Рішення
від 10.08.2018 по справі 822/1944/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1944/18

РІШЕННЯ

іменем України

10 серпня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участю:секретаря судового засідання Мартинюк А.В. представників позивача - Чернової С.В., Рохова О.В., представників відповідача - Юріної А.В., Андрійчук І.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Приват- Центр" до Хмельницької районної державної адміністрації , Хмельницької обласної державної адміністрації , Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Хмельницької районної державної адміністрації, Хмельницької обласної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому просив суд:

- визнати незаконною відмову Хмельницької обласної державної адміністрації, вкладену у листах від 05.03.2018 та від 10.05.2018 за підписом начальника ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області В. Василенка, та відмову Хмельницької районної державної адміністрації, викладену у листах від 09.02.2018 та від 27.03.2018, - у наданні ПП Приват-Центр дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3,0000 га, (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташованої на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, і яка перебуває у користуванні ПП Приват-Центр на підставі Договору оренди земельної ділянки № 245, укладеного 29.12.2006 між Хмельницькою РДА та ПП Приват-Центр , - на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га;

- зобов'язати Хмельницьку обласну державну та Хмельницьку районну державну адміністрацію повторно розглянути заяву ПП Приват-Центр про надання дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3.0000 га., (кадастровий № 6825083300:06:003:0022) на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га та вирішити вказану заяву по суті згідно вимог земельного законодавства.

Свої вимоги мотивує тим, що в провадженні Господарського суду Хмельницької області перебуває справа №924/1057/17 за позовом заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури до Хмельницької районної державної адміністрації, Приватного підприємства Приват-Центр , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Хмельницької РДА від 26.12.2006р. №1403/06-р Про затвердження проекту відведення та передачу у оренду ПП Приват-Центр земельної ділянки на території Копистинської сільської ради, про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 29.12.2006 №245, загальною площею 3,000 га, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Копистинської сільської ради Хмельницького району. Після початку підготовчого провадження у даній справі позивач з метою досудового врегулювання спору двічі 25.01.2018 та 21.03.2018 звертався до голови Хмельницької обласної державної адміністрації та до голови Хмельницької районної державної адміністрації з заявами про надання дозволу ПП Приват-Центр на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,0000 га, (кадастровий № 6825083300:06:003:0022) розташованої на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, право власності на яку 23.08.2017 зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за державою Україна в особі Хмельницької РДА, і яка перебуває у користуванні ПП Приват-Центр на підставі Договору оренди земельної ділянки №245, укладеного 29.12.2006 між Хмельницькою РДА та ПП Приват-Центр , - на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га, з метою внесення змін до вказаного договору оренди на предмет зменшення площі орендованої за цим договором земельної ділянки з 3.0000 га до 2,5240 га. та врегулювання спору, що розглядається Господарським судом Хмельницької області. Однак рішеннями Хмельницької обласної державної адміністрації, вкладеними у листах від 05.03.2018 та від 10.05.2018 за підписом начальника ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області та Хмельницької районної державної адміністрації, викладеними у листах від 09.02.2018 та від 27.03.2018, було відмовлено в наданні дозволу на розроблення технічної документації. Підставами відмови Хмельницька РДА зазначила, що у відповідності до ч. 5 ст. 122 ЗК України, розпорядником земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за межами населених пунктів є Хмельницька обласна державна адміністрація, а тому для отримання дозволу на поділ земельної ділянки позивачу рекомендовано звернутись з відповідним клопотанням до Хмельницької обласної державної адміністрації. Підставами відмови Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за дорученням Хмельницької ОДА зазначило, що право власності на земельну ділянку вказану у заяві позивача та наданих матеріалах зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.08.2017 року в особі Хмельницької районної державної адміністрації, а тому враховуючи викладене, задовольнити заяву немає достатніх правових підстав. Позивач вважає такі рішення відповідачів протиправними, оскільки орган місцевого самоврядування не мав законних підстав для відмови у наданні дозволу на поділ земельної ділянки, внаслідок чого звернувся до суду з адміністративним позовом про їх скасування та зобов'язання вчинити дії.

25.07.2018 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву від Хмельницької районної державної адміністрації, в якому остання зазначила, що у зв'язку з набранням чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності від 06.09.2012, ст. 122 Земельного кодексу України викладена у новій редакції, а саме ч.5 ст. 122 - обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків , визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб. Враховуючи проведену зміну цільового призначення вищевказаної земельної ділянки, розпорядником земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за межами населених пунктів є Хмельницька обласна державна адміністрація. Відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог ПП Приват-Центр .

03.08.2018 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву від Хмельницької обласної державної адміністрації, в якому остання зазначила, що позов не визнає, вважає його необґрунтованим, безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню з підстав того, що відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрацій координують діяльність тери торіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади та сприяють їм у виконанні покладених на ці органи завдань. З питань здійснення повноважень місцевих державних адміністраціій керівники територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади підзвітні і підконтрольні головам відповідних місцевих державних адміністрацій. Згідно Положення про Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 року № 308 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане. Голова місцевої державної адміністрації координує діяльність Головного управління і сприяє йому у виконанні покладених на нього завдань. Головне управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями на території Хмельницької області. Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області було розроблено та надіслано до обласної державної адміністрації проект розпорядження голови облдержадміністрації Про надання згоди на поділ земельної ділянки ПП Приват Центр . В свою чергу юридичний відділ апарату ОДА підготував висновок, в якому вказав, що проектом розпорядження передбачається надання згоди на поділ земельної ділянки ПП Приват Центр площею 3,0000 га, яка перебуває у користуванні відповідно до договору оренди № 245 від 29.12.2006 року укладеного Хмельницькою райдержадміністрацією, додаткової угоди до договору оренди № 168 від 11.01.2013 року, укладеної також Хмельницькою РДА. Крім цього, право власності на земельну ділянку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.08.2017 року в особі Хмельницької райдержадміністрації. А тому з урахуванням викладеного, відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову.

08.08.2018 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву від Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому останнє заперечувало проти позову та зазначило, що відповідно до частини 4 статті 122 Земельного кодексу України та Положення про Головне управління Держгеокадастру від 17.11.2016 № 308 Головне управління є розпорядником земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності, головне управління не несе зобов'язання за зазначеними позовними вимогами, оскільки повноваженнями у сфері розпорядження землями промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за межами населених пунктів є Хмельницька обласна державна адміністрація. Окрім того вказало, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 6825083300:06:003:0022 перебуває у державній власності в особі Хмельницької РДА.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, та надали суду пояснення за змістом даного адміністративного позову.

Представники Хмельницької районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, надали суду пояснення згідно поданих відзивів на даний адміністративний позов.

Відповідач - Хмельницька обласна державна адміністрація, в судове засідання не з'явилася, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена судом належним чином. 10.08.2018 надіслала до суду клопотання про розгляд справи без її участі.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення з наступних підстав.

26 грудня 2009 розпорядженням Хмельницької районної державної адміністрації № 1403/06-р затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП Приват - Центр на території Копистинської сільської ради Хмельницького району. Передано ПП Приват - Центр в користування на умовах оренди терміном на 49 років земельну ділянку площею 3,00 га із земель державної власності за межами населених пунктів на території Копистинської сільської ради Хмельницького району для будівництва автомобільно - сервісного центру, змінивши її цільове призначення з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

29 грудня 2006 року між Хмельницькою райдержадміністрацією та ПП Приват - Центр укладено договір оренди земельної ділянки №245. Земельна ділянка площею 3,00 га надана в оренду з земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для будівництва автомобільно - сервісного центру строком на 49 років.

Ухвалою від 13 листопада 2017 Господарського суду Хмельницької області порушено провадження у справі № 924/1057/17 за позовом заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави, м. Хмельницький до приватного підприємства "Приват - Центр", Хмельницької районної державної адміністрації, м. Хмельницький про визнання незаконним та скасування розпорядження № 1403/06-р від 26.12.2006; визнання недійсним договору №245 від 29.12.2006.

25.01.2018 позивач звернувся до Хмельницької районної державної адміністрації та Хмельницької обласної державної адміністрації із ідентичними заявами про надання дозволу на поділ земельної ділянки загальною площею 3,00 га, яка знаходиться на території Копистинської сільської ради Хмельницького району (6825083300:06:003:0022) на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га.

До заяви позивач додав копію договору оренди землі, копію витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, збірного кадастрового плану земельної ділянки.

09.02.2018 Хмельницька районна державна адміністрація надала відповідь на звернення позивача (№ 40/06-439/18), в якій зазначила, що розпорядником земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за межам населених пунктів є Хмельницька обласна державна адміністрація, а тому позивачу для отримання дозволу на поділ земельної ділянки слід звернутись до Хмельницької обласної державної адміністрації, а також привести у відповідність до вимог чинного законодавства відомості в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про власника землі (держава в особі Хмельницької обласної держави адміністрації).

Листом від 05.03.2018 № 13-22-0.6-1455/2-18 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за дорученням Хмельницької обласної державної адміністрації, розглянуло звернення позивача та повідомило останнього про те, що право власності на земельну ділянку вказану у наданих матеріалах зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.08.2017 року в особі Хмельницької райдержадміністрації. Окрім того, вказало, що у зверненні позивача відсутнє будь-яке обґрунтування необхідності проведення поділу земельної ділянки, а тому враховуючи викладене, задовольнити клопотання приватного підприємства "Приват - Центр" немає достатніх правових підстав.

20.03.2018 позивач повторно звернувся до Хмельницької обласної державної адміністрації та Хмельницької районної державної адміністрації про надання дозволу на поділ земельної ділянки загальною площею 3,00 га, яка знаходиться на території Копистинської сільської ради Хмельницького району (6825083300:06:003:0022) на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га., зазначивши, що суть клопотання від 26.01.2018 полягає у тому, щоб за згодою сторін до Договору оренди земельної ділянки №245, укладеного 29.12.2006 між Хмельницькою РДА та ПП Приват-Центр , внести зміни до даного договору на предмет зменшення площі орендованої за договором ПП Приват-Центр земельної ділянки з 3,0000 га до 2,5240 і шляхом вилучення з договору оренди земельної ділянки двох її частин, площею 0,3400 га та 0,1360 га, які на думку позивача у судовій справі № 924/1057/17, частково знаходяться на прибережній захисній смузі річки Південний Буг та на якій частково розташована смуга відведення меліоративного каналу. Для внесення змін до договору оренди сформованої земельної ділянки, площею 3,0000 (кадастровий № 6825083300:06:003:0022) шляхом зменшення її площі необхідно здійснити поділ вказаної земельної ділянки на 3 частини, одна з яких (площею 2,5240 га) не накладається ні на прибережну захисну смугу річки Південний Буг, ні на смугу відведення меліоративного каналу. Внесення змін до договору оренди земельної ділянки №245, укладеного 29.12.2006 між Хмельницькою РДА та ПП Приват-Центр , шляхом зменшення площі орендованої за цим договором земельної ділянки з 3,0000 га до 2,5240 га можливе лише після того, як розпорядник вказаної земельної ділянки державної власності Хмельницька ОДА надасть дозвіл орендарю вказаної земельної ділянки ПП Приват-Центр на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу вказаної земельної ділянки на 3 частини, з подальшим внесенням змін до договору оренди землі шляхом зменшення площі орендованої земельної ділянки.

27.03.2018 Хмельницька районна державна адміністрація надала відповідь на звернення позивача (№ 40/06-809/18), в якій зазначила, що розпорядником земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за межам населених пунктів є Хмельницька обласна державна адміністрація, а тому позивачу для отримання дозволу на поділ земельної ділянки слід звернутись до Хмельницької обласної державної адміністрації.

10.05.2018 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за дорученням Хмельницької обласної державної адміністрації листом № 13-22-0.6-3098/2-18 також надало відповідь на звернення позивача, в якій зазначило, що право власності на земельну ділянку вказану у наданих матеріалах зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.08.2017 року в особі Хмельницької райдержадміністрації, а тому задовольнити клопотання приватного підприємства "Приват - Центр" немає достатніх правових підстав.

Позивач вважає протиправними дії відповідачів, що полягають у прийнятті рішень про відмову у наданні дозволу на поділ земельної ділянки, внаслідок чого звернувся до суду з даним позовом.

Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступного.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв'язку.

Згідно статті 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Повноваження, а також розмежування повноважень органів виконавчої влади, Верховної ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначені статтею 122 Земельного кодексу України.

Так, відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Частинами 3, 4 та 8 статті 122 Земельного кодексу України визначено повноваження:

- районних державних адміністрацій щодо розпорядження земельними ділянками із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для ведення водного господарства; будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; індивідуального дачного будівництва;

- центрального орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб;

- Кабінету Міністрів України щодо земельних ділянок із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу (вилучення земельних ділянок для суспільних потреб), та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Статтею 124 Земельного кодексу України встановлено порядок передачі земельних ділянок в оренду.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Згідно із ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Також, ч. 3 ст. 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що рішення приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Як встановлено судом та зазначалося вище, на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 26 грудня 2006 року №1403/06-р, 29 грудня 2006 року - земельна ділянка площею 3,00 га передавалась в оренду із земель державної власності за межами населених пунктів на території Копистинської сільської ради для будівництва автомобільно - сервісного центру, змінивши її цільове призначення з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

З аналізу вищезазначених статей Земельного кодексу та наданих Хмельницькій обласній державній адміністрації повноважень, враховуючи те, що вказана земельна ділянка розташована за межами населеного пункту та не відноситься до земель сільськогосподарського призначення, суд робить висновок, що розпорядником зазначеної земельної ділянки є Хмельницька обласна державна адміністрація, та як наслідок, розгляд заяви на переконання суду відноситься також до компетенції останньої, а тому оскаржувана відмова, оформлена листами Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 13-22-0.6-1455/2-18 від 05.03.2018 та № 13-22-0.6-3098/2-18 від 10.05.2018, у наданні дозволу Приватному підприємству "Прават-Центр" на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3,0000 га. (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташованої на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, і яка перебуває у користуванні Приватного підприємства "Приват - Центр" на підставі Договору оренди земельної ділянки № 245 від 29.12.2006, на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га, прийнята з порушенням наданих відповідачу повноважень.

В процесі судового розгляду спору, Хмельницька обласна державна адміністрація не довела правомірність дій щодо відмови, викладеної у листах № 13-22-0.6-1455/2-18 від 05.03.2018 та № 13-22-0.6-3098/2-18 від 10.05.2018, тому суд вважає за необхідне визнати протиправними дії відповідача щодо відмови позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою та зобов'язати Хмельницьку обласну державну адміністрацію повторно розглянути звернення позивача і прийняти рішення, передбачене статтею 123 Земельного кодексу України, про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні.

Щодо позовних вимог позивача до Хмельницької районної державної адміністрації, а саме про визнання незаконною відмови Хмельницької районної державної адміністрації, викладеної у листах від 09.02.2018 та від 27.03.2018, у наданні ПП "Приват-Центр" дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3,0000 га (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташованої на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, і яка перебуває у користуванні ПП "Приват-Центр" на підставі Договору оренди земельної ділянки № 245, укладеного 29.12.2006 між Хмельницькою РДА та ПП "Приват-Центр", - на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га, суд зазначає, що вони задоволенню не підлягають, оскільки, як встановлено судом, розпорядником вказаної земельної ділянки є Хмельницька обласна державна адміністрація, тому відповідач - Хмельницька РДА правомірно надав позивачу відмову у наданні дозволу на розробку технічної документації з землеустрою, так як жодного відношення до вказаної земельної ділянки на час звернення позивача не має.

Окрім того, суд звертає увагу, що в матеріалах справи міститься витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з якого вбачається, що право власності на земельну ділянку (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташовану на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, зареєстровано за Хмельницькою РДА.

Суд зазначає, що на момент вчинення державним реєстратором реєстраційних дій - 23.08.2017, розпорядником земельної ділянки за кадастровим номером 6825083300:06:003:0022 є Хмельницька обласна державна адміністрація, а не Хмельницька районна державна адміністрація.

Відомості про внесення змін у Державному реєстрі прав на нерухоме майно, щодо власника зазначеної земельної ділянки - відсутні.

Тобто, на момент вчинення реєстраційних дій не враховано, що Хмельницька районна державна адміністрація не являється розпорядником спірної земельної ділянки, а тому наявність відповідного запису у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно прямо перешкоджає подальшій реалізації позивачем права на отримання дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки, про що судом винесено окрему ухвалу.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що наявні всі підстави для часткового задоволення адміністративного позову.

Частиною 3 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

При зверненні з цим позовом до суду позивач сплатив 3524,00 грн. судового збору, у зв'язку з частковим задоволенням позову, на користь позивача слід стягнути судовий збір в розмірі 1762,00 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Приват - Центр" задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Хмельницької обласної державної адміністрації, викладену у листах Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 13-22-0.6-1455/2-18 від 05.03.2018 та № 13-22-0.6-3098/2-18 від 10.05.2018, у наданні дозволу Приватному підприємству Прават-Центр на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3,0000 га (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташованої на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, і яка перебуває у користуванні Приватного підприємства "Приват - Центр" на підставі Договору оренди земельної ділянки № 245 від 29.12.2006, на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га.

Зобов'язати Хмельницьку обласну державну адміністрацію повторно розглянути заяву Приватного підприємства "Приват - Центр" про надання дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3.0000 га, (кадастровий № 6825083300:06:003:0022) на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га та вирішити вказану заяву по суті згідно вимог земельного законодавства.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Приват - Центр" судовий збір сумі 1762,00 грн. ( одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької обласної державної адміністрації.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 15 серпня 2018 року

Позивач:Приватне підприємство "Приват- Центр" (вул. Набережна, 8, с. Бахматівці, Хмельницький район, Хмельницька область, 31344 , код ЄДРПОУ - 34420074) Відповідачі:Хмельницька районна державна адміністрація (вул. Камянецька, 122/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29016 , код ЄДРПОУ - 21318806) Хмельницька обласна державна адміністрація (майдан Незалежності, Будинок рад, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 22985083) Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (вул. Інститутська, 4/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39767479)

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2018
Оприлюднено15.08.2018
Номер документу75871082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1944/18

Окрема ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Рішення від 10.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні