Постанова
від 03.12.2018 по справі 916/5227/14
ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2018 року м. ОдесаСправа № 916/5227/14 Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Філінюка І.Г.

суддів: Аленіна О.Ю., Поліщук Л.В.

секретар судового засідання - Чеголя Є.О.

за участю:

Арбітражного керуючого - ОСОБА_1, паспорт серія КК № 511002, дата видачі: 29.06.00;

від ПАТ Всеукраїнський акціонерний банк - адвокат ОСОБА_2, довіреність №80, від 17.04.2018

Інші представники учасників провадження у справі про банкрутство в судове засідання не з'явилися.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу

Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк

на ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 про затвердження звіту ліквідатора та закриття провадження у справі

суддя - Грабован Л.І.

час та місце ухвалення 11:58:59 год., м. Одеса

повний текст складено та підписано 10.08.2018

по справі № 916/5227/14

за заявою Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк

до боржника ОСОБА_3 підприємства Лимекс-транс

про визнання банкрутом

ліквідатор - арбітражний керуючий ОСОБА_1

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 06.08.2016 по справі № 916/5227/14, зокрема, затверджено звіт ліквідатора ОСОБА_3 підприємства Лимекс-Транс , затверджено ліквідаційний баланс ОСОБА_3 підприємства Лимекс-Транс , припинено юридичну особу Приватне підприємство Лимекс-Транс , припинено повноваження ліквідатора ОСОБА_3 підприємства Лимекс-Транс арбітражного керуючого ОСОБА_1 та закрито провадження у справі №916/5227/14.

Ухвала мотивована тим, що ліквідатором банкрута здійснено усі заходи, спрямовані на виявлення активів боржника, у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені статями 41-45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , що відображено у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі.

Не погодившись із вказаною постановою, Публічне акціонерне товариство Всеукраїнський акціонерний банк звернулось до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права просить скасувати ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 у справі № 916/5227/14, справу направити на новий розгляд до Господарського суду Одеської області.

Узагальнені доводи апеляційної скарги.

Публічне акціонерне товариство Всеукраїнський акціонерний банк в апеляційній скарзі посилається на те, що судом першої інстанції під час прийняття оскаржуваної ухвали не було враховане те, що ліквідатором не виконано всі вимоги Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом при здійснені ліквідаційної процедури, зокрема з наданого звіту відсутня інформація щодо звернення ліквідатора із запитами до державних установ.

Щодо звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури ліквідації, скаржник зазначає, що у зв'язку з розпочатою процедурою ліквідації ПАТ Всеукраїнський акціонерний банк згідно рішення виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 63 від 20.03.2015, оплата послуг та здійснення інших платежів здійснюється Банком виключно в порядку визначеному статтею 52 Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб , якою не передбачено оплату послуг арбітражного керуючого.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 26.09.2018 по справі № 916/5227/14 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Публічне акціонерне товариство Всеукраїнський акціонерний банк на ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018.

Указом Президента України № 454/2017 від 29.12.2017 Про ліквідацію апеляційних господарських судів та утворення апеляційних господарських судів в апеляційних округах ліквідовано Одеський апеляційний господарський суд та утворено Південно-західний апеляційний господарський суд.

Згідно з частини шостої статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів суд, що ліквідується, припиняє здійснення правосуддя з дня опублікування в газеті Голос України повідомлення голови новоутвореного суду про початок роботи новоутвореного суду.

03.10.2018 в газеті Голос України опубліковано повідомлення про початок роботи Південного-західного апеляційного господарського суду.

На виконання положень частини шостої статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів , частини п'ятої статті 31 Господарського процесуального кодексу України, матеріали справи № 916/5227/14 передані до Південно-західного апеляційного господарського суду.

У відповідності до вимог частини першої статті 32 Господарського процесуального кодексу України за результатами автоматизованого розподілу справ між суддями, оформленого протоколом від 25.10.2018, для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Філінюка І.Г., суддів Аленіна О.Ю., Поліщук Л.В.

Ухвалою Південно-західного апеляційного господарського суду від 31.10.2018 прийнято справу № 916/5227/14 до провадження колегією суддів Південно-західного апеляційного господарського суду у складі: головуючого судді Філінюка І.Г., суддів: Аленіна О.Ю., Поліщук Л.В., розгляд справи № 916/5227/14 розпочато спочатку. Призначено розгляд апеляційної скарги Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк на ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 по справі № 916/5227/14 на 03 грудня 2018 року о 15:00 год.

У судовому засіданні представник ПАТ Всеукраїнський акціонерний банк підтримав доводи апеляційної скарги.

Ліквідатор ОСОБА_3 підприємства Лимекс-транс в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги, ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 залишити без змін.

Інші представники сторін в судове засідання не з'явились.

Відповідно до частини 12 статті 270 ГПК України, неявка сторін, або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Зважаючи на те, що в матеріалах справи містяться докази повідомлення всіх учасників судового процесу, а також те, що явка сторін не визнавалася судом обов'язковою, колегія суддів переходить до розгляду апеляційної скарги по суті.

Статтею 269 ГПК України встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

За приписами частини першої статті 2 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку встановлених судом першої інстанції фактичних обставин справи і їх повноту, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів переглядає ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 в межах доводів апеляційної скарги .

Так, колегією суддів встановлено, що Ухвалою підготовчого засідання суду від 24.03.2015 порушено провадження у справі про банкрутство ОСОБА_3 підприємства Лимекс-Транс (далі - ПП Лимекс-Транс ); визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк (далі - ПАТ Всеукраїнський акціонерний банк ) до ПП Лимекс-Транс у сумі 37113791 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном ПП Лимекс-Транс ; розпорядником майна ПП Лимекс-Транс призначено арбітражного керуючого ОСОБА_4

Ухвалою попереднього засідання Господарського суду Одеської області від 28.04.2015 затверджено реєстр вимог кредиторів ПП Лимекс-Транс з вказівкою розміру вимог та черговості їх задоволення.

Постановою Господарського суду Одеської області від 09.06.2015 визнано банкрутом ПП Лимекс-Транс ; відкрито строком на дванадцять місяців ліквідаційну процедуру ПП Лимекс-Транс ; призначено ліквідатором ПП Лимекс-Транс арбітражного керуючого ОСОБА_5

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.02.2017 призначено ліквідатором ПП Лимекс-Транс арбітражного керуючого ОСОБА_1

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.05.2017 замінено кредитора у справі №916/5227/14 Управління Пенсійного фонду України в Малиновському районі м. Одеси на Малиновське об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі.

18.12.2017 ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_1 надано звіт про затвердження ліквідаційного звіту та ліквідаційного балансу ПП Лимекс-Транс ; ліквідацію юридичної особи банкрута ПП Лимекс-Транс з підтверджуючими документами.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.12.2017 затверджено звіт ліквідатора; затверджено ліквідаційний баланс ПП Лимекс-Транс ; припинено юридичну особу - ПП Лимекс-Транс ; припинено повноваження ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_6; провадження у справі припинено.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 10.04.2018 апеляційну скаргу задоволено; ухвалу Господарського суду Одеської області від 19.12.2017 у справі №916/5227/14 скасовано; справу №916/5227/14 передано на розгляд до Господарського суду Одеської області на стадію ліквідаційної процедури.

30.07.2018 ПАТ Всеукраїнський ОСОБА_7 надано пояснення з врахуванням положень постанови Одеського апеляційного господарського суду від 10.04.2018, в яких викладені заперечення на звіт ліквідатора.

06.08.2018 ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_1 надано відзив на пояснення з урахуванням положень постанови Одеського апеляційного господарського суду від 10.04.2018. Згідно пояснень ліквідатором були здійснені заходи, спрямовані на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, відповіді на які додані до звіту, відправлені ПАТ Всеукраїнський ОСОБА_7 та містяться в матеріалах справи.

Як встановлено місцевим господарським судом, з метою виявлення рухомого та нерухомого майна банкрута попереднім ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_5 та ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_1 направлені запити до відповідних державних установ та отримано наступні відповіді: Головного управління статистики в Одеській області №05.3-19/2625 від 23.07.2015, відповідно до якої в базі даних ЄДРПОУ по території Одеської області відсутня інформація відносно філій ПП Лимекс-Транс ; ПАТ Національний депозитарій України №2378/09 від 31.07.2015, в якому повідомлено, що Центральним депозитарієм не надавались послуги ПП Лимекс-Транс ; Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Одеській області №10-09-04568 від 19.08.2015, згідно якої приватизацію ПП Лимекс-Транс регіональне відділення не здійснювало, станом на 18.08.2015 державне майно, яке у процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до статутного капіталу ПП Лимекс-Транс , але не залишилось на його балансі на обліку та у сфері регіонального відділення не перебуває; Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, відповідно до якої станом на 31.12.2012 земельні ділянки за ПП Лимекс-Транс не зареєстровані; Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області №1726/01 від 07.07.2015, в якій зазначено, що відомості щодо зареєстрованих за ПП Лимекс-Транс великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води в територіальному управлінні відсутні; Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті №1088-08/1/3-15 від 27.07.2015, відповідно до якої записи щодо суден, власником або судновласником яких є ПП Лимекс-Транс відсутні; Державної інспекції сільського господарства в Одеській області №05-14/11/1766 від 23.07.2015, у якій повідомлено, що згідно єдиної інформаційної бази даних (Agro Tech) відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин сільськогосподарської техніки, інших механізмів в Одеській області за ПП Лимекс-Транс не зареєстрована; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №09/04/15822/н/с від 23.07.2015, згідно якої серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше статутного капіталу), відсутнє; Одеської митниці ДФС, відповідно до якої станом на 14.07.2015 на складах Одеської митниці ДФС інформація стосовно розміщення вилученого та прийнятого на зберігання майна від ПП Лимекс-Транс відсутня; Південно-Українського територіального управління №03/12/1311 від 14.07.2015, в якій повідомлено про відсутність інформації щодо наявності ліцензії на провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів ПП Лимекс-Транс ; Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області №01/4286/11 від 13.07.2015, в якій зазначено, що згідно електронного обліку захисних споруд цивільного захисту Головного управління за ПП Лимекс-Транс захисні споруди цивільного захисту не обліковуються; Департаменту льотної придатності №21.1.19-12351 від 09.07.2015, відповідно до якої у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ПП Лимекс-Транс повітряні судна ніколи не були зареєстровані; Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Одеській області №10-13-03769 від 07.07.2015, згідно якої приватизація ПП Лимекс-Транс не здійснювалась, станом на 06.07.2015 майно, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ПП Лимекс-Транс на обліку та в сфері управління регіонального відділення не перебуває; ДП Держреєстри України №418 від 21.11.2017, в якій повідомлено, що згідно даних основного реєстру складських документів на зерно та зерна, прийнятого на зберігання, станом на 20.11.2017. ПП Лимекс-Транс не зберігає зерно на зернових складах, підключених до основного реєстру; Головного управління Держпраці в Одеській області №15/01-33-14445 від 28.11.2017, відповідно до якої відомості щодо зареєстрованих за ПП Лимекс-Транс великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, об'єктів нафтогазового комплексу в Головному управлінні відсутні; Головного управління Держпраці у Київській області №11/2/12686 від 04.12.2017, згідно якої інформація щодо реєстрації за ПП Лимекс-Транс великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, об'єктів нафтогазового комплексу, в Головному управлінні Держпраці у Київській області не обліковується; Управління Держпраці у Рівненській області №01-12/4613 від 06.12.2017, в якій зазначено, що великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби за ПП Лимекс-Транс не зареєстровані; Головного управління Держпраці у Львівській області №12398/2/9-09 від 05.12.2017, у якій повідомлено, що за ПП Лимекс-Транс не зареєстровано рухомого та нерухомого майна, що підлягає реєстрації або взяттю на облік відповідно до наданих повноважень; Головного управління Держпраці у Луганській області №01-15/4510 від 06.12.2017, в якій повідомлено про відсутність інформації щодо зареєстрованих за ПП Лимекс-Транс будь-яких транспортних засобів.

З метою пошуку та виявлення дебіторської заборгованості арбітражним керуючим направлені запити та отримані наступні відповіді: Першого Малиновського ВДВС ОМУЮ №19179 від 21.07.2015, в якій повідомлено, що згідно проведеної перевірки бази Єдиного державного реєстру виконавчих провал день у відділі відсутні виконавчі провадження щодо стягнення заборгованості з третіх осіб на користь ПП Лимекс-Транс .

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №107791364 від 15.12.2017 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, у Державному реєстрі іпотек відомості відсутні.

У відповіді Головного управління статистки в Одеській області №05.2-43/287 від 08.07.2015 зазначено, що ПП Лимекс-Транс фінансову звітність до органів державної статистики в Одеській області за період з 2012 року по 2014 рік не подавало.

Згідно відповіді ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №3395/10/15-52-15-01 від 21.07.2015 ПП Лимекс-Транс не звітує до ДПІ з грудня 2010 року.

У звіті ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_1 зазначено про неодноразові звернення з вимогою до колишнього керівника боржника передати бухгалтерські та інші документи банкрута, однак відповіді щодо передачі документів та печаток ПП Лимекс-Транс на адресу ліквідатора банкрута не надходило, від отримання кореспонденції останній ухиляється.

Ліквідатор банкрута вказує, що у зв'язку з тим, що в діях колишнього керівника ПП Лимекс-Транс ОСОБА_8 вбачаються ознаки злочину, передбаченого статтею 382 КК України, нею було направлено повідомлення про вчинення кримінального правопорушення начальнику Малиновського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області, однак відомостей щодо результатів досудового розслідування на адресу ліквідатора не надходило.

Вказані обставини підтверджуються доданим до звіту повідомленням №02-01/07 від 03.11.2017 про кримінальне правопорушення.

Згідно звіту ліквідатора за боржником зареєстрований транспортний засіб марки MERSEDES-BTNZ 0 350, 2000р.в., р/н НОМЕР_1, що підтверджується довідкою УДАІ ГУМВС України в Одеській області. За клопотанням ліквідатора винесено ухвалу Господарського суду Одеської області від 18.08.2015 та зобов'язано УДАІ ГУМВС України в Одеській області вжити заходів до розшуку, вилученого з незаконного користування невідомих осіб та поставити на штрафний майданчик вказаний транспортний засіб, однак відомостей щодо результатів виконання ухвали на адресу ліквідатора не надходило.

Вказані обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи довідкою сектору організації реєстраційно-екзаменаційної роботи УДАІ ГУ МВС України в Одеській області №7/0-3717 від 13.07.2015 та ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.08.2015.

В аналізі фінансового становища ПП Лимекс-Транс вказано, що показники фінансового стану ПП Лимекс-Транс свідчать про такий стан підприємства, коли розрахунки з кредиторами власними силами підприємства неможливі, у зв'язку із відсутністю достатньої кількості активів боржника.

Згідно довідки ПАТ Сбербанк №121/5/57-2 від 15.11.2016 закрито поточний рахунок №260030134835 в національній валюті України.

Відповідно до довідки ПАТ Всеукраїнський ОСОБА_7 №13/2-47678 від 26.09.2016 ПП Лимекс-Транс не має відкритих рахунків та наявні рахунки закриті 22.06.2009 та 21.07.2015.

Згідно довідки АТ ІМЕКСБАНК №6983 від 11.11.2016 поточний рахунок №26001015392001 у національній валюті ПП Лимекс-Транс закрито 12.11.2015.

Відповідно до звіту ліквідатора в процедурі розпорядження майном за результатами проведеної інвентаризації основних засобів, необоротних активів та грошових коштів боржника не виявлено; оцінка майна не проводилася, оскільки під час ліквідаційної процедури майна боржника не виявлено; у зв'язку із відсутністю виявленого майна банкрута ліквідаційна маса сформована не була; в результатів всіх вжитих ліквідатором заходів не було виявлено майна боржника, на яке можливо було б звернути стягнення, реалізація об'єктів ліквідаційної маси не здійснювалася, оцінка майна не проводилася, договори купівлі-продажу не укладалися, акти приймання-передачі майна не складалися; розрахунки з кредиторами не проводилися у зв'язку з відсутністю майнових та немайнових активів боржника; в ході ліквідаційної процедури підприємства працівники не звільнялися, оскільки осіб, які б знаходились у трудових відносинах з банкрутом, не виявлено; у зв'язку з тим, що ліквідатору жодних документів, в тому числі, що підлягають довгостроковому зберіганню, не передано, довідка архівної установи про прийняття документів на зберігання не надається.

Згідно ліквідаційного балансу банкрута у ПП Лимекс-Транс відсутні будь-які активи та рахуються поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями в сумі 33 666 877, 06 грн. та поточні зобов'язання за розрахунками з бюджетом в сумі 5213, 01 грн.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_1 організовувалося проведення зборів комітету кредиторів, на порядок денний яких виносилось питання щодо розгляду звіту про результати проведення ліквідаційної процедури. Однак, у зв'язку із неявкою представника кредитора засідання визнавалися такими, що не відбулися тричі.

В підтвердження викладеного ліквідатором банкрута надані повідомлення про дату і місце проведення засідання комітету кредиторів.

Отже, як вірно зазначено місцевим господарським судом, кредитор ПАТ Всеукраїнський ОСОБА_7 своє право на участь у засіданнях комітету кредиторів не використав, про причини неявки ліквідатора банкрута не повідомив.

21.11.2017 Малиновським об'єднаним Управлінням Пенсійного фонду України в м. Одесі надано відзив на звіт про результати проведення ліквідаційної процедури, в якому зазначено про відсутність заперечень щодо проведеної ліквідатором роботи та прийнятих ліквідатором рішень, а також повністю підтримує рішення ліквідатора, викладені у звіті.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , підставою для закриття провадження у справі про банкрутство є затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.

Згідно п.п. 1, 2 частини першої статті 46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна;реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

Після завершення всіх, передбачених Законом дій по здійсненню ліквідаційної процедури та розгляду всіх, за наявності поточних, вимог, скарг, заяв про визнання угод недійсними, суд призначає судове засідання у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, про час і місце судового засідання, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів ( п. 3 ч. 1ст. 46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ).

За пунктом 4 частини першої статті 46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно частини другої статті 46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

В судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора в ліквідаційній процедурі у відповідності до вимог Закону, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов'язкових додатків до звіту ліквідатора, повноту реалізації ліквідатором активів боржника а також достовірність змісту ліквідаційного балансу.

Відтак, Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора та що є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Затвердження господарським судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу це заключний етап процедури ліквідації і є підставою для закриття провадження у справі про банкрутство, тому затверджуючи звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс і закриваючи провадження у справі, на суд покладається обов'язок з'ясувати чи вчинив ліквідатор боржника всі передбачені законом заходи по здійсненню ліквідаційної процедури .

Наявні в матеріалах відомості свідчать про відсутність боржника та фактичне припинення ним підприємницької діяльності з 2012 року та відсутність керівника, та будь-якої документації.

В матеріалах справи наявні докази, які свідчать про вжиття ліквідатором банкрута всіх можливих заходів, спрямованих на пошук виявлення та повернення майна, а саме: здійснення запитів до реєструючих органів, звернення до правоохоронних органів.

Крім того, ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.08.2015 зобов'язано УДАІ ГУМВС України в Одеській області вжити заходів по розшуку, затриманню, вилученню з незаконного користування невідомих осіб та поставити на штрафний майданчик наступний транспортний засіб - Mercedes-Benz O 350, який належать приватному підприємству Лимекс-Транс , про що негайно повідомити господарський суд.

Однак, як встановлено судом першої інстанції ані на адресу Господарського суду Одеської області, ані на адресу ліквідатора банкрута доказів виконання зазначеної ухвали суду не надходило.

Місцевим господарським судом вірно зазначено, що в переліку повноважень ліквідатора, встановлених статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , здійснення контролю за діяльністю правоохоронних органів не передбачено.

Отже, доводи апеляційної скарги в цій частині не приймаються колегією суддів, оскільки в описовій частині постанови зазначено перелік державних установ до яких звертався ліквідатор, та наявні відповідні відповіді.

Крім того, строк ліквідаційної процедури, визначний статтею 37 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , та продовжений неодноразово судом, закінчився, клопотань щодо його продовження від учасників справи не надходило, підстав для продовження цього строку судом не виявлено, отже звіт ліквідатора, відповідає вимогам вказаного Закону та підлягає затвердженню.

Щодо звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури ліквідації, колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором банкрута неодноразово направлялися ПАТ Всеукраїнський акціонерний банк повідомлення про дату і місце проведення засідання комітету кредиторів, однак останній жодного разу не з'явився, про причини неявки ліквідатора не повідомляв, відповідно питання щодо створення фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство на порядок денний не виносилось та не розглядалося, тоді як згідно ч. 3 статті 26 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом збори кредиторів можуть скликатися як за ініціативою комітету кредиторів так і інших кредиторів.

Враховуючи те, що в ході ліквідаційної процедури у справі про банкрутство не виявлено рухомого та нерухомого майна, грошових коштів, дебіторської заборгованості, тобто, будь-яких активів, за рахунок яких можливо було б сплатити рахунок, наданий ДП Український інститут інтелектуальної власності для отримання відповідної інформації, ліквідатор банкрута арбітражний керуючий ОСОБА_1 була позбавлена можливості здійснення такої оплати.

Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не містить положень щодо обов'язку арбітражного керуючого (ліквідатора) здійснювати витрати на дії, на яких наполягає кредитор та які не є обов'язковими, за свій рахунок.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновку суду першої інстанцій, а тому ухвала Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 по справі № 916/5227/14 підлягає залишенню без змін, як така, що відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись статтями 231, 269, 270, 275, 276, 278, 282 - 284 Господарського процесуального кодексу України, Південно-західний апеляційний господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Ухвалу Господарського суду Одеської області від 06.08.2018 по справі № 916/5227/14 - залишити без змін.

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк - залишити без задоволення.

Витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на Публічне акціонерне товариство Всеукраїнський акціонерний банк .

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду у строки, передбачені статтею 288 ГПК України.

Повний текст постанови підписано 05.12.2018.

Головуючий суддя І.Г. Філінюк

Суддя О.Ю. Аленін

Суддя Л.В. Поліщук

СудПівденно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено05.12.2018
Номер документу78311661
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/5227/14

Постанова від 16.04.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Ухвала від 25.02.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Ухвала від 31.01.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Постанова від 03.12.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 19.11.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 31.10.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 26.09.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 06.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 02.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 02.07.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні