Рішення
від 21.08.2018 по справі 1640/2501/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2018 року м. ПолтаваСправа № 1640/2501/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Чеснокової А.О., розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 сільської ради Полтавського району Полтавської області до Відділу державної реєстрації Полтавської районної державної адміністрації Полтавської області про скасування державної реєстрації, зобов'язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

18 липня 2018 року позивач ОСОБА_1 сільська рада Полтавського району Полтавської області звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації Полтавської районної державної адміністрації Полтавської області, в якому просить скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи Василівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (ЄДРПОУ 21046443) в результаті реорганізації від 11 травня 2018 року № 15771120010003034; скасувати внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого органу щодо припинення юридичної особи Василівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (ЄДРПОУ 21046443) в результаті реорганізації від 11 травня 2018 року № 15771270009003034, зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації Полтавської районної державної адміністрації Полтавської області внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Ухвалою суду від 20.07.2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що при вчиненні дій щодо припинення Василівської сільської ради не було враховано вимоги абзацу 2 пункту 11 статті 8 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , а саме: державна реєстрація припинення шляхом приєднання юридичних осіб - виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, які забезпечують окреме виконання бюджетів територіальних громад, що об'єдналися, здійснюється не раніше затвердження бюджету об'єднаної територіальної громади. Внаслідок реєстрації припинення Василівської сільської ради Управлінням ДКС України в Полтавському районі припинено видатки, внаслідок чого порушуються права та свободи громадян.

Учасники справи в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись завчасно та належним чином, відповідач надав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Згідно з частиною дев'ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка або експерта, суд 21 серпня 2018 року перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

10.05.2018 ОСОБА_1 сільською радою Полтавського району (далі - ОСОБА_1 сільська рада) прийнято рішення про реорганізацію Василівської сільської ради шляхом приєднання до ОСОБА_1 сільської ради, яким припинено Василівську сільську раду Полтавського району (код ЄДРПОУ 21046443) (далі - Василівська сільська рада), розташованої за адресою вул. О.Вишні, 27а, с. Василівка, Полтавського району.

На підставі зазначеного рішення представник ОСОБА_1 сільської ради звернувся до державного реєстратора Полтавської райдержадміністрації із заявою про державну реєстрацію припинення юридичної особи Василівської сільської ради та заявою про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення.

11.05.2018 державним реєстратором Полтавської райдержадміністрації вчинено реєстраційну дію № 15771120010003034, про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи Василівської сільської ради та реєстраційну дію № 15771270009003034, про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації Василівської сільської ради на підставі пункту 11 статті 8 Закону України Про добровільне об'єднання громадян .

10.07.2018 на адресу ОСОБА_1 сільської ради Управлінням Державної казначейської служби України у Полтавському район направлено лист за № 01-09/263 (який отримано позивачем 11.07.2018), яким повідомлено, що доходи на рахунки Василівської сільської ради продовжують надходити, в установі продовжують працювати працівники, проте у зв'язку із припиненням установи у Єдиному державному реєстрі управління призупиняє касові видатки по Василівській сільській раді до вирішення питання по суті.

Вважаючи внесення запису про припинення Василівської сільської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передчасним позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Згідно пункту 2 статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом

Приписами пункту 2 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об'єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про добровільне об'єднання територіальних громад".

Згідно частини 6 статті 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди.

Частиною 11 статті 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" врегульовано спеціальний порядок державної реєстрації припинення юридичних осіб у спірних правовідносинах.

Так, державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів шляхом приєднання здійснюється на підставі заяви, поданої сільським, селищним, міським головою, обраним об'єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою суб'єкту державної реєстрації. Державна реєстрація припинення шляхом приєднання юридичних осіб - виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, які забезпечують окреме виконання бюджетів територіальних громад, що об'єдналися, здійснюється не раніше затвердження бюджету об'єднаної територіальної громади. Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет є такою, що припинилася, з дня внесення запису про її припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Враховуючи те, що Василівську сільську раду було припинено всупереч вимоги вищезазначеної норми частини 11 статті 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад", до затвердження бюджету об'єднаної територіальної громади, що спричинило порушення прав осіб, залежних від здійснення фінансування припиненої юридичної особи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в частині скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 11.05.2018 №15771120010003034 - Василівської сільської ради Полтавського району Полтавської області та внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 11.05.2018 №15771270009003034.

Позовна вимога про зобов'язання реєстратора внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не підлягає задоволенню, оскільки є передчасною.

За приписами частини 1, 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Крім прав та обов'язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 сільської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Центральна, 54, с. Коломацьке, Полтавський район, Полтавська область, 38720, код ЄДРПОУ 21046294) до Відділу державної реєстрації Полтавської районної державної адміністрації Полтавської області (вул. Центральна, 23, с.Семянівка, Полтавський район, Полтавська область, 38721, код ЄДРПОУ 40860761) про скасування державної реєстрації, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 11 травня 2018 року №15771120010003034 - Василівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 21046443).

Скасувати внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 11 травня 2018 року №15771270009003034 - Василівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 21046443).

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 21 серпня 2018 року.

Головуючий суддя ОСОБА_2

Дата ухвалення рішення21.08.2018
Оприлюднено22.08.2018
Номер документу75999272
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування державної реєстрації, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —1640/2501/18

Рішення від 21.08.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні