Постанова
від 06.08.2018 по справі 904/248/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.08.2018 м.Дніпро Справа № 904/248/18

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючого судді Орєшкіної Е.В. (доповідач),

суддів Дарміна М.О., Чимбар Л.О.,

секретар судового засідання: Пінчук Є.С.,

представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1, адвокат, ордер серіїї ДП №1311/026 від 06.06.2018;

від відповідача: ОСОБА_2, адвокат, на підставі угоди про надання правничої допомоги №б/н від 27.07.2018;

від третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на стороні відповідача: представник не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Контракт Продрезерв 5" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.05.2018 у справі №904/248/18 (суддя Ніколенко М.О., повний текст рішення складено 29.05.2018)

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Контракт Продрезерв 5", м.Новомосковськ, Дніпропетровська область

до відповідача: Павлоградської загальноосвітньої школи I-III ступенів №19 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області, м.Павлоград, Дніпропетровська область

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на стороні відповідача: Приватного підприємства "ВВД", м.Павлоград, Дніпропетровська область

про скасування рішення тендерного комітету про визначення переможця,

ВСТАНОВИВ:

В січні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Контракт продрезерв 5" (надалі - ТОВ "Контракт продрезерв 5") звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Павлоградської загальноосвітньої школи I-III ступенів №19 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області про скасування рішення про визначення переможця від 09.01.2018 (Протокол №1 від 09.01.2018 розгляду тендерних пропозицій тендерного комітету).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ті обставини, що Павлоградською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №19 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області 27.12.2017 було оголошено тендерну процедуру допорогової закупівлі по предмету: код ДК 021:2015:55510000-8 послуги їдалень (послуга з організації гарячого харчування учнів пільгової категорії, учнів в пришкільному оздоровчому таборі з денним перебуванням), згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2017-12-27-001105-c за адресою: www.prozorro.gov.ua. 05.01.2018 о 12 год. 17 хв. відбувся аукціон торгів. Найбільш економічно вигідною пропозицією було визнано пропозицію Приватного підприємства "ВВД" (надалі - ПП "ВВД"), наступною за ціною була тендерна пропозиція ТОВ "Контракт продрезерв 5". Вказує, що розгляд тендерних пропозицій повинен відбуватись на підставі принципів здійснення закупівель, що передбачені ст. 3, ст. 5 Закону України Про публічні закупівлі , а саме: недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Встановлення замовником вимог за тендерною документацією та їх наступне невиконання учасником закупівлі, пропозиція якого перебуває на розгляді у тендерного комітету, тягне за собою безумовне відхилення такої пропозиції згідно ч.1 ст. 30 Закону. Однак, за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ПП ВВД тендерний комітет випадково або ж умисно не звернув увагу на невиконання учасником ПП ВВД вимог, що передбачені в оголошенні для проведення закупівлі. Це, в свою чергу, призвело до незаконного прийняття рішення про визначення їх переможцем торгів, згідно протоколу тендерного комітету №1 від 09.01.2018 (протокол розгляду тендерних пропозицій), що оприлюднений в системі електронних закупівель Prozorro 10.01.2018 о 9 год. 24 хв.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 16.05.2018 у справі №904/248/18 (суддя Ніколенко М.О.) у задоволенні позову відмовлено.

Мотивуючи рішення, місцевий господарський суд зазначив, що прийняття відповідачем рішення про визнання переможцем торгів ПП «ВВД» свідчить про дотримання третьою особою основних принципів здійснення закупівель, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» та послався на відсутність підстав для скасування рішення про визначення переможця (прокол №1 від 09.01.2018 розгляду тендерних пропозицій).

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків, викладених у рішенні суду, обставинам справи; порушення судом норм матеріального права, зокрема, вимог ст. ст. 3, 16, 17, 22, 30 Закону України Про публічні закупівлі , просить Дніпропетровський апеляційний господарський суд його скасувати, прийняти нове рішення про задоволення позову.

Апелянт вказує,

- що невиконання вимог за тендерною документацією замовника учасником закупівлі (ПП ВВД), пропозиція якого перебувала на розгляді у тендерного комітету, тягне за собою безумовне відхилення такої пропозиції згідно ч.1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» ;

- висновок суду першої інстанції про те, що визначені позивачем у позові підстави невідповідності тендерної пропозиції ПП ВВД кваліфікаційним критеріям, свідчать про їх надмірну формалізацію, не відповідає матеріалам справи та положенням Закону України Про публічні закупівлі .

Відповідач проти доводів апеляційної скарги заперечив, вважає їх необґрунтованими та безпідставними, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, рішення суду першої інстанції - без змін.

Третя особа на виклик суду не з'явилась, відзив на апеляційну скаргу на вимогу суду не надала, про час та місце проведення судового засідання повідомлення належним чином, з огляду на що колегія суддів вважає можливим переглянути справу в апеляційному порядку за її відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача та пояснення присутніх в судовому засіданні представників сторін, дослідивши матеріали справи, Дніпропетровський апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

З матеріалів справи вбачається, що Павлоградською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №19 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області 27.12.2017 було оголошено тендерну процедуру допорогової закупівлі з предмету: код ДК 021:2015: 55510000-8 Послуги їдалень (послуга з організації гарячого харчування учнів пільгової категорії, учнів в пришкільному оздоровчому таборі з денним перебуванням), в якій прийняли участь два учасника: ПП ВВД та ТОВ "Контракт продрезерв 5".

За результатами тендерної процедури, згідно Протоколу тендерного комітету № 1 від 09.01.2018, переможцем торгів визнано ПП «ВВД» (а.с. 10, т. 1).

Позивач вважає, що ПП ВВД не було дотримано вимог Закону щодо тендерної документації замовника, є підстави для скасування рішення тендерного комітету про визначення переможця, що оформлено протоколом від 09.01.2018, проти чого заперечує відповідач, що і є причиною виникнення спору.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон).

Відповідно до ст. 1 Закону публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

За змістом п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Відповідно до абз. 4 ст. 2 Закону під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.

Згідно ст. 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв'язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.

Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.

Відповідно до ст. 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:

1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;

2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення;

3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;

4) суб'єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);

5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника;

8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;

9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";

10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.

Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.

Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.

Згідно ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.

Тендерна документація повинна містити:

1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;

3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;

4) кількість товару та місце його поставки;

5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

7) проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов;

8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота);

9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ);

10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій;

11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;

12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

16) прізвище, ім'я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;

17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.

Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.

Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Згідно ст. 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом. Тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі.

Згідно ст. 27 Закону України розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни / приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття пропозицій за формою, установленою Уповноваженим органом.

Статтею 28 Закону встановлено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

Зокрема, критеріями оцінки є, у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна.

До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

У разі якщо крім ціни установлені інші критерії оцінки до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично, відповідно до методики оцінки, установленої замовником в тендерній документації, визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

Під час проведення електронного аукціону в електронній системі відображаються значення ціни пропозиції учасника та приведеної ціни.

Згідно ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:

1) учасник:

не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16цього Закону;

не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

2) переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;

3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;

4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.

З матеріалів справи вбачається, що згідно Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель за кодом ДК021:2015:55510000-8 Послуги їдалень: розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість закупівлі - 199 355 грн.; оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону; критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна.

Частинами 1, 2, 3 ст. 16 Закону визначено, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Оголошенням для проведення закупівлі через систему електронних закупівель встановлено такий перелік кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів; перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності вищевказаним кваліфікаційним критеріям.

Частиною 4 ст. 38 Закону встановлено, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.

У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.

В обґрунтування невідповідності тендерної пропозиції ПП «ВВД» критеріям, зазначеним замовником у тендерній документації, позивач посилається на наступне.

1) Учасником ПП ВВД в складі тендерної пропозиції було надано інформаційну довідку, складену у довільній формі про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю, без обов'язкової наявності столового посуду.

У розділі 1 Додатку 2 Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель зазначено про обов'язковість наявності столового посуду, кухонного обладнання та посуду або гарантійного листа про придбання його у разі потреби. ПП ВВД було надано гарантійний лист за вих. №8 від 03.01.2018 (а.с. 42, т.1), яким воно гарантувало, що у разі перемоги, зобов'язується закупити столовий посуд за необхідності.

2) ПП «ВВД» в складі тендерної пропозиції було надано довідку без зазначення по працівникам спеціальності/кваліфікації за дипломом; наявності медичних книжок; дати проходження останнього медичного огляду; не було надано листа (листа-гарантії) щодо надання копій медичних книжок усіх працівників перед укладенням договору про надання послуг.

Вимогами тендерної документації встановлено, що учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку у вигляді таблиці про наявність в штаті підприємства достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для укомплектування шкільної їдальні та які безпосередньо будуть задіяні у процесі приготування їжї (оригінал), у тому числі і водії транспортних засобів водії-експедитори, що входять до штату учасника або будуть залучені до поставки продуктів харчування для надання послуг з організації харчування. У довідці обов'язково зазначаються посади в штаті учасника, спеціальності/кваліфікації за дипломом, стаж роботи за спеціальністю, наявність медичних книжок, оформлених відповідно до форми первинної облікової документації №1-ОМК Особиста медична книжка ; дати проходження останнього медичного огляду.

В матеріалах справи міститься довідка ПП "ВВД" за вих. №7 від 03.01.2018 (а.с. 40, т.1), відповідно до якої до штату ПП "ВВД" входять 6 працівників відповідної кваліфікації, вони мають необхідні навики, знання та досвід у цій сфері діяльності протягом 7 років; робітники регулярно проходять медогляд.

У розділі 2 Додатку 2 Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель зазначено, що у разі відсутності достатньої кількості працівників для надання послуг Учасник дає гарантійний лист зобов'язання (оригінал), за яким у разі визначення його переможцем він зобов'язується працевлаштувати працівників їдалень, що були звільнені замовником у зв'язку із скороченням штатів, або найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг.

ПП «ВВД» надало гарантійний лист за вих. №6 від 03.01.2018 (а.с. 41, т.1), відповідно до якого, у разі визначення його переможцем третя особа зобов'язується працевлаштувати працівників їдалень, що були звільнені замовником у зв'язку із скороченням штатів, або найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг.

3) ПП «ВВД» було надано до тендерної пропозиції довідку, відповідно до розділу 3 Додатку 2 Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель без зазначення суми договору, телефону, факсу замовника або підприємства, установи, яким надавались послуги; а також був наданий відгук без зазначення в ньому номеру, дати, суми договору.

З матеріалів тендерної пропозиції ПП «ВВД» вбачається, що підприємством надано договір про закупівлю № 4 від 01.08.2017, в якому зазначено суму договору, однак відсутні телефон, факс замовника; відгук за вих. № 5 від 04.12.2017 (а.с. 48, т.1) не містить посилання на відповідний договір, його номер, дату та суму договору.

4) Учасником ПП «ВВД» було надано додаток № 4 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» , яка не відповідає формі, що запропонована оголошенням для проведення закупівлі, без конкретизації таких обставин.

5) До тендерної пропозиції ПП «ВВД» не було надано скріпленого підписом та печаткою проекту договору про закупівлю.

Положеннями тендерної документації не зазначено, що учасники зобов'язані надавати скріплений підписом та печаткою проект договору про закупівлю.

Відповідач, в свою чергу, вказує, що головною умовою, щодо якої мали визначитись переможці торгів, була ціна та якість. Найменшу ціну та набагато якісна пропозиція надійшла від ПП ВВД . Так, відповідно до тендерної документації було запропоновано:

Пропозиція ПП ВВД : Пропозиція ТОВ Контракт

Продрезерв 5" :

1. Хліб житній 60 1. Хліб житній 30

2. Крупи, бобові 150 2. Крупи, бобові 100

3. Масло вершкове 10 3. Масло вершкове -

4. Картопля 200 4. Картопля 100

5. Овочі різні 60 5. Овочі різні 20

6. Яйця, штук 1 6. Яйця, штук -

7. Молоко та молочна продукція 200 7. Молоко та молочна продукція -

8. Сир кисломолочний 20 8. Сир кисломолочний -

9. М'ясо, птиця 50 9. М'ясо, птиця 35

Окрім того, відповідач посилається на те, що ПП ВВД було запропоновано за бажанням дітей заміна страв, м'ясні страви на страви з печінки тушованої, стегенця курячого смаженого, м'ясо відварне, бефстроганов із філе курячого; рибу смажену на рибу тушковану з овочами, котлети із риби на рибу відварну; котлети на тефтелі із яловичини, курятини, котлети парові; філе куряче - на стегенця курячі смажені, відварені, бефстроганов із філе курячого; вільний вибір страв та дозволено міняти салати по дням тижня, що було відсутнім у пропозиціях ТОВ Контракт Продрезерв 5" .

З урахуванням вимог Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель (критерієм оцінки тендерної пропозиції є ціна) та враховуючи встановлені факти несуттєвих помилок у тендерній документації ПП ВВД , про що зазначено вище, допущення яких не тягне за собою безумовне відхилення пропозицій третьої особи, у відповідності до норм Закону України Про публічні закупівлі , колегія суддів вважає, що місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку щодо відсутності підстав для задоволення позову; оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору, понесені у зв'язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції, покладаються на ТОВ "Контракт Продрезерв 5".

Керуючись ст. 129, ст. 276, ст. 282, ст. 284 Господарського процесуального кодексу України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну Товариства з обмеженою відповідальністю "Контракт Продрезерв 5" залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.05.2018 у справі №904/248/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складення її повного тексту до Верховного Суду.

Головуючий суддя Е.В. Орєшкіна

Суддя М.О. Дармін

Суддя Л.О. Чимбар

(Повний текст постанови складено 10.08.2018).

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення06.08.2018
Оприлюднено10.08.2018
Номер документу75795305
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/248/18

Постанова від 14.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 27.09.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Постанова від 06.08.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 02.07.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Рішення від 16.05.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 18.04.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 14.03.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 14.03.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 29.01.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні