Рішення
від 26.07.2018 по справі 813/1214/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/1214/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2018 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Коморного О.І.

секретар судового засідання Мусій С.В.

за участю:

представника позивача Савельєв М.В.

представника відповідача не прибув

від третьої особи ОСОБА_2

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Редакція газети Львівської міської ради "Ратуша" про скасування запису про державну реєстрацію рішення Державного реєстратора управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесного Андрія Івановича щодо припинення юридичної особи, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Львівської міської ради.

Обставини справи.

Позивач, Комунальне підприємство "Редакція газети Львівської міської ради "Ратуша", звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою у якій містяться вимоги:

- визнати протиправною реєстраційну дію державного реєстратора Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесного А.І. щодо внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418 ;

- скасувати реєстраційну дію державного реєстратора Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесного А.І. щодо внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418.

- зобов'язати державного реєстратора Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесного А.І. внести реєстраційний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування запису про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Редакція газети Львівської міської ради "Ратуша" є комунальним підприємством та друкованим засобом масової інформації, на який, зокрема, поширюється дія Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації". Відповідно до частини 1 статті 4 цього Закону, рішення про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції приймається їх засновниками за участю трудового колективу . Трудовий колектив редакції має пріоритетне право у визначенні способу реформування. Позивач вказує, що у п. 1 Ухвали Львівської міської ради "Про реформування КП "Редакція газети Львівської міської ради "Ратуша" від 21.04.2016 р. №403, зокрема йдеться про припинення комунального підприємства "Редакція газети Львівської міської ради "Ратуша" шляхом перетворення членами її трудового колективу у товариство з обмеженою відповідальністю "Львівська газета "Ратуша". Тому при поданні до державного реєстратора рішення суб'єкта владних повноважень про припинення комунального підприємства мало також подаватись рішення трудового колективу про перетворення у суб'єкт господарювання. Позивач вказує, що згідно з пунктом 7 статті 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог. Проте, на переконання позивача, подане державному реєстратору рішення не відповідає вказаним вимогам, оскільки не містить відомості про реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта щодо всіх членів комісії з припинення. Позивач зазначає, що відповідно до пункту 9 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи: 1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи. Однак державному реєстратору не подано примірник оригіналу рішення чи нотаріально засвідченої копії. Наведені позивачем доводи, на його переконання, вказують, що при здійсненні відповідної реєстраційної дії, а саме внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418, відповідачем, державним реєстратором Небесним А.І. порушено вимоги пункту 7 статті 15, пункту 9 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації".

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, просить позов задовольнити.

Відповідач, Державний реєстратор управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесний Андрій Іванович, проти позову заперечив повністю з підстав викладених у поданому суду письмовому відзиві на позовну заяву. Позиція відповідача полягає у тому, що згідно даних Єдиного державного реєстру засновником та уповноваженим органом Комунального підприємства Редакція газети Львівської міської ради Ратуша по сьогоднішній день є Львівська міська рада. Відповідно до ч.3 ст.105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації , рішення про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції приймається їх засновниками (співзасновниками) за участю трудового колективу. Відповідно до п.2, п. 3, п.4 ч.2 ст. 6 Закону, державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів, перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації, проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру. Частиною 9 статті 17 Закону, встановлено, що для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи: 1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи. Вказує, що для вчинення оскаржуваної реєстраційної дії уповноваженим представником органу, що прийняв рішення про припинення, було подано державному реєстратору згідно опису такі документи: Ухвала Львівської міської ради від 25.01.2018 року №2887; Додаток затверджений Ухвалою Львівської міської ради від 25.01.2018 року №2887; Довіреність; Лист В.о. міського голови, заступника міського голови з фінансово-економічних питань. Відповідач зазначає, що передбачених законом підстав для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації чи для відмови у вчиненні реєстраційних дій не було.

У судове засіданні відповідач не прибув, подав клопотання про розгляд справи без його участі, у якому проти задоволення позовних вимог заперечує у повному обсязі.

Залучена судом третьою особою без самостійних вимог щодо предмета спору Львівська міська рада надала письмові пояснення на позовну заяву, відповідно до яких проти позову заперечує повністю. Позиція Львівської міської ради полягає у тому, що порядок реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації регламентується Законом України Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації , який встановлює такі імперативні вимоги: 1) вихід органів влади і місцевого самоврядування зі складу співзасновників друкованих засобів масової інформації та їх редакцій є необхідним у зв'язку з відповідними змінами, внесеними до Законів України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні та Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до яких органи влади та місцевого врядування не можуть виступати засновниками (співзасновниками) друкованих засобів масової інформації, призначати та звільняти їхніх керівників; 2) реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: на першому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, а також складається Зведений перелік об'єктів реформування; 3) реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється лише у спосіб, пріоритетне право у визначенні якого має трудовий колектив редакції. Спосіб реформування визначений трудовим колективом редакції газети Ратуша : вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб'єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації; 4) трудовий колектив редакції на загальних зборах, на яких присутні не менш як три чверті загальної кількості штатних працівників, приймає рішення щодо своєї участі у реформуванні друкованого засобу масової інформації та редакції і подає засновникам (співзасновникам) пропозицію стосовно способу реформування. Засновники (співзасновники) друкованого засобу масової інформації та редакції у місячний строк після надходження пропозиції трудового колективу редакції приймають рішення про реформування та про спосіб реформування, яке доводиться до відома трудового колективу та надсилається центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, для внесення до Зведеного переліку об'єктів реформування та центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації друкованих засобів масової інформації; 5) після внесення у Зведений перелік об'єктів реформування, у випадку реформування у спосіб, передбачений п.2 ч.1 ст.3 Закону, засновник приймає рішення про припинення шляхом перетворення і затверджує склад комісії з припинення. На зборах трудового колективу КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша 15.03.2016р. вирішено взяти участь у реформуванні друкованого засобу масової інформації газета Ратуша та КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша у другому етапі реформування. Рішення оформлене у формі протоколу №1. У Львівську міську раду 17.03.2016р. надійшла пропозиція КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша від 15.03.2016р. №36, в якій повідомлено, що колектив прийняв рішення реформуватись в другому етапі: вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням членами її трудового колективу у суб'єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації. Зауважує, що ухвала Львівської міської ради від 25.01.2018р. №2887 Про припинення КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша шляхом перетворення членами її трудового колективу у ТзОВ Львівська газета Ратуша не є рішенням про реформування, а рішенням про припинення юридичної особи шляхом перетворення. Вказує, що згідно з статутом КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша засновником газети є Львівська міська рада. Відтак, для державної реєстрації рішення про припинення подається рішення учасників юридичної особи. Учасниками комунального підприємства є його засновники. Отже, для державної реєстрації рішення про припинення КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша подається рішення учасника (засновника) -Львівської міської ради. В даному випадку було подано ухвалу сесії Львівської міської ради від 25.01.2018р. №2887 Про припинення КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша шляхом перетворення членами її трудового колективу у ТзОВ Львівська газета Ратуша , що відповідає нормам законодавства. Таким чином вважає, що твердження позивача про порушення при здійснені державним реєстратором реєстраційної дії вимог Закону України Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації , ст.15, 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , не знаходять свого підтвердження. Дії державного реєстратора відповідали вимогам чинного законодавства. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

У судовому засіданні представник третьої особи проти позову заперечив повністю з підстав викладених у письмовому поясненні, просить у задоволенні позову відмовити повністю.

Суд заслухав вступне слово позивача, представника третьої особи, дослідив подані сторонами докази та

встановив:

На зборах трудового колективу КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша 15.03.2016 р. вирішено взяти участь у реформуванні друкованого засобу масової інформації газета Ратуша та КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша у другому етапі реформування. Рішення оформлене у формі протоколу №1 (а.с.35-36).

У Львівську міську раду 17.03.2016р. надійшла пропозиція КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша від 15.03.2016р. №36, в якій повідомлено, що колектив прийняв рішення реформуватись в другому етапі: вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням членами її трудового колективу у суб'єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації (а.с.37).

За результатами розгляду пропозиції від 15.03.2016р. №36 та беручи до уваги протокол №1 Львівська міська рада прийняла, ухвалу №403 Про реформування КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша , в якій ухвалила реформувати на другому етапі КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша способом виходу Львівської міської ради зі складу засновників з перетворенням комунального підприємства Редакція газети Львівської міської ради Ратуша членами її трудового колективу у суб'єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації (а.с.34).

На підставі ухвали міської ради від 21.04.2016р. №403, якою визначено етап і спосіб реформування, Львівська міська рада прийняла ухвалу №2887 від 25.01.2018р. Про припинення КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша шляхом перетворення членами її трудового колективу у ТзОВ Львівська газета Ратуша . Даною ухвалою вирішено припинити КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша шляхом перетворення членами її трудового колективу у ТзОВ Львівська газета Ратуша (а.с.14) та затверджено склад комісії з припинення, до якої увійшло 6 представників від КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша (а.с.15).

У подальшому 02.03.2018 року згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації юридична особа КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша надала наступні документи: 1. Рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи (Примірник оригіналу); 2 Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (а.с.112).

На підставі вказаних документів державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесним А.І. внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Однією із основних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.4 ч.3 ст. 2 КАС України є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 року № 755-IV (далі-Закон № 755-IV) та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Предметом даного позову є визнання протиправною та скасування реєстраційної дії відповідача, відтак суд у межах даної справи не може здійснювати оцінку правомірності прийняття Львівською міською радою ухвали №2887 від 25.01.2018р. та досліджувати участь трудового колективу у здійсненні реформування та самого перетворення, оскільки такі не є предметом позову. Перевірці підлягають дії державного реєстратора по вчиненню реєстраційної дії на підставі отриманих ним документів.

Державний реєстратор відповідно до ч.2 ст. 6 Закону № 755-IV 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, відповідно до ч.10 ст. 17 Закону № 755-IV подаються такі документи:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації визначені у ст. 15 Закону № 755-IV, відповідно до ч.1 якої, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:

1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);

2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);

3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;

5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;

6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до ч.7 ст. 15 Закону № 755-IV рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог.

У разі якщо оригінали документів, необхідних для державної реєстрації, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства (ч.16 ст. 15 Закону № 755-IV).

З метою з'ясування всіх обставин у справі судом витребувано з Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради реєстраційну справу КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша .

При дослідженні у судовому засіданні матеріалів вказаної реєстраційної справи судом встановлено, що подана для вчинення реєстраційної дії копія Ухвали Львівської міської ради від 25.01.2018 р. №2887 на якій проставлена відмітка згідно з оригіналом та яка скріплена гербовою печаткою організаційного управління Львівської міської ради не може вважатися копією документа, оскільки у вказаній копії відсутній підпис Міського голови А. Садового.

Доказами в адміністративному судочинстві є відповідно до ч.1 ст.72 КАС України будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ухвали Львівської міської ради від 25.01.2018 р. №2887 підписаної Міським головою А. Садовим (оригіналу) чи копії, яка б містила підпис, відповідачем і третьою особою суду не надано.

Також судом встановлено, що у затвердженому Ухвалою Львівської міської ради від 25.01.2018 р. №2887 (Додаток) персональному складі комісії з припинення КП Редакція газети Львівської міської ради Ратуша шляхом перетворення членами її трудового колективу у ТзОВ Львівська газета Ратуша навпроти М. Савельєв відсутні відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, що є порушенням ч.7 ст. 15 Закону № 755-IV.

Суд звертає увагу відповідача та третьої особи, що згідно ч.7 ст. 15 Закону № 755-IV. відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків всіх членів комісії має містити рішення про припинення юридичної особи, у даному випадку Додаток до Ухвали Львівської міської ради від 25.01.2018 р. №2887, а не лист №2101-вих-63, який міститься у реєстраційній справі, щодо якого немає відомостей про його подання в описі документів (а.с.112).

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд, вирішуючи даний спір, відзначає, що відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , суди при розгляді справ застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, висловленій, зокрема, у п. 45 рішення в справі Бочаров проти України , п. 53 рішення в справі Федорченко та Лозенко проти України , п. 43 рішення в справі Кобець проти України , при оцінці доказів і вирішенні спору суду слід керуватися критерієм доведення поза розумним сумнівом . Тобто, встановлюючи істину в справі слід базуватися передусім на доказах, які належно, достовірно й достатньо підтверджують ті чи інші обставини таким чином, щоби не залишалося щодо них жодного обґрунтованого сумніву.

Згідно з ч.1 ст. 27. Закону № 755-IV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Судом встановлено, що для вчинення реєстраційної дії відповідачеві подано документи, які не відповідають вимогам, установленим статтею 15 Закону № 755-IV (копія з рішення, яке не підписане міським головою та склад комісії без зазначення реєстраційних номерів облікової картки платника податків всіх членів комісії), що мало стати підставою для зупинення розгляду документів.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 чт.77 КАС України).

Оскільки відповідач при вчиненні реєстраційної дії не встановив невідповідність документів вимогам, установлених Законом № 755-IV (ст.. 15), не зупинив розгляд документів, а вчинив реєстраційну дію, така реєстраційна дія, вчинена на підставі документів, які не відповідають вимогам, установлених Законом є протиправною та підлягає скасуванню, а позов в цій частині позовних вимог підлягає задоволенню.

Позовна вимога зобов'язати державного реєстратора Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесного А.І. внести реєстраційний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування запису про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418 задоволенню не підлягає, оскільки згідно п.2 ч.1 ст. 25 Закону № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: - скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Отже, після набрання законної сили рішенням суду про скасування реєстраційної дії, державний реєстратор в силу положень закону № 755-IV при отриманні рішення суду буде зобов'язаний внести реєстраційний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування запису про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 р. № 14151270004014418.

Оскільки позовні вимоги суд задовольняє частково, а позивачем документально підтверджено сплату судового збору в сумі 1762 грн. (а.с.4), відповідно до ст. 139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради на користь позивача стягненню підлягає 881,00 грн.. сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 242-246, 255, 262-263, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію Державного реєстратора управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Небесного Андрія Івановича щодо внесення запису до ЄДРЮОФ рішення засновників юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 05.03.2018 року №1415270004014418.

3. В іншій частині позову відмовити.

4. Стягнути з бюджетних асигнувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (79040, Львівська область, м. Львів, вул. Городоцька 299, ЄДРПОУ 26526811) на користь Комунального підприємства "Редакція газети Львівської міської ради "Ратуша" (79008, м. Львів, вул. Винниченка 8, ЄДРПОУ 30918343) 881,00 грн.. сплаченого судового збору.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 03.07.2018р.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2018
Оприлюднено09.08.2018
Номер документу75698363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1214/18

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Рішення від 26.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні