Окрема ухвала
від 10.08.2018 по справі 822/1944/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1944/18

ОКРЕМА УХВАЛА

10 серпня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Приват- Центр" до Хмельницької районної державної адміністрації , Хмельницької обласної державної адміністрації , Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду у справі № 822/1944/18, адміністративний позов Приватного підприємства "Приват- Центр" до Хмельницької районної державної адміністрації, Хмельницької обласної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - задоволено частково. Визнано протиправною відмову Хмельницької обласної державної адміністрації, викладену у листах Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 13-22-0.6-1455/2-18 від 05.03.2018 та № 13-22-0.6-3098/2-18 від 10.05.2018, у наданні дозволу Приватному підприємству Приват-Центр на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3,0000 га. (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташованої на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, і яка перебуває у користуванні Приватного підприємства "Приват - Центр" на підставі Договору оренди земельної ділянки № 245 від 29.12.2006, на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га. Зобов'язано Хмельницьку обласну державну адміністрацію повторно розглянути заяву Приватного підприємства "Приват - Центр" про надання дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 3.0000 га., (кадастровий № 6825083300:06:003:0022) на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га та вирішити вказану заяву по суті згідно вимог земельного законодавства. В решті позовних вимог відмовлено.

Судом встановлено, що Розпорядженням Хмельницької районної державної адміністрації № 1403/06-р від 26 грудня 2009 року, змінено цільове призначення земельної ділянки площею 3,00 га, яка знаходиться на території Копистинської сільської ради Хмельницького району (6825083300:06:003:0022) з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

З матеріалів справи вбачається, що позивач неодноразово звертався до Хмельницької районної державної адміністрації та Хмельницької обласної державної адміністрації із ідентичними заявами про надання дозволу на поділ земельної ділянки загальною площею 3,00 га, яка знаходиться на території Копистинської сільської ради Хмельницького району (6825083300:06:003:0022) на три окремі ділянки, площею 2,5240 га, 0,3400 га та 0,1360 га.

Хмельницька районна державна адміністрація на звернення позивача надала відповіді (№ 40/06-439/18 від 09.02.2018 та № 40/06-809/18 від 27.03.2018), в яких зазначила, що розпорядником земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за межам населених пунктів є Хмельницька обласна державна адміністрація, а тому позивачу для отримання дозволу на поділ земельної ділянки слід звернутись до Хмельницької обласної державної адміністрації, а також привести у відповідність до вимог чинного законодавства відомості в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про власника землі (держава в особі Хмельницької обласної держави адміністрації).

Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за дорученням Хмельницької обласної державної адміністрації на звернення позивача надало відповіді ( № 13-22-0.6-1455/2-18 від 05.03.2018 та № 13-22-0.6-3098/2-18 від 10.05.2018), в яких зазначило, що право власності на земельну ділянку вказану у наданих матеріалах зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.08.2017 року в особі Хмельницької райдержадміністрації, тому враховуючи викладене, задовольнити клопотання приватного підприємства "Приват - Центр" немає достатніх правових підстав.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв'язку.

Згідно статті 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Повноваження, а також розмежування повноважень органів виконавчої влади, Верховної ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначені статтею 122 Земельного кодексу України.

06.09.12 Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" № 5245-VI внесено зміни до ст. 122 Земельного кодексу України.

Так, відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Частинами 3, 4 та 8 статті 122 Земельного кодексу України визначено повноваження:

- районних державних адміністрацій щодо розпорядження земельними ділянками із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для ведення водного господарства; будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; індивідуального дачного будівництва;

- центрального орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб;

- Кабінету Міністрів України щодо земельних ділянок із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу (вилучення земельних ділянок для суспільних потреб), та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Судом встановлено, що в матеріалах справи міститься витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з якого вбачається, що право власності на земельну ділянку (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташовану на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, зареєстровано за Хмельницькою РДА.

Суд зазначає, що на момент вчинення державним реєстратором реєстраційних дій - 23.08.2017, розпорядником земельної ділянки за кадастровим номером 6825083300:06:003:0022 є Хмельницька обласна державна адміністрація, а не Хмельницька районна державна адміністрація.

Відомості про внесення змін у Державному реєстрі прав на нерухоме майно, щодо власника зазначеної земельної ділянки - відсутні.

Тобто, на момент вчинення реєстраційних дій відповідачами не здійснено жодних дій щодо внесення змін про власника земельної ділянки до Державного реєстру прав на нерухоме майно.

Згідно ст. 152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам умови захисту прав на землю.

Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.

Отже, враховуючи викладене, наявність запису у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про право власності на земельну ділянку (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташовану на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, яке зареєстровано за Хмельницькою РДА, прямо перешкоджає подальшій реалізації позивачем права на отримання дозволу на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки, що є порушенням з боку відповідачів, вимог чинного законодавства, а також є неналежним виконанням обов'язків при здійсненні функцій, покладених на органи державної виконавчої влади.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 249 КАС України передбачено, що суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

З метою усунення обставин щодо порушення вимог земельного законодавства Хмельницькій районній державній адміністрації та Хмельницькій обласній державній адміністрації необхідно здійснити заходи щодо внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташовану на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів.

Постановлення судом окремої ухвали не є втручанням в діяльність органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, оскільки зазначена ухвала приймається з підстав, передбачених законом у зв'язку із виявленням системних, тривалих порушень у сфері земельного законодавства, які перешкоджають громадянам та юридичним особам реалізації прав на землю.

З огляду на вищенаведені обставини, суд вважає за необхідне направити окрему ухвалу Хмельницькій районній державній адміністрації та Хмельницькій обласній державній адміністрації для вжиття належних заходів з метою внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку (кадастровий № 6825083300:06:003:0022), розташовану на території Копистинської сільської ради Хмельницького району за межами населених пунктів, спрямованих для реалізації громадянам та юридичним особам прав на землю.

Керуючись статтями 180, 183, 249 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Направити окрему ухвалу Хмельницькій районній державній адміністрації та Хмельницькій обласній державній адміністрації для вжиття належних заходів з метою внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, кадастровий № 6825083300:06:003:0022, розташовану на території Копистинської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області за межами населених пунктів, спрямованих для реалізації громадянам та юридичним особам прав на землю.

Про вжиті заходи повідомити суд не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.

Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується, до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд у порядку, встановленому статтями 293-295 КАС України.

Повний текст ухвали складений та підписаний суддею 15 серпня 2018 року.

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2018
Оприлюднено15.08.2018
Номер документу75871151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1944/18

Окрема ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Рішення від 10.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні