Франківської області (індекс 78451, вулиця Шевченка, 149, село Красна, Надвірнянський район Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04354634) розглянути заяви ОСОБА_1 (АДРЕСА_2 Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315 та за наслідками їх розгляду прийняти рішення відповідно до статті 20 Земельного кодексу України.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_2 Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (індекс 78451, вулиця Шевченка, 149, село Красна, Надвірнянський район Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04354634) сплачений судовий збір в розмірі 2 819 (дві тисячі вісімсот дев'ятнадцять) гривень 20 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап'юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2018
Оприлюднено06.08.2018
Номер документу75692286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/936/18

Постанова від 22.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні