Постанова
від 22.03.2019 по справі 821/1194/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 березня 2019 р.м.ОдесаСправа № 821/1194/18 Головуючий в 1 інстанції: Попов В.Ф.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Джабурія О.В., судді -Вербицької Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2018 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Финтрейд до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

В червні 2018 року ТОВ Финтрейд (надалі - позивач) звернулось до суду з позовом до ДФС України (надалі - відповідач, ДФС), в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг від 29.03.2018 року №29801/41248608, №29802/41248608, №29803/41248608, №29804/41248608;

- зобов'язати ДФС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування №20 від 16.11.2017 року до податкової накладної №12 від 29.08.2017 року, розрахунок коригування №24 від 17.11.2017 року до податкової накладної №7 від 11.09.2017 року, розрахунок коригування №33 від 28.11.2017 року до податкової накладної №25 від 27.09.2017 року, розрахунок коригування №34 від 28.11.2017 року до податкової накладної №19 від 24.10.2017 року.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що спірні рішення відповідача про відмову в реєстрації розрахунків коригування не містять чітких підстав для відмови у реєстрації таких розрахункових коригувань.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 02.08.2018 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та ТОВ Торговий Дім Рей було укладено договір поставки від 17.06.2017 року та додаткову угоду №1 від 26.06.2017 року та специфікації №1-№7 до нього, щодо поставки на умовах передплати мішків поліпропіленових в асортименті узгодженому у специфікаціях. Згідно вказаного договору, позивач зобов'язаний поставити весь об'єм оплаченого товару в строк до 01.11.2017 року.

На підставі договору та відповідно до платіжних доручень сторони провели розрахунки.

Позивачем на суму попередніх оплат згідно з п.201.7 ст.201 ПК України було виписано податкові накладні, які зареєстровані в ЄРПН і це підтверджено відповідними квитанціями.

У зв'язку з несвоєчасною поставкою товарів, ТОВ ТД РЕЙ звернувся до Позивача з вимогою про повернення попередньої оплати, на яку станом на 01.11.2017 року не було поставлено товар.

Позивач здійснив повернення попередньої оплати згідно платіжних доручень та у відповідності до п.192.1 ст.192 ПК України виписав розрахунки коригування до податкових накладних, які направив до ДФС для проведення реєстрації в ЄРПН.

Розрахунки коригування позивача №6 від 06.11.2017 року, №17 від 15.11.2017 року, №18 від 15.11.2017 року, №19 від 15.11.2017 року, №28 від 27.11.2017 року, №29 від 27.11.2017 року, згідно рішень комісії з розгляду скарг ДФС України були зареєстровані в ЄДРПН.

Разом з цим, ДФС з підстав відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним пп.3 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, було зупинено реєстрацію наступних розрахунків корегування:

№20 від 16.11.2017 року до ПН №12 від 29.08.2017 року,

№24 від 17.11.2017 року до ПН №7 від 11.09.2017 року,

№33 від 28.11.2017 року до ПН №25 від 27.09.2017 року,

№34 від 28.11.2017 року до ПН №19 від 24.10.2017 року.

На виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України 03.03.2018 року позивачем було направлено на адресу Відповідача :

- повідомлення №4 від 03.03.2018 року про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №20 від 16.11.2017 року реєстрація якого було зупинена, копії підтверджуючих документів;

- повідомлення №5 від 03.03.2018 рогу про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №24 від 17.11.2017 року реєстрація якого було зупинено, копії підтверджуючих документів;

- повідомлення №6 від 03.03.2018 року про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №33 від 28.11.2017 року реєстрація якого було зупинено, копії підтверджуючих документів;

- повідомлення №7 від 03.03.2018 року про подачу документів щодо підтвердження реальності здійснення операції по РК №34 від 28.11.2017 року реєстрація якого було зупинено, копії підтверджуючих документів.

Спірними рішеннями комісії ДФС від 07.03.2018 року було відмовлено у реєстрації РК №20, РК №24, РК №33 та РК №34 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .

15.03.2018 року в порядку п.56.23 ст.56 ПК України та відповідно до чинного на той час Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №485 від 04.07.2017 року, позивач оскаржив вищезазначені рішення комісії до ДФС.

Рішеннями комісії з питань розгляду скарг ДФС від 29.03.2018 року №29801/41248608, №29802/41248608, №29803/41248608, №29804/41248608 скарги позивача було залишено без задоволення, а рішення комісій ДФС без змін.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що спірні рішення ДФС прийнятті за висновками, які ґрунтуються на припущеннях, які не підтверджені належними доказами і не мають фактичного та правового обґрунтування.

Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

За приписами пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня, контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Підпунктом 201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України визначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу розглядаються Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чи про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Підстави для прийняття комісією, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пп.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для подання позивачем розрахунків коригування кількісних і вартісних показників №20, №24, №33, №34 стало повернення сплаченої контрагентом передплати в загальній сумі 1175770,00 грн., у зв'язку з несвоєчасною поставкою товару та вимогою контрагента повернути попередню оплату, тобто відсутність господарської операції.

Згідно із квитанціями про прийняття документу та зупинення його реєстрації від 13.12.2017 року №9265833872, №9265821400, №9265833463, №9265812103 підставою для зупинення реєстрації РК зазначено пп.3 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, тобто зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг.

Згідно пп.3 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема: розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Отже, з наведеного вбачається, що підстави складання вищезазначених розрахунків коригування не тотожні із підставами, визначеними пп.3 п.6 Критеріїв, оскільки повернення коштів у зв'язку із не здійсненням поставки товару не стосується зміни вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміни номенклатури товарів/послуг.

Крім того, зі спірних рішень вбачається, що у якості підстави для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних комісія ДФС зазначає: Надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування . Таке формулювання свідчить про необґрунтованість спірного рішення відповідача, оскільки з нього не можливо встановити які саме документи складені з порушенням законодавства та які саме документи відповідно до встановленого законом переліку позивач не надав.

За таких обставин, колегія суддів робить висновок, що спірні рішення комісії ДФС ґрунтуються на помилкових висновках, є необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню.

Таким чином, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.311, ст.315, ст.316, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2018 року - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати його прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Джабурія О.В. Вербицька Н. В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80630046
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1194/18

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Постанова від 22.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні