Ухвала
від 10.08.2018 по справі 220/1772/18
ВЕЛИКОНОВОСІЛКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №220/1772/18

Провадження № 1-кс/220/321/18

УХВАЛА

Іменем України

10 серпня 2018 року смт Велика Новосілка Донецької області

Слідчий суддя Великоновосілківського районного суду Донецької області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Великоновосілківського ВП Волноваського ВП ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_3 , про арешт майна по кримінальному провадженню № 12018050620000449 від 03.08.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 15, ч. 1 ст. 185 КК України,

ВСТАНОВИВ:

08.08.2018 року старший слідчий СВ Великоновосілківського ВП Волноваського ВП ГУНП в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, яким просив про арешт металевих труб в кількості 72 шт., загальною вагою 19300 кг., так як є підстави вважати, що труби набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що 02.08.2018 року в чергову частину Великоновосілківського ВП надійшло повідомлення від працівника СБУ про те, що невідомі на земельній ділянці, розташованій на території Керменчицької сільської ради Великоновосілківського району Донецької області, на відстані 500 метрів від вул. Зарічна в с. Ключове Великоновосілківського району Донецької області скоюють крадіжку металевих труб.

02.08.2018 старшим слідчим СВ Великоновосілківського ВП Волноваського ВП ГУ НП в Донецькій області ОСОБА_3 в період часу з 14:55 год. 02.08.2018 року до 03:09 год. 03.08.2018 року проведено огляд місця події - території земельної ділянки, розташованої на території Керменчицької сільської ради Великоновосілківського району Донецької області, на відстані 500 метрів від вул. Зарічна в с. Ключове Великоновосілківського району Донецької області , в ході якого убули виявлені та вилучені металеві труби різної довжини, в діаметрі 32 см., в кількості 72 штуки, загальною вагою 19300 кг.

03.08.2018 вказане повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, зареєстровано в журналі ЄО Великоновосілківського ВП за № 3041.

03.08.2018 відомості про вказану подію внесені до ЄРДР за № 12018050620000449, за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст.15 ч. ст.185 КК України.

На теперішній час вищевказані предмети знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Орган досудового слідства вважає, що враховуючи, що виявлені металеві труби, є тимчасово вилученим майном, оскільки є достатні підстави вважати, що вони були набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення, а також на теперішній час безпосередніми предметами дослідження у кримінальному правопорушенні, які відповідають критеріям, зазначеним у ч. 2 ст. 167 КПК України, так як містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а отже, є речовими доказами і підлягають арешту.

За твердженням слідчого, майно не може бути повернуто володільцю, так як є обґрунтована підозра вважати, що незастосування цього заходу (арешту на майно) зумовить труднощі при проведені досудового розслідування та перешкоджатиме встановленню істини внаслідок того, що таке майно може бути приховано, відчужено чи пошкоджено.

На теперішній час вищевказані предмети знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до ч.7 ст.237 КПК України вилучені під час проведення огляду речі і документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

03.08.2018 органом досудового розслідування зазначені металеві труби визнано речовим доказом у кримінальному провадженні № 12018050620000449.

Слідчий суддя, вислухавши думку слідчого, дослідивши Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018050620000449 від 03.08.2018 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 15, ч. 1 ст. 185 КК України, надані докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, з огляду на таке:

Статтею 1 Закону України "Про меліорацію земель"визначено, що меліоративна система - це технологічно цілісна інженерна інфраструктура, що включає в себе такі окремі об`єкти, як меліоративна мережа каналів, трубопроводів (зрошувальних, осушувальних, осушувально-зволожувальних, колекторно-дренажних) з гідротехнічними спорудами і насосними станціями, захисні дамби, спостережна мережа, дороги і споруди на них, взаємодію яких забезпечує управління водним, тепловим, повітряним і поживним режимом ґрунтів на меліорованих землях; внутрішньогосподарська меліоративна система - меліоративна система, що знаходиться в межах земель одного власника (користувача) і забезпечує подачу, розподіл та відведення води на цих землях.

Згідно зістаттею 12 Закону України "Про меліорацію земель"об`єкти інженерної інфраструктури внутрішньогосподарських меліоративних систем можуть перебувати у спільній власності територіальних громад сіл, селищ і міст або у власності юридичних осіб та громадян з урахуванням обмежень і обтяжень у використанні ділянок меліорованих земель, установленихЗемельним кодексом України. За змістомстатті 15 вказаного Закону, до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних та районних державних адміністрацій належить зокрема здійснення на відповідних територіях державного контролю за використанням та охороною меліорованих земель; забезпечення збереження та раціонального використання загальнодержавних і міжгосподарських меліоративних систем, окремих об`єктів інженерної інфраструктури, а також державного майна підприємствами, організаціями та установами, що здійснюють будівництво (реконструкцію) та експлуатацію меліоративних систем, нагляд за станом меліорованих земель. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та районні державні адміністрації здійснюють у сфері меліорації земель повноваження, делеговані їм відповідними радами, і забезпечують виконання рішень відповідних рад, прийнятих у межах їх повноважень.

Відповідно достатті 16 Закону України "Про меліорацію земель"до повноважень спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань водного господарства та меліорації земель належить зокрема: забезпечення моніторингу зрошуваних та осушуваних земель, проведення інвентаризації та паспортизації загальнодержавних і міжгосподарських меліоративних систем; розроблення і затвердження разом з іншими центральними органами виконавчої влади умов експлуатації меліоративних систем у разі приватизації майна сільськогосподарських підприємств, які мають у своєму користуванні меліоровані землі, з метою недопущення порушення технологічної цілісності та процесу функціонування цих систем.

Як передбачено частиною 1статті 31 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство", об`єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 14 «Порядку розподілу та використання майна реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств», затвердженогонаказом Міністерства аграрної політики України від 14.03.2001 № 62, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.06.2001 за № 305/5496, встановлено, що майно, що не підлягає паюванню, зокрема, яке неможливо виділити у натурі в рахунок майнових паїв та поділити його без ушкодження, а саме: дороги, капітальні вкладення на поліпшення земель (меліоративні, осушувальні, іригаційні та інші мережі), гідротехнічні споруди, ставки, багаторічні насадження, лісосмуги, а також об`єкти, які знаходяться в загальному користуванні, передаються на баланс підприємствам-правонаступникам. Якщо декілька підприємств-правонаступників користуються таким майном, то конкретні об`єкти або їх частини із складу такого майна можуть бути передані на баланс кожному із них за пропозицією комісії. Окремі об`єкти зі складу майна, яке не підлягає паюванню, можуть бути передані на баланс органу місцевого самоврядування за його згодою. Підприємства-правонаступники (користувачі майна) ліквідованих або реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств несуть відповідальність за збереження об`єктів інженерної інфраструктури меліоративної мережі колишніх колективних сільськогосподарських підприємств, їх технологічну цілісність і використання у межах своїх землекористувань (землеволодінь) до передачі цих об`єктів у комунальну власність. Власники (землекористувачі) земельних ділянок, на яких розташовані та функціонують меліоративні системи, несуть відповідальність за дотримання правил або установленого режиму експлуатації меліоративних систем та відповідно до законодавства України забезпечують їх спільне використання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2003 № 1253затверджено Порядокбезоплатної передачіу комунальнувласність об`єктівсоціальної сфери,житлового фонду,у томучислі незавершеногобудівництва,а такожвнутрішньогосподарських меліоративнихсистем колективнихсільськогосподарських підприємств,що непідлягали паюваннюв процесіреорганізації цихпідприємств тапередані набаланс підприємств-правонаступників. Як передбачено підпунктом "б" пункту 2 цього Порядку, об`єктами передачі згідно з цим Порядком є зокрема внутрішньогосподарські меліоративні системи - внутрішньогосподарська меліоративна мережа з об`єктами інженерної інфраструктури, що не підлягали паюванню в процесі реформування колективних сільськогосподарських підприємств.

Наведене свідчить,що металевийтрубопровід зрошувальноїсистеми,який знаходивсяна земельнійділянцірозташованоїна територіїДП №42,ДП №43,п.№298Керменчицької сільськоїради Великоновосілківськогорайону Донецькоїобласті є частиною внутрішньогосподарської меліоративної системи.

Згідно довідки з Старомлинівської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області №1014 від 06.08.2018 року на балансі вищевказаної сільської ради не знаходяться ні які труби системи зрошення.

Згідно довідки з Керменчицької сільської ради Великоновосілківського району Донецької області №483 від 06.08.2018 року металеві труби призначені для зрошення земель, які знаходяться на земельній ділянці, площею 16,26 га., розташованої на території ДП №42, ДП№43, п.№298 Керменчицької сільської ради, яка належить ОСОБА_4 (згідно Державного акта на право приватної власності на землю серії І-ДН №078670) на балансі сільської ради не знаходяться.

В ході проведення досудового розслідування було встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 вирішив реалізувати безхазяйний металевий трубопровід зрошувальної системи, який знаходився на земельній ділянці розташованої на території ДП №42, ДП №43, п.№298 Керменчицької сільської ради Великоновосілківського району Донецької області, мотивуючи це тим, що вказаний трубопровід він знайшов на належній його жінки- ОСОБА_4 земельній ділянці та даний трубопровід є знахідкою.

Підстави набуття права власності встановленістаттею 328 Цивільного кодексу України,якою передбачено,що правовласності набуваєтьсяна підставах,що незаборонені закономта вважаєтьсянабутим правомірно,якщо іншепрямо невипливає іззакону абонезаконність набуттяправа власностіне встановленасудом. Набуття права власності на безхазяйну річ і набуття права власності на знахідку є різними первісними способами набуття права власності на річ, з визначеними цивільним законодавством для кожного з них процедурами такого набуття.

Зокрема,статтею 335 ЦК Українипередбачено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність. Безхазяйні рухомі речі можуть набуватися у власність за набувальною давністю, крім випадків, встановлених статтями336,338,341і343 цьогоКодексу.

Статтею 337 Цивільного кодексу Україниурегульовано правовий режим знахідки. Вказаною нормою передбачено, що особа, яка знайшла загублену річ, зобов`язана негайно повідомити про це особу, яка її загубила, або власника речі і повернути знайдену річ цій особі. Особа, яка знайшла загублену річ у приміщенні або транспортному засобі, зобов`язана передати її особі, яка представляє володільця цього приміщення чи транспортного засобу. Особа, якій передана знахідка, набуває прав та обов`язків особи, яка знайшла загублену річ. Якщо особа, яка має право вимагати повернення загубленої речі, або місце її перебування невідомі, особа, яка знайшла загублену річ, зобов`язана заявити про знахідку міліції або органові місцевого самоврядування. Особа, яка знайшла загублену річ, має право зберігати її у себе або здати на зберігання міліції, або органові місцевого самоврядування, або передати знахідку особі, яку вони вказали. Річ, що швидко псується, або річ, витрати на зберігання якої є непропорційно великими порівняно з її вартістю, може бути продана особою, яка її знайшла, з одержанням письмових доказів, що підтверджують суму виторгу. Сума грошей, одержана від продажу знайденої речі, підлягає поверненню особі, яка має право вимагати її повернення. Особа, яка знайшла загублену річ, відповідає за її втрату, знищення або пошкодження в межах її вартості лише в разі свого умислу або грубої необережності.

Порядок набуття права власності на знахідку передбаченийстаттею 338 ЦК України, згідно з якою особа, яка знайшла загублену річ, набуває право власності на неї після спливу шести місяців з моменту заявлення про знахідку поліції або органові місцевого самоврядування, якщо: 1) не буде встановлено власника або іншу особу, яка має право вимагати повернення загубленої речі; 2) власник або інша особа, яка має право вимагати повернення загубленої речі, не заявить про свої права на річ особі, яка її знайшла, міліції або органові місцевого самоврядування. Якщо особа, яка знайшла загублену річ, подасть органові місцевого самоврядування письмову заяву про відмову від набуття права власності на неї, ця річ переходить у власність територіальної громади.

З аналізу зазначених норм вбачається, що знахідкою є рухоме майно, яке втрачене власником (володільцем) поза його волею і знайдене іншою особою.

Відповідно достатті 181 ЦК Українидо нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Режим нерухомої речі може бути поширений законом на повітряні та морські судна, судна внутрішнього плавання, космічні об`єкти, а також інші речі, права на які підлягають державній реєстрації. Рухомими речами є речі, які можна вільно переміщувати у просторі.

Виходячи з визначень понять "меліоративна система" та "внутрішньогосподарська меліоративна система", наведених устатті 1 Закону України "Про меліорацію земель", орган досудового розслідування вважає, що зрошувальна система, як гідротехнічна споруда, що розташована на земельній ділянці і призначена для її поліпшення (зрошення), належить до нерухомих речей. Таким чином, належність цього майна до нерухомого унеможливлює застосування до нього правового режиму знахідки.

В ході проведення досудового розслідування були направлені запити до Великоновосілківської райдержадміністрації та Керменчицької сільської ради Великоновосілківського району Донецької області з метою встановлення власника вищевказаної меліоративної системи та тримання іншої необхідної інформації для встановлення істини по вказаному кримінальному провадженню.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна, за ч. 1 ст. 170 КПК України, є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні,

В порядку ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення, у т.ч. збереження речових доказів.

У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу (ч.3 ст. 170 КПК України).

За ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Згідно з ч. 1. ст. 171 КПК України, з клопотанням про арешт майна до слідчого судді, суду має право звернутися зокрема прокурор, слідчий за погодженням з прокурором,

У клопотанні слідчого, прокурора про арешт майна, відповідно до ч. 2 ст. 171 КПК України, повинно бути зазначено,:

1) підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна;

2) перелік і види майна, що належить арештувати;

3) документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном;

4) розмір шкоди, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, у разі подання клопотання відповідно до частини шостої статті 170 цього Кодексу.

Із поданого клопотання вбачається, що останнє відповідає вимогам ст. 171 КПК України, а долученими документами сторона обвинувачення довела достатність підстав вважати, що перелічені речі відповідають критеріям, зазначеним участині другій статті 167КПК України, тобто є підстави вважати вказані речі предметами кримінального правопорушення, тобто матеріальними об`єктами, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані, як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Як вбачається із наданих суду доказів, існує обґрунтована підозра у вчиненні кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 15, ч. 1 ст. 185 КК України, що може бути підтверджено при дослідженні металевих труб, про арешт яких просить слідчий. Від-так, зазначене майно може бути використане як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Тимчасово вилучені труби знаходилися в межах земельної ділянки, яка належить ОСОБА_4 , в той час як цілісний майновий комплекс (меліоративна система) не міг перебувати у власності цієї особи, Від-так право володіння користування чи розпорядження частиною меліоративної системи в ОСОБА_4 не виникало.

Доказів на підтвердження іншого учасниками справи не надано, а слідчим суддею не здобуто.

Накладення арешту обумовлено необхідністю недопущення знищення, пошкодження, відчуження печових доказів.

При даних обставинах, клопотання слідчого, погоджене прокурором про накладення арешту на майно, відповідає приписам закону, є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 167-169, 170, 171, 309, 310, 395 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого СВ Великоновосілківського відділення поліції Волноваського відділу поліції ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_3 , погодженого прокурором Красноармійської місцевої прокуратури ОСОБА_6 , про арешт майна, у кримінальному провадженні № 12018050620000449 від 03.08.2018 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 15, ч. 1 ст. 185 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на тимчасово вилучене майно, а саме:

- металеві труби різної довжини,в діаметрі32см.,в кількості 72 шт., загальною вагою 19300 кг.

Ухвала про арешт майна виконується негайно.

Копію ухвали надіслати слідчому, прокурору, підозрюваному, іншим заінтересованим особам не пізніше наступного робочого дня після її постановлення.

Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Донецької області протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.08.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу75830365
СудочинствоКримінальне
Сутьарешт майна по кримінальному провадженню № 12018050620000449 від 03.08.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 15, ч. 1 ст. 185 КК України

Судовий реєстр по справі —220/1772/18

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Великоновосілківський районний суд Донецької області

Яненко Г. М.

Ухвала від 06.08.2018

Кримінальне

Великоновосілківський районний суд Донецької області

Яненко Г. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні