Рішення
від 13.08.2018 по справі 812/968/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

13 серпня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/968/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до приватного підприємства Згода-Лугпостач про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5256 від 21.12.2010, -

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної служби геології та надр України (далі - позивач, Держгеонадра України) до приватного підприємства Згода-Лугпостач (далі - відповідач, ПП Згода-Лугпостач ), в якому позивач просив припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 21 грудня 2010 року № 5256, наданого відповідачу.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне.

21 грудня 2010 року ПП Згода-Лугпостач виданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 5256, невід'ємною частиною якого була угода про умови користування надрами. З моменту отримання спеціального дозволу у відповідача як у надрокористувача виникли права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.

ДНВП "Геоінформ України" листами від 07.04.2015 № 02/302-0972 та від 20.07.2017 № 03/303-2913 надано перелік надрокористувачів Донецької та Луганської областей, інформація щодо руху запасів за формою ф.5-гр. за 2014-2016 роки до ДНВП "Геоінформ України" не надходила. За результатами опрацювання листів встановлено, що ПП Згода-Лугпостач в порушення вимог Угоди про умови користування надрами та ст. 24 Кодексу України про надра не подано до ДНВП "Геоінформ України" щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2014 - 2016 роки.

У зв'язку з цим та з метою запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Держгеонадра України як орган, що здійснює державний геологічний контроль відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 року № 1294, видало наказ від 19 травня 2015 року № 122 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами. Цим наказом встановлений строк для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів.

Оскільки УДППЗ "Укрпошта" не здійснюються поштові відправлення до населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, Державною службою геології та надр України подано оголошення до офіційного вісника "Урядовий кур'єр" (від 09.06.2015 № 101) щодо зупинення спеціальних дозволів на користування надрами та надання 30 календарних днів для усунення порушень у зв'язку з невиконанням щорічного звітування перед ДНВП "Геоінформ України" щодо руху запасів за 2014-2016 роки.

Враховуючи наведене, Держгеонадра України відповідно до положень п.п.6 ст. 24 Кодексу України про надра та п.23 Порядку № 615 розглянули питання щодо подальшої долі дозволу, власником якого є відповідач, що не вжив заходів щодо усунення порушень, що стали підставою для зупинення дії дозволу. Відповідачем порушено законодавство в сфері надрокористування та не усунено порушень, наявні підстави для анулювання дозволу згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку № 615.

Тому позивачем подано оголошення до офіційного вісника "Урядовий кур'єр" (від 15.12.2017 № 237) з проханням надати до Держгеонадр України у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв'язку з порушенням вимог, передбачених спеціальним дозволом.

На час подання адміністративного позову до Держгеонадр від відповідача ніяких листів чи інформації про усунення порушень не надходило.

На підставі викладеного позивач просив припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 21.12.2010 № 5256, наданого ПП Згода-Лугспостач (вул. Новопромислова, 3/7, м. Луганськ, Луганська область, 91000, код ЄДРПОУ 33009230).

Ухвалою суду від 05.05.2018 позову заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків (арк.спр. 33).

Ухвалою суду від 24.04.2018 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі після усунення недоліків у позовній заяві, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження (арк.спр. 1-2).

Ухвалою суду від 05.06.2018 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів (арк. спр. 69).

Ухвалою суду від 16.07.2018 закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті, зобов'язано позивача надати суду завірені належним чином копії річних звітів ПП Згода-Лугпостач за формою 5-гр за 2015-2018 роки (акр. спр. 77).

Ухвалою суду від 24.07.2018 зобов'язано позивача надати суду завірені належним чином копії річних звітів ПП Згода-Лугпостач за формою 5-гр за 2015-2018 роки (акр. спр. 81).

Позивачем вимоги ухвал суду від 16.07.2018 та від 24.07.2018 станом на дату розгляду справи не виконано.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином. 15.05.2018 (вх. № 11363/2018) через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (арк. спр. 47).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав письмові пояснення по справі 05.06.2018 № 13167/2018 (арк.спр. 62), в яких зазначено, що звіти за формою 5-гр за 2014-2015 роки були надані ДНВП Геоінформ України на паперових носіях. На підтвердження вищевказаних обставин відповідач надав супровідні листи з відміткою про отримання ДНВП Геоінформ України . За формою 5-гр за 2016 та 2017 роки були надані ДНВП Геоінформ України за допомогою мережі інтернет. У зв'язку з тим, що УДППЗ Укрпошта не здійснюються поштові відправлення до населених пунктів Луганської та Донецької областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, представники відповідача не мали можливості ознайомитися з оголошенням № 101 від 09.06.2015 у офіційному віснику Урядовий кур'єр . Також відповідач просив суд звернути увагу, що на момент видання оголошення, на яке посилається позивач, не виникли обов'язки щодо надання звіту за 2016 рік та позивачу не могло бути відомо чи надасть підприємство звіт за 2016 рік своєчасно.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином і відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Судом установлено, що приватне підприємство Згода-Лугпостач зареєстровано як юридична особа 02.08.2004, № запису 13821020000000125, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05.04.20178 за № 1003834936 (арк.спр. 30-32).

21 грудня 2010 року Державна служба геології та надр України видало ПП Згода-Лугпостач спеціальний дозвіл на користування надрами № 5256 (арк.спр. 8).

Цей дозвіл надав відповідачу право на видобування кам'яного вугілля - антрациту у шахтоділянці у межах закритої шахти № 66 Маяк , пласт 1-6-в, площею 61,59 км2. Дозвіл виданий строком на 20 років.

Особливі умови спеціального користування надрами полягали в покладанні на надрокористувача низки обов'язків, а саме: протягом трьох років затвердити запаси вугілля ДКЗ України; виконування рекомендацій ДКЗ України, протокол від 19.12.2012 № 2809; виконання умов: 1) Державного управління охорони навколишнього природнього середовища Луганської області від 11.03.2009 № 1753 (екологічна картка № 1020); 2) Держгірпромнагляду від 21.09.2010 № 1/03-7.12/6806; своєчасна та у повному обсязі оплата обов'язкових платежів до Державного бюджету України згідно з чинним законодавством; щорічна звітність перед ДНВП Геоінформ України про стан запасів корисних копалин за формою 5-гр.; обов'язкове проведення моніторингу та наукове супроводження виконання особливих умов користування надрами, відповідно до абз. 3 пункту 26 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженого постановою КМУ від 30.05.2011 № 615 (арк.спр. 8 зв.).

Невід'ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами від 21 грудня 2012 року № 5256, укладена між Державною службою геології та надр України та ПП Згода-Лугпостач (арк.спр. 9-13).

Сторони угоди визнали, що ця Угода є невід'ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами, яка регулює і конкретизує передбачені чинним законодавством України та дозволом технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні аспекти користування надрами.

Згідно з пунктом 7.2 Угоди надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП "Геоінформ України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

Таким чином, подання до ДНВП "Геоінформ України" щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр є обов'язковою умовою спеціального користування надрами, прямо передбаченою дозволом та Угодою.

Листом від 07.04.2015 № 02/302-0972 державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" повідомило Держгеонадра України, що інформація від надрокористувачів Донецької та Луганської областей щодо руху запасів (форма 5-гр) за 2014 рік не надходила (арк. спр. 15).

19.05.2015 відбулось засідання Робочої групи Держгеонадра України для попереднього розгляду питань продовження строку дії, переоформлення, внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами, внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами, внесення змін до Угоди про умови користування надрами, зупинення, поновлення дії, анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

На цьому засіданні прийнято рішення про наявність підстав для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами від 21.12.2010 № 5256, виданого ПП Згода-Лугпостач , відповідно до підпункту 1 пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами за порушення надрокористувачам вимог пункту 3 статті 53 Кодексу України про надра.

19.05.2015 Держгеонадра України видано наказ № 122 "Щодо зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами" (арк. спр. 19), відповідно до пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами Донецької та Луганської областей особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП "Геоінформ України" щодо руху запасів за формою № 5-гр за 2014 рік та враховуючи пропозиції Робочої групи Держгеонадра України вирішили зупинити дію спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку до цього наказу (арк.спр. 19).

Як свідчить витяг з Переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена (додаток до наказу від 19.05.2015 № 122) Держгеонадра України на підставі пп. 1 п. 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами зупинили дію дозволу від 21 грудня 2010 року № 5256, виданого ПП Згода-Лугпостач , у зв'язку з порушенням надрокористувачам пункту 3 статті 53 Кодексу України про надра. Надрокористувачу надано 30 календарних днів для усунення виявлених порушень (арк.спр. 20).

Перелік надрокористувачів Донецької та Луганської областей, яким наказом Держгеонадра України від 19 травня 2015 року № 122 зупинено дію спеціальних дозволів на користування надрами та надано 30 календарних днів для усунення порушень у зв'язку з ненаданням щорічного звіту перед ДНВП "Геоінформ України" щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2014 рік оприлюднений в офіційному друкованому виданні "Урядовий кур'єр" (арк. спр. 20).

ПП Згода-Лугпостач включене до цього переліку під № 224.

19.06.2015 в офіційному друкованому виданні "Урядовий кур'єр" оприлюднене оголошення, яким Держгеонадра України повідомили, що у зв'язку із не усуненням надрокористувачами причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами (перелік додається) прийнято рішення припинити право користування надрами у судовому порядку (арк.спр. 21).

Держгеонадра України листом від 20.07.2017 № 03/303-290 звернулося до державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" з проханням надати інформацію які надрокористувачі відзвітували за формами 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2016 рік, та отримало інформаційний звіт про результати аналізу стану виконання особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами в частині звітності надрокористувачів щодо руху запасів за 2016 рік. (арк. спр. 22-24).

15.12.2017 в офіційному друкованому виданні "Урядовий кур'єр" № 237 оприлюднено оголошення, яким Держгеонадра повідомила, що у разі незгоди користувачів на припинення права користування надрами, таке право буде припинено в судовому порядку. Запропоновано в 60-денний строк проінформувати Держгеонадра про згоду/незгоду на припинення права користування надрами щодо спеціальних дозволів на користування надрами відповідно до переліку ПП Згода-Лугпостач включено до переліку за № 81 (арк. спр. 25).

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Підстави припинення права користування надрами визначені статтею 26 Кодексу України про надра.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.

Отже, порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, є самостійною підставою для припинення права користування ними.

Однією з умов користування надрами, яка передбачена дозволом від 21.12.2010 № 5256 та ч. 2 розділу 7 Угоди про умови користування надрами, було подання ДНВП "Геоінформ України" щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

В ході судового розгляду представником відповідача було надано супровідні листи про надіслання річних звітів за формою 5-гр ДНВП Геоінформ України за 2014-2017 роки (арк. спр. 56-59)

ДНВП "Державний інформаційний геологічний фонд України" вищезазначені звіти прийняті про що свідчать відповідні штампи підприємства на екземплярі звіту, який надано відповідачу (арк. спр. 56-59).

Таким чином, відповідачем додано до матеріалів справи докази належного виконання покладеного на нього обов'язку щодо подання до ДНВП "Геоінформ України" щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

Отже, в ході судового розгляду встановлено, що станом на час розгляду та вирішення справи по суті ПП Згода-Лугпостач виконало обов'язок щодо подання звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр за 2014-2017 роки.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно зі статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність на теперішній час підстав для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 21.12.2010 № 5256, наданого відповідачу.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної служби геології та надр України (02000, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16, код ЄДРПОУ 37536031) до приватного підприємства Згода-Лугпостач ( код ЄДРПОУ 33009230, 91033, м. Луганськ, вул. Новопромислова, б. 3, оф. 7) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 21.12.2010 № 5256 відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2018
Оприлюднено14.08.2018
Номер документу75847457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/968/18

Постанова від 27.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 13.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 24.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні