Справа № 464/6563/17
пр.№ 2-а/464/56/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30.07.2018 року Сихівський районний суд м. Львова
в складі: головуючого-судді Чорної С.З.
секретаря судового засідання Довгун Л.А.
учасники справи:
представник позивача Чупахіна І.Р.,
представника позивача Сухоцького М.П,
представник відповідача Грицина Я.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові, треті особи: Корпорація будівельних підприємств Галичартбуд , Державна архітектурно-будівельна інспекція України про визнання незаконними дій, припису та постанови, за позовом Корпорації будівельних підприємств Галичартбуд до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові, треті особи:Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу, Державна архітектурно-будівельна інспекція України про визнання незаконними дій, припису та постанови,
в с т а н о в и в :
Позивач Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, внаслідок яких були складені акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № 601/1 від 13.09.2017 та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13.09.2017 стосовно Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу; визнати протиправним та скасувати припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові від 13.09.2017 з вимогою до Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу негайно зупинити будівельні роботи на об'єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр.Ч.Калини, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49 у м.Львові до моменту усунення вимог містобудівного законодавства; визнати протиправними та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові № 0006-вих- 4329/102 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 28.09.2017.
Позивач Корпорація будівельних підприємств Галичартбуд звернулася до суду із позовом, в якому, згідно заяви про зміну позовних вимог від 05.10.2017 просить визнати протиправними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові, внаслідок яких були складені акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № 601/1 від 13.09.2017 та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13.09.2017 стосовно Корпорації будівельних підприємств Галичартбуд визнати протиправним та скасувати припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт Інспекції державного архітектурно- будівельного контролю у м. Львові від 13.09.2017 з вимогою негайно зупинити будівельні роботи на об'єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр. Червоної Калини, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49 у м. Львові до моменту усунення вимог містобудівного законодавства; визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові № ОООб-вих-4330/103 від 28.09.2017.
Ухвалою суду від 07.12.2017 адміністративну справу №464/6262/17 за позовом Корпорації будівельних підприємств Галичартбуд та адміністративну справу №464/6563/17 за позовом Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу об'єднано в одне провадження.
В обгрунтування позовних вимог позивачі покликаються на те, що 26.11.2015 Державна архітектурно-будівельна інспекція України видала Об'єднанню співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ 114153301491 на об'єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр. Червоної Калини, 37,39,41,43,45,47, 49 у м. Львові . 14.08.2017 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові видано Наказ №67/17 Про анулювання дозволу про початок виконання будівельних робіт № ІУ 114153301491 на об'єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр.Червоної Калини, 37,39,41,43,45,47,49 у м. Львові . Ухвалою Сихівського районного суду м. Львова від 28.08.2017р. про забезпечення позову у справі № 464/5645/17 зупинено дію вищезазначеного Наказу №67/17 від 14.08.2017. Проте, відповідачем при здійсненні заходів, державного нагляду (контролю) "та прийнятті оскаржуваних акту, протоколу, припису та постанови зазначається, що позивачі виконують будівельні роботи за відсутності дозволу на їх виконання, що і є підставою для притягнення їх до відповідальності. Таким чином, незважаючи на існування ухвали про забезпечення позову, відповідач вважає наказ №67/17 від 14.08.2017 діючим та продовжує застосовувати його до спірних правовідносин, що мало наслідком прийняття оспорюваних актів всупереч вимогам ч.3 ст. 117 КАС України.
Представник позивачів в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, надав пояснення аналогічні змісту позовних заяв та просить такі задоволити.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав та пояснив, що інспекція діяла в межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством, що регулює порядок проведення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, а оскаржувані акт, протокол, припис та постанова є законними та обгрунтованими. Крім того, зазначає, що станом на момент перевірки відомості про реєстрацію дозволів (повідомлень) про право проведення будівельних робіт за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, 37, 39,41, 43, 45, 47, 49 відсутні у єдиному реєстрі документів, що дають право на проведення підготовчих і будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що 26.11.2015 Державна архітектурно-будівельна інспекція України видала Об'єднанню співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ 114153301491 на об'єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр.Червоної Калини, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49 у м. Львові .
14.08.2017 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові видано Наказ №67/17 Про анулювання дозволу про початок виконання будівельних робіт № ІУ 114153301491 на об'єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр. Червоної Калини, 37, 39,41, 43, 45, 47, 49 у м. Львові , першим пунктом якого відповідач анулював вказаний дозвіл.
Ухвалою Сихівського районного суду м. Львова від 28.08.2017 у справі № 464/5645/17 заяву про забезпечення позову Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу задоволено частково та зупинено дію наказу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові № 67/17 від 14.08.2017.
13 вересня 2017 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові за результатами, проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт складено акт №601/1, згідно якого виявлено наступні порушення: в проектній документації ПП Артвир Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр. Червоної Калини, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49 у м. Львові зазначено 132 машино-місця, а згідно п.11 містобудівних умов та обмежень, виданих управлінням архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради №96 від 10.08.2015 встановлено вимогу, що проектом необхідно передбачити 178 машино-місць у дворівневому підземному паркінгу проектованого будинку; проектантом не дотримано вимоги п.7.50, табл.7.5. ДБН 360-92, а саме відстань від гостьових автомобільних стоянок зі сторони проспекту Червоної Калини до вікон проектованого будинку становить 7-8 м.; на об'єкті використовується бланк загального журналу робіт згідно ДБН А.3.1-5:2009, який втратив свою чинність. Крім того, будівельні роботи на об'єкті виконуються без дозволу на їх виконання.
На підставі зазначеного акту 13 вересня 2017 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові складено протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності, згідно якого виявлено порушення у вигляді виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання, чим порушено вимоги п.3 ч.1 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Крім цього, у зв'язку із наведеним порушенням відповідачем складено припис про зупинення будівельних та підготовчих робіт від 13 вересня 2017 року.
28 вересня 2017 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові прийнято постанову №0006-вих-4329/102, згідно з якою Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу визнано винним у порушенні абз.2 п.3 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність запорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 623080 грн., а також постанову №0006-вих-4330/103, згідно з якою Корпорацію будівельних підприємств Галичартбуд визнано винною у порушенні абз.2 п.3 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 623080 грн.
Судом встановлено, що рішенням №21-н/пз від 06.10.2017 прийнятим головним інспектором будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України Романишиним А.Р., головним інспектором будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно- будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України Якимець Г.В., головним інспектором будівельного нагляду Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України Хар М.І. припис Про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 23.05.2017, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 25.07.2017, наказ від 14.08.2017 №67/17 Про анулювання дозволу про початок виконання будівельних робіт № ГУ 114153301491 на об'єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр.Червоної Калини, 37,39,41,43,45,47,49 у м.Львові (замовник будівництва Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу) скасовано як такі, що прийняті з порушенням вимог містобудівного законодавства.
Окрім того, постановою Сихівського районного суду м. Львова від 13 грудня 2017 року у справі №464/5645/17, залишеною без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28 квітня 2018 року визнано протиправними наказ Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю м.Львова № 67/17 від 14.08.2017, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 25.07.2017, а також визнано протиправною та скасовано постанову Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м.Львові № 0006- вих-3383/83 від 01.08.2017.
Відносини, які виникають у сфері містобудівної діяльності регулюються Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.10.1994 №208/94-ВР, Порядком здійснення державного архітектурно- будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, Порядком накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 №244.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками; проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Частиною 2 ст.І9 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч. 3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано.
Відповідно до ч. 1 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі доказів, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено, що акт та протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності, а також припис про зупинення будівельних та підготовчих робіт від 13 вересня 2017 року прийняті Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові під час дії ухвали Сихівського районного суду м. Львова від 28.08.2017 про забезпечення позову у справі № 464/5645/17, якою зупинено дію Наказу №67/17 від 14.08.2017 Про анулювання дозволу про початок виконання будівельних робіт № ІУ 114153301491 на об'єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр.Червоної Калини, 37,39,41,43,45,47,49 у м. Львові .
Згідно ч. З ст.117 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин, подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.
Таким чином, суд приходить до висновку, що у зв'язку із зупиненням дії наказу, яким анульовано дозвіл на проведення будівельних робіт, відсутні правові підстави вважати, що будівельні роботи проводились позивачами без дозволу на їх виконання, адже на момент існування спірних правовідносин, а також прийняття оспорюваних актів відсутній будь-який чинний документ про скасування дозволу від 26.11.2015.
Згідно абз.2 п.3 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності , суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із значними наслідками (ССЗ), - у розмірі дев'ятисот прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Згідно ст.9 КпАП України адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, вина (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Отже, при винесенні оскаржуваних припису про зупинення виконання будівельних робіт та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а також при складанні акту та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, у позивачів був чинний дозвіл на виконання будівельних робіт, а тому був відсутній склад правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбачений абз.2 п.3 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності .
З огляду на встановлення вищенаведених порушень при винесенні оскаржуваного припису від 13.09.2017 та постанови від 28.08.2017, беручи до уваги наявність зазначених фактів, які свідчать про однобічність та неповноту проведення перевірки, а також необгрунтованість висновків, що зроблені за результатами такої перевірки та невиконання вимог ухвали суду про забезпечення позову суд вважає, що вимоги в частині визнання припису від 13.09.2017 та постанови від 28.09.2017 протиправними та їх скасування є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
При цьому, суд не вбачає підстав для задоволення позовної вимоги про визнання протиправними дій Інспекції ДАБК, внаслідок яких були складені акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №601/1 від 13.09.2017 та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13.09.2017, оскільки така вимога не відповідає матеріально-правовим способам захисту порушеного права. Зазначений акт та протокол про адміністративне правопорушення не є рішенням органів державної влади або місцевого самоврядування. Метою даного акту та протоколу про адміністративне правопорушення є фіксація факту правопорушення. Самі по собі акт та протокол про адміністративне правопорушення жодних правових наслідків для особи, відносно якої він складається, не має, а отже позовна вимога про визнання дій Інспекції ДАБК, внаслідок яких були складені відповідний акт та протокол до задоволення не підлягають, оскільки порушене право позивача захищено визнанням протиправності та скасуванням рішень, які були прийняті на підставі зазначених акту та протоколу.
Крім того, вирішуючи питання стягнення судових витрат, суд приходить до висновку, що відповідно до положень ст.139 КАС України, з відповідача, за рахунок бюджетних асигнувань, в користь позивачів підлягають до стягнення понесені витрати по сплаті судового збору пропорційно розміру задоволених позовних вимог .
Керуючись ст.9, 73-74, 77, 90, 139, 229, 242, 244-246, 250, 255 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
позов Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу (код юридичної особи - 20806662, місцезнаходження - м. Львів, пр. Червоної Калини, 43) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (код юридичної особи - 40181003, місцезнаходження - м. Львів, вул. Угорська, 7а), треті особи: Корпорація будівельних підприємств Галичартбуд (код юридичної особи - 32894492, місцезнаходження - м. Львів, вул. Бескидська, 44), Державна архітектурно-будівельна інспекція України (код юридичної особи - 37471912, місцезнаходження - м. Київ, бульвар Лесі України, 26) про визнання незаконними дій, припису та постанови - задовольнити частково.
Визнати протиправним припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 13.09.2017 Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові за результатами позапланової перевірки, проведеної на об'єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр. Червоної Калини, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49 у м.Львові .
Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові №0006-вих-4329/102 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 28.09.2017.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові на користь Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу 3 200 грн. сплаченого судового збору.
В решті позову - відмовити.
Позовом Корпорації будівельних підприємств Галичартбуд (код юридичної особи - 32894492, місцезнаходження - м. Львів, вул. Бескидська, 44) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (код юридичної особи - 40181003, місцезнаходження - м. Львів, вул. Угорська, 7а), треті особи: Об'єднання співвласників будинків першого молодіжного житлового комплексу (код юридичної особи - 20806662, місцезнаходження - м. Львів, пр. Червоної Калини, 43), Державна архітектурно-будівельна інспекція України (код юридичної особи - 37471912, місцезнаходження - м. Київ, бульвар Лесі України, 26) про визнання незаконними дій, припису та постанови - задовольнити частково.
Визнати протиправним припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 13.09.2017 Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові за результатами позапланової перевірки, проведеної на об'єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на пр. Червоної Калини, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49 у м.Львові .
Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові №0006-вих-4330/103 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 28.09.2017.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові на користь Корпорації будівельних підприємств Галичартбуд 3 200 грн. сплаченого судового збору.
В решті позову - відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана в порядку визначеному КАС України протягом 30 днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 КАС України, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 09.08.2018.
Головуючий Чорна С. З.
Суд | Сихівський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2018 |
Оприлюднено | 21.08.2018 |
Номер документу | 75967720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Сихівський районний суд м.Львова
Чорна С. З.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні