ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 серпня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/1194/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Попова В.Ф.,
секретар: Іващенко В.В.
за участю:
представника позивача - Купки І.П.,
представника відповідача - Яцемирського С.С., ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Финтрейд" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень, їх скасування та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
ТОВ "Финтрейд" звернулось до ДФС України з позовом про визнання протиправним рішення комісії з питань розгляду скарг щодо відмови в реєстрації розрахунку коригування до податкових накладних.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та пояснив, що 17.06.2017р між ТОВ Финтрейд та ТОВ Торговий Дім "Рей", був укладений договір поставки мішків поліпропіленових. На його виконання ТОВ ТД "Рей" перерахував позивачу попередню оплату. Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України виписано податкові накладні. Позивач поставив частково ТОВ ТД РЕЙ мішки в кількості 38 920 шт. на суму 97 300,00 грн. У зв'язку з несвоєчасною поставкою товарів, ТОВ ТД РЕЙ звернувся до Позивача з вимогою про повернення попередньої оплати, на яку станом на 01.11.2017р. не було поставлено товар. Позивач здійснив повернення попередньої оплати згідно платіжних доручень та у відповідності до п. 192.1 ст. 192 ПК України виписав розрахунки коригування (далі РК) до податкових накладних, які направив до ДФС України для проведення реєстрації в ЄРПН. Частина РК після зупинення реєстрації та оскарження була зареєстрована, а деякі РК не були зареєстровані. Рішення комісії оскаржили, але скарга не була задоволена, тому просить скасувати рішення комісії, оскільки надали всі необхідні документи та підтвердження проведення зазначених операцій, в тому числі і повернення попередньої оплати.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що розрахунки коригування до податкових накладних були зупинені згідно квитанцій:
-від 13.12.2017 №9265833872,
-від 13.12.2017 №9265821400,
-від 13.12.2017 №9265833463,
-від 13.12.2017 №9265812103.
На підтвердження виконання даної операції Позивачем надано на розгляд комісії документи, однак цей пакет документів не є повним та не відповідає нормам пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567. З огляду на відсутність надання платником податків копій первинних документів, зберігання, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), трудових ресурсів, у тому числі, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг), а також відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, документів що підтверджують відсутність поставки продукції то платником не додержано вимог наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.
Рішення Комісії містить чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних Позивача, а саме надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію РК.
Судом встановлені наступні обставини по справі.
В судовому засіданні сторони не спростовували наявність договору поставки від 17.06.2017р між ТОВ Финтрейд та ТОВ Торговий Дім "Рей" та додаткової угоди №1 від 26.06.2017р. та специфікацій №1-№7 до нього, щодо поставки на умовах передплати мішків поліпропіленових в асортименті узгодженому у специфікаціях. Позивач зобов'язаний поставити весь об'єм оплаченого товару в строк до 01.11.2017р.
На підставі договору та відповідно до платіжних доручень сторони провели розрахунки.
Позивачем на суму попередніх оплат згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України було виписано податкові накладні, які зареєстровані в ЄРПН і це підтверджено відповідними квитанціями.
У зв'язку з несвоєчасною поставкою товарів, ТОВ ТД РЕЙ звернувся до Позивача з вимогою про повернення попередньої оплати, на яку станом на 01.11.2017р. не було поставлено товар.
Позивач здійснив повернення попередньої оплати згідно платіжних доручень та у відповідності до п. 192.1 ст. 192 Податкового Кодексу України виписав розрахунки коригування до податкових накладних (далі - ПН), які направив до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації в ЄРПН.
Розрахунки коригування позивача №6 від 06.11.2017р., №17 від 15.11.2017р., №18 від 15.11.2017р., №19 від 15.11.2017р., №28 від 27.11.2017р., №29 від 27.11.2017р., згідно рішень комісії з розгляду скарг ДФС України були зареєстровані В ЄДРПН.
ДФС України з підстав відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п.п. З п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567, було зупинено реєстрацію наступних розрахунків корегування:
№20 від 16.11.2017р. до ПН №12 від 29.08.2017р.,
№24 від 17.11.2017р. до ПН №7 від 11.09.2017р.,
№33 від 28.11.2017р. до ПН №25 від 27.09.2017р.,
№34 від 28.11.2017р. до ПН №19 від 24.10.2017р.
На виконання п.п. 201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового Кодексу України 03.03.2018р. Позивачем було направлено на адресу Відповідача :
повідомлення № 4 від 03.03.2018р. про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №20 від 16.11.2017р. реєстрація якого було зупинена, копії підтверджуючих документів;
повідомлення № 5 від 03.03.2018р. про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №24 від 17.11.2017р. реєстрація якого було зупинено, копії підтверджуючих документів;
повідомлення № 6 від 03.03.2018р. про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №33 від 28.11.2017р. реєстрація якого було зупинено, копії підтверджуючих документів;
повідомлення № 7 від 03.03.2018р. про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №34 від 28.11.2017р. реєстрація якого було зупинено, копії підтверджуючих документів.
Рішеннями комісії ДФС від 07.03.2018р. № 610532/41248608, № 610533/41248608 № 610534/41248608, № 610535/41248608 було відмовлено у реєстрації РК №20, РК №24, РК №33 та РК №34 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
15.03.2018 р. в порядку п. 56.23 ст. 56 Податкового Кодексу України та відповідно до чинного на той час Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 485 від 04.07.2017р., Позивач оскаржив вищезазначенні рішення комісії до ДФС України.
Рішеннями комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 29.03.2018р. №29801/41248608, № 29802/41248608, №29803/41248608, №29804/41248608 скарги Позивача було залишено без задоволення, а рішення комісій ДФС без змін.
Заслухавши сторони, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає рішення комісії ДФС протиправним та необгрунтованим з огляду на наступне.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
За приписами п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня, контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну рінансову політику.
Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України визначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу розглядаються Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чи про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Підстави для прийняття комісією, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно із п.п. 201.16.4 п.201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям.
Підставою для подання позивачем розрахунків коригування кількісних і вартісних показників №№ 20,24, 33, 34 стало повернення сплаченої контрагентом передплати в сумі 1 175 770,00 грн., у зв'язку з несвоєчасною поставкою товару та вимогою контрагента повернути попередню оплату, тобто відсутність господарської операції.
Згідно із квитанціями про прийняття документу та зупинення його реєстрації № 9265833872 від 13.12.2017 року, №9265821400 від 13.12.2017 року, №9265833463 від 13.12.2017 року, №9265812103 від 13.12.2017 року підставою для зупинення реєстрації РК зазначено підпункт 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, тобто зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг.
Суд вважає, що підстави для складання вищезазначених розрахунків коригування не тотожні із підставами, визначеними п.п. З п, 6 Критеріїв, оскільки повернення коштів у зв'язку із не здійсненням поставки товару не стосується зміни вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміни номенклатури товарів/послуг.
Крім того, суд зазначає, що розрахунки коригування до інших податкових накладних, по тому з самому договору поставки, відповідачем прийняті та зареєстровані.
В судовому засіданні представник відповідача не зміг пояснити такі розбіжності в рішеннях за наявності одних і тих умов та документів.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем надано податковому органу всі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію розрахунків коригування, а висновки податкового органу грунтуються на припущеннях, які не підтверджені належними доказами і не мають фактичного та правового обгрунтування.
Позивач надав суду, а попередньо і податковому органу всі документи які є необхідними та достатніми для реєстрації розрахунків корегування, то суд вважає рішення відповідача таким, що не відповідає ч. 3 ст. 2 КАС України по критерію обгрунтованості, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для справи.
Судовий збір підлягає стягненню на користь позивача, оскільки його вимоги задоволено повністю.
Керуючись ст.243-247 КАС України, суд
вирішив :
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Финтрейд" до Державної фіскальної служби України задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг від 29.03.2018 №№ 29801/41248608, 29802/41248608, 29803/41248608, 29804/41248608.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складені Товариством з обмеженою відповідальністю "Финтрейд" (ЄДРПОУ 41248608) у Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування № 20 від 16.11.2017 р. до податкової накладної № 12 від 29.08.2017 р., розрахунок коригування № 24 від 17.11.2017 р. до податкової накладної № 7 від 11.09.2017 р., розрахунок коригування № 33 від 28.11.2017 р. до податкової накладної № 25 від 27.09.2017 р. та розрахунок коригування № 34 від 28.11.2017 р. до податкової накладної № 19 від 24.10.2017 р.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України протягом місяця з дня набрання рішенням суду законної сили подати до Херсонського окружного адміністративного суду звіт про його виконання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Финтрейд" (місцезнаходження: вул. Гагаріна, 121, м. Херсон, код ЄДРПОУ 41248608) судовий збір у сумі 7048 (сім тисяч сорок вісім) грн 00 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 06 серпня 2018 р.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 8
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2018 |
Оприлюднено | 08.08.2018 |
Номер документу | 75702465 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні