КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/9529/17 Головуючий у 1-й інстанції: Келеберда В.І.
Суддя-доповідач: Василенко Я.М
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенка Я.М.,
суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,
при секретарі Баглай О.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.05.2018 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправними та скасування наказів, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ Юн-І-Тек звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.07.2017 № 6784 Про проведення позапланової документальної виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек (код ЄДРПОУ 34731982) ;
- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 25.07.2017 № 6962 Про продовження строку проведення позапланової документальної виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек (код ЄДРПОУ 34731982) .
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.05.2018 в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить оскаржуване рішення скасувати як таке, що постановлене із порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що наказом начальника Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.07.2017 № 6784 призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Юн-І-Тек з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ Горсан , ТОВ Екобудмеханізація за період з 01.07.2015 по 31.08.2015 тривалістю 5 робочих днів з 19.07.2017 по дату завершення перевірки.
В подальшому, наказом начальника Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 25.07.2017 № 6962 продовжено строк проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Юн-І-Тек з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ Горсан , ТОВ Екобудмеханізація за період з 01.07.2015 по 31.08.2015 призначеної наказом від 19.07.2017 № 6784 на 2 робочі дні з 26.07.2017.
Вважаючи вказані накази протиправними, ТОВ Юн-І-Тек звернулось до суду першої інстанції з даним адміністративним позовом.
Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що оскаржувані накази прийнято уповноваженою особою, відповідно до норм Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що спірні накази є необґрунтованими, оскільки підстави для проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 та ст. 81 Податкового кодексу України відсутні, у зв'язку із чим позов підлягає задоволенню.
Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.
Згідно з п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п. 73.3 ст.73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Аналогічні положення закріплені в п. 9 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245.
За змістом п. 73.3 ст. 73 ПК України письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, коли: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених ст. 39 цього Кодексу; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; у разі проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Відповідно до абз. 11 п. 73.3 ст.73 ПК України платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем направлено на адресу позивача запит від 30.06.2017 №19065/10/26-15-14-02-04 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) по взаємовідносинах з ТОВ Горсан , ТОВ Екобудмеханізація , що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за липень 2015 року та серпень 2015 року.
При цьому, колегія суддів звертає увагу, що позивачем не заперечується того, що запитувані податковим органом пояснення та їх документальне підтвердження позивачем не надано.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Згідно з п. 75.1.2 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Підпунктом 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
За таких обставин, у контролюючого органу є право на оцінку пояснень і їх документальних підтверджень. Якщо ці пояснення не обґрунтовані або документально не підтверджені, перевірка може бути призначена. Суб'єкт господарювання має право не погодитися з рішенням про призначення перевірки і оспорити його у суді. У такому спорі суб'єкт владних повноважень зобов'язаний довести обґрунтованість свого рішення з посиланням на недоліки пояснень суб'єкта господарювання та їх документальне обґрунтування.
Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Згідно з пунктом 78.5 статті 78 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
З метою дотримання балансу публічних і приватних інтересів встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, зокрема, документальних позапланових невиїзних. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки.
Враховуючи, що позивачем на запит податкового органу не надано пояснення та документи на їх підтвердження, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що перевірку позивача призначено за наявності підстав визначених пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Відповідно до п 82.1. ст. 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.
З матеріалів справи вбачається, що 19.07.2017 з метою вручення наказу від 19.07.2017 № 6784 та направлення на проведення перевірки податковим органом здійснено вихід за податковою адресою позивача та встановлено відсутність його (позивача) за податковою адресою, у зв'язку з чим складено акт від 19.07.2017 № 450/26-15-14-02-04 про невстановлення посадових осіб платника податків та про неможливість вручення наказу та направлення на перевірку.
Також, податковим органом прийнято наказ від 25.07.2017 № 6962, яким продовжено строк проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Юн-І-Тек з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ Горсан , ТОВ Екобудмеханізація за період з 01.07.2015 по 31.08.2015 призначеної наказом від 19.07.2017 № 6784 на 2 робочі дні з 26.07.2017.
З огляду на викладене, наказ від 25.07.2017 № 6962, прийнято відповідно до норм п 82.1. ст. 82 Податкового кодексу України, що вірно встановлено судом першої інстанції.
Щодо доводів апелянта про те, що у запиті на отримання інформації не вказано підстави для направлення такого запиту, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 72.1.1.3 п. 72.1 ст. 72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: про фінансово-господарські операції платників податків.
Згідно з п. 73.1 ст. 73 Податкового кодексу України інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається контролюючим органам періодично або на окремий письмовий запит контролюючого органу у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.
Порядок подання інформації контролюючим органам визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.
Зі змісту запиту від 30.06.2017 №19065/10/26-15-14-02-04 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) вбачається, що підставою для його надіслання було встановлення податковим органом недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях поданих позивачем, тобто за наявності підстави визначеної п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржувані накази Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.07.2017 № 6784 Про проведення позапланової документальної виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек та від 25.07.2017 № 6962 Про продовження строку проведення позапланової документальної виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек є обґрунтованими та такими, що прийняті відповідно до норм Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Отже, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Юн-І-Тек залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.05.2018 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Василенко Я.М.
Судді: Кузьменко В.В.,
Шурко О.І.
Повний текст постанови виготовлений 23.08.2018.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2018 |
Оприлюднено | 25.08.2018 |
Номер документу | 76051927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Василенко Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні