Постанова
від 09.08.2018 по справі 924/1119/17
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2018 року Справа № 924/1119/17

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Суддя - доповідач (головуючий суддя) Філіпова Т.Л., суддя Розізнана І.В. , суддя Василишин А.Р.

секретар судового засідання Гладка Л.А.

за участю представників сторін:

позивача - не зявився

відповідача - ОСОБА_1

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри" на рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17

за позовом Нетішинської міської ради Хмельницької області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри"

про внесення змін до договору

Позивач, звернувся до місцевого господарського суду із позовом про внесення зміни до договору оренди №000015 земельної ділянки, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста, від 03.11.2010р., укладеного між Нетішинською міською радою Хмельницької області та товариством з обмеженою відповідальністю Солодкі Товтри (зареєстрованого в управлінні Держкомзему у м. Нетішині Хмельницької області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 10 березня 2011 року за № 681050004000015), виклавши пункти 2.4., 4.1. означеного договору в наступній редакції: "пункт 2.4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4288114,56 грн."; "пункт 4.1. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 10720,29 грн. у місяць шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок орендодавця, що становить 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки".

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17 позов задоволено.

Внесено зміни до договору оренди №000015 земельної ділянки, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста, від 03.11.2010р., укладеного між Нетішинською міською радою Хмельницької області та товариством з обмеженою відповідальністю Солодкі Товтри (зареєстрованого в управлінні Держкомзему у м. Нетішині Хмельницької області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 10 березня 2011 року за № 681050004000015), виклавши пункти 2.4., 4.1. означеного договору в наступній редакції:

"пункт 2.4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4288114,56 грн.";

"пункт 4.1. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 10720,29 грн. у місяць шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок орендодавця, відсоток нормативної грошової оцінки земельної ділянки, прийнятий для розрахунку річного розміру орендної плати - 3%".

Здійснено розподіл судових витрат.

Рішення місцевого суду мотивовано тим, що сторонами в договорі від 03.11.2010р. зазначені можливості перегляду розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри" - звернулось до Рівненського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою в якій просить суд рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17 скасувати. Прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

Відповідач, вважає зазначене рішення незаконним і необґрунтованим з

причин неправильності встановлення обставин, які мають значення для справи, неправильної оцінки та визначення змісту правовідносин відповідно до встановлених

судом обставин, як наслідок невірного застосування норм матеріального права.

Як на підставу скасування рішення суду першої інстанції, апелянт вказує, що жодної норми чинного законодавства України яка б передбачала обов'язок перегляду розміру орендної плати у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі ні позивачем ні судом не наведено.

Вважає, що висновки суду здійснені в наслідок неправильного визначення змісту правовідносин відповідно до встановлених судом обставин. Пленум Вищого господарського суду України відзначає визначену законодавцем

можливість зміни умов договору оренди землі в частині розміру орендної плати, за взаємною згодою сторін, а не обов'язок вносити відповідні зміни до договору. При цьому такий обов'язок законом не передбачений. Проте, Законом України "Про оренду землі" визначений особливий порядок, який уточнює норми цивільного та господарського законодавства щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Таким чином скаржник вважає, що дію договору оренди №000015 від 03 листопада 2010 року поновлено на той самий строк і на тих самих умовах у повній відповідності до установленого законом порядку, у тому числі і щодо розміру орендної плати.

Відтак, з огляду на виключний приватноправовий характер даних правовідносин, що засновані на рівності сторін; вияв власної згоди орендодавця щодо встановлення розміру орендної плати у розмірі, що становить 2 646 (дві тисячі шістсот сорок шість) грн. 33 коп. у місяць (п.4.1. договору №000015 від 03 листопада 2010 року), строком на п'ять років (п.3. договору №000015 від 03 листопада 2010 року), вже після затвердження нової технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Нетішина та фіксація цієї згоди в укладеній додатковій угоді; відсутність в умовах договору такої підстави перегляду розміру орендної плати як зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки, або інших чинників, що стосуються саме орендної плати; відсутність законодавчих вимог щодо перегляду розміру орендної плати у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки - зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки не може бути підставою для обов'язкового перегляду розміру орендної плати до закінчення терміну дії договору.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 25.06.2018р. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри" на рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17. Справу призначено до розгляду.

11.07.2018р. до суду апеляційної інстанції надійшов відзив на апеляційну скаргу, Нетішинська міська рада Хмельницької області просить залишити без задоволення апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри" на рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17.

07.08.2018р. на електронну адресу апеляційного суду від Нетішинської міської ради Хмельницької області надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника.

Відповідно до відомостей табелю КП "Діловодство спеціалізованого суду" суддя Гудак А.В. та суддя Олексюк Г.Є. перебувають у щорічній основній відпустці.

Відповідно до ч. 10 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, якщо зі складу колегії суддів не може продовжувати розгляд справи суддя, який не є суддею-доповідачем у такій справі, що може перешкодити розгляду справи у строки, встановлені цим Кодексом, заміна такого судді з ініціативи судді-доповідача за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду здійснюється Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою з числа резервних суддів.

Відповідно до п. 8.2. засад використання автоматизованої системи документообігу суду у Рівненському апеляційному господарському суді, зі змінами, затвердженими рішеннями зборів суддів Рівненського апеляційного господарського суду від 26.03.2018 року, якщо зі складу колегії суддів не може продовжувати розгляд справи суддя, який не є суддею-доповідачем у такій справі, що може перешкодити розгляду справи у строки, встановлені ГПК України (під строками встановленими ГПК України за змістом цих Засад слід розуміти всі визначені ГПК України строки для вчинення процесуальних дій), його заміна здійснюється автоматизованою системою у порядку, зазначеному в підпунктах 6.1 - 6.4 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду на підставі вмотивованого розпорядження керівника апарату суду на виконання службової записки судді-доповідача у справі.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи визначено колегію суддів у складі: суддя - доповідач (головуючий суддя) Філіпова Т.Л., суддя Василишин А.Р., суддя Розізнана І.В.

В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри" - ОСОБА_1 підтримав доводи апеляційної скарги в повному обсязі. Просить суд скасувати рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17 та постановити нове, яким в позові відмовити.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, Рівненський апеляційний господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 15.10.2010р. Нетішинською міською радою прийнято рішення п'ятдесят сьомої (позачергової) сесії Нетішинської міської ради V скликання № 19 Про вилучення з користування ВАТ Нетішинхарчопром земельної ділянки та передачу її в оренду ТОВ Солодкі Товтри .

03.11.2010р. між Нетішинською міською радою (орендодавцем) та ТОВ Солодкі Товтри (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста № 000015 (далі - договір).

Відповідно до п. 1.1. договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться у м. Нетішині на вул. Лісовій, 38, надану рішенням п'ятдесят сьомої сесії Нетішинської міської ради V скликання від 15 жовтня 2010р. № 19.

Згідно із п. 2.1. договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,1712 га.

Як передбачено п. 2.2. договору, на земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна: адмінбудинок площею 1027,9 кв.м., виробничий цех загальною площею 4174 кв.м, котельні загальною площею 344,1 кв.м, гаражів з підсобними приміщеннями загальною площею 343,3 кв.м, склад з компресорною загальною площею 346,6 кв.м, вагова загальною площею 17,3 кв.м, а також інші об'єкти інфраструктури: майданчик з твердим покриттям площею 100 кв.м.

Відповідно до п. 2.4. договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1058530,56 грн.

Розділом 3 унормовано, що Договір укладено на 5 років. Після закінчення строку дії договору орендар має переважне право поновити його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Як передбачено п. 4.1. договору, орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі: у грошовій формі та розмірі, що становить 2646,33 грн. у місяць шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок орендодавця, відсоток нормативної грошової оцінки земельної ділянки, прийнятий для розрахунку розміру орендної плати - 3 %.

Відповідно до. п. 4.2. договору обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності територіальної громади міста здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнту індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Згідно із п. 4.4. договору розмір орендної плати переглядається постійно, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Розділом 5 договору визначені умови використання земельної ділянки, зокрема в п.п. 5.1, 5.2. договору вказано, що земельна ділянка передається в оренду для виробничих потреб. Цільове призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Як передбачено п. 6.1. договору, передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення проекту її відведення. Підставою передачі земельної ділянки в оренду є договір купівлі-продажу комплексу Нетішинського хлібозаводу від 10.09.2010р.

Розділом 9 договору визначені права та обов'язки сторін, де в п. 9.1. вказано, що орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема: своєчасного внесення орендної плати.

В свою чергу, відповідно до п. 9.4. орендар зобов'язаний, зокрема: вносити орендну плату у формі та строки, передбачені цим договором; проводити щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земельної ділянки (в т.ч. річної орендної плати) відповідно до Порядку проведення індексації грошової оцінки земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2000р. № 783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель" .

Відповідно до п. 11.1. договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Договір скріплений підписами та печатками сторін.

03.11.2010р. між Нетішинською міською радою (орендодавцем) та ТОВ Солодкі Товтри (орендарем) складено та підписано сторонами акт приймання-передачі об'єкта оренди, відповідно до якого Нетішинська міська рада (орендодавець) передала земельну ділянку, площею 1,1712 га, для виробничих потреб, яка розташована у м. Нетішин на вул. Лісовій, 38, строком на 5 років, а ТОВ Солодкі Товтри (орендар) прийняло вищевказану земельну ділянку.

Як вбачається із нормативної грошової оцінки земель, проведеної станом на 01.01.2010р. розмір орендної плати складає 2646,33 грн., тобто 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної 01.01.2010р., яка становить 1058530,56 грн.

12.04.2016р. між Нетішинською міською радою (орендодавцем) та ТОВ Солодкі Товтри (орендарем) було укладено додаткову угоду № 1 про поновлення дії договору оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1 якої сторони вирішили поновити дію договору оренди земельної ділянки площею 1,1712 га, яка розташована на вул. Лісова, 38, укладеного між Нетішинською міською радою та ТОВ Солодкі Товтри 03.11.2010р. і зареєстрованого в Управлінні Держкомзему у м. Нетішині Хмельницької області, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.03.2011р. за № 681050004000015, на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Рішенням сорок п'ятої (позачергової) сесії Нетішинської міської ради VI скликання № 45/984 від 10.07.2013р. Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Нетішина затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Нетішина, розроблену ДП Хмельницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою .

У листі № 38/01-16-1731/2014 від 12.05.2014р., адресованому керівнику ТОВ Солодкі Товтри , виконавчий комітет Нетішинської міської ради повідомив про те, що Нетішинським відділенням Славутської ОДПІ проведено аналіз поданої звітності по орендній платі за землю, та встановлено факт подання ТОВ Солодкі Товтри розрахунків по орендній платі з застосуванням нормативно грошової оцінки землі, яка діяла до 01.01.2014р., що є порушенням пункту 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України . Тому, враховуючи вищевикладене, Нетішинська міська рада просить погодити проекти додаткових угод до договору оренди про внесення змін до договору оренди в частині зміни розміру орендної плати.

У листі № 38/01-12-3343/2016 від 01.09.2016р., адресованому директору ТОВ Солодкі Товтри , виконавчий комітет Нетішинської міської ради повідомив про те, яким відповідно до Інформації Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру є коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель станом на 01.01.2016р. У зв'язку із вищевикладеним, з метою припинення втрат до бюджету міста від орендної плати за земельну ділянку, яка надана в оренду, виконавчий комітет Нетішинської міської ради просить погодити проекти додаткових угод до договору оренди земельної ділянки, в частині розміру орендної плати.

У листі № 33/01-05-2988/2017 від 11.09.2017р., адресованому директору ТОВ Солодкі Товтри , виконавчий комітет Нетішинської міської ради повідомив про те, яким відповідно до Інформації Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру є коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель. У зв'язку із вищевикладеним, з метою припинення втрат до бюджету міста від орендної плати за земельну ділянку, яка надана в оренду, просить до 11.10.2017р. подати звернення через Центр надання адміністративних послуг, до якого долучити проект додаткової угоди, що додається, та лист Державної податкової інспекції щодо відсутності (наявності) боргу перед бюджетом по платежах.

Як вбачається із Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого Державним кадастровим реєстратором Відділу у м. Нетішині Міськрайонного управління у Славутському районі та у м. Нетішині Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, кадастровий номер земельної ділянки 6810500000:02:004:0050; розташована у м. Нетішин, вул. Лісова, 38; категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; площею 11712 кв.м; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки 1,897; нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на вересень 2017р. - 4288114,56 грн.

У відповіді на запит № 1374/9/22-23-08-00-19 від 26.10.2017р., адресованій міському голові Нетішинської міської ради, Нетішинське відділення Головного управління ДФС у Хмельницькій області повідомило про те, що платники плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) при визначенні податкового зобов'язання із цієї плати на 2017 рік до нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь за 2016 рік застосовують коефіцієнт 1, а для земель несільськогосподарського призначення 1,06. Також, посилаючись на п. 52.4 ст. 54 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р . вказано, що в подальшому із запитами необхідно звертатись до ГУ ДФС у Хмельницькій області або ДФС України.

До відповіді на запит додано податкову декларацію відповідача з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік.

Рішенням Нетішинської міської ради шістдесят восьмої сесії Нетішинської міської ради VI скликання від 27.01.2015р. Про внесення змін до рішення восьмої сесії Нетішинської ради VI скликання від 31.03.2011р. № 8/157 Про розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у межах міста Нетішина викладено у новій редакції додаток до рішення (щодо розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у межах міста Нетішина).

Як вбачається із копій платіжних доручень № 4 від 20.01.2017р., № 7 від 21.02.2017р., № 9 від 21.03.2017р., № 16 від 20.04.2017р., № 19 від 22.05.2017р., № 21 від 22.06.2017р., № 26 від 18.07.2017р., № 28 від 21.08.2017р., № 32 від 25.09.2017р., № 36 від 25.10.2017р., № 38 від 21.11.2017р., № 41 від 21.12.2017р., № 3 від 05.01.2018р. ТОВ Солодкі Товтри систематично сплачувалась орендна плата за використання земельної ділянки.

На підтвердження своїх вимог та заперечень сторонами також надано суду копії: листів від 02.12.2015р., 15.12.2015р., 02.02.2016р., 23.02.2016р., 12.04.2016р., 10.05.2016р., заяв від 18.01.2016р., 23.02.2016р., підписаного представником відповідача проекту додаткової угоди, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2016р., Виписки з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 19.06.2014р.; Витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України по місту Нетішину № 42-90/341 від 23.06.2014р., опису вкладення від 12.05.2014р., фіскального чеку № 9924 від 12.05.2014р., рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення тощо.

Апеляційний суд, перевіривши наведені доводи апеляційної скарги, встановивши обставини, які підлягали встановленню на підставі доказів, наявних у матеріалах справи, не вбачає підстави для задоволення поданої скарги.

Статтею 627 ЦК України визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відтак, 03.11.2010р. між Нетішинською міською радою (орендодавцем) та ТОВ Солодкі Товтри (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста №000015.

Підставою звернення до суду із позовом, є вимога про внесення зміни до договору оренди №000015 земельної ділянки, зокрема щодо зміни нормативно грошової оцінки земельної ділянки, та суми орендної плати.

Тобто, в даному випадку, окрім загальних норм цивільного законодавства, необхідним є застосування спеціальних норм, які регулюють спірні правовідносини, в тому числі Закон України "Про оренду землі", Закон України "Про оцінку земель", Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Податковий Кодекс України.

Відповідно до ст.30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Згідно з частинами першою, другою ст.651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до частин 1, 2 ст.632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Як визначено частиною першою статті 15 Закону України "Про оренду землі" , однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Орендна плата за землю відповідно до ст.21 Закону України "Про оренду землі" - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України ).

Відповідно до пунктів 288.1 , 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Також слід зазначити, що базою оподаткування відповідно до статті 271 Податкового Кодексу є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XIII Податкового Кодексу .

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України і частини першої ст.13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов'язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель" ).

Відповідно до положень статті 18 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (частина перша статті 23 цього Закону ).

При цьому пунктами 34, 35 частини першої ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради віднесено вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України .

Як передбачено статтею 20 Закону України Про оцінку земель , дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до п. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Статтею 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно зі ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

В межах повноважень наданим чинним законодавством, рішенням сорок п'ятої (позачергової) сесії Нетішинської міської ради VI скликання № 45/984 від 10.07.2013р. Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Нетішина затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Нетішина. Крім того, як вбачається із Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого Державним кадастровим реєстратором Відділу у м. Нетішині Міськрайонного управління у Славутському районі та у м. Нетішині Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, кадастровий номер земельної ділянки 6810500000:02:004:0050; розташована у м. Нетішин, вул. Лісова, 38; категорія земель - землі промисловості, транспорту, звязку, енергетики, оборони та іншого призначення; площею 11712 кв.м; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки 1,897; нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на вересень 2017р. - 4288114,56 грн.

Окрім того, рішенням Нетішинської міської ради шістдесят восьмої сесії Нетішинської міської ради VI скликання від 27.01.2015р. Про внесення змін до рішення восьмої сесії Нетішинської ради VI скликання від 31.03.2011р. № 8/157 Про розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у межах міста Нетішина викладено у новій редакції додаток до рішення (щодо розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у межах міста Нетішина).

Місцевим господарським судом встановлено, та стверджено судом апеляційної інстанції, що вказане рішення Нетішинської міської ради ніким не оскаржено та не скасовано.

Згідно із п. 4.4. договору оренди земельної ділянки від 03.11.2010р., розмір орендної плати переглядається постійно, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до переконливого висновку, що сторонами в договорі визначені можливості перегляду розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. Відтак, посилання апелянта на ту обставину, що законом не передбачено зміну нормативної грошової оцінки землі в якості обов'язкової підстави для зміни розміру орендної плати за землю, є необґрунтованими та не приймаються колегією суддів апеляційної інстанції.

Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового Кодексу .

Вищенаведеним спростовуються доводи апелянта, на які він посилається як на підставу скасування оскаржуваного рішення.

Разом з тим, судова колегія критично оцінює доводи апеляційної скарги про відсутність в умовах договору такої підстави перегляду розміру орендної плати як зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки, або інших чинників, що стосуються саме орендної плати та доводи про відсутність законодавчих вимог щодо перегляду розміру орендної плати у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки - зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки не може бути підставою для обов'язкового перегляду розміру орендної плати до закінчення терміну дії договору. Оскільки, наведене не відповідає нормам матеріального права, які застосовуються до спірних правовідносин.

Таким чином, апелянтом не наведено переконливих та обгрунтованих доказами доводів, на підставі яких колегія суддів могла б прийти до висновку про помилковість рішення суду першої інстанції.

Судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно з'ясував обставини справи і дав їм правильну юридичну оцінку на підставі доказів, що були надані сторонами. Порушень чи неправильного застосування норм матеріального чи процесуального права судом першої інстанції, судовою колегією не встановлено, тому мотиви, з яких подана апеляційна скарга, не можуть бути підставою для скасування прийнятого у справі судового рішення, а наведені в ній доводи не спростовують висновків суду.

З врахуванням вищевикладеного, рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17 ухвалене з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводами апеляційної скарги висновків господарського суду не спростовано, підстав скасування чи зміни рішення предбачених ст. 277-279 Господарського процесуального кодексу України (в редакції Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017 №2147-VIII), не встановлено, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, рішення господарського суду - без змін.

Судові витрати зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги покладаються на апелянта згідно ст.129 ГПК.

Керуючись ст. ст. 232, 233, 240, 270, 275, 276, 281, 282, 283, 284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Солодкі Товтри" на рішення господарського суду Хмельницької області від 07.05.18р. у справі №924/1119/17 - залишити без задоволення, рішення господарського суду області Хмельницької залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції в порядку ст. 284 Господарського процесуального кодексу України набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у строк та в порядку встановленому статтями 287-289 ГПК України.

Справу №924/1119/17 повернути господарському суду Хмельницької області.

Повний текст постанови складений "10" серпня 2018 р.

Суддя - доповідач (головуючий суддя) Філіпова Т.Л.

Суддя Розізнана І.В.

Суддя Василишин А.Р.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення09.08.2018
Оприлюднено10.08.2018
Номер документу75795911
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1119/17

Постанова від 09.08.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Рішення від 07.05.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 11.04.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 13.03.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 12.12.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 29.11.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні