ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2018 року Справа № 804/3393/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.
при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.
за участю:
представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДСОРТ» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДСОРТ» (далі - ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач) в якій просить визнати незаконним та скасувати в повному обсязі податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 24.01.2018 року №0001381407 із зазначенням суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 365 400 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено позапланову виїзну перевірку позивача, за результатами якої складено акт №96/04-36-14-07/36840094 від 04.01.2018 року. На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.01.2018 року №0001381407, яким на позивача накладено штраф у розмірі 365400 грн. за порушення пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України. Позивач вважає висновки контролюючого органу, що викладені у акті перевірки протиправними, оскільки господарські операції щодо обміну цінних паперів у 2014 році не є контрольованими операціями в розумінні податкового законодавства, а є інвестицією, внаслідок чого податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 14.05.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 06.06.2018 року.
Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог та в обгрунтування своєї позиції зазначив, що господарські операції позивача щодо обміну цінних паперів у 2014 році визнаються контрольованими згідно підпунктів 39.2.1.2 та 39.2.1.7 підпункту 39.2.1. пункту 39.2. статті 39 Податкового кодексу України. Таким чином, дії контролюючого органу щодо застосування штрафу до позивача за неподання звіту про контрольовані операції за 2014 рік є такими, що відповідають чинному законодавству.
У відповіді на відзив позивач підтримав позицію, що викладена у позовній заяві.
06.06.2018 року перенесено підготовче засідання на 18.06.2018 року, у зв'язку з перебуванням судді Бондар М.В. у відрядженні; 18.06.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 02.07.2018 року для надання додаткових доказів; 02.07.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 10.07.2018 року за клопотання представника відповідача; 10.07.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу для розгляду у судовому засіданні на 24.04.2018 року.
В судовому засіданні 24.07.2018 року представники позивача підтримали позовні вимоги, просили суд задовольнити позов. Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог, просив суд відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 15.12.2017 року №7126-п, відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1, підпункту 78.1.2, 78.1.15 пункту 78.1. статті 78 та пункту 82.2. статті 82 Податкового кодексу України та згідно направлення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 15.12.2017 року №2922/14-07 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині неподання звітів про контрольовані операції за 2014 та 2015 роки.
За результатами перевірки складено акт №96/04-36-14-07/36840094 від 04.01.2018 року.
Контролюючим органом зроблено висновок, що оскільки загальний обсяг господарських операцій платника податків з обміну цінних паперів, проведених з АКРОЯН ЛІМІТІД у 2014 звітному році складає 602 000 000 грн., що перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування ПДВ), такі господарські операції відповідають вартісному критерію визнання операцій контрольованими, визначеному підпунктом 39.2.1.4 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла до 01.01.2015 року).
У висновку акту перевірки встановлено порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4. статті 39 Кодексу, ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» в частині неподання звіту про контрольовані операції на суму 602 000 000 грн. за звітний період 2014 року.
11.01.2018 року позивачем надано до ГУ ДФС у Дніпропетровській області заперечення до акту перевірки, за розглядом яких контролюючим органом зазначено, що висновки, викладені в акті перевірки №96/04-36-14-07/36840094 від 04.01.2018 року є правомірними та такими, що відповідають чинному законодавству (а.с.13-14).
На підставі акту перевірки відповідачем сформовано та направлено податкове повідомлення-рішення від 24.01.2018 року №0001381407, яким на позивача накладено штраф у розмірі 365400 грн.
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його у адміністративному порядку до ДФС України, рішенням якої від 12.04.2018 року №12809/6/99-99-11-03-01-25 податкове повідомлення-рішення від 24.01.2018 року №0001381407 залишено без зміна, а скаргу без задоволення.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення 24.01.2018 року №0001381407 протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 03.11.2014 року між ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» та АКРОЯН ЛІМІТІД (Кіпр) укладено договір обміну цінних паперів №1995БВ. Відповідно до вказаного договору здійснено обмін цінних паперів ПАТ ЗНКІФ РАТИБОР у кількості 212 шт. вартістю 26 000 000 грн. на цінні папери ТОВ КУА АВЕНІР-ІНВЕСТ у кількості 5220 шт. вартістю 26 000 000 грн., про що складено відповідний акт прийому-передачі цінних паперів.
29.12.2014 року між ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» та АКРОЯН ЛІМІТІД (Кіпр) укладено договір обміну цінних паперів №2089БВ. Відповідно до вказаного договору здійснено обмін цінних паперів ПАТ ЗНКІФ РАТИБОР у кількості 2238 шт. вартістю 275 000 000 грн. на цінні папери ТОВ КУА ФІНГРІН у кількості 243363 шт. вартістю 275 000 000 грн., про що складено відповідний акт прийому-передачі цінних паперів.
Згідно з частиною 1 статті 163 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання в межах своєї компетенції та відповідно до встановленого законодавством порядку можуть випускати та реалізовувати цінні папери, а також придбавати цінні папери інших суб'єктів господарювання.
Статтею 165 Господарського кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання можуть придбавати акції та інші цінні папери, зазначені у цьому Кодексі, за рахунок коштів, що надходять у їх розпорядження після сплати податків та відсотків за банківський кредит, якщо інше не встановлено законом.
Операції купівлі-продажу цінних паперів здійснюють їх емітенти, власники, а також торговці цінними паперами - посередники у сфері випуску та обігу цінних паперів. Види та порядок здійснення зазначеної діяльності визначаються цим Кодексом та іншими законами
Статтею 1 Закону України Про інвестиційну діяльність передбачено, що інвестиціями є всі види майнових та інтелектуальних цінностей, що вкладаються в об'єкти підприємницької та інших видів діяльності, в результаті якої створюється прибуток (доход) або досягається соціальний ефект. Такими цінностями можуть бути кошти, цільові банківські вклади, паї, акції та інші цінні папери.
Підпунктом 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що продаж (реалізація) товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.
Бартерна (товарообмінна) операція - господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору (підпункт 14.1.10 пункту 14.1 статті 14 ПК України)
Відповідно до підпункту 14.1.244 пункту 14.1 статті 14 ПК України, товари - матеріальні та нематеріальні активи, у тому числі земельні ділянки, земельні частки (паї), а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення.
Таким чином, цінний папір у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення, розглядається у ПК України як товар, у зв'язку з чим, господарські операції ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» з обміну цінних паперів є господарськими операціями з придбання-продажу товарів і не мали ознак інвестицій.
Підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 ПК України (в редакції, чинній до 01.01.2015 року) передбачено, що для цілей цього Кодексу контрольованими операціями є господарські операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цей перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, публікує щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок публікується протягом трьох місяців з моменту такої зміни.
Республіка Кіпр входить до переліків держав (територій) у яких ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 року №1042-р.
Республіка Кіпр входить до переліку держав (територій), які відповідно критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 ПК України, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 року №449-р, із змінами внесеними розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.07.2015 року №667-р.
Республіка Кіпр входить до переліку держав (територій), які відповідно критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2. статті 39 ПК України, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 року №977-р.
Згідно з підпунктом 39.2.1.4 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 ПК України (в редакції, чинній до 01.01.2015 року) господарські операції, передбачені у підпунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 цієї статті, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума таких операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний звітний календарний рік.
Таким чином, операції позивача з обміну цінних паперів, що мали місце у 2014 році з АКРОЯН ЛІМІТІД (Кіпр), підпадають під визначення контрольованих операцій.
Відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.2 статті 39 ПК України, платники податків (крім Національного банку України), які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Отже, ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» мало подати звіт про контрольовані операції до ДФС України не пізніше 01.05.2015 року.
Пунктом 120.3 статті 120 ПК України передбачено, що неподання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключения до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції.
Таким чином, суд зазначає, що висновки зроблені відповідачем щодо неподання звіту про контрольовані операції за 2014 рік та застосування штрафної санкції у розмірі 365 400 грн., є обґрунтованими та такими, що прийняті на підставі норм чинного законодавства.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно винесено податкове повідомлення-рішення від 24.01.2018 року №0001381407, тому позовні вимоги ТОВ «ТРЕЙДСОРТ» не підлягають задоволенню.
У зв'язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати на користь позивача не підлягають відшкодуванню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДСОРТ» (адреса: 49027, м. Дніпро, пр. Карла Маркса (пр. ОСОБА_4), 22; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 36840094) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса: 49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду в повному обсязі складено 03.08.2018 року.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2018 |
Оприлюднено | 29.08.2018 |
Номер документу | 76081637 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні