Ухвала
від 07.08.2018 по справі 379/988/18
ТАРАЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 379/988/18

1-кс/379/339/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.08.2018 року м.Тараща

Слідчий суддя Таращанського районного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого Таращанського ВП Миронівського відділу ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 , поданого за матеріалами досудового розслідування № 42018111190000131, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.07.2018 року за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,-

ВСТАНОВИВ:

До Таращанського районного суду Київської області надійшло дане клопотання, в якому слідчим зазначено, що 10.07.2018 надійшло звернення ОСОБА_4 про те, що по вул. Сікевича Володимира, 55, в м. Тараща Київської області діє газова заправка, яка розташована в межах житлового масиву та здійснює викиди в атмосферне повітря, що є шкідливим для здоров`я людей та довкілля.

13.07.2018 відомості по даному факту внесені до ЄРДР за № 42018111190000131 з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 241 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що на приватній земельній ділянці ОСОБА_5 , яка розташована по АДРЕСА_1 , встановлений та функціонує АГЗ пункт. Обладнання даного АГЗ належить ТОВ «Техносалокс» та передане в оренду від до ТОВ «Спецтранссервіс» згідно договору суборенди № ТС-25/07-2017/ОР-У від 25.07.2017. Проте, як вбачається із листа Таращанської міської ради, представники ТОВ «Спецтранссервіс» за погодженням про розміщення АЗГ пункту за вищевказаною адресою не зверталося.

В ході проведення досудового розслідування у сторони кримінального провадження виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки на предмет дотримання вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою і додержання трудового законодавства України ТОВ «Спецтрансервіс» (код ЄДРПОУ 31626517, юридична адреса: вул. Семенівська, 3, смт. Ворзель, Київська область), пункт АЗГ якого встановлений та функціонує за адресою: вул. Сікевича Володимира, 55, м. Тараща Київської області.

Згідно п. 1, 2Постанови КМУ «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 № 408, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінально-процесуальним кодексом України.

Згідно п. З Прикінцевих положеньЗакону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII: у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКримінального процесуального кодексу України.

Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.

Частиною 6 ст. 9 КПК України визначено, що у випадках, коли положення цього кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст. 7 КПК України.

Згідно зі ст. 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сфері охорони праці.

У відповідності до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п.3 Положення про Державну службу України з питань праці затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96одним з основних завдань новоствореного державного органу єздійснення державного нагляду за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

З метою реалізації даних повноважень, відповідно п.п. 5 п.9 Положення посадові особи Державної службу України з питань праці мають право безперешкодно проводити відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об`єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.

Старший слідчий СВ Таращанського відділення поліції Миронівського відділу поліції ГУНП в Київській області майор поліції ОСОБА_3 на розгляд даного клопотання не прибув про час і місце розгляду справи повідомлений належно, проте подав заяву в обґрунтування якої зазначив, що у зв`язку з проведенням ним запланованих слідчих дій на території Таращанського району, просить провести розгляд даного клопотання без його участі, клопотання підтримує повністю.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про необхідність відмови у наданні дозволу на проведення позапланової перевірки, виходячи з наступного.

Згідно до ч. 1 ст. 1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 3 КПК України кримінальне провадження - досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв`язку із вчиненням діяння, передбаченого Законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 3 КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений: звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 131 КПК України, заходами забезпечення кримінального провадження є: 1) виклик слідчим, прокурором, судовий виклик і привід; 2) накладення грошового стягнення; 3) тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом; 4) відсторонення від посади; 5) тимчасовий доступ до речей і документів; 6) тимчасове вилучення майна; 7) арешт майна; 8) затримання особи; 9) запобіжні заходи.

Таким чином, призначення документальної позапланової перевірки не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий за погодженням з прокурором до слідчого судді.

Положення КПК України не відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо призначення документальної позапланової перевірки, а ст. 132 КПК України не передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для призначення документальної позапланової перевірки

Слідчий звертаючись до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки, належним чином не обґрунтував необхідність призначення документальної позапланової перевірки саме на підставі ухвали слідчого судді та не зазначив правові норми, які відносять до компетенції слідчого судді вирішення зазначеного питання.

Керуючись ст.ст. 1, 3, 93, 131, 132, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання старшого слідчого Таращанського ВП Миронівського відділу ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 поданого за матеріалами досудового розслідування № 42018111190000131, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.07.2018 року за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки відмовити.

Ухвала суду оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення07.08.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу75784390
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —379/988/18

Ухвала від 27.11.2018

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Потеряйко С. А.

Ухвала від 08.11.2018

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 08.11.2018

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 08.11.2018

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 28.09.2018

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Потеряйко С. А.

Ухвала від 07.08.2018

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Василенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні