ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/345/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Макарика В.Я.
суддів - Большакової О.О., Глушка І.В.
за участю секретаря судового засідання - Гнідець Р.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2018 року (головуючий суддя в суді першої інстанції Остап'юк С.В., м. Івано-Франківськ) у справі №809/936/18 за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
31 травня 2018 року ОСОБА_2 звернулася до суду з адміністративним позовом до Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області в якому просила визнати бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за наслідками розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по АДРЕСА_1 від 14.12.2017 року вх. №С-314 та заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) АДРЕСА_1 Івано-Франківської області від 14.12.2017 року вх. №С-315.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2018 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправною бездіяльність Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (індекс 78451, вулиця Шевченка, 149, село Красна, Надвірнянський район Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04354634) щодо неприйняття рішення за наслідками розгляду заяв ОСОБА_2 (індекс АДРЕСА_1, Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, площею 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_2, площею 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_3 приватної власності, цільове призначення яких змінюється для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1.
Зобов'язано Краснянську сільську раду Надвірнянського району Івано-Франківської області (індекс 78451, вулиця Шевченка, 149, село Красна, Надвірнянський район Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04354634) розглянути заяви ОСОБА_2 (індекс АДРЕСА_1, Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315 та за наслідками їх розгляду прийняти рішення відповідно до статті 20 Земельного кодексу України.
Стягнуто на користь ОСОБА_2 (індекс АДРЕСА_1, Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (індекс 78451, вулиця Шевченка, 149, село Красна, Надвірнянський район Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04354634) сплачений судовий збір в розмірі 2 819 (дві тисячі вісімсот дев'ятнадцять) гривень 20 копійок.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, крім того висновки, що викладені в оскаржуваному рішенні суду першої інстанції не відповідають дійсним обставинам справи.
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу зареєстрований за вх. №К-548/18 від 19.10.2018 року в якому зазначає, що рішення суду першої інстанції є законне, обґрунтованим та мотивованим, прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Позивач вважає, що наведені відповідачем у апеляційній скарзі підстави та обставини для скасування оскаржуваного рішення суду є надуманими, а тому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Учасники справи в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, тому суд вважає можливим проведення розгляду справи у їх відсутності за наявними в справі матеріалами, та на основі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави в межах апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що позивач відповідно до Договору дарування земельної ділянки від 26.07.2016 серії НОМЕР_4, є власником земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, площею 0,4338 га., кадастровий номер НОМЕР_5, що розташована в селі Красна на АДРЕСА_1.
На підставі заяви позивача, здійснено розподілу вказаної земельної ділянки на дві земельні ділянки площею: 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_3 та 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_2.
Позивач отримала проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1897 га, кадастровий номер - НОМЕР_2, приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по АДРЕСА_1 та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2441 га, кадастровий номер - НОМЕР_3 приватної власності, цільове призначення якої змінюється для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1.
Позивач звернулася до Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області із заявами від 11.12.2017, зареєстрованих відповідачем 14.12.2017 за №С-314 та №С-315, та з вказаними проектами землеустрою, про затвердження проекту змін цільового призначення та передачу їй у власність вказаних земельних ділянок.
Однак, на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом, вказані заяви відповідачем не розглянуті та за наслідками їх розгляду не прийнято відповідних рішень.
Відповідно до абзацу другого частини 1 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Згідно з частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Стаття 186-1 Земельного кодексу України визначає повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 1 статті 186-1).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури (частина 2 статті 186-1).
Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту (частина 4 статті 186-1).
Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері (частина 1 статті 186-1).
Згідно з частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 5 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Оскільки на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом відповідач вказані вище заяви відповідач не розглянув та за наслідками їх розгляду не прийняв рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення, то така бездіяльність відповідача є протиправною.
Взявши до уваги викладене вище, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення суду першої інстанцій є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, висновки суду є правильними, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 229 ч. 4, 243, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Краснянської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2018 року у справі №809/936/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 30 днів з дня його проголошення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В. Я. Макарик судді О. О. Большакова І. В. Глушко Повний текст постанови складений 26 листопада 2018 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2018 |
Оприлюднено | 27.11.2018 |
Номер документу | 78091583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні