УХВАЛА
09 серпня 2018 року
Київ
справа №821/325/18
адміністративне провадження №К/9901/58385/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Хохуляка В.В.,
суддів - Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,
перевіривши касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 26.04.2018 та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2018 у справі №821/325/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАНА до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАНА звернулося до адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, в якому просило суд: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0047591203 від 26.09.2017 про зобов'язання сплатити штраф у сумі 8600,42грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку; №0047601203 від 26.09.2017 про зобов'язання сплатити штраф у сумі 4299,62грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 26.04.2018, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2018, позовні вимоги - задоволено.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі 02.08.2018, тобто в межах строку на касаційне оскарження, звернулося до Верховного Суду, в якій просить скасувати рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 26.04.2018 та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2018 у справі №821/325/18 та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з наступного.
Статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Наведеним конституційним положенням кореспондує стаття 14 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 №1402-VIII.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) (в редакції від 03.10.2017) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 КАС України (в редакції від 03.10.2017) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Відповідно до частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до пункту 2 частини п'ятої статті 328 КАС України (в редакції від 03.10.2017) не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Відповідно до пункту 6 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з пунктом 24 частини першої статті 4 КАС України розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.
Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1762,00грн. (стаття 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік від 07.12.2017 №2246-VIII).
Враховуючи викладене, справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує 176200,00грн., відносяться до категорії справ незначної складності (за винятком випадків, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 КАС України).
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом позову у справі №821/325/18 є вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0047591203 від 26.09.2017 про зобов'язання сплатити штраф у сумі 8600,42грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку; №0047601203 від 26.09.2017 про зобов'язання сплатити штраф у сумі 4299,62грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку, що у розумінні пункту 6 частини шостої статті 12 КАС України, що є підставою для віднесення цієї справи до категорії справ незначної складності.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції, з яким погодився і апеляційний адміністративний суд, виходив з того, що ознаки складу правопорушення у вигляді несплати узгодженої суми податкового зобов'язання у даній справі відсутні, оскільки позивачем було вчасно виконано свої зобов'язання щодо сплати податку за землю, про що свідчить вирішальний факт - зарахування сплачених коштів саме до державного бюджету. Головним управлінням Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі не доведено наявність складу податкового правопорушення, покладеного в основу прийнятих спірних податкових повідомлень-рішень і, як наслідок, безпідставно нараховано Товариству з обмеженою відповідальністю ЛАНА суму штрафу.
Випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини п'ятої статті 328 КАС України, не вбачається. У касаційній скарзі таких застережень, також не міститься.
Отже, постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2018, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 26.04.2018 у справі щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0047591203 від 26.09.2017 про зобов'язання сплатити штраф у сумі 8600,42грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку; №0047601203 від 26.09.2017 про зобов'язання сплатити штраф у сумі 4299,62грн. за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку., не підлягає касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись статтею 333 КАС України, -
у х в а л и в:
Відмовити Головному управлінню Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 26.04.2018 та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2018 у справі №821/325/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАНА до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Направити копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами особі, яка подала касаційну скаргу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
В.В. Хохуляк
Л.І. Бившева
Т.М. Шипуліна
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2018 |
Оприлюднено | 13.08.2018 |
Номер документу | 75807794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Хохуляк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні