Ухвала
від 06.08.2018 по справі 916/5227/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про затвердження звіту ліквідатора та

закриття провадження у справі

"06" серпня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/5227/14 Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Майданик Ю.В.

дослідивши матеріали справи

за заявою кредитора: Публічного акціонерного товариства „Всеукраїнський акціонерний банк"

до боржника: Приватного підприємства „Лимекс-Транс" (65065, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 19, корпус 1, кв. 22; код ЄДРПОУ 32696344)

про визнання банкрутом

у відкритому судовому засіданні за участі представників сторін та учасників:

від кредиторів: ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області - Захарченко А.О. за довіреністю №3014/9/15-52-10 від 18.12.2017р.;

ліквідатора банкрута: арбітражного керуючого Дєчевої О.М.

Історія справи

Ухвалою підготовчого засідання суду від 24.03.2015р. (суддя - Лепеха Г.А.) (т. 1 а.с.184-188) порушено провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Лимекс-Транс" (далі - ПП "Лимекс-Транс"); визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк" (далі - ПАТ "Всеукраїнський акціонерний банк") до ПП "Лимекс-Транс" у сумі 37113791 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном ПП "Лимекс-Транс"; розпорядником майна ПП "Лимекс-Транс" призначено арбітражного керуючого Колмикову Т.О.

Ухвалою попереднього засідання суду від 28.04.2015р. (т. 2 а.с. 76-78) затверджено реєстр вимог кредиторів ПП "Лимекс-Транс" з вказівкою розміру вимог та черговості їх задоволення.

Постановою Господарського суду Одеської області від 09.06.2015р. (т. 2 а.с. 173-176) визнано банкрутом ПП "Лимекс-Транс"; відкрито строком на дванадцять місяців ліквідаційну процедуру ПП "Лимекс-Транс"; призначено ліквідатором ПП "Лимекс-Транс" арбітражного керуючого Капустіна В.В.

Ухвалами Господарського суду Одеської області від 07.06.2016р. (т. 4 а.с. 15-16), від 09.08.2016р. (т. 4 а.с. 67-69), від 25.10.2016р. (т. 4 а.с. 114-115), від 29.11.2016р. (т. 4 а.с. 139-140), від 02.02.2017р. (т. 4 а.с. 188-190), від 21.03.2017р. (т. 5 а.с. 12-13), від 06.07.2017р. (т. 5 а.с. 38-39), від 08.08.2017р. (т.5 а.с. 46-47), від 22.08.2017р. (т. 5 а.с. 54-55), від 21.11.2017р. (т. 5 а.с. 92-93) продовжувався строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора ПП "Лимекс-Транс".

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.08.2016р. (т. 4 а.с. 67-69) припинено повноваження ліквідатора ПП "Лимекс-Транс" арбітражного керуючого Капустіна В.В.; призначено ліквідатором ПП "Лимекс-Транс" арбітражного керуючого Бондаренка В.А.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.01.2017р. (т. 4 а.с. 161-162) припинено повноваження ліквідатора ПП "Лимекс-Транс" арбітражного керучого Бондаренка В.А.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.02.2017р. (т. 4 а.с. 188-190) призначено ліквідатором ПП "Лимекс-Транс" арбітражного керуючого Дєчеву О.М.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.05.2017р. (т. 5 а.с. 32-33) замінено кредитора у справі №916/5227/14 Управління Пенсійного фонду України в Малиновському районі м. Одеси на Малиновське об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.12.2017р. затверджено звіт ліквідатора; затверджено ліквідаційний баланс ПП "Лимекс-Транс"; припинено юридичну особу - ПП "Лимекс-Транс"; припинено повноваження ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Дєчевої О.О.; провадження у справі припинено (т. 5 а.с. 193-195).

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 10.04.2018р. апеляційну скаргу задоволено; ухвалу господарського суду Одеської області від 19.12.2017р. у справі №916/5227/14 скасовано; справу №916/5227/14 передано на розгляд до господарського суду Одеської області на стадію ліквідаційної процедури (т. 6 а.с. 34-48).

Згідно постанови у звіті ліквідатора не зазначено, а наявні матеріали справи не містять інформації стосовно відомостей щодо того, які подальші дії були вчинені ліквідатором задля отримання інформації відносно наявності об'єктів промислової власності, які належать ПП "Лимекс-Транс", чи був сплачений такий рахунок та здійснений іменний патентно-інформаційний пошук, ані звіт ліквідатора, ані наявні матеріали справи не містять; із звіту ліквідатора, що був поданий до суду першої інстанції 18.12.2017, тобто більш ніж через два роки після винесення вищевказаної ухвали від 18.08.2015, не вбачається чи вживались ліквідатором будь-якій дії задля пошуку даного транспортного засобу, який належать ПП "Лимекс-Транс"; у матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо вжиття ліквідатором заходів стосовно отримання від правоохоронних органів інформації про стан розгляду вищевказаного повідомлення. до поданого звіту, ліквідатором Дєчевою О.М. не було надано інформації щодо відповідей на запити, що були вчинені у листопаді 2017 року, зокрема, Головного управління Держземагенства в Одеській області, ДП "Держреєстри України", Відділу організації державного нагляду у будівництві, за підйомними спорудами та котлонагляду, департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради; суд першої інстанції обмежившись констатацією обставин щодо вчинення ліквідатором певних дій, з посиланням лише на текст самого звіту, а не на дослідження додатків до звіту, як доказів вчинення ліквідатором дієвих заходів у ліквідаційній процедурі, не встановив та не врахував, що до звіту ліквідатором взагалі не додано доказів отримання ліквідатором відомостей щодо наявності чи відсутності у боржника патентів та інших об'єктів прав інтелектуальної власності, а також відповідей від Головного управління Держземагенства в Одеській області, ДП "Держреєстри України", Відділу організації державного нагляду у будівництві, за підйомними спорудами та котлонагляду, департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.05.2018р. (т. 6 а.с. 52-53) справу №916/5227/14 прийнято до свого провадження суддею Грабован Л.І.

Зміст питань, що розглядаються судом. Клопотання учасників.

18.12.2017р. ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. надано звіт про затвердження ліквідаційного звіту та ліквідаційного балансу ПП "Лимекс-Транс"; ліквідацію юридичної особи банкрута ПП "Лимекс-Транс" (т. 5 а.с. 95-100) з підтверджуючими документами (т. 5 а.с. 101-189).

30.07.2018р. ПАТ „Всеукраїнський Акціонерний Банк" надано пояснення з врахуванням положень постанови Одеського апеляційного господарського суду від 10.04.2018р. (т. 6 а.с.110-112), в яких викладені заперечення на звіт ліквідатора. Ліквідатором не виконано всі вимоги Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" при здійсненні ліквідаційної процедури, зокрема, відсутня інформація щодо звернення ліквідатора із запитами до: Державної авіаційної служби України, Державної служби інтелектуальної власності України, Митниці ДФС у відповідній області, Державної фіскальної служби України, Державної інспекції сільського господарства, Головного управління Держгеокадастру у області, Головного управління Держземагенства у області, відділу ДАІ з обслуговування міста, ДП „Український інститут промислової власності, Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг, Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті, Управління ДВС ГТУЮ у області, Головного управління Пенсійного фонду України в області, ДПІ у відповідному районі, Міського центру зайнятості, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у області, Управління Держпраці у області, Експоретно технічного центру, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у області, сектору містобудування, архітектури, жилого-комунального господарства та будівництва, управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, Регіонального відділення Фонду Державного майна України по області, відділу організації державного нагляду у будівництві, за підйомними спорудами та котлонагляду, Головного управління статистики у області, ДП „Держреєстри України". У звіті ліквідатора не зазначено, а наявні матеріали справи не містять інформації щодо того, які подальші дії були вчинені ліквідатором задля отримання інформації відносно об'єктів промислової власності, які належать ПП "Лимекс-Транс" та чи був сплачений рахунок за здійснений іменний патентно-інформаційний пошук. Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. не було надано інформації щодо відповідей на запити, а саме: Головного управління Держземагенства в Одеській області, ДП „Держреєстри України", відділу організації державного нагляду у будівництві, Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, Державної служби геодезії картографії та кадастру, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради.

06.08.2018р. ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. надано відзив на пояснення з врахуванням положень постанови Одеського апеляційного господарського суду від 10.04.2018р. (т. 6 а.с. 134-135). Згідно пояснень ліквідатором були здійснені заходи, спрямовані на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, відповіді на які додані до звіту, відправлені ПАТ „Всеукраїнський Акціонерний Банк" та містяться в матеріалах справи.

Стосовно відсутності відомостей щодо дій які були здійснені ліквідатором задля отримання довідки від філії „Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг" щодо оплати рахунку за надання такої інформації ліквідатор банкрута повідомила, що нею неодноразово скликалися збори комітету кредиторів, на порядок денний яких було винесено питання про створення фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. У зв'язку з тим, що кредитор свідомо не приймав участі на засіданнях комітету кредиторів, не зважаючи на належне повідомлення про їх проведення та порядок денний, такі засідання комітету кредиторів визнавалися такими, що не відбулися. Згідно даних довідки про детальну інформацію про юридичну особі боржник займався діяльністю автомобільного регулярного транспорту та діяльністю нерегулярного пасажирського транспорту, довідка з філії „Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг" жодного відношення до видів діяльності банкрута не має.

Щодо зареєстрованого за боржником транспортного засобу марки MERSEDES-BTNZ 0 350, 2000р.в., р/н НОМЕР_1 ліквідатор банкрута вказує, що відомостей стосовно результатів виконання ухвали Господарського суду Одеської області від 18.08.2015р., винесеної на підставі клопотання ліквідатора, якою зобов'язано УДАІ ГУМВС України в Одеській області вжити заходів до розшуку, вилученого з незаконного користування невідомих осіб та поставити на штрафний майданчик транспортний засіб марки MERSEDES-BTNZ 0 350, 2000р.в., р/н НОМЕР_1, не надходило.

Обставини, встановленні судом.

З метою виявлення рухомого та нерухомого майна банкрута попереднім ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Капустіним В.В. та ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. були направлені запити до відповідних державних установ та отримано наступні відповіді: Головного управління статистики в Одеській області №05.3-19/2625 від 23.07.2015р. (т. 5 а.с. 118), відповідно до якої в базі даних ЄДРПОУ по території Одеської області відсутня інформація відносно філій ПП "Лимекс-Транс"; ПАТ „Національний депозитарій України" №2378/09 від 31.07.2015р. (т. 5 а.с. 132), в якому повідомлено, що Центральним депозитарієм не надавались послуги ПП "Лимекс-Транс"; Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Одеській області №10-09-04568 від 19.08.2015р. (т. 5 а.с. 134), згідно якої приватизацію ПП "Лимекс-Транс" регіональне відділення не здійснювало, станом на 18.08.2015р. державне майно, яке у процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до статутного капіталу ПП "Лимекс-Транс", але не залишилось на його балансі на обліку та у сфері регіонального відділення не перебуває; Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (т. 5 а.с. 135), відповідно до якої станом на 31.12.2012р. земельні ділянки за ПП "Лимекс-Транс" не зареєстровані; Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області №1726/01 від 07.07.2015р. (т. 5 а.с. 136), в якій зазначено, що відомості щодо зареєстрованих за ПП "Лимекс-Транс" великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води в територіальному управлінні відсутні; Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті №1088-08/1/3-15 від 27.07.2015р. (т. 5 а.с. 137), відповідно до якої записи щодо суден, власником або судновласником яких є ПП "Лимекс-Транс" відсутні; Державної інспекції сільського господарства в Одеській області №05-14/11/1766 від 23.07.2015р. (т. 5 а.с. 140), у якій повідомлено, що згідно єдиної інформаційної бази даних (Agro Tech) відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин сільськогосподарської техніки, інших механізмів в Одеській області за ПП "Лимекс-Транс" не зареєстрована; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №09/04/15822/н/с від 23.07.2015р. (т. 5 а.с. 142), згідно якої серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше статутного капіталу), відсутнє; Одеської митниці ДФС (т. 5 а.с. 143), відповідно до якої станом на 14.07.2015р. на складах Одеської митниці ДФС інформація стосовно розміщення вилученого та прийнятого на зберігання майна від ПП "Лимекс-Транс" відсутня; Південно-Українського територіального управління №03/12/1311 від 14.07.2015р. (т. 5 а.с. 144), в якій повідомлено про відсутність інформації щодо наявності ліцензії на провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів ПП "Лимекс-Транс"; Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області №01/4286/11 від 13.07.2015р. (т. 5 а.с. 145), в якій зазначено, що згідно електронного обліку захисних споруд цивільного захисту Головного управління за ПП "Лимекс-Транс" захисні споруди цивільного захисту не обліковуються; Департаменту льотної придатності №21.1.19-12351 від 09.07.2015р. (т. 5 а.с. 146), відповідно до якої у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ПП "Лимекс-Транс" повітряні судна ніколи не були зареєстровані; Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Одеській області №10-13-03769 від 07.07.2015р. (т. 5 а.с. 147), згідно якої приватизація ПП "Лимекс-Транс" не здійснювалась, станом на 06.07.2015р. майно, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ПП "Лимекс-Транс" на обліку та в сфері управління регіонального відділення не перебуває; ДП „Держреєстри України" №418 від 21.11.2017р. (т. 5 а.с. 152), в якій повідомлено, що згідно даних основного реєстру складських документів на зерно та зерна, прийнятого на зберігання, станом на 20.11.2017р. ПП "Лимекс-Транс" не зберігає зерно на зернових складах, підключених до основного реєстру; Головного управління Держпраці в Одеській області №15/01-33-14445 від 28.11.2017р. (т. 5 а.с. 155)Є, відповідно до якої відомості щодо зареєстрованих за ПП "Лимекс-Транс" великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, об'єктів нафтогазового комплексу в Головному управлінні відсутні; Головного управління Держпраці у Київській області №11/2/12686 від 04.12.2017р. (т. 5 а.с. 156), згідно якої інформація щодо реєстрації за ПП "Лимекс-Транс" великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, об'єктів нафтогазового комплексу, в Головному управлінні Держпраці у Київській області не обліковується; Управління Держпраці у Рівненській області №01-12/4613 від 06.12.2017р. (т. 5 а.с. 167), в якій зазначено, що великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби за ПП "Лимекс-Транс" не зареєстровані; Головного управління Держпраці у Львівській області №12398/2/9-09 від 05.12.2017р. (т. 5 а.с. 188), у якій повідомлено, що за ПП "Лимекс-Транс" не зареєстровано рухомого та нерухомого майна, що підлягає реєстрації або взяттю на облік відповідно до наданих повноважень; Головного управління Держпраці у Луганській області №01-15/4510 від 06.12.2017р. (т. 5 а.с. 159), в якій повідомлено про відсутність інформації щодо зареєстрованих за ПП "Лимекс-Транс" будь-яких транспортних засобів.

З метою пошуку та виявлення дебіторської заборгованості арбітражним керуючим були направлені запити та отримані наступні відповіді: Першого Малиновського ВДВС ОМУЮ №19179 від 21.07.2015р. (т. 5 а.с. 124), в якій повідомлено, що згідно проведеної перевірки бази Єдиного державного реєстру виконавчих провал день у відділі відсутні виконавчі провадження щодо стягнення заборгованості з третіх осіб на користь ПП "Лимекс-Транс".

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №107791364 від 15.12.2017р. (т. 5 а.с. 104-105) у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, у Державному реєстрі іпотек відомості відсутні.

У відповіді Головного управління статистки в Одеській області №05.2-43/287 від 08.07.2015р. (т. 5 а.с. 116) зазначено, що ПП "Лимекс-Транс" фінансову звітність до органів державної статистики в Одеській області за період з 2012р. по 2014р. не подавало.

Згідно відповіді ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №3395/10/15-52-15-01 від 21.07.2015р. (т. 5 а.с. 119) ПП "Лимекс-Транс" не звітує до ДПІ з грудня 2010р.

У звіті ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. зазначено про неодноразові звернення з вимогою до колишнього керівника ОСОБА_8 передати бухгалтерські та інші документи банкрута, однак відповіді щодо передачі документів та печаток ПП "Лимекс-Транс" на адресу ліквідатора банкрута не надходило, від отримання кореспонденції останній ухиляється.

Ліквідатор банкрута вказує, що у зв'язку з тим, що в діях колишнього керівника ПП "Лимекс-Транс" ОСОБА_8 вбачаються ознаки злочину, передбаченого ст. 382 КК України, нею було направлено повідомлення про вчинення кримінального правопорушення начальнику Малиновського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області, однак відомостей щодо результатів досудового розслідування на адресу ліквідатора не надходило.

Вказані обставини підтверджуються доданим до звіту повідомленням №02-01/07 від 03.11.2017р. (т. 5 а.с. 180-181) про кримінальне правопорушення.

Згідно звіту ліквідатора за боржником зареєстрований транспортний засіб марки MERSEDES-BTNZ 0 350, 2000р.в., р/н НОМЕР_1, що підтверджується довідкою УДАІ ГУМВС України в Одеській області. За клопотанням ліквідатора винесено ухвалу Господарського суду Одеської області від 18.08.2015р. та зобов'язано УДАІ ГУМВС України в Одеській області вжити заходів до розшуку, вилученого з незаконного користування невідомих осіб та поставити на штрафний майданчик вказаний транспортний засіб, однак відомостей щодо результатів виконання ухвали на адресу ліквідатора не надходило.

Вказані обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи довідкою сектору організації реєстраційно-екзаменаційної роботи УДАІ ГУ МВС України в Одеській області №7/0-3717 від 13.07.2015р. (т. 5 а.с. 148-149) та ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.08.2015р. (т. 3 а.с. 103-104).

В аналізі фінансового становища ПП "Лимекс-Транс" (т. 5 а.с. 106-108) вказано, що показники фінансового стану ПП "Лимекс-Транс" свідчать про такий стан підприємства, коли розрахунки з кредиторами власними силами підприємства неможливі, у зв'язку із відсутністю достатньої кількості активів боржника.

Згідно довідки ПАТ „Сбербанк" №121/5/57-2 від 15.11.2016р. (т. 5 а.с. 125) закрито поточний рахунок №260030134835 в національній валюті України.

Відповідно до довідки ПАТ „Всеукраїнський Акціонерний Банк" №13/2-47678 від 26.09.2016р. (т. 5 а.с. 126) ПП "Лимекс-Транс" не має відкритих рахунків та наявні рахунки закриті 22.06.2009р. та 21.07.2015р.

Згідно довідки АТ „ІМЕКСБАНК" №6983 від 11.11.2016р. (т. 5 а.с. 127) поточний рахунок №26001015392001 у національній валюті ПП "Лимекс-Транс" було закрито 12.11.2015р.

Відповідно до звіту ліквідатора в процедурі розпорядження майном за результатами проведеної інвентаризації основних засобів, необоротних активів та грошових коштів боржника не виявлено; оцінка майна не проводилася, оскільки під час ліквідаційної процедури майна боржника не виявлено; у зв'язку із відсутністю виявленого майна банкрута ліквідаційна маса сформована не була; в результатів всіх вжитих ліквідатором заходів не було виявлено майна боржника, на яке можливо було б звернути стягнення, реалізація об'єктів ліквідаційної маси не здійснювалася, оцінка майна не проводилася, договори купівлі-продажу не укладалися, акти приймання-передачі майна не складалися; розрахунки з кредиторами не проводилися у зв'язку з відсутністю майнових та немайнових активів боржника; в ході ліквідаційної процедури підприємства працівники не звільнялися, оскільки осіб, які б знаходились у трудових відносинах з банкрутом, не виявлено; у зв'язку з тим, що ліквідатору жодних документів, в тому числі, що підлягають довгостроковому зберіганню, не передано, довідка архівної установи про прийняття документів на зберігання не надається.

Згідно ліквідаційного балансу банкрута (т.6 а.с. 179) у ПП "Лимекс-Транс" відсутні будь-які активи та рахуються поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями в сумі 33 666 877, 06 грн. та поточні зобов'язання за розрахунками з бюджетом в сумі 5213, 01 грн.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. організовувалося проведення зборів комітету кредиторів, на порядок денний яких виносилось питання щодо розгляду звіту про результати проведення ліквідаційної процедури. Однак, у зв'язку із неявкою представника кредитора засідання визнавалися такими, що не відбулися тричі.

В підтвердження викладеного ліквідатором банкрута надані повідомлення про дату і місце проведення засідання комітету кредиторів №02-01/128 від 11.12.2017р. (т. 5 а.с. 184), №02-01/65 від 01.11.2017р. (т. 5 а.с. 186), №02-01/32 від 01.06.2018р. (т. 6 а.с. 95), акти про визнання засідання комітету кредиторів таким, що не відбулося від 15.12.2017р. (т. 5 а.с. 185), від 20.11.2017р. (т. 5 а.с. 188), від 11.06.2018р. (т. 6 а.с. 96).

Таким чином, кредитор ПАТ „Всеукраїнський Акціонерний Банк" своє право на участь у засіданнях комітету кредиторів не використав, про причини неявки ліквідатора банкрута не повідомив.

21.11.2017р. Малиновським об'єднаним Управлінням Пенсійного фонду України в м. Одесі надано відзив на звіт про результати проведення ліквідаційної процедури (т. 5 а.с. 88), в якому зазначено про відсутність заперечень щодо проведеної ліквідатором роботи та прийнятих ліквідатором рішень, а також повністю підтримує рішення ліквідатора, викладені у звіті.

Скарг на дії ліквідатора до суду не надходило.

Норми права, що підлягають застосуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Ч. 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно ч. 3 ст. 98 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків). Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Таким чином, Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіті ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов'язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 14.02.2018р. по справі №927/1191/14.

У відповідності з ч.5 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Відповідно до ч.2 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Ч.3 ст. 46 "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

П. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 83 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" про закриття провадження у справі про банкрутство виноситься ухвала.

Згідно ч. 4 ст. 83 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Висновки суду.

Наявні в матеріалах відомості свідчать про відсутність боржника та фактичне припинення ним підприємницької діяльності з 2012р. та відсутність керівника, та будь-якої документації.

Судом встановлено, що у матеріалах справи наявні докази, які свідчать про вжиття ліквідатором банкрута всіх можливих заходів, спрямованих на пошук виявлення та повернення майна, а саме: здійснення запитів до реєструючих органів, звернення до правоохоронних органів.

Оцінивши наданий за наслідками всіх проведених ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. дій під час проведення ліквідаційної процедури, звіт та додані до нього підтверджуючі документи, суд встановив, що ліквідатором банкрута здійснено усі заходи, спрямовані на виявлення активів боржника, у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 41-45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що відображено у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі банкрута.

За таких обставин, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, припиняє юридичну особу - Приватне підприємство „Лимекс-Транс", закриває провадження у справі, припиняє повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Дечєвої О.М.

Стосовно твердження ПАТ „Всеукраїнський акціонерний банк" щодо відсутності інформації щодо того, які подальші дії були вчинені ліквідатором задля отримання інформації відносно об'єктів промислової власності, які належать ПП "Лимекс-Транс" та чи був сплачений рахунок за здійснений іменний патентно-інформаційний пошук суд зазначає наступне.

На запит ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Дєчевої О.М. від ДП „Український інститут інтелектуальної власності" надано відповідь №вих-1447/2012 від 22.11.2017р. (т. 5 а.с. 153), в якій зазначалось про необхідність проведення іменного патентно-інформаційного пошуку, вартість якого становить 864 грн. (рахунок-фактура №11214 від 21.11.2017р. (т. 5 а.с. 154).

Ліквідатором банкрута неодноразово направлялися ПАТ „Всеукраїнський акціонерний банк" повідомлення про дату і місце проведення засідання комітету кредиторів, однак останній жодного разу не з'явився, при причини неявки ліквідатора не повідомляв, відповідно питання щодо створення фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство на порядок денний не виносилось та не розглядалося, тоді як згідно ч. 3 ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" збори кредиторів можуть скликатися як за ініціативою комітету кредиторів так і інших кредиторів.

Враховуючи те, що в ході ліквідаційної процедури у справі про банкрутство не виявлено рухомого та нерухомого майна, грошових коштів, дебіторської заборгованості, тобто, будь-яких активів, за рахунок яких можливо було б сплатити рахунок, наданий ДП „Український інститут інтелектуальної власності" для отримання відповідної інформації, ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Дєчева О.М. була позбавлена можливості здійснення такої оплати.

Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не містить положень щодо обов'язку арбітражного керуючого (ліквідатора) здійснювати витрати на дії, на яких наполягає кредитор та які не є обов'язковими, за свій рахунок.

При цьому, суд зазначає, що видом діяльності боржника є посередництво в торгівлі товарами широко асортименту, діяльність автомобільного регулярного транспорту, діяльність нерегулярного пасажирського транспорту, інші види оптової торгівлі, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 5 а.с. 109-115), тобто діяльність не пов'язана з об'єктами промислової власності.

Стосовно твердження кредитора щодо не вжиття ліквідатором будь-яких дій з розшуку транспортного засобу, який належить ПП „Лимекс-Транс" суд зазначає наступне.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.08.2015р. (т. 3 а.с. 103-104) зобов'язано УДАІ ГУМВС України в Одеській області вжити заходів по розшуку, затриманню, вилученню з незаконного користування невідомих осіб та поставити на штрафний майданчик наступний транспортний засіб - Mercedes-Benz O 350, (2000 року випуску, р/н НОМЕР_2), який належать приватному підприємству "Лимекс-Транс", про що негайно повідомити господарський суд.

Однак, ані адресу Господарського суду Одеської області, ані на адресу ліквідатора банкрута доказів виконання зазначеної ухвали суду не надходило.

При цьому, суд зазначає, що в переліку повноважень ліквідатора, встановлених ст. 41 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", здійснення контролю за діяльністю правоохоронних органів не передбачено.

Твердження ПАТ „Всеукраїнський акціонерний банк" щодо відсутності відповідей на запити судом до уваги не приймаються, оскільки спростовується їх наявністю у матерілах справи.

Суд вважає за необхідне відмітити, що строк ліквідаційної процедури, визначний ст. 37 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та продовжений неодноразово судом, закінчився, клопотань щодо його продовження від учасників справи не надходило, підстав для продовження цього строку судом не виявлено, звіт ліквідатора оцінений судом як такий, що відповідає вимогам вказаного Закону та підлягає затвердженню.

Згідно із ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

У зв'язку з цим доцільним буде посилання на ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, якою визначено право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру.

Так, у рішенні Європейського суду з прав людини від 02.12.2010р. Справа "Шульга проти України" (заява N 16652/04) суд нагадав, що це роль національних судів організувати судові провадження таким чином, щоб вони були без затримок та ефективним.

Керуючись ст.ст. 41, 46, п.6 ч.1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом", ст.ст. 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1.Затвердити звіт ліквідатора Приватного підприємства „Лимекс-Транс" (65065, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 19, корпус 1, кв. 22; код ЄДРПОУ 32696344).

2.Затвердити ліквідаційний баланс Приватного підприємства „Лимекс-Транс" (65065, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 19, корпус 1, кв. 22; код ЄДРПОУ 32696344).

3.Вимоги, не задоволені за відсутності майна банкрута, вважати погашеними.

4.Припинити юридичну особу Приватне підприємство „Лимекс-Транс" (65065, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 19, корпус 1, кв. 22; код ЄДРПОУ 32696344).

5.Припинити повноваження ліквідатора Приватного підприємства „Лимекс-Транс" (65065, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 19, корпус 1, кв. 22; код ЄДРПОУ 32696344) арбітражного керуючого Дєчевої Ольги Миколаївни (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 86 від 08.02.2013р. Міністерства юстиції України) з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута у порядку ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом".

6.Закрити провадження у справі №916/5227/14.

7.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття відповідно до ч. 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу та ч. 4 ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвала може бути оскаржена у порядку, встановленому ст. ст. 254, 255 Господарського процесуального кодексу України, ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Повний текст ухвали складено та підписано 10 серпня 2018 р.

Копію ухвали надіслати: Малиновському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України в м. Одесі (65078, м. Одеса, вул. Прохорівська, 3/5), ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області (65098, м. Одеса, вул. Стовпова, 17), ПАТ „Всеукраїнський акціонерний банк" (02096, м. Київ, Харківське шосе, 49), арбітражному керуючому Дєчевій О.М. (65049, АДРЕСА_1), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6), Першому Малиновському ВДВС м. Одеса ГТУЮ в Одеській області (65076, м. Одеса, вул. Генерала Петрова, 42).

Суддя Л.І. Грабован

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення06.08.2018
Оприлюднено13.08.2018
Номер документу75824125
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/5227/14

Постанова від 16.04.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Ухвала від 25.02.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Ухвала від 31.01.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Постанова від 03.12.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 19.11.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 31.10.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 26.09.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 06.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 02.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 02.07.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні