ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 серпня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/5153/17
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Бжассо Н. В.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого: Градовського Ю.М.
суддів: Крусян А.В.,
Лук'янчук О.В.
при секретарі: Апексімова І.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018р. по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства Вектор-12 до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання незаконними та скасування постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.09.2017р., -
В С Т А Н О В И Л А:
У лютому 2017р. ПП Вектор-12 звернувся в суд із позовом до Департаменту ДАБІ в Одеській області, в якому просило визнати незаконним та скасувати постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №157/1015-05/1-8737, №156/1015-05/1-8737, №155/1015-05/1-8737 від 25.09.2017р., судові витрати покласти на ДАБІ.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що на підставі направлення за №116 від 28.07.2017р. посадовими особами ДАБІ у липні 2017р. проведено планову перевірку на об'єкті: будівництво резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області щодо дотримання суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) ДАБІ України Про затвердження плану перевірок об'єктів будівництва на І квартал 2017р. та на 2017р. за №1012 від 26.12.2016р., за результатами якої складено акт перевірки за №116, у висновках якого встановлені порушення:
- п.4.8 ДБН А.3.1-5:2016, а саме позивачем не належним чином велася виконавча документація під час будівництва резервуарів;
- п.8.2 ДБН А.3.1-5:2016, а саме позивачем не дотримано безпеку людей під час виконання будівельних робіт
- ст.27 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , ст.9 ЗУ Про архітектурну діяльність , а саме будівельні роботи з будівництва резервуарів виконано з відхиленням від розробленої та затвердженої проектної документації.
На підставі встановлених порушень, у серпні 2017р. ДАБІ складено протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а також складено припис, з огляду на який Департамент ДАБІ України вимагає зупинити проведення ПП Вектор-12 будівельних робіт з будівництва резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської обл. з 31.08.2017р..
У вересні 2017р. Департаментом ДАБІ в Одеській області прийнято постанови за №157/1015-05/1-8737, №156/1015-05/1-8737, №155/1015-05/1-8737, якими ПП Вектор-12 притягнуто до відповідальності за вищевказані правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штрафи.
Позивач вважаючи вказані постанови про накладення штрафу протиправними та незаконними, звернулося в суд із відповідним позовом.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018р. адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано Постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності прийняті Департаментом ДАБІ в Одеській області щодо ПП Вектор-12 25.09.2017р. №157/1015-05/1-8737, №156/1015-05/1-8737, № 155/1015-05/1-8737.
Стягнуто з ДАБІ України (код ЄДРПОУ: 37471912) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ПП Вектор-12 (код ЄДРПОУ:40689153) судовий збір у розмірі 2728,08грн..
В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти у справі нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення не неї, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про залишення скарги без задоволення, рішення суду без змін, з наступних підстав.
Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що УДАБІ протиправно притягнув до відповідальності ПП Вектор-12 , оскільки зазначене підприємство не виступало підрядником на об'єкті з будівництва резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області.
Вирішуючи спір, судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об'єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Так, судом першої інстанції встановлено, підтверджено матеріалами справи і не спростовано сторонами, що на підставі направлення за №116 від 28.07.2017р. посадовими особами Департаменту ДАБІ в Одеській області проведено планову перевірку на об'єкті: будівництво резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області, за адресою: Одеська область, Великомихайлівський р-н., смт.Велика Михайлівка щодо дотримання суб'єктом містобудування: замовник - Великомихайлівська селищна рада, вул.Карбишева,10, смт.Велика Михайлівка, Великомихайлівський район, Одеська область, проектувальник - ТОВ БУДСФЕРА-2013 , вул.Базарна,44, м.Одеса, підрядник - ПП Вектор-12 , вул.Лермонтова,14, смт.Велика Михайлівка, Великомихайлівський р-н., Одеська обл. вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів, за результатами якої УДАБІ складено акт перевірки за №116, у висновках якого встановлено порушення:
- п.4.8 ДБН А.3.1-5:2016, а саме позивачем не належним чином велася виконавча документація під час будівництва резервуарів;
- п.8.2 ДБН А.3.1-5:2016, а саме позивачем недотримано безпеку людей під час виконання будівельних робіт
- ст.27 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , ст.9 ЗУ Про архітектурну діяльність , а саме будівельні роботи з будівництва резервуарів виконано з відхиленням від розробленої та затвердженої проектної документації.
На підставі встановлених порушень, 30.08.2017р. УДАБІ складено протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, складено припис, з огляду на який Департамент ДАБІ України вимагає зупинити проведення ПП Вектор-12 код ЄДРПОУ: 40689153 будівельних робіт з будівництва резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області з 31.08.2017р..
В подальшому, 25.09.2017р. Департаментом ДАБІ в Одеській області прийнято постанови за №157/1015-05/1-8737, №156/1015-05/1-8737, №155/1015-05/1-8737, у відповідності до яких ПП Вектор-12 код ЄДРПОУ: 40689153 притягнуто до відповідальності за вищевказані правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штрафи.
Не погоджуючись із зазначеними рішеннями УДАБІ, ПП Вектор-12 звернулося в суд із відповідним позовом.
Перевіряючи правомірність дій Департаменту ДАБІ в Одеській області при прийнятті оскаржуваних постанов про притягнення до адміністративної відповідальності, з урахуванням підстав, за якими позивач просить визнати їх протиправними, судова колегія виходить з наступного.
Приписами ч.1,2,3,4 ст.41 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому КМУ.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення та справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право: 1) безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню; 2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; 3) у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт; 4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; 5) проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об'єктів, вимогам стандартів, норм і правил згідно із законодавством; 6) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій; 7) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Забороняється витребовувати у суб'єктів містобудування інформацію та документи податкової, фінансової звітності, щодо оплати праці, руху коштів та інші, не пов'язані із здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю; 8) вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; 9) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію; 10) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки; 11) здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об'єктів, а також за реалізацією заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації.
На одному об'єкті будівництва, який є предметом державного архітектурно-будівельного контролю, приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також складання протоколів про вчинення правопорушень та накладення штрафів можуть стосуватися кількох суб'єктів містобудування.
За правилами п.п.9,11,12 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ за №533 від 23.05.2011р., державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.
У разі виявлення факту самочинного будівництва об'єкта, щодо якого неможливо встановити суб'єкта містобудування, який будує чи збудував такий об'єкт, перевірка проводиться із залученням представників органів місцевого самоврядування та органів Національної поліції. Документи, оформлені за результатами такої перевірки, надсилаються до відповідного органу внутрішніх справ для встановлення особи суб'єкта містобудування.
Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право: 1) безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню; 2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; 3) у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт. Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності; 4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; 5) проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об'єктів, вимогам стандартів, норм і правил згідно із законодавством; 7) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій; 8) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Забороняється витребовувати у суб'єктів містобудування інформацію та документи податкової, фінансової звітності, щодо оплати праці, руху коштів та інші, не пов'язані із здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю; 9) вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; 10) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію; 11) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото, аудіо- та відеотехніки.
Посадовим особам органу державного архітектурно-будівельного контролю забороняється вимагати інформацію та документи, не пов'язані із здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю.
Посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані: у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб'єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю; надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручати особисто під розписку керівнику суб'єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку. У разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті під час перевірки складається відповідний акт.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що 30.09.2016р. між Великомихайлівською СР (замовник) та ПП Вектор 12 (підрядник) укладено договір за №19, у відповідності до якого замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації та умов договору виконання робіт з Будівництва резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області (коригування) . У якості підрядника зазначено ПП Вектор-12 у розділі ХХІ Місцезнаходження та банківські реквізити сторін зазначено код ЄДРПОУ 37838689 - ПП Вектор 12 .
Директором ПП Вектор 12 Москалець С.Л. підписано додаток до договору підряду №19 від 30.09.2016р., а також календарний графік виконання робіт на 2016р..
Як вбачається з матеріалів справи, ДАБІ України 29.11.2016р. надано дозвіл за №ІУ 114163361606 замовнику: Великомихайлівській селищній раді Великомихайлівського району Одеської області, генеральному підряднику: ПП Вектор 12 Будівництво резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області .
У грудні 2016р. між Великомихайлівською СР (замовник) та ПП Вектор-12 (підрядник) укладено договір за №28, у відповідності до якого замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації та умов договору виконання робіт з Будівництва резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області (коригування) .
Апеляційний суд звертає увагу на те, що незважаючи на те, що у якості підрядника зазначено ПП Вектор-12 , однак у розділі ХХІ Місцезнаходження та банківські реквізити сторін зазначено не вірний код ЄДРПОУ ПП Вектор 12 , а саме: 37838689, замість: 40689153.
Також, судом першої інстанції встановлено, що у відповідності до рішення за №60 від 11.10.2017р. Департаментом ДАБІ в Одеській області анульовано дозвіл за № ІУ 114163361606 від 29.11.2016р..
Апеляційний суд зазначає, що кожна юридична особа може бути ідентифікована за ідентифікаційним кодом юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України. В акті перевірки міститься посилання, що підрядником будівництва є ПП Вектор-12 (відповідно до договору за №28 від 26.12.2016р.) за кодом ЄДРПОУ 40689153. При цьому, як вбачається із розділу ХХІ вказаного договору в реквізитах підрядника зазначено код ЄДРПОУ 37838689, тобто невірний код ЄДРПОУ ПП Вектор 12 .
Таким чином, з урахуванням факту надання дозволу №ІУ 114163361606 від 29.11.2016р., в якому у якості підрядника визначено ПП Вектор 12 , укладення договорів підряду з ПП Вектор 12 , апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що Департамент ДАБІ в Одеській області протиправно притягнуто до адміністративної відповідальності ПП Вектор-12 , оскільки дане підприємство не виступало підрядником на об'єкті: Будівництво резервуарів чистої води в смт.Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області.
В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018р. - залишити без змін.
Стягнути із Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (65107, м.Одеса, вул.Канатна, 83, код ЄДРПОУ 37471912) на користь Державної судової адміністрації України (отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача 31211256026001; код класифікації доходів бюджету 22030106.) судовий збір у розмірі 4092,12грн..
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення
Повний текст судового рішення виготовлений 13 серпня 2018р.
Головуючий: Ю.М. Градовський
Судді: А.В. Крусян
О.В. Лук'янчук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2018 |
Оприлюднено | 21.08.2018 |
Номер документу | 75957271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Градовський Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні