Постанова
від 13.07.2018 по справі 760/16053/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/16053/18

Провадження №3/760/5286/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 липня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, особи уповноваженої по роботі з митницею ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК (01010, м. Київ, Печерський р-н, вул. Івана Мазепи, буд. 16, офіс 5, код ЄДРПОУ 40002349), паспорт серії НОМЕР_4 від 25.04.2012, код ДРФО НОМЕР_1, ідентифікаційний код НОМЕР_2, за ст. 472 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

20 червня 2018 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.

У протоколі №0171/10000/18 про порушення митних правил від 03.03.2018 зазначено, що 25.03.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Одеський морський торговельний порт митного поста Одеса-Центральний Одеської митниці ДФС, в контейнері № ZIMU1108046 на морському судні ZIM KINGSON (Мальта), з Китаю на митну територію України ввезено товари іграшки, декоративні вироби, біжутерія у асортименті , загальною вагою брутто 9 320 кг, у кількості 300 пакувальних місць.

Підставою для переміщення даного товару через митний кордон України були товаросупровідні документи: інвойс від 08.02.2018 № 40037, коносамент (Bill of Lading) від 14.02.2018 № ZIMUNGB9237218 а також попередня митна декларація одержувача ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК від 20.03.2018 № UA100000/2018/817603.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами відправником товарів виступає компанія YIWU ZHUOSHUN IMPORT &aan; EXPORT CO. LTD. (Китай), одержувачем - ВІВА ЛОГІСТИК (м. Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 16, офіс 5).

Вказаний вантаж автомобільним транспортом з реєстраційними номерами НОМЕР_5/НОМЕР_6 був доставлений на територію зони митного контролю митного поста Східний Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, вул. О. Довбуша, 22 (СТЗ та МС ДП ПАТ "Укрзалізниця").

26.03.2018, з метою визначення кількісних та якісних характеристик товару, на підставі заяви ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК № 26/03/2018-1 представником підприємства ОСОБА_4 (НОМЕР_3) проведено фізичний огляд вищевказаних товарів.

Того ж дня, з метою здійснення митного контролю та митного оформлення вказаного вантажу декларантом ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК ОСОБА_3 (гр. 54 митної декларації) шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № UA100070/2018/225071, в якій заявлено наступні відомості про товари:

товар № 3 - Іграшки дитячі з пластмаси, артикул: -14903-3-1-1 Іграшка пропелер - 3200 шт. -14903-3-2-1 Іграшка пропелер - 12000 шт. -14903-3-3-1 Іграшка пропелер - 2400 шт. -14903-3-4-1 Іграшка пропелер - 2400 шт. -14902-2-8-1 Веселка - 1440 шт. -14902-2-9-1 Веселка - 2592 шт. -14902-2-10-1 Веселка - 2160 шт. -14902-2-11-1 Веселка - 360 шт. -14904-4-5-1 Іграшка-рахівниця - 70 шт. -14904-4-6-1 Іграшка-рахівниця - 200 шт. -14907-7-2-1 Іграшка-рахівниця - 120 шт. -14907-7-17-1 Іграшка робот - 800 шт. -14908-8-1-1 Перекид-книжка - 600 шт. -14908-8-7-1 Ігрушка-пагода - 400 шт. -14917-17-3-1 Дитяча іграшка (кулька з тримачем) - 600 шт. -14595-2-1-1 Іграшка пропелер - 48000 шт. -14596-3-1-1 Іграшка упруга кулька - 900 шт. -14598-5-1-1 Антистрес-іграшка - 17280 шт. -1459-5-2-1 Антистрес-іграшка - 8640 шт. Торгова марка: "TOYS", "Bouncing ball", "Sqneeze" Виробник: "YIWU ZHUOSHUN IMPORT &a ш; EXPORT CO. LTD." Країна виробництва: CN ;

товар № 5 - Іграшкова зброя (не являє собою імітацію), артикул: -14904-4-1-1 Іграшковий пістолет - 750 шт. -14917-17-1-1 Іграшка-ніж - 280 шт. -14917-17-2-1 Іграшка-ніж - 600 шт. Виробник: "YIWU ZHUOSHUN IMPORT &a=r; EXPORT CO. LTD." Країна виробництва: CN .

Зазначено, що разом із вказаними МД та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.02.2018 № 1010020 Ukr, укладений між продавцем - компанією YIWU ZHUOSHUN IMPORT &ap ; EXPORT CO. LTD. (Китай) та покупцем - ВІВА ЛОГІСТИК (Україна), пакувальний лист від 08.02.2018 № 40037, CMR від 24.03.2018 № 8046 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Згідно з інвойсом від 08.02.2018 № 40037 загальна вартість товарів складає 23 090,84 доларів США.

В період з 27.03.2018 по 29.03.2018, посадовими особами митниці, з урахуванням вимог статей 320, 338 Митного кодексу України, проведено митний огляд вказаних товарів, результати якого зафіксовані в Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA100070/2018/225071.

Митний орган посилається на те, що відповідно до зазначеного Акту, у ході проведення відповідного митного огляду, з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць і обстеженням транспортного засобу, встановлено, що в доглянутих місцях товар являє собою іграшки для дітей в асортименті. Також при митному огляді встановлено, що заявлений в МД та ТСД товар № 3: арт. 14596-3-1-1 Іграшка упруга кулька - 900 шт., вагою 430 кг (Брутто), фактично в наявності: арт. 14596-3-1-1 Іграшка упруга кулька в 25 загальних ящиках, в кожному ящику по 36 упаковок, загальною кількістю - 900 упаковок, в кожній упаковці по 24 кульки (загальною кількістю -21 600 кульки), загальною вагою 430 кг (Брутто). Заявлений в МД та ТСД товар № 5: арт. 14917-17-1-1 Іграшка-ніж - 280 шт., вагою 84,6 кг (Брутто), фактично в наявності: арт. 14917-17-1-Н Іграшка-ніж в 2 ящиках, в кожному ящику по 140 упаковок, загальною кількістю - 280 упаковок, в кожній упаковці по 12 ножів (загальною кількістю -3360 ножів), загальною вагою 84,6 кг (Брутто). Також заявлений в МД та ТСД товар № 5: арт. 14917-17-2-1 Іграшка-ніж - 600 шт., вагою 112,5 кг (Брутто), фактично в наявності: арт. 14917-17-2-Н Іграшка-ніж в 3 ящиках, в кожному ящику по 200 упаковок, загальною кількістю - 600 упаковок, в кожній упаковці по 20 ножів(загальною кількістю -12 000 ножів), загальною вагою 112,5 кг (Брутто)… .

На думку митного органу, скориставшись правом на фізичний огляд товару, декларант ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК ОСОБА_5 заявив недостовірні відомості про товари, зокрема, про їх кількість.

На думку митного органу, своїми діями, що виразилися у недекларуванні товарів: іграшка упруга кулька (арт. 14596-3-1-1) - 20 700 шт.; іграшка-ніж (арт. 14917-17-1-1) - 3 080 шт. та іграшка-ніж (арт. 14917-17-2-1) - 11 400 шт., тобто незаявленні за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, ОСОБА_3, вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України.

У супровідному листі про передачу справи до суду №2378/9/26-70-202 від 18.06.2018 митний орган просить притягнути ОСОБА_3 до відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні протокол підтримав в повному обсязі та просив ОСОБА_3 визнати винним в порушенні митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України та застосувати до нього адміністративне стягнення.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності в судове засідання не з'явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні просила закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_3, до адміністративної відповідальності за ст. 472 та/або 483 Митного кодексу України, за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення. В матеріалах справи наявні її письмові пояснення від 22.06.2018 та 13.07.2018, в яких остання вказала, що з даним поданням Київської міської митниці ДФС України та протоколом не погоджуються. Вважають, що порушення митних правил, передбачених ст. 472 або ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, - відсутні. Пояснено, що має місце звичайна, несистематична, помилка у заповненні графи 31 митної декларації, виправлення якої можливе в будь який час, до моменту завершення митного оформлення, яка ніяким чином не впливає на розмір задекларованих та сплачених до бюджету митних платежів, та відповідно не є підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності. Представник ОСОБА_3 вказала, що 26.03.2018 під час митного оформлення декларації типу ІМ 40 ДЕ № UA100070/2018/22071 була допущена помилка в описовій частині товару у заповнені графи 31 декларації щодо таких товарів:

14917-17-1-1 Іграшковий ніж 280 штук (вірно штук (наборів), вартість 0,99 USD/шт. сума 277,20 USD (брутто/нетто: 84,6/71,91 кг)

14917-17-2-1 Іграшковий ніж 600 штук (вірно штук (наборів), вартість 0,61 USD/шт. сума 366.00 USD (брутто/нетто: 112,5/95,62 кг)

14596-3-1-1 Упруга кулька 900 штук (вірно штук (наборів), вартість 1,56 USD/шт. сума 1404.00 USD (брутто/нетто: 430/365,5 кг).

Зазначає, що вага та ціна товарів зазначена вірно, розом з тим, саме вага впливає на митні платежі, у даному випадку вага була зазначена вірно. Митна вартість та митні платежі також розраховані вірно.

Оскільки, визначальною є вага товару а не кількість одиниць, то відповідно це не є підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Пояснено, що на запит отримувача партії товару ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК відправник товару Компанія YIWU ZHUOSHUN IMPORT &aит; EXPORT CO. LTD. 02 квітня 2018 року надала вичерпні пояснення, які в наступному стали підставою для успішного декларування цього самого товару за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ №UA100070/2018/225803 проведена митним органом 06.04.2018. У відповіді Компанії YIWU ZHUOSHUN IMPORT &aо ; EXPORT CO. LTD. від 02 квітня 2018 року на запит зазначалося, що вартість в інвойсі виставлена за штуку-набір, ціна позицій і сума в інвойсі, а також вага в упаковці вказані вірно, крім того, підтвердили, що вага і вартсіть позицій вказані вірно, згідно упаковки та інвойсу №40037 від 08.02.2018, а також, що за штуку в позиці іграшка-ніж й іграшка упруга кулька ними прийнята оптова одиниця штука-набір , запакована в блістер, за яку й було виставлено вартість в інвойсі.

Також представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності вказував на те, що оскільки у справі митним органом поставлено питання про визначення вартості вилучених товарів та міститься висновок Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України №142005901-0803 від 23 травня 2018 року, складений експертами Невеселою В.С. та Куценко Д.І. виникла необхідність у наданні доказу Експертного висновку №В-6381 від 11 липня 2018 року, складеного Житомирською торгово-промисловою платою, експертом Міщук Ю.В. щодо визначення ринкової вартості іграшок для митних процедур. На думку представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, у висновку Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України №142005901-0803 від 23 травня 2018 року ціни завищені у 7 разів.

Щодо вказаного висновку, то у своїх поясненнях, представник ОСОБА_3 зауважує , що на дослідження для проведення Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України передано лише документи митниці, а саме, протоколи та постанови, не передано декларації типу ІМ 40 ДЕ № UA100070/2018/22071 від 26.03.2018 року, та супровідних документів: контракту № 1010020 Ukr от 01.02.2018, інвойсу № 40037 от 08.02.2018, пакінку, СМR тощо, отже, експерту не надану інформації щодо контрактної ціни, виробника, походження, ваги, маркування тощо. Крім того, у Висновку Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України №142005901-0803 від 23 травня 2018 року, складений експертами Невеселою В.С. та Куценко Д.І. зазначено, що дослідження надано зразки товарів в поліетиленових пакетах з паперовими бірками Київської міської митниці ДФС, товари без супровідних документів щодо їх якості, безпеки та походження. Отже, працівники Київської міської митниці ДФС зробили розкриття наборів блістерів товарів, де їх містилося по 12, 20 та 24 шт. в наборі, не передали упаковку та маркування товарів для експертизи. Також у висновку не зроблено посилання ні на жодний реальний аналогічний товар. Крім того, експертами зроблено висновок, що загальна вартість товарів, зазначених у постанові про призначення товарознавчої експертиз від 10.05.2018 року у справі про порушення митних правил №0171/10000/18, станом на дату оцінки, становить 369 535,00 гривень.

ОСОБА_2 посилалась на те, що загальна вартість вилучених товарів згідно Висновку Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України №142005901-0803 від 23 травня 2018 року становить 369 535,00 гривень, що у 6,89 разів перевищує контрактну вартість товару, та вартість товару для митних процедур згідно Експертного висновку №В-6381 від 11 липня 2018 року, складеного Житомирською торгово-промисловою платою, експертом Міщук Ю.В. щодо визначення ринкової вартості іграшок для митних процедур у розмірі 53 655,42 гривень.

Також представник ОСОБА_3 вказала на те, що не на підставі рішення Київської міської митниці ДФС України, якого не існує, а саме на підставі висновку Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України №142005901-0803 від 23 травня 2018 року, складеного експертами Невеселою В.С. та Куценко Д.І. суб'єкт подання робить висновок про дійсну вартість товару. Без будь-яких консультацій з декларантом, службова особа митного органу у поданні чомусь не застосовує основний метод визначення митної вартостi товарiв за цiною договору щодо товарiв, якi iмпортуються (вартiсть операцiї), як цього вимагає стаття 57 Митного кодексу України, Лист Міністерства доходів і зборів України № 12884/7/99-99-10-03-02-17/2580 від 24.07.2013 року, правова позицiя викладена Верховним Судом України у постановах вiд 21.01.2011 (справа № 21-56а10), вiд 07.02.2011 (справа № 21-76а10), вiд 14.11.2011 (справа № 21-213а11), вiд 06.02.2012 (справа № 21-418а11), вiд 03.07.2012 (справа № 21-197а12), в Постанові Верховного Суду України в справі № 21-139а15 від 14.04.2015 року та Постанові Верховного Суду України в справі № 21-127а15 від 31.03.2015 року.

Також пояснено, що декларантом у своїй декларації застосовано ціни вище ціни договору за 6 резервним методом, як то визначення митної вартості на підставі раніше проведених митних оформлень.

Крім того, звернула увагу на те, що щодо декларантів ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК з вересня 2015 року з моменту заснування компанії, ще не складали протоколи про порушення митних правил, це перший протокол, разом з тим, вважають його незаконним.

Суддя, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Судом встановлено, що 25.03.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Одеський морський торговельний порт митного поста Одеса-Центральний Одеської митниці ДФС, в контейнері № ZIMU1108046 на морському судні ZIM KINGSON (Мальта), з Китаю на митну територію України ввезено товари іграшки, декоративні вироби, біжутерія у асортименті , загальною вагою брутто 9 320 кг, у кількості 300 пакувальних місць.

Підставою для переміщення даного товару через митний кордон України були товаросупровідні документи: інвойс від 08.02.2018 № 40037, коносамент (Bill of Lading) від 14.02.2018 № ZIMUNGB9237218 а також попередня митна декларація одержувача ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК від 20.03.2018 № UA100000/2018/817603.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами відправником товарів виступає компанія YIWU ZHUOSHUN IMPORT &aй&; EXPORT CO. LTD. (Китай), одержувачем - ВІВА ЛОГІСТИК (м. Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 16, офіс 5).

Вказаний вантаж автомобільним транспортом з реєстраційними номерами НОМЕР_5/НОМЕР_6 був доставлений на територію зони митного контролю митного поста Східний Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, вул. О. Довбуша, 22 (СТЗ та МС ДП ПАТ "Укрзалізниця").

26.03.2018, з метою визначення кількісних та якісних характеристик товару, на підставі заяви ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК № 26/03/2018-1 представником підприємства ОСОБА_4 (НОМЕР_3) проведено фізичний огляд вищевказаних товарів.

Того ж дня, з метою здійснення митного контролю та митного оформлення вказаного вантажу декларантом ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК ОСОБА_3 (гр. 54 митної декларації) шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № UA100070/2018/225071, в якій заявлено наступні відомості про товари:

товар № 3 - Іграшки дитячі з пластмаси, артикул: -14903-3-1-1 Іграшка пропелер - 3200 шт. -14903-3-2-1 Іграшка пропелер - 12000 шт. -14903-3-3-1 Іграшка пропелер - 2400 шт. -14903-3-4-1 Іграшка пропелер - 2400 шт. -14902-2-8-1 Веселка - 1440 шт. -14902-2-9-1 Веселка - 2592 шт. -14902-2-10-1 Веселка - 2160 шт. -14902-2-11-1 Веселка - 360 шт. -14904-4-5-1 Іграшка-рахівниця - 70 шт. -14904-4-6-1 Іграшка-рахівниця - 200 шт. -14907-7-2-1 Іграшка-рахівниця - 120 шт. -14907-7-17-1 Іграшка робот - 800 шт. -14908-8-1-1 Перекид-книжка - 600 шт. -14908-8-7-1 Ігрушка-пагода - 400 шт. -14917-17-3-1 Дитяча іграшка (кулька з тримачем) - 600 шт. -14595-2-1-1 Іграшка пропелер - 48000 шт. -14596-3-1-1 Іграшка упруга кулька - 900 шт. -14598-5-1-1 Антистрес-іграшка - 17280 шт. -1459-5-2-1 Антистрес-іграшка - 8640 шт. Торгова марка: "TOYS", "Bouncing ball", "Sqneeze" Виробник: "YIWU ZHUOSHUN IMPORT &an ; EXPORT CO. LTD." Країна виробництва: CN ;

товар № 5 - Іграшкова зброя (не являє собою імітацію), артикул: -14904-4-1-1 Іграшковий пістолет - 750 шт. -14917-17-1-1 Іграшка-ніж - 280 шт. -14917-17-2-1 Іграшка-ніж - 600 шт. Виробник: "YIWU ZHUOSHUN IMPORT &aшт; EXPORT CO. LTD." Країна виробництва: CN .

Разом із вказаними МД та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.02.2018 № 1010020 Ukr, укладений між продавцем - компанією YIWU ZHUOSHUN IMPORT &aго; EXPORT CO. LTD. (Китай) та покупцем - ВІВА ЛОГІСТИК (Україна), пакувальний лист від 08.02.2018 № 40037, CMR від 24.03.2018 № 8046 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Згідно з інвойсом від 08.02.2018 № 40037 загальна вартість товарів складає 23 090,84 доларів США.

В період з 27.03.2018 по 29.03.2018, посадовими особами митниці, з урахуванням вимог статей 320, 338 Митного кодексу України, проведено митний огляд вказаних товарів, результати якого зафіксовані в Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA100070/2018/225071.

Відповідно до зазначеного Акту, у ході проведення відповідного митного огляду, з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць і обстеженням транспортного засобу, митним органом встановлено, що в доглянутих місцях товар являє собою іграшки для дітей в асортименті. Також при митному огляді встановлено, що заявлений в МД та ТСД товар № 3: арт. 14596-3-1-1 Іграшка упруга кулька - 900 шт., вагою 430 кг (Брутто), фактично в наявності: арт. 14596-3-1-1 Іграшка упруга кулька в 25 загальних ящиках, в кожному ящику по 36 упаковок, загальною кількістю - 900 упаковок, в кожній упаковці по 24 кульки (загальною кількістю -21 600 кульки), загальною вагою 430 кг (Брутто). Заявлений в МД та ТСД товар № 5: арт. 14917-17-1-1 Іграшка-ніж - 280 шт., вагою 84,6 кг (Брутто), фактично в наявності: арт. 14917-17-1-Н Іграшка-ніж в 2 ящиках, в кожному ящику по 140 упаковок, загальною кількістю - 280 упаковок, в кожній упаковці по 12 ножів (загальною кількістю -3360 ножів), загальною вагою 84,6 кг (Брутто). Також заявлений в МД та ТСД товар № 5: арт. 14917-17-2-1 Іграшка-ніж - 600 шт., вагою 112,5 кг (Брутто), фактично в наявності: арт. 14917-17-2-Н Іграшка-ніж в 3 ящиках, в кожному ящику по 200 упаковок, загальною кількістю - 600 упаковок, в кожній упаковці по 20 ножів(загальною кількістю -12 000 ножів), загальною вагою 112,5 кг (Брутто)… .

На думку митного органу, скориставшись правом на фізичний огляд товару, декларант ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК ОСОБА_3 заявив недостовірні відомості про товари, зокрема про їх кількість.

Митний орган стверджує, що своїми діями, що виразилися у недекларуванні товарів: іграшка упруга кулька (арт. 14596-3-1-1) - 20 700 шт.; іграшка-ніж (арт. 14917-17-1-1) - 3 080 шт. та іграшка-ніж (арт. 14917-17-2-1) - 11 400 шт., тобто незаявленні за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, ОСОБА_3, вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України.

Безпосередні предмети правопорушення, а саме: - упругі кульки арт. 14596-3-1-1 в кількості 20700 шт.; - ножі арт. 14917-17-1-1 в кількості 3080 шт.; - ножі арт. 14917-17-2-1 в кількості 11400 шт. вилучені та розміщені на зберігання на склад митниці, за адресою : Київська міська митниця ДФС, м. Київ, бульвар В.Гавела, 8А.

Згідно висновку департаменту податкових та митних експертиз ДФС від 23 травня 2018 № 142005901-0803 - упругі кульки арт. 14596-3-1-1 в кількості 20700 шт. вартістю 94185,00 грн.; - ножі арт. 14917-17-1-1 в кількості 3080 шт., вартістю 52822,00 грн.; - ножі арт. 14917-17-2-1 в кількості 11400 шт. вартістю 222528,00 грн., Загальна вартість предметів правопорушення становить 369 535,00 гривень.

Стаття 472 МК України передбачає відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, гр. ОСОБА_3 не задекларував товари: іграшка упруга кулька (арт. 14596-3-1-1) - 20 700 шт.; іграшка-ніж (арт. 14917-17-1-1) - 3 080 шт. та іграшка-ніж (арт. 14917-17-2-1) - 11 400 шт., тобто, не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, чим вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України.

Разом з тим, у ОСОБА_3 під час підготовки та поданні митної декларації до митного оформлення не було підстав вважати про можливу невідповідність товарам, які були зазначені у товаросупровідних документах та тих, що переміщені через митний кордон.

Була заповнена митна декларація на товар, сплачено державне мито у встановленому законом розмірі.

В ході розгляду справи встановлено, що 26.03.2018 року під час митного оформлення декларації типу ІМ 40 ДЕ № UA100070/2018/22071 була допущена помилка в описовій частині товару у заповнені графи 31 декларації щодо таких товарів:

14917-17-1-1 Іграшковий ніж 280 штук (вірно штук (наборів), вартість 0,99 USD/шт. сума 277,20 USD (брутто/нетто: 84,6/71,91 кг)

14917-17-2-1 Іграшковий ніж 600 штук (вірно штук (наборів), вартість 0,61 USD/шт. сума 366.00 USD (брутто/нетто: 112,5/95,62 кг)

14596-3-1-1 Упруга кулька 900 штук (вірно штук (наборів), вартість 1,56 USD/шт. сума 1404.00 USD (брутто/нетто: 430/365,5 кг).

Однак, під час провадження у справі про порушення митних правил, митним органом не був встановлений той факт, що дії ОСОБА_3 призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру.

Відповідно до положень ст. 268 МК України допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.

У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.

Якщо особа систематично (більше двох разів протягом місяця) допускає у митній декларації помилки, зазначені в частині першій цієї статті (крім орфографічних помилок), орган доходів і зборів застосовує до такої особи санкції, передбачені цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.

Отже, положення ст. 268 МК України передбачає звільнення від адміністративної відповідальності при виконанні трьох умов, зокрема, це недостовірні дані зазначені в митній декларації внаслідок помилки; така помилка не призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; такі помилки не допускаються систематично (тобто більше ніж два рази протягом місяця, як це зазначено в частині першій цієї статті.

Згідно ч.1 ст. 460 МК України вчинення порушень митних правил, передбачених частиною третьою статті 469, статтею 470, частиною третьою статті 478, статтею 481 цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

Разом з тим, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів, які б свідчили про те, що помилка, яку допустив ОСОБА_3, призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру чи до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

На підставі викладеного, суддя вважає, що в матеріалах справи відсутні будь-які дані стосовно того, що ОСОБА_3, мав хоча б які-небудь підстави для сумніву у правильності інформації, зокрема, щодо кількості товарів, в наявних у нього товаросупровідних документах.

Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, про відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, а висновок митних органів про вину ОСОБА_3 у вчинені правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, був зроблений на підставі припущень, що відповідно до вимог ст. 62 Конституції України є неможливим. З урахуванням норм цієї статті, посадові особи митного органу, які складають протокол про адміністративне правопорушення повинні довести, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності скоїла це правопорушення.

Відповідно до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст.9 КпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинене адміністративне правопорушення , чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

З огляду на викладене вище, враховуючи всі обставини справи в їх сукупності, суддя приходить до висновку про закриття провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

При цьому, безпосередні предмети правопорушення, підлягають поверненню володільцю.

Керуючись ст.ст. 3, 257-269, 458, 472, 489, 522,527 Митного кодексу України ст. ст. 1, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Закрити провадження відносно громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, особи уповноваженої по роботі з митницею ТОВ ВІВА ЛОГІСТИК (01010, м. Київ, Печерський р-н, вул. Івана Мазепи, буд. 16, офіс 5, код ЄДРПОУ 40002349), паспорт серії НОМЕР_4 від 25.04.2012, код ДРФО НОМЕР_1, ідентифікаційний код НОМЕР_2, у справі про порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Вилучені предмети правопорушення, протоколу про тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів у справі про порушення митних правил №0171/10000/18, а саме:

упругі кульки арт. 14596-3-1-1 в кількості 20700 шт.; - ножі арт. 14917-17-1-1 в кількості 3080 шт.; - ножі арт. 14917-17-2-1 в кількості 11400 шт. - повернути Товариству з обмеженою відповідальністю ВІВА ЛОГІСТИК .

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.07.2018
Оприлюднено17.08.2018
Номер документу75917238
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/16053/18

Постанова від 19.09.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Балацька Галина Олександрівна

Постанова від 13.07.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні