ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/918/18
09 серпня 2018 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
за участю:
секретаря судового засідання Заблоцька І.І.
позивача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача Павлинів І.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, оформлене протоколом №53 від 23 січня 2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах,
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (надалі позивач) з позовом до Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області (надалі відповідач, Чортківське об'єднане УПФУ), в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, оформлене протоколом №53 від 23 січня 2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та зобов'язати Чортківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 16 січня 2018 року.
Позов обґрунтований тим, що відповідач своїм рішенням (Протокол №53 від 23.01.2018 року) відмовив позивачу в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, мотивуючи проживанням в с.Біла Чортківського району Тернопільської області з 12.05.1984 року по даний час, територія якого не відноситься до зони посиленого радіологічного контролю, а період роботи на Чортківському м'ясокомбінаті з 06.12.1983 року по 01.11.2001 року не зарахував до періоду спірної роботи на території зони посиленого радіоекологічного контролю, вважаючи розташування цього підприємства на землях Горішньовигнанської сільської ради Чортківського району Тернопільської області, а тому пільги щодо дострокового виходу на пенсію на позивача не поширюються. З таким рішенням позивач не погоджується, оскільки у спірний період з 26.04.1986 року по 31.12.1992 року працював у м.Чортків, що віднесений до населених пунктів посиленого радіоекологічного контролю, а також позивач має посвідчення про надання статусу особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи. Тому, позивач просить задовольнити позов повністю.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та надано строк для усунення недоліків до 06 червня 2018 року. У вказаний строк позивач усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11 червня 2018 року позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 19 липня 2018 року о 11:00 год.
19 липня 2018 року у судовому засіданні оголошено перерву до 09.08.2018 року о 10:00 год.
Представник відповідача подав до суду письмовий відзив на позов, в якому зазначив, що відповідно до поданих документів позивач проживає у с.Біла Чортківського району з 12 травня 1984 року та працював у ВАТ "Чортківському м'ясокомбінаті", який розташований на території Горішньовигнанської сільської ради, що підтверджується інформацією Чортківської районної державної адміністрації від 05.04.2004 року за №87, а відповідно з 1994 року призупинено пільги і компенсації, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1992 року за №106. При цьому вказав, що чинним законодавством України пільгове пенсійне забезпечення передбачається особам, які постійно проживали або постійно проживають чи постійно працювали або постійно працюють у зоні посиленого радіологічного контролю за умови, що вони станом на 01 січня 1993 року прожили або відпрацювали у цій зоні менше 04 років - на 2 роки, якщо проживали чи працювали в зазначеній зоні незалежно від періоду та з моменту аварії і до 31.07.1986 року та додатково і рік за 03 роки проживання (роботи), але не більше 05 років. Відтак, Чортківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області не визнає позовних вимог та просить відмовити у їх задоволенні.
Позивач та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили задовольнити їх повністю з мотивів, наведених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечила, просила відмовити у його задоволенні повністю з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення позивача, представника позивача, представника відповідача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши обставини справи у сукупності, суд встановив наступні факти.
Судом встановлено, що 16.01.2018 року до Чортківського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області надійшла заява ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3, жителя с.Біла, Чортківського району Тернопільської області про призначення/перерахування пенсії. У відповідності до розписки - повідомлення, до вказаної заяви позивачем були надані такі документи: довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру - 1, документи про місце проживання (реєстрацію) особи - 1, заява про призначення/перерахунок пенсії, паспорт/посвідка - 1, трудова книжка або документи про стаж / 1, військовий квиток - 1, диплом (свідоцтво, атестата) про навчання - 1,посвідчення постраждалого від ЧАЕС - 1, довідка про заробітну плату за період страхового стажу до 01.07.2000 року (подана 15.04.2018 року), документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стаж для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 12.08.1993 року №637 (подана 15.04.2018 року).
Рішенням Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області, оформленим Протоколом № 53 від 23.01.2018 року, вирішено, що представлених заявником документів відповідно до статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС" і Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" недостатньо для призначення пенсії із зниженням пенсійного віку ОСОБА_1, згідно заяви №160 від 16.01.2018 року, а тому в призначенні пенсії відмовити. Дане рішення обґрунтоване тим, що відповідно до даних паспорту, ОСОБА_1 з 12.05.1984 року по теперішній час проживає в с.Біла Чортківського району, що не відноситься до радіаційно забрудненої території. Відповідно до трудової книжки з 06.12.1983 року по 01.11.2001 року працював на Чортківському м'ясокомбінаті, територія якого відповідно до інформації наданої Чортківською районною держадміністрацією розташована на землях Горішньовиганської сільської ради, а тому пільги щодо дострокового виходу на пенсію на громадян, які тут працюють не розповсюджуються. До матеріалів даної адміністративної справи долучено також Повідомлення про відмову у призначенні перерахунку пенсії, Протокол №160 від 23.01.2018 року, Розрахунок стажу по ОСОБА_1.
Не погодившись із даним рішенням, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.
Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров'я, соціального захисту потерпілого населення визначені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 № 796-XII (надалі Закон №796).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 9 Закону №796, особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є, зокрема потерпілі від Чорнобильської катастрофи - громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Пунктом 4 частини 1 статті 11 Закону №796 визначено, що до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 01 січня 1993 року проживали або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років.
Згідно з частиною 3 статті 15 Закону №796, підставою для визначення статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи, які проживають або працюють на забруднених територіях, є довідка про період проживання, роботи на цих територіях.
Відповідно до положень частини 3 статті 65 Закону №796, посвідчення "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи" є документом, що підтверджує статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право користування пільгами, встановленими цим Законом.
Статтею 55 Закону №796, визначено умови надання пенсій за віком особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення та передбачено, що особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Згідно з пункту 2 частини 1 статті 55 Закону №796, потерпілі від Чорнобильської катастрофи, а саме особи, які постійно проживали або постійно проживають чи постійно працювали або постійно працюють у зоні посиленого радіологічного контролю за умови, що вони за станом на 01 січня 1993 року прожили або відпрацювали у цій зоні не менше 4 років, мають право на зменшення пенсійного віку на 2 роки та додатково 1 рік за 3 роки проживання, роботи, але не більше 5 років.
Відповідно до частини 3 статті 55 Закону №796, призначення та виплата пенсій названим категоріям провадиться відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" і цього Закону.
Відповідно до статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", право на призначення пенсії за віком мають особи після досягнення 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.
З паспорта громадянина України серії НОМЕР_1, виданого Чортківським РВ УМВС України в Тернопільській області 25.08.2009 року вбачається, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_4 року та проживає у селі Біла Чортківського району Тернопільської області. На підтвердження проживання позивача у селі Біла Чортківського району Тернопільської області позивачем подано також довідку Більської сільської ради Чортківського району Тернопільської області №1669 від 26 червня 2017 року.
Народження позивача у с.Біла Чортківського району Тернопільської області зазначено також у військовому квитку позивача серії НОМЕР_2
Позивач має посвідчення громадянина, який постійно проживає або постійно працює на території зони посиленого радіоекологічного контролю (категорія ) серії НОМЕР_3.
Відповідно до ч.3 с.65 Закону №796, посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" та "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи" є документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим законом, тобто особам, якщо вони за станом на 01 січня 1993 року прожили або відпрацювали у цій зоні не менше 4 років, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій у розрахунку 02 роки та додатково рік за 03 роки проживання, роботи, але не більше 05 років.
З аналізу наведених норм права вбачається, що єдиним документом, що підтверджує статус потерпілого від Чорнобильської катастрофи, учасника ліквідації наслідків Чорнобильської АЕС та надає право на користування пільгами, встановленими Законом №796, зокрема призначення пенсії зі зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, є посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" або "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи".
Така правова позиція міститься у Постанові Верховного суду від 27.02.2018 року у справі №344/9789/17 та Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 22.03.2018 року у справі №588/538/16-а (К/9901/13169/18).
Довідки про періоди роботи (служби) у зоні відчуження, про евакуацію, відселення, самостійне переселення, про період проживання та роботи на забруднених територіях тощо є лише підставами для визначення в установленому порядку статусу учасника ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС або потерпілих від Чорнобильської катастрофи.
Суд зазначає, що на час звернення позивача до суду дане посвідчення ніким не скасовано, не оспорюване чи визнано недійсним, а тому є таким, що підлягає до застосування і надання пільг, встановлених чинним законодавством. Однією з таких пільг є зменшення пенсійного віку для призначення і виплати пенсії відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Закону №796.
Відповідно до пунктів 21, 24 рішення у справі "Федоренко проти України" (№ 25921/02) Європейський суд з прав людини, здійснюючи прецедентне тлумачення статті 1 Першого Протоколу до Конвенції сформулював правову позицію про те, що право власності може бути "існуючим майном" або "виправданими очікуваннями" щодо отримання можливості ефективного використання права власності чи "законними сподіваннями" отримання права власності. Аналогічна правова позиція сформульована Європейським судом з прав людини і в справі Стреч проти Сполучного Королівства ("STRETCH v. THE UNITED KINGDOM " № 44277/98).
У межах вироблених Європейським судом з прав людини підходів до тлумачення поняття "майно", а саме в контексті статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, це поняття охоплює як "наявне майно", так і активи включаючи право вимоги, з посиланням на які заявник може стверджувати, що він має принаймні законні очікування стосовно ефективного здійснення свого "права власності" (пункт 74 рішення Європейського суду з прав людини "Фон Мальтцан та інші проти Німеччини"). Суд робить висновок, що певні законні очікування заявників підлягають правовому захисту, та формує позицію для інтерпретації вимоги як такої, що вона може вважатися "активом": вона повинна мати обґрунтовану законну підставу, якою, зокрема є чинна норма закону, тобто встановлена законом норма щодо виплат (пенсійних, заробітної плати, винагороди, допомоги) на момент дії цієї норми є "активом", на який може розраховувати громадянин як на свою власність ("MALTZAN (FREIHERR VON) AND OTHERS v. GERMANY " № 71916/01, 71917/01 та 10260/02).
У пункті 52 рішення у справі Щокін проти України (№ 23759/03 та № 37943/06) Європейський суд з прав людини зазначив, що тлумачення та застосування національного законодавства є прерогативою національних органів. Суд однак зобов'язаний переконатися в тому, що спосіб, в який тлумачиться і застосовується національне законодавство, призводить до наслідків, сумісних з принципами Конвенції з точки зору тлумачення їх у світлі практики Суду. Аналогічна правова позиція сформульована Європейським судом з прав людини і в справі Скордіно проти Італії ( Scordino v. Italy № 36813/97).
Населений пункт м.Чортків Тернопільської області віднесено до території зони посиленого радіоекологічного контролю, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №106 від 23.07.1991 року.
Як вбачається із трудової книжки позивача, він працював з 06.12.1983 року по 01.11.2001 року працював на Тернопільському виробничому об'єднанні м'ясної промисловості "Чортківський м'ясокомбінат", що включає у себе передбачений законом спірний період часу з 26.04.1986 року по 31.12.1992 року. Працевлаштування позивача підтверджується записами у трудовій книжці (серії БТ-1 №7363811) № 05-10. У відповідності до довідки №87/03 про заробіток для обчислення пенсії, виданої 15.03.2004 року ВАТ "Чортківський м'ясокомбінат", позивачу виплачувалась та нараховувалась заробітна плата за період з 1988-1992 року включно. Це також підтверджується архівною довідкою №43, виданої 13.02.2018 року Чортківським комунальним підприємством "Трудовий архів".
При цьому суд зазначає, що у відповідності до ст.62 Закону України "Про пенсійне забезпечення", основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. Порядок підтвердження трудового стажу або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, відповідно до записів у трудовій книжці та зазначених довідок, вбачається факт постійної роботи позивача на території зони посиленого радіоекологічного контролю не менше 04 років станом на 01.01.1993 року.
Статтею 44 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Перелік документів, що подаються до органу Пенсійного фонду для призначення пенсії, встановлений Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1.
Згідно вказаного Порядку до заяви про призначення пенсії за віком додається, зокрема, документ, який засвідчує особливий статус особи, а саме посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями) (при призначенні пенсії за віком із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").
Отже, при призначенні пенсії із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" для підтвердження статусу потерпілої особи від Чорнобильської катастрофи обов'язково надаються: посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи, а також довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями).
При прийнятті рішення по суті, суд приймає до уваги довідку №22-128, видану Тернопільським обласним управління статистики від 16.02.1998 року (ВАТ "Чортківський м'ясокомбінат", код ЄДРПОУ 00444091 знаходиться за адресою: Тернопільська область, Чортківський район, м.Чортків, вул.Копичинецька, 124), Статут ВАТ "Чортківський м'ясокомбінат" у частині його місцезнаходження у місті Чортків, а також Висновок №12-09 державної екологічної експертизи робочого проекту "Генеральний план міста Чортків Тернопільської області" щодо віднесення вказаного підприємства до території міста Чортків, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних - осіб підприємців та громадських формувань.
Суд не приймає до уваги лист Відділу у Чортківському районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області №222/115-18 від 26.07.2018 року про те, що згідно земельно - облікових документів ВАТ "Чортківський см'ясокомбінат", код 00444091, юридична адреса м.Чортків, вул.Копичинецька, 124, знаходиться на території Горішньовигнанської сільської ради, лист Чортківської районної державної адміністрації Тернопільської області №87 від 05.04.04 року про те, що територія м'ясокомбінату розташована на землях Горішньовигнанської сільської ради, в зв'язку із чим на неї не розповсюджується дія Постанови №106 від 23.07.1992 року, з мотивів, що територіально місцезнаходження вказаного підприємства відноситься до міста Чортків.
Судом також не береться до уваги долучений до матеріалів справи атестат позивача №8910, оскільки він не підтверджує приналежність позивача до осіб, які мають право на пільги, передбачені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
В той же час право на пільги і компенсації позивача підтверджені посвідченням громадянина, який постійно проживає на території посиленого радіоекологічного контролю
У відповідності до вимог частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, з урахуванням вищенаведеного, а також того, що рішення Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, викладене у протоколі №53від 23.01.2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" є протиправними та підлягає скасуванню, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають до задоволення повністю.
Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов ОСОБА_1 до Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, оформлене протоколом №53 від 23 січня 2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах - задовольнити повністю.
2.Визнати протиправним та скасувати рішення Чортківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, оформлене протоколом №53 від 23 січня 2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
3.Зобов'язати Чортківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області (Тернопільська область, м.Чортків, вул.Шевченка,34, код ЄДРПОУ 41248539) призначити ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 16 січня 2018 року
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 14 серпня 2018 року.
Головуюча суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2018 |
Оприлюднено | 14.08.2018 |
Номер документу | 75848317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні