Постанова
від 20.08.2018 по справі 911/3386/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@kia.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" серпня 2018 р. Справа№ 911/3386/17

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Мартюк А.І.

суддів: Зубець Л.П.

Алданової С.О.

при секретарі Мельничук О.С.

за участю представників

від позивача-1: Ковальчук Д.В. довіреність № 22 від 22.12.17

від позивач-2: не з'явився

від відповідач-1: Запаскін М.Р. ордер №145598 від 04.12.17

Фоменко Р.О. ордер1455584 від 04.12.17

від відповідач-2: Подрєзова Г.О. паспорт НОМЕР_3 від 30.08.96

від третьої особи: не з'явились

розглянувши у відкритому

судовому засіданні

апеляційні скарги Міністерства оборони України та Квартирно-

експлуатаційного відділу

на рішення Господарського суду Київської області від 14.05.2018 р.

у справі № 911/3386/17 (суддя Чонгова С.І.)

за позовом 1. Міністерства оборони України,

2. Квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква

до 1. Державного реєстратора Білоцерківської районної державної адміністрації Мельцарек Тетяни Олександрівни,

2. Державного підприємства Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Фонд державного майна України

про зобов'язання звільнити самовільно зайняті будівлі та

скасування рішення про державну реєстрацію прав,

ВСТАНОВИВ:

Міністерство оборони України та Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква звернулись до господарського суду Київської області з позовом до державного реєстратора Білоцерківської районної державної адміністрації ОСОБА_6 та державного підприємства Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг" про зобов'язання звільнити самовільно зайняті будівлі та скасування рішення про державну реєстрацію прав, а саме:

- зобов'язати Державне підприємство Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг" звільнити самовільно зайняті дві будівлі: "підсобна будівля" №225 (1А) - 90,8 кв. м та будівля "свинарник" №226 (Б) - 398,6 кв. м, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1.

- скасувати рішення Державного реєстратора Білоцерківської районної державної адміністрації ОСОБА_6 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 31787959 від 10.10.2016 року та скасувати запис внесений до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №16825465 від 05.10.2016 року, який було внесено на підставі рішення індексний номер: 31787959.

В обґрунтування заявлених вимог, позивачі посилаються на те що, відповідачем 1 порушено статтю 27 Закону України "Про державу реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державну реєстрацію іншого речового права здійснено на підставі установчих документів підприємства, а не на підставі рішення про закріплення нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном, як того вимагає закон; відповідач 2 в порушення вимог чинного законодавства самовільно без рішення Міністерства оборони України зайняло дві будівлі: "підсобна будівля" №225 (1А) - 90,8 кв. м та будівля "свинарник" №226 (Б) - 398,6 кв. м, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1.

Рішенням Господарського суду Київської області від 14.05.2018 р. у справі № 911/3386/17 у задоволенні позову відмовлено. Стягнуто з Міністерства оборони України на користь ОСОБА_6 11000,00 грн витрат на оплату наданої правової допомоги. Стягнуто з Квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква на користь ОСОБА_6 11 000,00грн витрат на оплату наданої правової допомоги.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Міністерство оборони України та Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква звернулись до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просять скасувати рішення Господарського суду Київської області від 14.05.2018 р. у справі № 911/3386/17 та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.06.2018 р. апеляційну скаргу Міністерства оборони України та Квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква передано на розгляд колегії суддів у складі: Мартюк А.І. (головуючий суддя), Алданова С.О., Зубець Л.П.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 19.06.2018 р. у справі № 911/3386/17 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Міністерства оборони України та Квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква на рішення Господарського суду Київської області від 14.05.2018 р. у справі № 911/3386/17 та призначено до розгляду на 03.07.2018 р.

02.07.2018р. через управління автоматизованого документообігу суду та моніторингу виконання документів Київського апеляційного господарського суду від представника відповідача - 1 надійшов відзив на апеляційну скаргу.

03.07.2018р. через управління автоматизованого документообігу суду та моніторингу виконання документів Київського апеляційного господарського суду від представника відповідача - 1 надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи доказів про надання правової допомоги.

В судовому засіданні 03.07.2018 р. оголошено перерву до 05.07.2018 р.

05.07.2018р. через управління автоматизованого документообігу суду та моніторингу виконання документів Київського апеляційного господарського суду від представника відповідача - 2 надійшов відзив на апеляційну скаргу.

У судове засідання в апеляційній інстанції 05.07.2018 р. з'явились уповноважені представники позивача - 2 та третьої особи.

В судовому засіданні 05.07.2018 р. представником апелянта заявлено письмове клопотання про залучення до участі у справі у якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів, Фонду державного майна України.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 05.07.2018 р. у справі № 911/3386/17 розгляд апеляційної скарги відкладено на 14.08.2018 р. та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Фонд державного майна України.

13.08.2018р. через управління автоматизованого документообігу суду та моніторингу виконання документів Київського апеляційного господарського суду від представника відповідача - 1 надійшли додаткові письмові пояснення, в яких останній просить долучити до матеріалів справи завірені належним чином копії актів прийомки-передачі свинарника від 25.05.2001р. та від 21.11.2001р, оскільки були отримані відповідачем-1 08.08.2018р. разом з відповіддю на адвокатський запит.

Колегія суддів дійшла висновку про задоволення даного клопотання та вважає за доцільне долучити зазначені докази, оскільки письмові пояснення є обґрунтованими та відповідають ст. 269 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 14.08.2018 р. у справі № 911/3386/17 відкладено на 20.08.2018р.

Представники позивачів в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримали повністю та просили її задовольнити.

Представники відповідачів в судовому засіданні проти апеляційних скарг заперечував та просив суд відмовити в її задоволенні.

Представники третьої особи у судове засідання не з'явились. Причини неявки суду не повідомили, хоча про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 120 ГПК України.

Відповідно до п. 12 ст. 270 Господарського процесуального кодексу України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивачів та відповідачів, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів встановила наступне.

Міністерство оборони України - є центральним органом виконавчої влади і діє відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 №671.

Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква відповідно до Положення про Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква, затвердженого наказом начальника Північного територіального квартирно-експлуатаційного управління №8 від 23.01.2017 - є державною установою, яка створена Міністерством оборони України підпорядкований Північному територіальному квартирно-експлуатаційному управлінню Міністерства оборони України.

Державне підприємство Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг" - засноване на державній власності й підпорядковане Міністерству оборони України згідно зі Статутом, затвердженого Міністерством оборони України №102 від 17.04.2001(а.с.77 т.2).

ОСОБА_6 є державним реєстратором відділу державної реєстрації Управляння адміністративних послуг та державної реєстрації Білоцерківської районної державної адміністрації.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" військове майно закріплюється за військовими частинами Збройних Сил України на праві оперативного управління (з урахуванням особливостей, передбачених частиною другою цієї статті). З моменту надходження майна до Збройних Сил України і закріплення його за військовою частиною Збройних Сил України воно набуває статусу військового майна. Військові частини використовують закріплене за ними військове майно лише за його цільовим та функціональним призначенням. Облік, інвентаризація, зберігання, списання, використання та передача військового майна здійснюється у спеціальному порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 2 ст. 2 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", Міністерство оборони України як центральний орган управління Збройних Сил України здійснює відповідно до закону управління військовим майном, у тому числі закріплює військове майно за військовими частинами (у разі їх формування, переформування), приймає рішення щодо перерозподілу цього майна між військовими частинами Збройних Сил України, в тому числі у разі їх розформування.

У відповідності до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України №1225 від 04.08.2000 "Про затвердження Положення про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах", Міноборони як центральний орган управління Збройних Сил закріплює згідно із законодавством військове майно за військовими частинами на праві оперативного управління, про що ним видаються відповідні акти, а також встановлює порядок зарахування (виключення) до (із) складу Військово-Морських Сил Збройних Сил кораблів та суден.

В силу ч. 1 та ч. 2 ст. 137 ГК України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб'єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб'єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.

В обґрунтування своїх вимог, Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква посилається на те, що в його оперативному управлінні на балансі перебувають дві будівлі: "підсобна будівля" №225 (1А)-90,8кв. м. та будівля "свинарник" №226 (Б) - 398,6кв. м., що знаходяться за адресою АДРЕСА_1.

При проведенні інвентаризації на території військового містечка №74 ним були виявлені: будівля за інвентарним номером №74/225, рік побудови -1974, матеріал стіни - цегла, група - IV, категорія - ІІІ, яка на балансі в КЕВ м. Біла Церква не знаходиться, що зазначено в акті №2/337, який затверджено начальником Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква підполковником І. Катрич 02.12.2009 та будівля за інвентарним номером №74/226, рік побудови -1974, матеріал стіни - цегла, група - IV, категорія - ІІ, яка на балансі в КЕВ м. Біла Церква не знаходиться, що зазначено в акті №2/338, який затверджено начальником Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква підполковником І. Катрич 02.12.2009

Згідно листа Фонду державного майна України №2/572 від 10.11.2014 за витягом з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна балансоутримувачем підсобної будівлі площею 90,8кв.м. та будівлі свинарника площею 398,6кв.м. є Квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква.

30.06.2017 Квартирно-експлуатаційним відділом м. Біла Церква було проведено обстеження нерухомого майна та виявлено, що вказане майно зайняте Держаним підприємством Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг".

Згідно з п. 6 та п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України №1225 від 04.08.2000 "Про затвердження Положення про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах" облік військового майна ведеться з метою отримання даних про його наявність, втрату, нестачу, рух, вартість та якісний (технічний) стан, необхідних для організації матеріально-технічного забезпечення військових частин, встановлення належного контролю за умовами зберігання, доцільністю та ефективністю його використання (витрачання), а також з метою підготовки даних для складення облікових документів та державної статистичної звітності. Обліку підлягає все військове майно незалежно від його призначення та джерел надходження. Облік військового майна повинен бути своєчасним, достовірним і точним.

Пунктом 3.1 Постанови Кабінету Міністрів України №1225 від 04.08.2000 "Про затвердження Положення про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах" передбачено, що перерозподіл військового майна у Збройних Силах між військовими частинами, які формуються, переформовуються або розформовуються, а також в інших випадках відповідно до потреб Збройних Сил провадиться Міноборони.

10.10.2016 за номером 31787959 державним реєстратором ОСОБА_6 в Державному реєстрі речових прав проведена державна реєстрація за Державою України в особі Міністерства оборони України (правонабувач - Державне підприємство Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг") нежитлових будівель - адмінбудівля підсобного господарства загальною площею 90,4кв.м; свинарник загальною площею 571,2кв.м. свинарник загальною площею 402,8кв.м., телятник загальною площею -163,2кв.м. за адресою м. Біла Церква, вул. П Коновальця, 27-А

Прийняття рішення щодо реєстрації права власності державним реєстратором здійснено на підставі витягу з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна наданого до листа Фонду державного майна України від 18.07.2016 №10-15-13760, що підтверджено реєстраційною справою щодо реєстрації іншого речового права на нерухоме майно згідно запису внесеного до Державного реєстру речового прав на нерухоме майно №16825465 від 05.10.2016, який було внесено на підставі рішення індексний номер: 31787959.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" суб'єктами управління об'єктами державної власності є: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об'єктами державної власності; міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи (далі - уповноважені органи управління); Фонд державного майна України; органи, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України; органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами; державні господарські об'єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації (далі - господарські структури); Національна академія наук України, галузеві академії наук.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" Фонд державного майна України відповідно до законодавства щодо нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного державного майна, зокрема, здійснює в межах, визначених законодавством, формування і ведення Єдиного реєстру об'єктів державної власності; виступає розпорядником Єдиного реєстру об'єктів державної власності;

Пунктом 3 Положення про Єдиний реєстр об'єктів державної власності затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2004 №467, розпорядником Реєстру є Фонд державного майна, який: затверджує порядок та умови користування Реєстром; розробляє організаційні та методологічні принципи його ведення; здійснює контроль за повнотою даних, які вносяться до Реєстру; розробляє і вдосконалює технології та програмні засоби формування Реєстру; надає інформаційно-довідкові послуги користувачам Реєстру.

Пунктом 4 Положення про Єдиний реєстр об'єктів державної власності затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2004 №467 (далі - Положення) передбачено, що Фонду державного майна, Державному комітетові статистики, Державній податковій адміністрації, Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державному комітетові з питань регуляторної політики та підприємництва, Державному комітетові по земельних ресурсах за участю Антимонопольного комітету, інших органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності, провести протягом першого півріччя 2005 р. в установленому порядку реєстрацію нерухомого майна державних підприємств, їх об'єднань, установ та організацій і забезпечити формування відповідних баз даних.

Пунктом 5 Положення зазначено, що Міністерству фінансів передбачати щороку під час складання проекту державного бюджету виділення Фонду державного майна коштів для ведення Реєстру.

Згідно п.7. Положення, реєстр складається з адресно-довідкової та інформаційної частини. Адресно-довідкова частина містить ідентифікаційний код та повне найменування підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких акції (частки, паї) належать державі, та балансоутримувачів, відомості про їх місцезнаходження, вид діяльності, організаційну форму господарювання, належність до сфери управління органу, уповноваженого управляти об'єктами державної власності, державну реєстрацію (перереєстрацію). Адресно-довідкова частина формується на базі даних Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Інформаційна частина формується Фондом державного майна на підставі даних органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності, Держкомстату, Державної податкової адміністрації, НКЦПФР, Держпідприємництва, Держгеокадастру, Антимонопольного комітету. Інформаційна частина містить відомості про засновників підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких акції (частки, паї) належать державі, та про балансоутримувачів, стан приватизації (корпоратизації), монопольне становище, стратегічне значення, фінансові (бухгалтерські) та статистичні показники, відомості про філії, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, розмір корпоративних прав держави, розмір земельних ділянок та площу забудови для об'єктів нерухомого майна, тип, найменування та вартість цього майна тощо.

Міністерством оборони України не оспорюються дії Фонду державного майна України щодо внесення інформації про спірне майно в Реєстр, не надано суду доказів, що така інформація не передавалася Фонду державного майна України для внесення в Реєстр, не визначено якими конкретними діями підпорядкованою Міністерству організацією, а саме відповідачам - Державним підприємством Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг" порушені права чи законні інтереси Міністерства.

Відповідно до діючого законодавства Положення про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1225 від 04.08.2000 питання щодо розподілу майна між балансоутримувачами вирішує орган управління майна - Міністерство оборони України.

Як вбачається з матеріалів справи, Міністерство оборони України має знати, на балансі, якої підпорядкованої йому організації перебуває вказане майно на день подачі позовної заяви. Квартирно-експлуатаційним відділом м. Біла Церква також не був позбавлений можливості отримання інформації щодо балансоутримувача майна. Міністерство оборони України будь-яких розпорядчих документів щодо передачі вказаного майна на баланс підпорядкованим організаціям. Тобто, єдиним доказом щодо перебування на балансі майна є лист Фонду державного майна України з витягом з Реєстру.

Квартирно-експлуатаційним відділом м. Біла Церква не надані докази щодо самовільного зайняття відповідачем - Державним підприємством Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг" зазначених нежитлових приміщень.

Згідно акту прийому-передачі будівлі свинарника від 25.05.2001р. Білоцерківська КЕЧ району передала, військторг № 659 прийняв на баланс будівлю свинарника (за генпланом № 32) військового містечка № 74 м. Біла Церква.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правомірного висновку щодо відмови в задоволенні позовних вимог, оскільки позивачами не доведено та не надано суду доказів самовільно зайнятих будівель Державним підприємством Міністерства оборони України "Білоцерківський військовий торг".

Крім того, подані представником відповідача-1 до суду апеляційній інстанції документи, а саме додатково акти прийому-передачі свинарника від 25.05.2001р. та від 21.11.2001р., підтверджують висновки суду першої інстанції.

Судові витрати за надання правничої допомоги в апеляцій інстанції відповідача-1 по оплаті послуг адвоката у розмірі 18 250,00 грн. підлягають покладенню на позивачів з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 та п. 1 ч. 2 ст. 123 судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати, зокрема, на професійну правничу допомогу.

Згідно до ч. 1 ст. 126 ГПК України витрати пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

У відповідності до ч. 4 ст. 126 ГПК України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання адвокатом відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

04.12.2017 між Адвокатським об'єднанням "Б.Ф.Б. Легал Груп" та ОСОБА_6 укладено договір про надання правової допомоги №61.

Відповідно до умов договору, предметом договору є надання "Клієнту" правової інформації, консультацій і роз'яснень з правових питань, правового супроводу його діяльності в будь якому статусі. Складання заяв, скарг, заперечень, відзивів, процесуальних та інших документів правового характеру, спрямованих на забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів "Клієнта", недопущення їх порушень, а також на сприяння їх відновленню в разі порушення. Представництво інтересів "Клієнта" у судах під час здійснення цивільного, кримінального, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами (п.п. 1.1.3, 1.1.4 договору).

02.07.2018р. між Адвокатським об'єднанням "Б.Ф.Б. Легал Груп" та ОСОБА_6 укладено додаткову угоду № 3 до договору про надання правової допомоги №61 від 04.12.2018р..

Відповідно до умов п. 1 додаткової угоди сторони за цією доковою угодою домовились, що Адвокатське об'єднання на виконання умов основного Догвоору про надання правової допомоги зобов'язується надати Клієнту№ наступні послуги: підготовка відзиву на апеляційну скаргу, виготовлення копій відзиву та додатків до нього вартість послуги - 6000,00 грн., представництво в Київському апеляційному господарському суді (одне судове засідання) - 2 500,00 грн..

20.08.2018р. через управління автоматизованого документообігу суду та моніторингу виконання документів Київського апеляційного господарського суду від представником відповідача-1 надано клопотання про приєднання до матеріалів справи доказів надання правової послуги, а саме уточнені розрахунки сум судових витрат до договору про надання правової допомоги (№61 від 20.08.2018р. апеляційне провадження) на момент прийняття постанови.

На підтвердження факту отримання послуг адвоката відповідачем-1 надано суду, зокрема, договір про надання правової допомоги №61 від 04.12.2017, копію, акт приймання-передачі наданих послуг (надання правової допомоги) до договору про надання правової допомоги №61 від 04.12.2017 від 14.05.2018 на загальну суму у розмірі 18 250,00грн.

При цьому, позивач заперечував проти розміру витрат на оплату послуг адвоката.

Згідно ч.6 ст.126 ГПК України обов'язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Судом не приймаються до уваги заперечення позивача, оскільки як вбачається з наданого акту приймання-передачі наданих послуг (надання правової допомоги) до договору про надання правової допомоги №61 від 04.12.2017 від 14.05.2018 відповідачем-1 прийнято надані послуги на суму у розмірі 18 250,00 грн наданих Адвокатським об'єднанням.

Враховуючи те, що відповідачем-1 надано суду належні докази на підтвердження отримання юридичних послуг, колегія суддів дійшла висновку, що вказані витрати відповідача-1 відносяться до судових витрат в розумінні ст. 123 ГПК України.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що витрати на оплату послуг адвоката в апеляційній інстанції підлягають відшкодуванню з позивачів відповідачу-1 у розмірі 18 250,00 грн.

Згідно зі ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів;3) показаннями свідків.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Статтями 76, 77 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставин, які входять в предмет доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Доводи апелянта, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції.

Зважаючи на вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку про те, що рішення Господарського суду Київської області від 14.05.2018 р. у справі № 911/3386/17 прийнято з повним та всебічним дослідженням обставин, які мають значення для справи, а також з дотриманням норм матеріального і процесуального права, у зв'язку з чим апеляційні скарги скаржника задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 270, 275, 276, 281, 282 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційні скарги Міністерства оборони України та Квартирно-експлуатаційного відділу залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Київської області від 14.05.2018 р. у справі № 911/3386/17 - без змін.

2. Стягнути з Міністерства оборони України (03168, м. Київ, Повітрофлотський проспект, 6; ідентифікаційний код 00034022) на користь ОСОБА_6 (АДРЕСА_2; ідентифікаційний номер НОМЕР_2) 9 125,00 грн витрат на оплату наданої правової допомоги.

3. Стягнути з Квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква (09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Ярмаркова, 1 ідентифікаційний код 08167863) на користь ОСОБА_6 (АДРЕСА_2; ідентифікаційний номер НОМЕР_2) 9 125,00грн витрат на оплату наданої правової допомоги.

4. Матеріали справи № 911/3386/17 повернути до Господарського суду Київської області.

5. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції у господарських справах в порядку і строки, визначені в ст. 288 Господарського процесуального кодексу України.

Головуючий суддя А.І. Мартюк

Судді Л.П. Зубець

С.О. Алданова

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення20.08.2018
Оприлюднено29.08.2018
Номер документу76087225
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3386/17

Постанова від 04.12.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 29.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Постанова від 06.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 12.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 11.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 19.09.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Постанова від 20.08.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Постанова від 19.08.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Ухвала від 03.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні