ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
31 травня 2018 року Справа № 808/795/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стрельнікової Н. В.,
за участю секретаря Фесик А.В.
представника позивача: Дерев'янко Л.Л.
представника відповідача: Сергієнко Т.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжі адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Дінамо-М ,
до: Державної фіскальної служби України
про: визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ДІНАМО-М (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому позивач просить: визнати протиправними дії відповідача щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 08.11.2017 № 2 поданої позивачем; зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08.11.2017 № 2 подану позивачем.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про безпідставність вчинення відповідачем дій щодо реєстрації податкової накладної від 08.11.2017 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки ним були здійснені усі визначені законодавством дії, необхідні для її реєстрації. Позивач наполягає на тому, що реальність господарських операцій, в межах яких виписано податкову накладну, підтверджується заздалегідь наданими відповідачу первинними документами. Також, позивач зауважив, що протягом 2017 року ним фактично здійснювалась діяльність з вирощування соняшника, а відтак він мав у своєму розпорядженні врожай цієї культури, який у подальшому і став об'єктом Договору від 07.11.2017 № 9283, укладеним між позивачем та ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД . Отже, позивач вважає, що відповідач повинен був зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну від 08.11.2017 №2, однак безпідставно зупинив її реєстрацію. Із урахуванням викладених обставин просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача позов не визнав, 10.04.2018 через канцелярію суду надав відзив на адміністративний позов (вх. № 11301), у якому зазначив, що подана позивачем на реєстрацію податкова накладна № 2 від 08.11.2017 відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. За таких обставин, оскаржуване рішення комісії Державної фіскальної служби яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 2 від 08.11.2017, на переконання представника відповідача, є правомірним, у зв'язку з чим у задоволенні позову слід відмовити.
Представником позивача надано до суду відповідь на відзив (вх. № 15895 від 22.05.2018), у якій додатково було зазначено, що повідомлення позивача щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операції від 05.02.2018 відповідачем не було прийнято у зв'язку з набранням чинності Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році . Отже, документи на підтвердження реальності операції відповідачем не приймались, як і жодне рішення за результатами їх розгляду. У свою чергу, будь-яких пояснень щодо правомірності оскаржуваних дій відповідачем не надано.
Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 12.03.2018 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 10.04.2018.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 10.04.2018 відкладено підготовче засідання на 07.05.2018.
07.05.2018 Запорізьким окружним адміністративним судом продовжено підготовче провадження у справі на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 31.05.2018.
31.05.2018 закінчено підготовче засідання, призначено розгляд справи по суті на той самий день, а саме на 31.05.2018. У судовому засіданні 31.05.2018 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити повністю виходячи із наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю Дінамо-М (ідентифікаційний номер 24513247) зареєстроване 03.09.1996 за № 1 091 120 0000 000198, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 12). Основним видом економічної діяльності є вирощування зернових культур (крім рису) (01.11) (а.с. 12).
07.11.2017 між ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД та позивачем було укладено Договір № 9283 (далі - Договір від 07.11.2017 № 9283, а.с. 19-22), відповідно до умов якого позивач зобов'язується передати у власність ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД соняшник (далі - товар), а ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах, передбачених Договором. Згідно з п. 3.1 Договору від 07.11.2017 № 9283 загальна кількість товару 70 000,00 грн. +/-5%. За приписами п. 3.2 Договору від 07.11.2017 № 9283 базова ціна складає за товар у розмірі 8 583,33 грн. за 1 т., ПДВ - 1 716,67 грн. за 1 т. Всього з ПДВ - 10 300,00 грн. за одну метричну тону.
Пунктом 5.1 Договору від 07.11.2017 № 9283 визначено, що розрахунки за товар, який передається за даним договором, провадиться покупцем у національній валюті України, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок продавця. Розрахунки проводяться шляхом попередньої оплати 100% загальної вартості Товару, вказаної в п. 3.4 цього Договору, протягом трьох банківських днів з моменту одержання Покупцем підписаного Продавцем цього Договору та рахунку-фактури від Продавця. Даний договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 30.11.2017, але в будь-якому разі до повного виконання зобов'язань Сторін за цим Договором (п. 8.1 Договору від 07.11.2017 № 9283) (а.с. 21).
07.11.2017 позивачем був складений рахунок № 2 на реалізацію соняшника у кількості 60 т. на суму 514 999,80 грн., ПДВ 102 999,96 грн., всього з ПДВ 617 999,76 грн. (а.с. 26). ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД 08.11.2017 перерахувало позивачу 617 999,76 грн., що підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням від 08.11.2017 № 110415 (а.с. 27). У зв'язку з отриманням попередньої оплати на вказану вище суму позивачем було складено податкову накладну від 08.11.2017 № 2 (а.с. 14).
17.11.2017 оплачений товар було передано позивачем у власність ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД , про що складено Акт прийому-передачі товару від 17.11.2017 № 20000065186 (а.с. 28).
Реалізований позивачем товар був вирощений позивачем у 2017 році. Технологічна можливість власного вирощування позивачем соняшника підтверджується наявними у позивача необхідними матеріально-технічними ресурсами, а саме: 1) земельними ділянками площею 484,3170 га, про що свідчить податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2017 рік (а.с. 32-39); 2) сільськогосподарською технікою, про що свідчить довідка про основні засоби (а.с. 40); 3) необхідною кількістю насіння, засобів рослин, мікродобрива для вирощування соняшника, заздалегідь придбаних у ТОВ Флора на підставі Договору від 07.12.2016 № 69 (а.с. 41-43) та у ТОВ Українська агропромислова група на підставі Договору від 27.01.2017 № 284 (а.с. 55).
08.11.2017 відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України позивачем направлено відповідачу податкову накладну № 2 від 08.11.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з квитанцією від 30.11.2017 № б/н податкову накладну було прийнято, але зупинено її реєстрацію з огляду на відповідність останньої п 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Зокрема, позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 15).
На виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем 05.02.2018 було направлено на адресу відповідача пояснення, а також копії документів на підтвердження господарської операції для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, що підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена (а.с. 16-17). Як вбачається із квитанції від 05.02.2018 № 1, вказані пояснення та документи у той же день не були отримані відповідачем у зв'язку з набранням чинності Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році (а.с. 18).
Підставою для вчинення дій щодо зупинення реєстрації поданої позивачем податкової накладної від 08.11.2017 № 2 зазначено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з УКТ ЗЕД.
Вважаючи оскаржувані дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).
У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
07.12.2017 Верховною Радою України було прийнято Закон України від 07.12.2017 № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році , яким, зокрема змінено процедуру зупинення податкових накладних/розрахунків. Встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Судом встановлено, що між 07.11.2017 між ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД та позивачем було укладено Договір від 07.11.2017 № 9283, відповідно до умов якого позивач зобов'язується передати у власність ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД соняшник, а ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД зобов'язується прийняти та оплатити соняшник на умовах, передбачених Договором. (а.с. 24-26). 08.11.2017 на виконання умов Договору від 07.11.2017 № 9283 ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД перерахувало позивачу 617 999,76 грн. відповідно до платіжного доручення від 08.11.2017 № 110415 (а.с. 27). У зв'язку з отриманням попередньої оплати на вказану вище суму позивачем було складено податкову накладну від 08.11.2017 № 2 (а.с. 14). У той же день позивач направив відповідачу податкову накладну від 08.11.2017 № 2 для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реалізований позивачу соняшник був вирощений позивачем у 2017 році з заздалегідь придбаного насіння, засобів рослин та мікродобрива для вирощування соняшника на власних земельних ділянках із застосуванням сільськогосподарської техніки, що перебуває у розпорядженні позивача (а.с. 32-61).
Згідно з квитанцією від 30.11.2017 № б/н податкову накладну було прийнято, але зупинено її реєстрацію з огляду на відповідність останньої п 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Зокрема, позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 15). У той же день вказана податкова накладна після її прийняття була заблокована з підстав її ризиковості. На пропозицію відповідача позивач надав додаткові документи та письмові пояснення, в яких зазначив про реальне та документально підтверджене існування можливості для реалізації ТОВ ОПТІМУСАГРО ТРЕЙД соняшника за Договором від 07.11.2017 № 9283 (а.с. 16-17). Однак, вказані пояснення та документи не були прийняті відповідачем у зв'язку з набранням чинності Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році (а.с. 18).
Отже, оскільки оскаржувані дії відповідача не засновані на єдиній нормативно визначеній підставі для зупинення реєстрації податкової накладної від 08.11.2017 № 2, суд, зважаючи на наявність необхідних та достатніх документів, що засвідчують можливість реалізації позивачем соняшника за Договором від 07.11.2017 № 9283, вважає, що відповідач повинен був зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виписану позивачем податкову накладну від 08.11.2017 № 2, однак безпідставно зупинив її реєстрацію.
Щодо посилання відповідача на надання платником податку копій документів, що складені з порушенням закону та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, суд вважає за необхідне зазначити, що така підстава містить у своєму складі декілька можливих критерії, зокрема наявність порушень у наданих копіях документів, недостатність наданих копій документів. Однак, у даному випадку існує фактична невизначеність, яка також обумовлює протиправність оскаржуваних дій.
Із урахуванням викладених вище обставин у їх сукупності, суд вважає, що дії відповідача щодо зупинення реєстрації поданої позивачем податкової накладної від 08.11.2017 № 2 є протиправними.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної від 08.11.2017 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Відтак, оскільки дії відповідача щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 08.11.2017 № 2 судом розцінені як протиправні, то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача від 08.11.2017 № 2 датою їх фактичного надходження, а саме 30.11.2017.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкової накладної №2 від 08 листопада 2017 року, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Дінамо-М .
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 08.11.2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Дінамо-М .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04653, м. Київ, пл. Львівська, б. 8, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДІНАМО-М (місцезнаходження: 70546, Запорізька область, Оріхівський район, пров. Виноградний, б. 1, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 24513247) судові витрати у розмірі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.
Повний текст рішення складено 07.06.2018.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2018 |
Оприлюднено | 14.08.2018 |
Номер документу | 75847217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні