Рішення
від 13.08.2018 по справі 904/2508/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.08.2018м. ДніпроСправа № 904/2508/18

Господарський суд Дніпропетровської області у складі: суддя Петрова В.І.

за участю секретаря судового засідання Кутяєва В.С.

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАР ФРУТ", м. Дніпро

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОЛАЙФ", м. Дніпро

про стягнення заборгованості за договором поставки

Представники:

від позивача: Куценко Т.О., дов. від 23.05.2018р.

від відповідача: Колчанова В.Ю., дов. від 12.04.2018р.

від відповідача: Серьогін В.І., дов. від 12.04.2018р.

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СТАР ФРУТ" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОЛАЙФ" про стягнення заборгованості у розмірі 404 073,08грн., 3% річних у розмірі 6 032,72грн., інфляційних у розмірі 21 415,87грн.

Позовні вимоги обгрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки №27/11-17 від 27.11.2017р. в частині повної та своєчасної оплати поставленого товару.

Ухвалою суду від 13.06.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розпочато розгляд справи у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 03.07.2018р.

Ухвалою суду від 03.07.2018р. підготовче засідання відкладено на 07.08.2018р.

Відповідач позов не визнає, стверджує, що не отримував товар за видатковими накладними №РН-0000480 від 28.11.2017р., №РН-0000481 від 30.11.2017р. Відповідач вважає, що позивач не довів належними, допустимими та достовірними доказами факт поставки товару, оскільки у видаткових накладних, товарно-транспортних накладних не зазначена посада особи, відповідальної з боку відповідача за здійснення господарської операції, а також відсутні будь-які дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції з боку відповідача. Відповідач стверджує, що не брав участі в оформленні документів на поставку товару.

Позивач проти доводів відповідача заперечує, зазначає, що з урахуванням наявності відтиску печатки відповідача на договорі поставки, видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, автентичність відтиску якої відповідачем не заперечується, та відсутність доказів про її втрату, підробку чи інше незаконне використання третіми особами всупереч волі відповідача, відсутність на видаткових накладних, товарно-транспортних накладних посади особи, особистий підпис якої міститься на цих видаткових накладних і товарно-транспортних накладних, не спростовує сам факт здійснення позивачем поставки товару відповідачу. Таким чином, незазначення у видаткових накладних розшифровки підпису особи, що отримала товар, не є безумовною підставою для висновку про позбавлення їх юридичної сили та доказовості, а відтиск печатки підприємства, наявний, зокрема на первинних документах, є свідченням участі такого підприємства, як юридичної особи, у здійсненні певної господарської операції (у даному випадку - прийнятті товару). У зв"язку з цим позивач вважає, що матеріали справи містять належні та допустимі докази, які підтверджують факт поставки товару відповідачу.

Ухвалою суду від 07.08.2018р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні на 13.08.2018р.

13.08.2018р. у судовому засіданні проголошені вступна та резолютивна частини рішення відповідно до ст.240 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

27.11.2017р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТАР ФРУТ" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКОЛАЙФ" (покупець) укладений договір поставки №27/11-17.

Відповідно до п.1.1. договору постачальник зобов'язується передати у власність, а покупець - прийняти і оплатити товар на умовах, визначених у договорі.

За п.1.2. договору асортимент, ціна та кількість товару визначається сторонами згідно рахунку-фактури та/або у видаткових накладних.

Згідно п.2.1. договору поставка товару за цим договором здійснюється власними силами та за рахунок постачальника, на умовах ІНКОТЕРМС 2010, місце поставки - склад покупця, розташований за адресою: Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Верхня, буд. 42.

Пунктом 2.3. договору передбачено, що датою поставки й переходу права власності на товар вважається дата приймання товару покупцем , зазначена у видатковій накладній, що засвідчена підписами представників обох сторін.

Відповідно до п.2.4. договору сторони гарантують, що особи, які підписали видаткові накладні, належним чином уповноважені на їх підписання. Факт затвердження печаткою (штампом) підпису представника покупця є фактом, що підтверджує повноваження такої особи на отримання товару, тому покупець надалі не може посилатись на відсутність у представника таких повноважень.

За п.3.2. договору постачальник передає покупцеві одночасно з передачею товару товарні, а також документи, що засвідчують якість, комплектність і відповідність товару вимогам чинного законодавства України, зокрема: сертифікати якості, санітарно-гігієнічні висновки, сертифікати відповідності, копії свідоцтв про визнання відповідності, а також інші документи, передбачені законодавством України.

Пунктом 3.3. договору передбачено, що постачальник зобов'язаний скласти на дату виникнення податкових зобов'язань податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений чинним законодавством термін.

Згідно п.4.1. договору ціна договору визначається сторонами як загальна сума цін на всі обсяги товарів, що передаються покупцеві у власність відповідно до рахунку-фактури та/або у видаткових накладних.

За п.п. а) п.6.2. договору постачальник зобов"язується передати покупцеві товар у кількості, асортименті, за цінами відповідно до видаткової накладної.

У свою чергу покупець згідно п.п. а) п.6.1. договору зобов"язується отримувати товар.

Відповідно до ч.1 ст.712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов"язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов"язаних з особистими, сімейними, домашніми або іншим подібним використанням, а покупець зобов"язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно ч.2 ст.712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 404 073,08грн., що підтверджується видатковими накладними №РН-0000480 від 28.11.2017р. на суму 209 592,01грн., №РН-0000481 від 30.11.2017р. на суму 194 481,07грн., які підписані сторонами без будь-яких зауважень (а.с.37-38), а також товарно-транспортними накладними №480 від 28.11.2017р., №481 від 30.11.2017р., які підписані сторонами без будь-яких зауважень (а.с.69-70).

Відповідно до ст.692 Цивільного кодексу України покупець зобов"язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.

За п.п.б) п.6.1. договору покупець зобов"язується оплачувати товар у розмірі і в терміни, передбачені в розділі 4 цього договору.

Згідно п.4.2. договору покупець здійснює оплату за кожну партію товару шляхом оплати постачальнику 100% вартості кожної партії товару не пізніше наступного дня з дати здійснення поставки. Датою здійснення поставки сторони домовились вважати дату видаткової накладної, оформленої постачальником та підписаної обома сторонами.

Відповідно до ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Враховуючи умови договору, відповідач повинен був здійснити оплату за видатковою накладною №РН-0000480 - 29.11.2017р., а за видатковою накладною №РН-0000481 - 01.12.2017р., однак, як вбачається з матеріалів справи, цього не зробив.

Позивач звертався до відповідача з претензією від 29.05.2018р. про сплату заборгованості (а.с.47-49), однак останній залишив її без відповіді та виконання.

Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Відповідно до приписів ст.629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим до виконання.

За ч.1 ст.625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.

Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).

Станом на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед позивачем за договором поставки №27/11-17 від 27.11.2017р. згідно видаткових накладних №РН-0000480 від 28.11.2017р., №РН-0000481 від 30.11.2017р. складає 404 073,08грн., що підтверджується матеріалами справи, та підлягає до стягнення.

Відповідно до ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов"язання, на вимогу кредитора зобов"язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивач просить стягнути з відповідача 3% річних за загальний період з 30.11.2017р. по 31.05.2018р. у розмірі 6 032,72грн., а також інфляційні за період грудень 2017р. - травень 2018р. у розмірі 21 415,87грн.

Перевіривши розрахунки 3% річних та інфляційних, господарський суд встановив, що вони здійснені правильно, у зв"язку з чим 3% річних у розмірі 6 032,72грн. та інфляційні 21 415,87грн. підлягають до стягнення.

Твердження відповідача про недоведеність факту поставки товару суд вважає безпідставними, оскільки відсутність на видаткових накладних обов"язкових реквізитів, а саме: посада особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, - за наявності особистого підпису особи, яка одержала товар, завіреного печаткою ТОВ "ЕКОЛАЙФ", не спростовує сам факт поставки товару відповідачу. Крім того, у п.2.4. договору сторони гарантували, що особи, які підписали видаткові накладні, належним чином уповноважені на їх підписання, а факт затвердження печаткою (штампом) підпису представника покупця є фактом, що підтверджує повноваження такої особи на отримання товару, тому покупець надалі не може посилатись на відсутність у представника таких повноважень.

Керуючись ст.ст.73, 74, 76-79, 86, 129, 232, 233, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОЛАЙФ" (49070, м. Дніпро, вул. Короленка, 2, кв. 15, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 31105917) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАР ФРУТ" (49000, м. Дніпро, вул. Березинська, 43, кв.117, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 37211247) заборгованість у розмірі 404 073,08грн. (чотириста чотири тисячі сімдесят три грн. 08коп.), 3% річних у розмірі 6 032,72грн. (шість тисяч тридцять дві грн. 72коп.), інфляційні у розмірі 21 415,87грн. (двадцять одна тисяча чотириста п"ятнадцять грн. 87коп.) та 6 472,83грн. (шість тисяч чотириста сімдесят дві грн. 83коп.) судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та у строки, передбачені ст.256, п.п.17.5 п.17 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 23.08.2018р.

Суддя В.І. Петрова

Дата ухвалення рішення13.08.2018
Оприлюднено23.08.2018
Номер документу76024641
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2508/18

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 09.09.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Судовий наказ від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Постанова від 05.12.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 06.09.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Рішення від 13.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 07.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 03.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 13.06.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні