ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
16 серпня 2018 рокусправа № 804/6487/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Дурасова Ю.В.
судді: Божко Л.А., Лукманова О.М.,
за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_1
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 (суддя Єфанова Ольга Володимирівна, дата складання повного тексту 04.05.2018)
у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Боровської Євгенії Сергіївни, треті особи без самостійних вимог - Селіхов Павло Іванович, Дніпропетровська обласна громадська організація "Управління соціального захисту ветеранів та інвалідів МВС України", Підприємство об'єднання громадян "Добробуд" Дніпропетровської обласної громадської організаціїї "Управління соціального захисту ветеранів та інвалідів МВС України" про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся з позовом до Державного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Боровської Євгенії Сергіївни про скасування рішення про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії №12241070010038905 проведену 05.10.2017 р., якою позивача було виключено з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як керівника ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ".
Позов обґрунтовано тим, що спірне рішення є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки позивача, як голову ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" не було повідомлено про жодні загальні збори громадської організації, у порядку визначеному статутом, на яких би позивача звільнили з посади керівника та/або призначили нового або виключили останнього з числа членів громадської організації.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 року у задоволенні позову відмовлено.
Постанова суду першої інстанції обґрунтована тим, що у державного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Боровської Євгенії Сергіївни були відсутні законні підстави для зупинення або відмови у вчинення реєстраційної дії, а вчинена реєстраційна дія №12241070010038905 від 05.10.2017р. прийнята відповідно до вимог встановлених Законом № 755-ІУ.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, згідно якої просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою задовольнити позовні вимоги. Зазначає, що він виявив бажання виходу з членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" та не мав наміру звільнятись з посади керівника організації , у зв'язку з чим державний реєстратор не мала права та підстав вчиняти реєстраційну дію.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 03.10.2017р. державним реєстратором Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Боровською Є.С. на особистому прийомі від представника ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" вод ЄДРПОУ 26510810) за довіреністю ОСОБА_2 було отримано наступний пакет документів:
- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських Нормувань;
- протокол позачергових зборів № 10 від 03.10.2017 року;
- реєстр осіб, які брали участь у зборах;
- статут Організації в новій редакції, затверджений позачерговими загальними зборами 03.10.2017 року протокол № 10;
- документ про сплату адміністративного збору;
- документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення;
- відомості про керівні органи громадського формування;
- довіреність від 01.09.2017 року.
05.10.2017р. Державним реєстратором відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Боровською Євгенією Сергіївною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було проведено реєстраційну дію №12241070010038905, якою, зокрема, ОСОБА_1 як керівника ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" було замінено на іншого керівника вищезгаданої організації, а саме на Селіхова П.І.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що суд першої інстанції до даних правовідносин правильно застосував норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755- IV.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. При цьому, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 2 ст. 19).
Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини.
Так, правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755- IV.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1, ч. 1 ст. 4 цього Закону державна реєстрація юридичних осіб (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Слід зазначити, що Державна реєстрація базується на таких основних принципах:
1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;
2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для п проведення;
3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;
4) державної реєстрації за заявницьким принципом;
5) прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України;
6) єдності методології державної реєстрації;
7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;
9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Водночас, статтею 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Отже, зазначеною нормою визначено ряд дій, які уповноважений здійснювати державний реєстратор.
Колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що до Єдиного державного реєстру, в тому числі, вносяться відомості про юридичну особу , зокрема, відомості про керівника юридичної особи (п. 13 ч. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань"). Зазначені відомості в подальшому використовуються для ідентифікації юридичної особи.
Розділом IV Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачений порядок проведення державної реєстрації.
Так, в силу норм ч.ч. 1, 2 і 4 ст. 14 цього Закону, документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що частиною 4 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, - подаються, зокрема, такі документи :
- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР;
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу правління юридичної особи про зміни, що вносяться до ЄДР, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник -юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
- реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
- документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
- відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
- документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
- документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
- установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого
балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу,
правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
- заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів, які впливають на систему його оподаткування.
При цьому, матеріалами справи підтверджено, що для вчинення оскаржуваної реєстраційної дії представником ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" подано наступні документи:
- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських Нормувань;
- протокол позачергових зборів № 10 від 03.10.2017 року;
- реєстр осіб, які брали участь у зборах;
- статут Організації в новій редакції, затверджений позачерговими загальними зборами 03.10.2017 року протокол № 10;
- документ про сплату адміністративного збору;
- документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення;
- відомості про керівні органи громадського формування;
- довіреність від 01.09.2017 року.
На думку колегії судів апеляційної інстанції, суд першої інстанції правильно зазначив, що подані документи для здійснення оскаржуваної реєстраційної дії повністю відповідають вимогам встановленим Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" щодо комплектності та оформлення, та позивачем означений факт не заперечувався.
Колегія суддів апеляційної інстанції також погоджується з критичним ставлення суду першої інстанції щодо доводів позивача у позові про те, що останнього не було повідомлено про загальні збори ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" у порядку визначеному статутом на яких би його було звільнено як керівника та призначеного нового або виключено зі складу членів організації.
Так, з метою об'єктивного та правильного вирішення означеної справи, судом першої інстанції витребувано від Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області реєстраційну справу №1_224_0038905 для огляду в судовому засіданні.
При цьому, матеріалами справи підтверджено, що в матеріалах реєстраційної справи міститься протокол позачергових зборів членів Організації №10 від 03.10.2017р. на яких було присутні наступні члени Організації: ОСОБА_1, ОСОБА_6 та ОСОБА_7, реєстр осіб, які брали участь у зборах та лист голосування по питанням порядку денного.
Так, зокрема, протоколом №10 від 03.10.2017р. позачергових загальних зборів членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" було прийнято наступні рішення:
- обрано головуючим позачергових загальних зборів членів організації - ОСОБА_1;
- обрано секретарем позачергових загальних зборів членів організації - ОСОБА_7;
- затверджено добровільний вхід до числа членів Громадської організації ОСОБА_8, ОСОБА_9, Селіхова П.І. та прийнято останніх до членів Організації;
- затверджено добровільний вихід з числа членів Громадської організації ОСОБА_1 , ОСОБА_7, ОСОБА_6 Визначено, що зазначене рішення є підставою для виключення ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_6 з числа членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" та її керівних органів;
- затверджено новий перелік членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ", у наступному вигляді: ОСОБА_8, ОСОБА_9, Селіхов П.І.;
- обрано членами Ради Громадської організації (затверджено персональний склад) наступних членів у кількості трьох осіб: ОСОБА_8, ОСОБА_9, Селіхов П.І.;
- призначено Головою Ради Громадської організації Селіхова П.І. Визначено, що Селіхова П.І. є керівником та єдиним підписантом Громадської організації, який діє від імені Громадської організації без довіреності та наділений повноваженнями відповідно до статуту та чинного законодавства України. Погоджено, що Селіхова П.І. є єдиним одноособовим виконавчим органом Громадської організації, відомості про нього, як керівника вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- затверджено статут Громадської організації у новій редакції, яку було надано учасниками та зачитано на загальних зборах;
- уповноважено Смирного Олександра Сергійовича особою, яка має право представляти Громадську організацію у будь-яких органах та організаціях усіх форм власності, з метою здійснення реєстраційних дій Громадської організації, для чого останній має право подавати, підписувати, отримувати усі необхідні документи.
Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що вищевказаний протокол особисто підписаний позивачем та нотаріально завірений.
Водночас, доказів щодо оскарження протоколу №10 від 03.10.2017р. позачергових загальних зборів членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" матеріали справи не містять, а отже цей протокол є чинним.
Отже, позивач був обізнаний що рішенням позачергових загальних зборів членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ", яке оформлене протоколом №10 від 03.10.2017р., згідно якого ОСОБА_1 було виключено із числа членів ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВЕТЕРАНІВ ТА ІНВАЛІДІВ МВС УКРАЇНИ" та її керівних органів та призначено нового керівника - Селіхова П.І.
Слід зазначити, що відповідно до ст.27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" визначений виключний перелік підстав, відповідно до яких державний реєстратор повинен зупинити розгляд документів поданих для державної реєстрації, а саме:
1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;
2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;
3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;
6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;
7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
2. Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.
Крім того, статтею 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено підстави для відмови у державній реєстрації , а саме:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:
раніше строку, встановленого цим Законом;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;
щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;
щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;
щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;
щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.
2. Підстави для відмови у державній реєстрації фізичної особи - підприємця:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
3) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
4) наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
5) наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як фізична особа - підприємець.
На думку колегії суддів апеляційної інстанції обставини даної справи не містять підстав для застосування ст.27, ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (т.т. зупинення або відмова у державній реєстрації).
З огляду на зазначене, та враховуючи обставини справи, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку що у державного реєстратора відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Боровської Євгенії Сергіївни були відсутні законні підстави для зупинення або відмови у вчинення реєстраційної дії, а вчинена реєстраційна дія №12241070010038905 від 05.10.2017р. прийнята відповідно до вимог встановлених Законом № 755-ІУ.
Згідно з ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову.
Вищезазначене є мотивом для відхилення судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи позивача спростовуються доводами, викладеними відповідачем.
На думку колегії суддів апеляційної інстанції, виходячи з обставин справи та норм законодавства України, що регулює дані правовідносини, права, свободи та інтереси позивача не порушені.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу рішення суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.
Керуючись 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2018 р. - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2018 р. - залишити без змін.
Постанова апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в силу п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 16.08.2018.
В повному обсязі постанова виготовлена 21.08.2018.
Головуючий суддя: Ю.В. Дурасова
Суддя: Л.А. Божко
Суддя: О.М. Лукманова
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2018 |
Оприлюднено | 22.08.2018 |
Номер документу | 76000940 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дурасова Ю.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні