Рішення
від 06.08.2018 по справі 815/1972/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1972/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

за участі:

секретаря судового засідання Белінського Г.В.,

позивача ОСОБА_1, за паспортом

представника позивача ОСОБА_2 за довіреністю,

представника відповідача ОСОБА_3 за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комунальної установи Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського районну м. Одеси про надання соціальних послуг,-

ОСОБА_4 спору:

ОСОБА_1 звернувсяь до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Комунальної установи Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського районну м. Одеси в якому з урахуванням уточнення позову просив:

1. Зобов'язати Територіальний центр соціального обслуговування Суворовського районну м. Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради замінити ОСОБА_1 надання таких соціальних послуг, як гарячі обіди та харчування в їдальні, прання білизни, на надання послуги - продуктові набори та засоби для прання.

ІІ. Аргументи сторін

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є інвалідом І групи та знаходиться на обліку в КУ Територіальний центр соціального обслуговування Суворовського районну м. Одеси, як малозабезпечений .

Територіальний центр надає йому перелік послуг, які він не бажає отримувати, а саме: гарячі обіди та харчування в їдальні, прання білизни, якими він не користується. Замість зазначених послуг він просить Територіальний центр надавати йому продуктові набори й засоби для прання.

Проте співробітники Територіального центру відмовляють позивачу у видачі продуктових наборів мотивуючи це тим, що такі програми не передбачаються.

Позивач вважає, що відповідач діє протиправно оскільки не замінив йому соціальні послуги, як гарячі обіди та харчування в їдальні, прання білизни на надання продуктових наборів та засобів для прання.

Позивач та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити з підстав викладених в уточненому адміністративному позові (а.с.118-120).

15.05.2018 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження.

09.07.2018 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання продовжено підготовче провадження.

01.08.2018 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження та продовжено розгляд справи по суті у цьому судовому засіданні.

Представник відповідача в судовому засіданні у задоволенні позову просив відмовити з підстав викладених у відзиві на уточнену позовну заяву (а.с.124-126).

В обґрунтування відзиву представник відповідача зазначив, що рішенням Одеської міської ради від 16.06.2017 р. №2157 затверджено положення про Комунальну установу Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Одеси, яким чітко визначені мета, предмет діяльності та повноваження комунальної установи .

24.10.2017 р. позивач звернувся до комунальної установи з заявою про надання матеріальної допомоги на продукти харчування, одяг та взуття. Заяву розглянуто на засіданні Піклувальної ради територіального центру 06.11.2017 р.

За результатами розгляду позивачу було призначено адресну грошову допомогу відповідно до п.8.5 програми у розмірі 2000 грн. з подальшим перерахуванням коштів на поточний рахунок до відділення КБ ПАТ Приватбанк , про що позивач письмово повідомлений.

Що стосується послуги надання продуктових наборів, то вона програмою не передбачена. Крім того, позивач з такою заявою не звертався.

Представник відповідача зазначив, що послуга у вигляді продуктових наборів програмою не передбачена.

З позивачем узгоджено перелік послуг, складено індивідуальний план надання соціальної послуги на 2018-й рік, який підписаний позивачем 1.01.2018 р.

Таким чином, згідно з індивідуальним планом надання послуг та особистих заяв позивача, послуги надаються йому в повному обсязі, а саме, адресна матеріальна допомога, засоби особистої гігієни (пральний порошок, шампунь, зубна паста), перукарські послуги.

Заслухавши вступне слово учасників справи, з'ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не належить до задоволення.

ІІІ. Обставини, встановлені судом

Так, суд встановив - що ОСОБА_1 є інвалідом І групи, що підтверджується довідкою МСЕК серія 2-18 АА від 24.12.1996 р.

Позивач з 04.02.1998 р. знаходить на обліку в Комунальній установі Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Одеси.

КУ Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Одеси - є бюджетною неприбутковою установою соціального захисту населення, заснованою на власності територіальної громади м. Одеси. Засновником територіального центру є Одеська міська рада.

Територіальний центр підзвітний та підконтрольний Засновнику. Координацію діяльності територіального центру здійснює уповноважений орган-департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради.

Відповідач здійснює свою діяльність відповідно до Постанови КМ України від 29.12.2009 р. №1417 Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) , якою затверджені Типове положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) і Перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

Рішенням Одеської міської ради від 16.06.2017 р. №2157 затверджено Положення про Комунальну установу Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Одеси , яким чітко визначені мета, предмет діяльності та повноваження комунальної установи.

Для надання додаткових соціальних послуг та інших видів допомоги із місцевого бюджету, рішенням Одеської міської ради від 14.12.2017 р. №2724-VІІ затверджено Міську цільову програму надання соціальних послуг та інших видів допомоги незахищеним верствам населення м. Одеси на 2018-2020 роки.

Вищезазначені нормативні акти чітко визначають повноваження та перелік послуг, які можуть надаватись територіальним центром.

Позивач із заявою про заміну соціальних послуг - гарячі обіди та харчування в їдальні, прання білизни на надання послуг видачі продуктових наборів до відповідача не звертався.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

ІV Джерела права та висновки суду.

Відповідно до ст.46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з неналежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створення мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Згідно з Постановою КМУ від 29.12.2009 р. №1417 (зі змінами від 23.12.2015 р. №1093) Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) затверджено перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Територіальний центр забезпечує безоплатне в обсягах, визначених державними стандартами, соціальне обслуговування (надання соціальних послуг):

- громадян похилого віку, інвалідів, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до

самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому МОЗ;

-громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв'язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім'ї.

Територіальний центр протягом строку, визначеного у державних стандартах соціальних послуг, визначає індивідуальні потреби отримувача соціальної послуги, встановлює групу рухової активності, визначає зміст соціальних послуг, уточнює обсяг, складає індивідуальний план, приймає рішення про необхідність надання соціальних послуг, про що видається відповідний наказ, та укладає з отримувачем соціальної послуги договір про надання таких послуг.

Відповідно до Положення Про КУ Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Одеса Затвердженого рішенням Одеської міської ради від 16.06.2017 р. №2157-VІІ територіальний центр надає такі соціальні послуги: догляд вдома; денний догляд; соціальна адаптація.

Крім того, територіальний центр може надавати наступні соціальні послуги: паліативний/хоспісний догляд; консультування; представництво інтересів; соціальна профілактика; посередництво (медіація); соціально-економічні (у формі надання натуральної чи грошової допомоги); транспортні; інші соціальні послуги.

Рішенням Одеської міської ради від 25.04.2018 р. №3187-VІІ затверджено положення про порядок надання адресної матеріальної допомоги мешканцям м. Одеси.

Пунктом 10, підпунктом 10.1 програми передбачено послугу у вигляді гарячих обідів, яка надається підопічним територіального центру тільки за їх особистою заявою.

Суд зауважує, що послуга у вигляді надання продуктових наборів програмою не передбачена.

Суд встановив, що позивач уклав з відповідачем договір №190 про надання соціальних послуг (а.с.91-92).

24.10.2017 р. позивач звернувся до відповідача з заявою про надання матеріальної допомоги на продукти харчування одягу та взуття.

Заяву розглянуто на засіданні Піклувальної ради територіального центру 06.11.2017 р.

24.11.2017 відповідач надав позивачу матеріальну допомогу у розмірі 2000 грн., що підтверджується випискою з протоколу №11 від 06.11.2017 р. та витягу із списку на зарахування матеріальної допомоги соціально -незахищеним верствам населення на поточні рахунки в ПАТ КБ Приватбанк (а.с.103-104).

Позивач в судовому засіданні підтвердив отримання зазначеної матеріальної допомоги у розмірі 2000 грн.

Суд встановив, що з позивачем узгоджено перелік, складено індивідуальний план надання соціальної послуги на 2018 - й рік підписав складений відповідачем план надання соціальної послуги, який підписав позивач 12.01.2018 р. (а.с98).

Таким чином, згідно з індивідуальним планом надання послуг та особистих заяв позивача, послуги надаються йому в повному обсязі, а саме, адресна матеріальна допомога, засоби особистої гігієни (пральний порошок, шампунь, зубна паста), перукарські послуги.

В матеріалах справи наявні табель відвідування, відомість про надання парикмахерських послуг, відомість на отримання соціальної допомоги у натуральному виразі (набори засобів особистої гігієни, набор побутової хімії), що підтверджують користування позивачем зазначеними соціальними послугами (а.с.105-117, 127-130).

Крім того, позивач посилається на Закон України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні , вимагаючи замінити йому один вид послуги на інший, передбачає, що Особа з інвалідністю має право на одержання пенсій соціальних виплат, матеріальної допомоги не нижче прожиткового мінімуму встановлених законом.

Статтею 39 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні , передбачено, що особа з інвалідністю може відмовитися від того чи іншого виду соціальної допомоги, якщо вона не повною мірою відповідає її потребам. У такому разі особа з інвалідністю вправі самостійно вирішувати питання про забезпечення себе конкретним видом допомоги за рахунок власних коштів з урахуванням компенсації вартості аналогічного виду соціальної допомоги, що подається державним органом.

Однак суд встановив, що вирішення даних питань не відноситься до компетенції відповідача, оскільки відповідач не є державним органом.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Під час розгляду справи позивач не надав жодних доказів, які спростовують встановлені судом обставини у даній справі.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов не належить до задоволення. Оскільки, відповідач діє у межах визначених законодавством та надає позивачу соціальні послуги, які передбачені нормативними актами.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 255, 293, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити.

2. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини постанови суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до Одеського апеляційного адміністративного суду.

3. ОСОБА_5 адреса: 65102, АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1.

Відповідач - Комунальна установа Територіальний центр соціального обслуговування Суворовського районну м. Одеси адреса: 65111, м. Одеса, проспект Добровольського 120-А; код ЄДРПОУ 26343536.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 06 серпня 2018 р.

Суддя О.Я. Бойко

.

Дата ухвалення рішення06.08.2018
Оприлюднено08.08.2018
Номер документу75727896
СудочинствоАдміністративне
Сутьщо позивач письмово повідомлений. Що стосується послуги надання продуктових наборів, то вона програмою не передбачена. Крім того, позивач з такою заявою не звертався. Представник відповідача зазначив, що послуга у вигляді продуктових наборів програмою не передбачена. З позивачем узгоджено перелік послуг, складено індивідуальний план надання соціальної послуги на 2018-й рік, який підписаний позивачем 1.01.2018 р. Таким чином, згідно з індивідуальним планом надання послуг та особистих заяв позивача, послуги надаються йому в повному обсязі, а саме, адресна матеріальна допомога, засоби особистої гігієни (пральний порошок, шампунь, зубна паста), перукарські послуги. Заслухавши вступне слово учасників справи, з'ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не належить до задоволення. ІІІ. Обставини, встановлені судом Так

Судовий реєстр по справі —815/1972/18

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 31.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 06.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні