ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" серпня 2018 р. справа № 809/1011/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Гундяк В.Д., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору - ОСОБА_1, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб про визнання нечинним та скасування запису,-
ВСТАНОВИВ:
11.06.2018 року публічне акціонерне товариство "Дельта Банк" звернулося до суду з адміністративним позовом до Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору - ОСОБА_1, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб про визнання нечинним та скасування запису.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем проведено державну реєстрацію припинення ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Софія ІФ" на підставі недостовірних даних. На момент проведення даної реєстраційної дії за ОСОБА_2 рахувалась заборгованість за кредитним договором за №122/КВ-07, що в свою чергу свідчить про наявність підстав для ліквідації юридичної особи в порядку, встановленому Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом . Однак, ТОВ Софія ІФ протиправно не звернулося в порядку визначеному чинним законодавством України до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.
Ухвалою суду від 15.06.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.
У поданому відповідачем відзиві Надвірнянська районна державна адміністрація Івано-Франківської області позов не визнала. Представником відповідача зазначено, що в позовній заяві відсутні обставини та докази, які б свідчили про порушення вимог законодавства, допущені державним реєстратором під час вчинення ним дій з державної реєстрації припинення ТОВ Софія ІФ . На думку відповідача, припинення юридичної особи, як адміністративну послугу було надано відповідно до положень Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
У відповідності до поданих третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору. Пояснень, жодних виконавчих проваджень, на момент вчинення реєстраційних дій з припинення юридичної особи у відкритих реєстрах щодо ТОВ Софія ІФ не було. Крім того ОСОБА_1 зазначив, що йому не було відомо про факт правонаступництва вимог ТОВ Український промисловий банк Публічним акціонерним товарисством Дельта банк . Пояснив, що відповідачем було дотримано передбаченої чинним на момент вчинення реєстраційних дій законодавством України процедури. Вказав, що заява з грошовими вимогами до боржника надійшла від позивача 24.01.2013 року, тобто після строку, встановленого для заявлення вимог кредиторів.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Фонд гарантування вкладів фізичних осіб правом на подання пояснень не скористався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Софія ІФ" зареєстроване 18.12.2006 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Як вбачається з вищевказаного витягу 07.11.2012 року до Єдиного державного реєстру внесено рішення засновників щодо припинення діяльністі ОСОБА_2 в результаті ліквідації; при цьому кредиторам надано строк до 09.01.2013 року для пред'явлення своїх вимог до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Софія ІФ".
27.05.2013 року головою комісії з припинення ОСОБА_1 державному реєстратору було надано документи, необхідні для проведення реєстраційної дії - припинення ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Софія ІФ".
Державний реєстратор на підставі поданих документів для здійснення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації, вніс запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про припинення юридичної особи на підставі рішення засновників (а.с.9).
Суд вважає дії відповідача щодо внесення запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи правомірними з огляду на нижчевикладене.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди, серед іншого, перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до частини першої статті 4 вищевказаного Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з статтею 1 Закону Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Як передбачено частинами другою-третьою статті 4 цього Закону, порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Отже, чинним на момент виникнення спірних правовідносин законодавством передбачено обов'язок державного реєстратора перевіряти виключно комплектність документів, які подаються державному реєстратору, повноту відомостей, що вказані в реєстраційній картці, та документи, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом (частина перша статті 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ).
Перелік документів, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи, визначений статтею 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .
Так, частинами першою, другою, четвертою, п'ятою статті 34 цього Закону визначено, що для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.
Документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації , ОСОБА_1 було подано державному реєстратору всі необхідні документи (а.с.54).
Відповідно до ч.1 ст.35 Закону державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду, повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників
(учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.
Статтею 36 вищевказаного Закону визначено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Так згідно ч.1 ст.36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Судом встановлено, що 27.05.2013 року після закінчення строку заявлення вимог кредиторами ОСОБА_2 подано до державного реєстратора всі передбачені вищенаведеною нормою документи, необхідні для проведення реєстраційної дії - припинення юридичної особи в результаті ліквідації (а.с.53).
При цьому, на виконання вимог ч.2 ст.36 Закону головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи в результаті ліквідації письмово зазначено та підтверджено підписом, що ним вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку
припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування ).
Відповідно до ч.4 ст.36 Закону державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи.
Водночас суд зазначає, що позивачем не вказано про наявність на момент вчинення відповідної реєстраційної дії будь-яких відкритих виконавчих проваджень стосовно ТОВ Софія ІФ , які б у свою чергу унеможливлювали проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації.
За наявності підстав, визначених абзацом першим цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.
Отже, встановивши відсутність підстав для залишення поданих документів без розгляду, державний реєстратор зобов'язаний був внести запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру, що ним і було зроблено.
Таким чином, внесення відповідного запису до ЄДР відбулось з дотриманням усіх вимог чинного на момент проведення такої дії законодавства України, в межах повноважень та в спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Водночас, суд звертає увагу на те, що державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти законність та правомірність прийнятих власниками або уповноваженими органами юридичної особи тих чи інших рішень, які подаються в подальшому державному реєстратору для вчинення реєстраційної дії, оскільки згідно частини четвертої статті 53 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідальність за внесення до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, покладається на винних осіб.
Крім того судом встановлено, що позивач із відповідачем безпосередньо у публічно - правові відносини не вступав, а оскаржуване рішення жодним чином не порушує право або законний інтерес позивача саме у сфері публічно - правових відносин, при цьому наявність спорів між позивачем та третьою особою у сфері приватно-правових відносин жодним чином не може свідчити про порушення прав ПАТ Дельта Банк діями державного реєстратора, оскільки вирішення таких спорів може відбуватись і відбувалось в порядку цивільного судочинства, з виключенням можливості їх вирішення шляхом оспорювання позивачем правомірності включення відомостей про ТОВ Софія ІФ до ЄДР.
Разом з тим, судом не беруться до уваги посилання позивача на судові рішення щодо майнових спорів між ним та третьою особою - ОСОБА_1, оскільки вони не стосуються предмету доказування у справі, а стосуються тільки майнових вимог позивача до фізичної особи.
Одночасно суд враховує, що обґрунтовуючи позовні вимоги позивач не наводить жодних обставин, які б свідчили про протиправність дій суб'єкта владних повноважень з внесення відповідного запису, а зазначає як підставу позову виключно неправомірні на думку ПАТ Дельта Банк дії ТОВ Софія ІФ .
За таких обставин, суд вважає вимоги позивача безпідставними, оскільки дії Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області були правомірними, повністю відповідали положенням діючого на той час законодавства України, а тому позов до задоволення не підлягає.
Згідно з ст.139 КАС України судові витрати слід віднести за рахунок позивача.
На підставі статті 129-1 Конституції України, ст.ст.34, 35 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
в задоволенні позову Публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору - ОСОБА_1, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб про визнання нечинним та скасування запису відмовити.
Судові витрати віднести за рахунок позивача.
Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з 27.08.2018 року, як дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників справи:
позивач: Публічне акціонерне товариство "Дельта Банк", код ЄДРПОУ 34047020, вул. Щорса, 36-б, м. Київ, 01133;
відповідач: Надвірнянська районна державна адміністрація Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ 23804557, майдан Шевченка, 33, м. Надвірна, Івано-Франківська область,78405;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - ОСОБА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, вул. Новопроектна, 60, с.Гвізд, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78423;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, код ЄДРПОУ 21708016, вул. Січових Стрільців, 17, м. Київ, 04053.
Суддя Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2018 |
Оприлюднено | 29.08.2018 |
Номер документу | 76084740 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні