ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/939/18
15 серпня 2018 рокум. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
за участю:
секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.
представника позивача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 кооперативу "Дніпро" до Управління ОСОБА_5 у Тернопільській області про визнання дій протиправними та скасування індивідуального акту, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся сільськогосподарський кооператив "Дніпро" з адміністративним позовом до Управління ОСОБА_5 у Тернопільській області про визнання дій протиправними та скасування індивідуального акту.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до наказу Управління ОСОБА_5 у Тернопільській області від 30 березня 2018 року №195 та направлення на проведення заходу державного контролю за додержанням законодавства про працю (інспекційного відвідування) №4.1/061/065 від 30.03.2018, головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління ОСОБА_5 у Тернопільській області ОСОБА_6 в період з 05 квітня 2018 року по 12 квітня 2018 року включно здійснено захід державного контролю за додержанням законодавства про працю (інспекційне відділення) на ОСОБА_4 кооперативі Дніпро .
За результатами здійсненого заходу, інспектором оформлено акт інспекційного відвідування № ТР519/410/АВ від 12.04.2018, відповідно до якого встановлено порушення:
- ч. 2 ст.30 Закону України Про оплату праці - не відображення в табелях робочого часу за грудень 2017 року, січень і березень 2018 року відпрацьовані працівниками години у святкові дні - 25 грудня 2017, 01 січня 2018, 08 березня 2018;
- ч.ч. 1, 2 ст. 107 Кодексу законів про працю - відсутність оплати в подвійному розмірі відпрацьовані працівниками години у святкові дні - 25 грудня 2017, 01 січня 2018, 08 березня 2018;
- ч. 6 ст. 95 Кодексу законів про працю, стаття 33 Закону України Про оплату праці - відсутність здійснення індексації заробітної плати працівників у червні-серпні 2017 (в розмірі 3,7% прожиткового мінімуму) та у вересні-листопаді 2017 (в розмірі 6,9% прожиткового мінімуму);
- ч.ч. 1,2 ст. 115 Кодексу законів про працю, ч. 1 ст. 24 Закону України Про оплату праці - виплата працівникам СГК Дніпро в період з жовтня 2017 року по квітень 2018 року заробітної плати один раз на місяць, без виплати авансу;
- ч. 1 ст. 116 Кодексу законів про працю - невиплата в день звільнення заробітної плати працівникам СГК Дніпро ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9Д та ОСОБА_10
Відповідно до припису від 12.04.2018 № ТР519/410/АВ/П СГК Дніпро зобов'язано усунути зазначені вище порушення.
25 квітня 2018 року Управлінням ОСОБА_5 у Тернопільській області прийнято наступні постанови про накладення штрафу:
- постанова №ТР519/410/АВ/МГ-ФС від 25.04.2018, відповідно до якої накладено на позивача штраф в сумі 335 070,00 грн. за порушення ч.ч. 1,2 ст. 107 КЗпП (відсутність оплати в подвійному розмірі відпрацьовані працівниками години у святкові дні - 25 грудня 2017, 01 січня 2018, 08 березня 2018) та ч. 6 ст. 95 Кодексу законів про працю, стаття 33 Закону України Про оплату праці (відсутність здійснення індексації заробітної плати працівників у червні- серпні 2017 (в розмірі 3,7% прожиткового мінімуму) та у вересні-листопаді 2017 (в розмірі 6,9% прожиткового мінімуму);
- постанова ТР519/410/АВ/ЗП-ФС від 25.04.2018, відповідно до якої накладено на позивача штраф в сумі 11 169,00 грн. за порушення ч.ч. 1,2 ст. 115 Кодексу законів про працю, ч. 1 ст. 24 Закону України Про оплату праці (виплата працівникам СГК Дніпро в період з жовтня 2017 року по квітень 2018 року заробітної плати один раз на місяць, без виплати авансу) та ч. 1 ст. 116 Кодексу законів про працю (невиплата в день звільнення заробітної плати працівникам СГК Дніпро ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9Д та ОСОБА_10Б.);
- постанова ТР519/410/АВ/ІП-ФС від 25.04.2018, відповідно до якої накладено на позивача штраф в сумі 3723,00 грн. за порушення ч. 2 ст.30 Закону України Про оплату праці (не відображення в табелях робочого часу за грудень 2017 року, січень і березень 2018 року відпрацьовані працівниками години у святкові дні - 25 грудня 2017, 01 січня 2018, 08 березня 2018).
Позивач вважає протиправними дії посадових осіб відповідача щодо організації проведення відповідної перевірки протиправними, а зазначені вище припис та постанови Управління ОСОБА_5 у Тернопільській області такими, що підлягають скасуванню адміністративним судом.
Суд, заслухавши в судовому засіданні думку представників позивача та представника відповідача, свідка з'ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами приходить до переконання, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що за рішенням керівника Управління наказ про проведення інспекційного відвідування, з метою розгляду звернення Оксюти В П. від 06 березня 2018 року, на підставі Наказу від 30 березня 2018 р. № 195, направлення від 30 березня 2018 р. № 4.1/061/065 головним державним інспектором з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно - правових актів ОСОБА_6, проводилось інспекційне відвідування ОСОБА_4 кооперативу "Дніпро" (далі - СГК "Дніпро").
Термін дії направлення на проведення заходу державного контролю у СГК "Дніпро", зазначений з 02 по 06 квітня 2018 року, проте на прохання інспектора праці щодо ознайомлення із документами, ведення яких передбачено законодавством про працю та містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, з метою перевірки їх відповідності нормам законодавства об'єктом відвідування у даний проміжок часу, не надано, що унеможливлювало проведення інспекційного відвідування.
Відтак, 06 квітня 2018 р. інспектором праці складено ОСОБА_11 про неможливість проведення інспекційного відвідування № ТР519/410/НД/АВ та надано письмову вимогу від 06 квітня 2018 року № ТР 519/410/ПД про надання документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, у якій зобов'язується Голову СГК "Дніпро" ОСОБА_1 у строк до 08 год. 00 хв. 12 квітня 2018 року надати документи необхідні для проведення інспекційного відвідування. Перелік документів зазначено у вимозі.
Таким чином, із вище зазначених підстав строк проведення інспекційного відвідування було зупинено на шість днів, тому 12 квітня 2018 року буде останнім днем інспекційного відвідування.
Акт про неможливість проведення інспекційного відвідування від 06 квітня 2018 р. № ТР519/410/НД/АВ та Вимога про надання документів від 06 квітня 2018 року № TP 519/410/ПД надіслані об'єкту відвідування рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Дане відправлення вручено, що підтверджується витягом з пошукової системи поштових відправлень - ПАТ "Укрпошта" .
Отже, об'єкту відвідування було відомо про зупинення заходу державного контролю до 12 квітня 2018 року у СГК "Дніпро", а відтак твердження позивача про його проведення поза межами дії направлення є помилковими.
За результатами здійснення заходу державного контролю та аналізу наданих документів, було складено акт інспекційного відвідування від 12 квітня 2018 року № TP 519/410/AB, у якому зафіксовані порушення законодавства про працю, а саме:
1) Ч.2 статті 30 ЗУ Про оплату праці встановлено, що роботодавець зобов'язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку.
Працівники СГК Дніпро працювали по 7 годин у святкові дні:
8 березня 2018 року (ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11,
ОСОБА_15Г.);
1 січня 2018 року (ОСОБА_1, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11
А.Б., ОСОБА_15, ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_16Д.);
25 грудня 2017 року (ОСОБА_1, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11
А.Б., ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_16Д.) .
Однак, у табелях обліку робочого часу за грудень 2017 року, січень і березень 2018 року не відображено відпрацьовані працівниками години у святкові дні.
2) Статтею 107 КЗпП України встановлено, що робота у святковий і неробочий день оплачується у подвійному розмірі: 1) відрядникам - за подвійними відрядними розцінками; 2) працівникам, праця яких оплачується за годинними або денними ставками, - у розмірі подвійної годинної або денної ставки; 3) працівникам, які одержують місячний оклад, - у розмірі одинарної годинної або денної ставки зверх окладу, якщо робота у святковий і неробочий день провадилася у межах місячної норми робочого часу, і в розмірі подвійної годинної або денної ставки зверх окладу, якщо робота провадишся понад місячну норму.
Відповідно до табелів обліку робочого часу за грудень 2017 року, січень і березень 2018 року працівники СГК Дніпро працювали по 7 годин у святкові дні:
8 березня 2018 року (ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11,
ОСОБА_15Г.);
1 січня 2018 року (ОСОБА_1, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11
А.Б., ОСОБА_15, ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_16Д.);
25 грудня 201 7 року (ОСОБА_1, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11
А.Б., ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_16Д.).
Позивачем у табелях обліку робочого часу за грудень 2017 року, січень і березень 2018 року не відображено відпрацьовані працівниками години у святкові дні, а також на час інспекційного відвідування не надано підтвержуючих документів, які б засвідчували нарахування та виплату заробітної плати вищезазначеним працівникам у святкові дні в подвійному розмірі .
Таким чином, в порушення вимог статті 107 КЗпП України, робота у святкові дні в подвійному розмірі даним працівникам не оплачена.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення"- індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно- правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.
3) Ч. 6 статті 95 КЗпП України встановлено: "Заробiтна плата пiдлягає iндексацiї у встановленому законодавством порядку", а статтею 33 ЗУ " Про оплату праці" визначено: "В період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством".
Упродовж січня - грудня 2017 року грошовий дохід працівників СГК "Дніпро" залишався незмінним, а саме працівникам ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_11, ОСОБА_15, ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_17, ОСОБА_16 нараховувалась заробітна плата у сумі - 3200 грн; а ОСОБА_1, ОСОБА_12, у сумі - 15 000 грн.
На час інспекційного відвідування не надано підтвержуючих документів, які б свідчили про нарахування та виплату індексації заробітної плати вищезазначеним працівникам.
4) Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 115 КЗпП України та ч.І ст.24 Закону України Про оплату праці заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.
Проте, виплата заробітної плати працівникам СГК Дніпро упродовж з жовтня 2017 року по квітень 2018 року проводилася один раз на місяць, без виплати авансу. Зокрема, заробітна плата за березень 2018 року виплачена 02 та 04 квітня 2018 року; заробітна плата за лютий 2018 року виплачена 02 та 05 березня 2018 року .
5) Відповідно до ч. 1 ст. 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення.
Згідно наказу від 20.02.2018 р. № 3 ОСОБА_7 та ОСОБА_8 звільнено з роботи у зв'язку із закінченням строку трудового договору. Проте, ні у день звільнення, ні станом на день проведення інспекційного відвідування, зазначеним працівникам не виплачено всіх сум, що належали від підприємства в день їх звільнення.
Аналогічне порушення мало місце і щодо працівників ОСОБА_9 та ОСОБА_10, яких наказом від 31.01.2018 р. звільнено, у зв'язку із закінченням трудових договорів, однак належних сум у день звільнення їм не виплачено.
Вищезазначені працівники у день звільнення працювали, про що є відмітки у табелях обліку робочого часу, а також написано заяви із проханням про виплату належних сум при звільненні.
Судом встановлено, що акт від 12 квітня 2018 року № ТР 519/410/АВ складено в останній день інспекційного відвідування у двох примірниках, який підписано інспектором праці, що його проводив, та керівником об'єкта відвідування головою СГК Дніпро ОСОБА_1
Відповідно до пункту 21 Порядку 295, якщо об'єкт відвідування не погоджується з викладеною в акті інформацією, акт підписується із зауваженнями, які є його невід'ємною частиною.
Зауважень або заперечень щодо проведеного інспекційного відвідування та складеного за його результатами акта - об'єктом відвідування не подавалось.
А відтак, об'єкт відвідування погодився із результатами проведеного інспекційного відвідування та викладеною в акті інформацією, в тому числі порушеннями законодавства про працю, які мали місце.
За результатами здійснення державного контролю законодавства про працю на основі ОСОБА_11 та порушень зафіксованих у ньому, винесено припис від 12 квітня 2018 року № ТР519/410/АВ/П на усунення виявлених порушень, з приписною вимогою.
Згідно пункту 6 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509 Управління належним чином (рекомендованим листом від 18.04.2018 № 1193/01-05-12.2/18) повідомило СГК "Дніпро" про час і місце розгляду справи. На розгляд справи прибув голова СГК "Дніпро" ОСОБА_1 особисто.
Керуючись підпунктом 54 пункту 4 Положення про Державну службу України і питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. № 96, відповідно до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509, уповноваженою посадовою особою було розглянуто справу про накладенні штрафу за порушення законодавства про працю СГК "Дніпро" та прийнято рішення про винесення постанови про накладення штрафу на підставі абз. 3, 4 та 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП України, у розмір 11 169 грн., 335 070 грн. та 3723 грн. до Державного бюджету України.
Постанови про накладення штрафу № ТР519/410/АВ/ЗП-ФС, № ТР519/410/АВ/МГ ФС, ТР519/410/АВ/ІП-ФС від 25 квітня 2018 року отримано головою СГК "Дніпро" ОСОБА_1
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Відповідно до положень ст. 259 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за і одержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким державним органом є ОСОБА_5 України, відповідно до покладених на неї завдань.
Підпунктом 5 пункту 4 Положенням про Управління, у новій редакції від 22.06.2017 р. №75, відповідно до покладених на нього завдань, передбачено здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Основним завданням Управління, згідно Положення, є реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю (далі - об'єкт відвідування) визначає Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 295 (далі - Порядок 295).
Відповідно до ч. 4 ст. 2 Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" заходи контролю здійснюються органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах (у т.ч. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. № 295) та міжнародними договорами (Конвенція МОП №81 від 1947 р., Конвенція МОП №129 від 1969 р. - ратифіковані Україною).
Зазначені у ч. 4 цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов'язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин 1, 4, 6-8, абзацу 2 частини 10, частин 13 та 14 статті 4, частин 1-4 статті 5, частини 3 статті 6, частин 1-4 та 6 статті 7, статей 9, 10,19, 20, 21, частини 3 статті 22 цього Закону.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що заходи державного контролю - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом, в т.ч. інспектувань.
Відповідно до пункту 2 Порядку 295 державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці ОСОБА_5 та її територіальних органів.
Відповідно до підпункту 3, заходи державного контролю проводяться за рішенням керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин, прийнятим за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, та джерел, зазначених у підпунктах 1, 2, 4-7 цього пункту.
Пунктом 5 Порядку 295 передбачено, що інспекційні відвідування проводяться: за звернення працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю.
У разі проведення інспекційного відвідування за зверненням, необхідно дотримуватись вимог підпункту 6 пункту 13 Порядку 295 та статті 15 Конвенції Міжнародної організації праці № 81 1947 року Про інспекцію праці у промисловості й торгівлі , яка ратифікована Законом України №1985-ІУ (1985-15) від 08 вересня 2004 року, з урахуванням винятків, які можуть бути передбачені національним законодавством, інспекторам праці слід вважати абсолютно конфіденційним джерело будь-якої скарги, доведеної до їхнього відома, на недоліки або порушення правових норм і утримуватися від повідомлення роботодавцю або його представнику про те, що інспекційне відвідування було проведене у зв'язку з отриманням такої скарги.
ОСОБА_5 України від 11.07.2017 № 7300/1/4.1-ДП-17 доведено до відома начальникам Управлінь, що у разі проведення контрольного заходу за зверненням громадянина або працівника, факт надходження скарги у направленні на здійснення контрольного заходу не відображається, підставою є наказ керівника органу контролю. Факт надходження скарги відображається тільки у наказі на здійснення контрольного заходу.
Тому у направленні і зазначено підставу для здійснення заходу державного контролю за додержанням законодавства про працю Наказ Управління у якому зазначено факт надходження звернення.
Пунктом 11 Порядку передбачено, що інспектори праці за наявності службового посвідчення безперешкодно, без попереднього повідомлення мають право:
- під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності підстав, визначених пунктом 5 цього Порядку, самостійно і в будь-яку годину доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об'єкта відвідування, в яких використовується наймана праця;
- ознайомлюватися з будь-якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, з метою перевірки їх відповідності нормам законодавства та отримувати завірені об'єктом відвідування їх копії або витяги;
- наодинці або у присутності свідків ставити керівнику та/або працівникам об'єкта відвідування запитання, що стосуються законодавства про працю, отримувати із зазначених питань усні та/або письмові пояснення;
- фіксувати проведення інспекційного відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин засобами аудіо-, фото- та відеотехніки;
- отримувати від державних органів інформацію, необхідну для проведення інспекційного відвідування, невиїзного інспектування.
Пунктом 18 Порядку 295 передбачено, що у разі відсутності документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, об'єкту відвідування надсилається копія акта про неможливість проведення інспекційного відвідування або невиїзного інспектування та письмова вимога із зазначенням строку поновлення документів. На час виконання такої вимоги строк проведення інспекційного відвідування або невиїзного інспектування зупиняється.
Відповідно до п. 4 Порядку 295 порядок складення та форми акта, довідки, припис; вимоги визначаються Мінсоцполітики.
Вищезазначені форми документів затверджені Наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 № 1338 Про затвердження форм документів, що складаються при здійсненні заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Не можуть оспорюватися акти ревізій, документальних перевірок, дії службових осіб, вчинені у процесі чи за результатами перевірок, оскільки ці акти не мають обов'язкового характеру.
Відповідно до п. 4 Порядку 295 порядок складення та форми припису, затверджена Наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 № 1338 Про затвердження форм документів, що складаються при здійсненні заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування інвалідів.
У даній формі припису передбачено 5 пунктів у одному з яких зазначається зміст виявленого порушення із наданням приписної вимоги, у якій зобов'язується голову СГК "Дніпро" ОСОБА_1 усунути такі порушення, які були допущені.
Щодо порушень термінів виплати заробітної плати та інших порушень які передбачені КзПП України та які теоретично неможливо усунути, як зазначає позивач, то приписна вимога дається в тому числі для недопущення та попередження порушень законодавства про працю у подальшій діяльності.
Норма частини 11 статті 7 Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на яку посилається позивач з урахуванням вимог статті 2 Закону в даному випадку не застосовується, оскільки застосуванню підлягає норма пункту 29 Порядку 295 як спеціальна норма у відповідній сфері.
Пунктом 29 Порядку 295 передбачено, що заходи до притягнення об'єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності за використання праці неоформлених працівників,, несвоєчасну та не у повному обсязі виплату заробітної плати, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування.
Статтею 265 КЗпП України передбачена відповідальність за порушення законодавства про працю.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509 визначає механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України та частинами другою - сьомою статті 53 Закону України "Про зайнятість населення".
Штрафи можуть бути накладені на підставі:
- акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою ОСОБА_5 чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади.
Відповідно до ч. 2 ст. 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:
абз. 3 - порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;
абз. 4 - недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
абз. 8 - порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим - сьомим цієї частини, - у розмірі мінімальної заробітної плати.
Статтею 8 Закону України „Про Державний бюджет України на 2018 рік" встановлено у 2018 році мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня - 3723 гривні.
Штрафи, накладення яких передбачено частиною другою цієї статті, є фінансовими санкціями і не належать до адміністративно-господарських санкцій (ч. 3 ст. 265 КЗпП України) та накладаються виключно на суб'єкт господарювання.
Також слід зазначити, що 15 серпня 2018 року в судовому засіданні було допитано свідка ОСОБА_6, яка працювала у відповідача інспектором праці та проводила вказану перевірку, яка в суді пояснила, що усі її дії відповідали нормам чинного законодавства. Представник позивача не мав жодних заперечень і підписав усі документи, при цьому він не висловлював ніяких зауважень щодо самої перевірки та процедури її проведення та погодився з її висновками.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені в судовому засіданні докази, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими, доказів, які б спростовували правомірність дій відповідача позивачем не представлено, а судом таких доказів не здобуто, в зв'язку з чим суд приходить до переконання, що в задоволенні позову слід відмовити.
Щодо відшкодування позивачу ОСОБА_4 кооперативу "Дніпро" судових витрат суд зазначає, що зі змісту ст. 139 КАС України вбачається, що відшкодування судових витрат позивачу, який не є суб'єктом владних повноважень і в задоволенні позовних вимог якого відмовлено, не передбачено.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В позові сільськогосподарського кооперативу "Дніпро" (інд.код 30891699, 47251, с. Іванківці, Зборівського р-ну., Тернопільської обл.) до Управління ОСОБА_5 у Тернопільській області (інд.код 39777822, 46006, м. Тернопіль, вул. Шпитальна 7) про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування припису від 12 квітня 2018 р. №ТР519/410/АВ/П, визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами№ТР519/410/АВ/МГ-ФС від 25.04.2018 р., №ТР519/410/АВ/ЗП-ФС від 25.04.2018 р., №ТР519/410/АВ/ІП-ФС від 25.04.2018 р. - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 20 серпня 2018 року.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2018 |
Оприлюднено | 22.08.2018 |
Номер документу | 75999208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні