Рішення
від 02.08.2018 по справі 813/2556/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2556/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 серпня 2018 року

зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,

за участю:

представника позивача Бойко Н.І.,

представника відповідача Климчука А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом керівника Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області до Гірницької селищної ради Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

15.06.2018 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов керівника Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області, місцезнаходження: 80100, м.Червоноград, вул. Св. Володимира,15 до Гірницької селищної ради Львівської області код ЄДРПОУ 34006031, місцезнаходження: 80191, Львівська область, смт. Гірник, вул.Грушевського, 17а, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та подальшого затвердження такої;

- зобов'язати відповідача виконати вимоги чинного законодавства щодо виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та, в подальшому, на засіданні сесії селищної ради вирішити питання про затвердження такої та оприлюднити рішення ради, у встановленому ч.5 ст.12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" порядку.

Ухвалою від 20.06.2018 суд прийняв позовну заяву до розгляду і відкрив провадження у справі.

Ухвалою від 20.06.2018 суд підтвердив наявність підстав для представництва керівника Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області інтересів держави в суді у справі за його позовом до Гірницької селищної ради Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач всупереч вимогам ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" станом на 20.04.2018 не виготовив технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області. Позивач, зазначає, що нормативна грошова оцінка земель повинна проводитись не пізніше ніж через 5-7 років, проте, така оцінка в смт. Гірник проведена відповідачем ще в 2011 році. З огляду на це, позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, у зв'язку з чим просить суд зобов'язати останнього виготовити технічну документацію.

Відповідач відзив на позовну заяву чи заяву про визнання позову не подав.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві. Просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, що Гірницька селищна рада Львівської області, буде проводити нову нормативну грошову оцінку земель смт.Гірник після затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж населеного пункту смт.Гірник, Гірницької селищної ради Львівської області, який знаходиться на погодженні у Львівській обласній раді. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, виходячи з наступних підстав.

Суд встановив, що І сесією VI скликання Гірницької селищної ради Львівської області прийнято рішення №28 від 28.02.2011 Про затвердження грошової оцінки земель смт.Гірник . Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель смт.Гірник Львівської області виготовлена та затверджена ще 27.12.2010 висновком №712 Головного управління Держкомзему у Львівській області.

20.04.2018 Гірницька селищна рада Львівської області на запит позивача від 12.04.2018 №14-44/1849 вих.18 надала відповідь, що станом на 20.04.2018 технічна документація з нормативної грошової оцінки земель не зроблена, а нормативно грошова оцінка земель в смт. Гірник проведена в 2011 році.

Також повідомлено, що Гірницька селищна рада Львівської області, буде проводити нову нормативну грошову оцінку земель смт.Гірник після затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж населеного пункту смт.Гірник, Гірницької селищної ради Львівської області, який знаходиться на погодженні у Львівській обласній раді.

У зв'язку з тим, що відповідач всупереч вимогам чинного законодавства не провів нормативну грошову оцінку земель смт.Гірник, керівник Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області звернувся з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Частиною 3 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Згідно з положеннями ч. 1 вказаної статті органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Відповідно до п. 21 ч. 1 ст.43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Як передбачено статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Частиною першою ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" вказано, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 5 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Частиною другою ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Згідно з абз.4 ч.1 ст. 1 вказаного Закону датою нормативної грошової оцінки земельної ділянки є дата, вказана в технічній документації.

Процедура проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначена Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489.

Згідно з п.4 розділу 1 вказаного Порядку, ч.3 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земель проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України "Про оцінку земель", за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, що підлягає державній експертизі відповідно до закону.

Оцінка земель проводиться для порівняльного аналізу і прогнозу ефективності використання землі як природного ресурсу та основного засобу виробництва, а також при здійсненні цивільно-правових угод (ст.38 Закону України "Про землеустрій").

Згідно із ч. 3 ст.201 Земельного кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Відповідно до постанови Верховного суду України від 13.03.2017 № 6-2195цс-16 нормативна грошова оцінка - конкретна вартісна характеристика, яка містить низку етапів, передбачених чинним законодавством. Зокрема, це прийняття уповноваженим органом влади рішення щодо проведення нормативної грошової оцінки земель, розробка технічної документації грошової оцінки спеціальною установою, погодження технічної документації органами влади, прийняття відповідною радою рішення про затвердження технічної документації.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду України, викладеної в постанові від 11.05.2016 у справі №6-824цс16, дотримання належного економічного регулювання земельних правовідносин, забезпечення надходжень платежів з орендної плати та земельного податку до місцевого бюджету у законодавчо визначених межах шляхом їх вірного правового врегулювання безпосередньо належить до інтересів держави, тому помилково вважати факт не проведення нормативної грошової оцінки, у порядку встановленим законодавством, суто формальним порушенням.

Суд встановив, що І сесією VI скликання Гірницької селищної ради Львівської області прийнято рішення №28 від 28.02.2011 Про затвердження грошової оцінки земель смт.Гірник . Проте, нормативна грошова оцінка земель в смт. Гірник проведена ще в 2011 році, що є порушенням ч. 2 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель".

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що відповідач, будучи обізнаним про наявність обов'язку виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та подальшого затвердження такої, не вжив достатніх заходів для затвердження такої.

Суд відхиляє аргументи відповідача щодо недоцільності виготовлення такої технічної документації, у зв'язку з тим, що змінюються межі міста, оскільки нормативно-правовими актами не передбачено можливості пролонгації чи переривання строків здійснення нормативної грошової оцінки.

Таким чином, суд вважає, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та подальшого затвердження такої.

У зв'язку з цим, існують достатні правові підстави для зобов'язання відповідача виконати вимоги чинного законодавства щодо виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та, в подальшому, на засіданні сесії селищної ради вирішити питання про затвердження такої та оприлюднити рішення ради, у встановленому ч.5 ст.12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Гірницької селищної ради Львівської області щодо невиконання вимог чинного законодавства України в частині виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та подальшого затвердження такої.

Зобов'язати Гірницьку селищну раду Львівської області виконати вимоги чинного законодавства в частині виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Гірник Львівської області та, в подальшому, на засіданні сесії селищної ради вирішити питання про затвердження такої та оприлюднити рішення ради, у встановленому ч.5 ст.12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" порядку.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 07.08.2018.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2018
Оприлюднено10.08.2018
Номер документу75775406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2556/18

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні