ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"09" серпня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/884/17
Господарський суд Одеської області у складі судді Цісельського О.В.
при секретарі судового засідання Мукієнко Д.С.
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1 - керівник
від відповідача: ОСОБА_2 - довіреність
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» (65125, Одеська обл., Овідіопольський район, с. Лиманка, Ж/М Ульянівка, масив Радужний, буд. №11/1)
до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» (65037, Одеська обл., Овідіопольський район, с. Лиманка, Ж/М Ульянівка, масив Радужний, буд. №7-А)
про зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Радужний 11/1» звернувся до Господарського суду Одеської області із позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» , у якій просить суд: зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС» передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» примірник документації будинку №11/1, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком:
- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;
- паспорт об'єкта та земельної ділянки;
- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;
- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;
- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
- паспорти котельного господарства, котлові книги;
- паспорти ліфтового господарства;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічного огляду;
- журнали заявок мешканців об'єкта;
- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції;
- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним:
Рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 30.10.2013р. №748-VI «Про призначення ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» балансоутримувачем житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області» вирішено призначити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС» балансоутримувачем новозбудованих багатоквартирних житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області, яке здійснюватиме повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками до прийняття будинків на баланс об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним власниками квартир у цих житлових будинках у відповідності до чинного законодавства.
Відповідно до Закону України «Про об'єднання співвлісників багатоквартирного будинку» , в будинку №11/1 по масиву Радужний, що розташований в с. Лиманка, Овідіпольського району Одеської області, було створено Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» .
07.07.2016р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15431020000003855 зареєстровано юридичну особу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» .
Відповідно до Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» , затвердженого протоколом установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» від 14 червня 2016 року, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» створено власниками квартир та нежитлових приміщень (співвласниками) багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11/1.
Згідно до п.1 Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» , метою створення об'єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов'язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.
Об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Господарче забезпечення діяльності об'єднання може здійснюватися власними силами об'єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних засадах суб'єктів господарювання. (п.2. Статуту).
Згідно п.3 Статуту, завданням та предметом діяльності об'єднання є забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном, забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами, забезпечення виконання співвласникам своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.
Листом від 27.07.2016р. (вих.№003-2016) позивач звернувся до товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-комунальний сервіс» , у якому просив з метою підготовки для складання акту приймання-передачі будинку в управління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» надати інформацію, а також вчинити такі дії:
надати в письмовій формі інформації про правові підстави (та документальне підтвердження) прийняття будинку в обслуговування та експлуатацію;
надати в письмовій формі інформацію про детальне помісячне обґрунтування понесених відповідачем витрат в процесі обслуговування та експлуатації будинку (з дати обслуговування і станом на отримання цього запиту), а також бухгалтерської документації, надати в оригіналі для ознайомлення наявну технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок, а також документ, на підставі якого будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж в термін до 01.09.2016р.;
призначити відповідальну особу (або осіб) для участі в роботі комісії для визначення технічного стану будинку та складання акту приймання-передачі будинку ОСББ;
надати документи щодо технічного стану об'єкта, надати відповідні документи щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом, обліку мешканців об'єкта, власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають, планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта;
надати ОСББ для підготовки до проведення приймання-передачі будинку та обстеження, ключі від всіх допоміжних приміщень, технічних поверхів, підвалів, горищ, приміщень, де розташовані теплові та електричні мережі, приміщень, де розташовані засоби обліку тепла, електроенергії, водопостачання, будь-яких інших приміщень, доступ до яких може знадобитесь у ході обстеження та приймання-передачі будинку, надати ОСББ можливість ознайомитись з інформацією щодо постачальників робіт/послуг по обслуговуванню будинку та зняття відповідних фотокопій документів, правовідносин товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» з юридичними або фізичними особами у сфері найму, оренди та користування приміщень об'єкта;
розпочати підготовку до вчинення всіх належних та необхідних дій щодо сприяння укладення ОСББ договорів з організаціями-постачальниками послуг по обслуговуванню будинку та прибудинкової, з метою недопущення припинення надання послуг, надати документи (кошториси, техніко-економічне обґрунтування проведених розрахунків, калькуляції), на підставі яких розраховані чинні на 01.07.2016р. тарифи на утримання будинку та прибудинкової території, опалення 1 кв.м. площі та 1 Гкал, підігріву 1 м.куб. води;
вжити необхідних заходів щодо збереження спільного майна будинку до оформлення акту прийому передачі будинку, вчинити потрібні заходи щодо накопичення та збереження залишків невикористаних коштів, які будуть перебувати на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-комунальний сервіс» на утримання і ремонт будинку для подальшого їх перерахування на рахунок ОСББ.
25.10.2016р. позивач на адресу товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» скерував лист з повідомленням щодо необхідності передачі Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» документації згідно з переліком.
Відповідач у листі від 23.08.2016р. №353-2016 зазначав про необхідність створення комісії для об'єктивної та повноцінної співпраці з членами правління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» щодо виконання поставлених вимог.
Листом від 23.11.2016р. №429-2016 позивача було повідомлено з боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» щодо необхідності відшкодування фактичних витрат на копіювання та друг згідно рахунку, який буде надано відповідачем.
Приймаючи до уваги порушення з боку товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» вимог Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» в частині забезпечення передачі у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання, примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж, позивач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» звернувся до Господарського суду Одеської області з відповідною позовною заявою. Рішенням Господарського суду Одеської області від 05.09.2017р. позов задоволено, зобов'язано товариство з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, буд. 7-а; код 35999605) передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, 11/1 код 40639516) примірник документації будинку №11/1, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком:
- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;
- паспорт об'єкта та земельної ділянки;
- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;
- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;
- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
- паспорти котельного господарства, котлові книги;
- паспорти ліфтового господарства;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічного огляду;
- журнали заявок мешканців об'єкта;
- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції;
- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта.Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 08.11.2017р. апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» на рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 року по справі №916/884/17 залишено без задоволення, а рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 року по справі №916/884/17 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 19.04.2018р. касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-комунальний сервіс" задоволено частково, постанову Одеського апеляційного господарського суду від 08.11.2017 та рішення Господарського суду Одеської області від 05.09.2017 у справі №916/884/17 скасовано, а справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.05.2018р., справу №916/884/17 було передано на розгляд судді Господарського суду Одеської області Цісельського О.В.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 14.05.2018р., справу №916/884/17 було прийнято суддею Цісельським О.В., справу №916/884/17 призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі.
05.06.2018р. представник відповідача звернувся до суду із клопотанням (вх.№11122/18), яке судом було задоволено.
05.06.2018р. представник позивача звернувся до суду із клопотанням (вх.№11155/18), яке судом було задоволено.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.06.2018р. строк проведення підготовчого засідання у справі №916/884/17 було продовжено на 30 днів за власною ініціативою.
Представник позивача заявлені позовні вимоги підтримує та просить суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача заявлені позивачем позовні вимоги не визнає та просить суд відмовити у їх задоволенні, з підстав викладених у відзиві на позов (вх.№11121/18) та у запереченнях на відповідь на відзив на позовну заяву (вх.№12589/18).
Дослідивши обставини справи, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню, з наступних правових підстав.
У відповідності до ст.11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини. Правочин, різновидом якого є договори-основний вид правомірних дій - це волевиявлення осіб, безпосередньо спрямовані на виникнення, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків.
Стаття ст.15 ЦК України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно з п.1 ч. 2 ст.16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання права, що в рівній мірі означає як наявність права, так і його відсутність або й відсутність обов'язків.
Зі змісту ч.3 ст.16 ЦК України вбачається, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Захист цивільних прав - це застосування цивільно-правових засобів з метою забезпечення цивільних прав.
Кожна особа також має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Відтак зазначена норма визначає об'єктом захисту порушене, невизнане або оспорене право чи цивільний інтерес.
Порушення права пов'язано з позбавленням його володільця можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково.
При оспоренні або невизнанні права виникає невизначеність у праві, викликане поведінкою іншої особи.
Таким чином, порушення, невизнання або оспорення суб'єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту.
Позовом у процесуальному сенсі є звернення до суду з вимогою про захист своїх прав та інтересів, який складається з двох елементів: предмету і підстави позову.
Предметом позову є певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача.
Предмет позову повинен кореспондувати зі способами захисту права.
Під способами захисту права розуміються заходи, прямо передбачені законом з метою припинення оспорювання або порушення суб'єктивних цивільних прав та усунення наслідків такого порушення.
Способи захисту цивільних прав та інтересів судом визначені у статті 16 ЦК України . Одним із таких способів, як вказано у пункті 10 частини 1 статі 16 ЦК України є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Цією нормою також встановлено, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Частина 2 статті 20 ГК України визначено, що кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються, зокрема, шляхом: визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів.
Відповідно до ч.1 ст.319 Цивільного Кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.369 Цивільного Кодексу України спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю.
Суб'єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом.
Статтею 382 Цивільного Кодексу України передбачено, що квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Відповідно до ст.385 Цивільного Кодексу України, власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Згідно ст.1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» , багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна; нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна; співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.
Згідно зі ст.9 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначено форми управління багатоквартирним будинком, а саме:
- управління багатоквартирним будинком співвласниками;
- управління багатоквартирним будинком управителем;
- управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку (асоціацією співвласників багатоквартирних будинків).
При цьому за загальним правилом, встановленим статтею 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.
Прийняття зборами співвласників рішень щодо управління багатоквартирним будинком врегульовано статтею 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Відповідно до ч.1 ст.10 вказаного Закону, співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Проте, позивачем не було надано відповідного протоколу загальних зборів ОСББ «Радужний 11/1» щодо прийняття рішення про надання ОСББ «Радужний 11/1» функцій управління багатоквартирним будинком за місцезнаходженням ж/м "Ульянівка", масив "Радужний", с. Мізікевича, Овідіопольського району, Одеської області, у розумінні ст.ст.9, 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
При цьому, на виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги» наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 №13 були затверджені Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (зареєстровано в міністерстві юстиції України 27 квітня 2009 р. за № 377/16393).
Ці Правила є чинними і діють у частині, що не суперечить Закону.
Порядок прийняття об'єкта в управління визначений пунктами 2.1., 2.3 зазначених Правил.
Зокрема передбачено, що для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком.
Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління.
Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акта приймання передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони юридичної особи.
При передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах).
Пунктом 2.3 наведених Правил встановлено, що у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта.
Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту суд складання акту приймання-передачі об'єкта, та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатку до акту приймання-передачі.
З врахуванням наведеного, передача документації будинки ОСББ «Радужний 11/1» має бути здійснена при прийманні-передачі об'єкта в управління з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок.
Наведене також кореспондується із висновком Верховного Суду, що викладено у постанові від 19.04.2018р., де визначено, що сторонам необхідно утворити відповідну комісію, визначити комісії технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та скласти акт приймання-передачі об'єкта в управління, тобто ці заходи передують передачі відповідної документації на будинок, оскільки така передача є неможливою окремо від наведених дій, так як вона здійснюється одночасно з підписанням сторонами відповідного акта.
Отже, з матеріалів справи вбачається, що позивачем не було дотримано встановленої законодавством процедури та алгоритму послідовності дій щодо передачі заявленої технічної документації на будинок, зокрема не було вжито відповідних дій, що направлені на приймання багатоквартирного будинку в управління, створення спільної комісії, проведення технічного огляду будинку, тощо.
Матеріали справи не містять доказів, що підтверджують дотримання ним вищевказаного механізму щодо отримання документації і чіткого виконання дій, передбачених законодавством, з відповідним їх оформленням, зокрема в матеріалах справи відсутні документи щодо створення комісії, проведення технічного огляду будинку спільною комісією, приймання-передачі будинку в управління тощо.
З огляду на зазначене, а також враховуючи те, що вимоги щодо передачі будинку в управління заявлено не було, позовна заява ОСББ «Радужний 11/1» є необґрунтованою.
З врахуванням того, що приймання-передача об'єкта в управління з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок має відбуватись лише за умови прийняття на загальних зборах ОСББ рішення про передачу функцій з управління будинком №11/1 ж/м «Радужний» об'єднанню, у позові слід відмовити.
Суд, керуючись п.п.5 п.5 ст.13 ГПК України зберігаючи об'єктивність і неупередженість сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч.ч.3, 4 ст.13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Згідно зі ст.73 Господарського процесуального Кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст.74 Господарського процесуального Кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Приписами ст.79 Господарського процесуального Кодексу України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
При цьому, суд звертає увагу сторін на те, що згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини (ЄСПЧ), яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів… мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. І хоча п.1 ст.6 Конвенції зобов'язує суду обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Саме такі висновки викладені у рішенні ЕСПЧ від 10.02.2010р.у справі "Серявін та інші проти України".
Відповідно до п.1 ст.86 Господарського процесуального Кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Відповідачем у встановленому законом порядку позовні вимоги позивача спростовано.
Одночасно, суд, перевіривши доводи та докази, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, дійшов висновку про відсутність підстав для правового захисту його інтересів в межах даного спору.
Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).
У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.
Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.
Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об'єктивного з'ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та недоведеними, у зв'язку з чим відмовляє позивачу у задоволенні заявлених позовних вимог в повному обсязі.
У відповідності до приписів ст.129 ГПК України, судові витрати слід покласти на позивача.
Керуючись ст.ст.13, 74, 78, 129, 202, 233, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. У позові - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України.
Повний тест рішення складено 17 серпня 2018 р.
Суддя О.В. Цісельський
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2018 |
Оприлюднено | 21.08.2018 |
Номер документу | 75972304 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Цісельський О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні