ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.08.2018м. ДніпроСправа № 904/2084/18
за позовом Громадської організації "КАМ'ЯНСЬКА ХВИЛЯ", м.Кам'янське
до відповідача -1: Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, м.Кам'янське
відповідача-2: Департаменту комунальної власності земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради, м. Кам'янське
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Відповідача - Департамент житло-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради, м.Кам'янське
про визнання протиправним та скасування рішення №1074-24/VII від 25.04.2018р.
Суддя Красота О.І.
За участю секретаря судового засідання Сліпченко С.В.
Представники:
від позивача: Кисельова А.О. дов. №04-11/1381 від 21.05.2018р. представник
Бурховець Б.Б. дов. №8 від 01.06.2018р. представник
від відповідача -1: не з явився
від відповідача-2: не з явився
від третьої особи: не з явився
СУТЬ СПОРУ:
Громадська організація "Кам'янська хвиля" звернулася до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Відповідача-1 Кам'янської міської ради, Відповідача-2 Департаменту комунальної власності земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради і просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Кам'янської міської ради від 25.04.2018р. №1074-24/VII щодо набуття (припинення) прав на землю в частині пункту 11, а саме: вилучення з користування у Громадської організації "Кам'янська хвиля" земельну ділянку за адресою: вул.Набережна, 1, загальною площею 1,6175 га, надану для розміщення причалу для човнів, у зв'язку із порушенням режиму землекористування (водоохоронна зона) та умов договору оренди земельної ділянки (пункти 8.1, 9.6.6). Визнати пункт 1 до рішення міської ради від 28.08.2009р. №751-41/V таким, що втратив чинність. Розірвати договір оренди земельної ділянки. Зобов'язати ГО "Кам'янська хвиля" повернути земельну ділянку до земель міської ради із приведенням її у придатний до використання стан".
- зобов'язати Департамент комунальної власності та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради утриматись від дій щодо дострокового розірвання договору оренди земельної ділянки за №10945 від 07.10.2009р. з Громадською Організацією "Кам'янська Хвиля" (ЄДРПОУ 36568387).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 24.05.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 19.06.2018р.
Разом із позовною заявою Громадська організація "Кам'янська хвиля" заявила клопотання про вжиття заходів забезпечення позову та просить суд зупинити дію Рішення Кам'янської міської ради від 25.04.2018р. №1074-24/VII щодо набуття (припинення) прав на землю в частині пунктів 11, а саме вилучення з користування у Громадської організації "Кам'янська хвиля" (код 36568387) земельну ділянку за адресою: вул.Набережна, 1, загальною площею 1,6175 га. До вирішення спору по суті заборонити Кам'янській міській раді, та іншим виконавчим органам Кам'янської міської ради (в т.ч. виконавчому комітету, департаментам, управлінням, відділам, тощо), комунальним підприємствам Кам'янської міської ради, в тому числі але не виключно Комунальному підприємству "Управління з організації контролю у сфері благоустрою та розміщення зовнішньої реклами" Кам'янської міської ради, а також будь - яким іншим особам вживати будь - яких заходів, дій направлених на розірвання договору оренди земельної ділянки, демонтаж споруд, тимчасових споруд, елінгів для човнів (в тому числі, але не виключно вагончиків, контейнерів, штучних архітектурно-об'ємних елементів, малих архітектурних форм, споруд, тощо), які розташовані Дніпропетровська область місто Кам'янське, вулиця Набережна, 1.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 16.05.2018р. заяву про вжиття заходів забезпечення позову Громадської організації "Кам'янська хвиля" задоволено частково. Вжито заходів до забезпечення позову шляхом зупинення дії Рішення Кам'янської міської ради (51900, м.Кам'янське, Заводський район, майдан Петра Калнишевського, буд.2, ЄДРПОУ 24604168) від 25.04.2018р. №1074-24/VII щодо набуття (припинення) прав на землю в частині пунктів 11, а саме вилучення з користування у Громадської організації "Кам'янська хвиля" (51917, м.Кам'янське, вул.Набережна, 1, ЄДРПОУ 36568387) земельну ділянку за адресою: вул.Набережна, 1, загальною площею 1,6175 га. В решті заяви про вжиття забезпечення позову - відмовлено.
24.05.2018р. представник Відповідача - 1 заявив клопотання про скасування заходів забезпечення позову, в якому зазначив, що суд передчасно й безпідставно забезпечив позов, оскільки ті негативні наслідки, які на думку суду повинен усунути застосований вид забезпечення позову на теперішній час не існують, а у майбутньому можуть виникнути тільки на підставі чинного судового рішення, виконання якого у майбутньому суд не вправі заборонити на теперішній час.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 04.06.2018р. відмовлено Кам'янській міській раді Дніпропетровської області в задоволенні клопотання про скасування заходів забезпечення позову.
14.06.2018р. представник Відповідача - 1 подав відзив на позов, в якому проти позовних вимог заперечує та в позові просить відмовити в повному обсязі.
19.06.2018р. представник Відповідача - 2 подав відзив на позов, в якому проти позовних вимог заперечує та в позові просить відмовити в повному обсязі.
В ході розгляду справи виникла необхідність залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Відповідача - Департамент житло-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради (51931 м.Кам'янське вул.Москворецька,14).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 19.06.2018р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Відповідача - Департамент житло-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради та відкладено підготовче засідання на 03.07.2018р.
03.07.2018р. Третя особа надала суду документи витребувані ухвалою суду від 19.06.2018р.
18.07.2018р. Третя особа направила на адресу суду пояснення відповідно до яких просить суд розглядати справу за її відсутності.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2018р. продовжено строк розгляду справи у підготовчому провадженні на 30 днів та відкладено підготовче засідання на 31.07.2018р.
24.07.2018р. на адресу господарського суду Дніпропетровської області надійшов запит з Дніпропетровського апеляційного господарського суду про термінове направлення справи для розгляду апеляційної скарги Кам'янської міської ради Дніпропетровської області на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 04.06.2018р., розгляд якої призначено на 25.07.2018р.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 24.07.2018р. зупинено провадження по справі, а справу №904/2084/18 направлено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 25.07.2018р. апеляційну скаргу Кам'янської міської ради Дніпропетровської області на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 04.06.2018р. у справі № 904/2084/18 - залишено без задоволення. Ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 04.06.2018р. у справі № 904/2084/18 - залишено без змін.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2018р. поновлено провадження у справі №904/2084/18 та призначено до розгляду в підготовчому засіданні на 31.07.2018 р.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 31.07.2018р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.08.2018р.
Представники Позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали просили суд їх задовольнити.
Представник Відповідача - 1 30.08.2018р. направив на адресу суду клопотання про відкладення розгляду справи з підстав зайнятості його представника при розгляді справи в Заводському районному суді м. Дніпродзержинська, що підтверджується судовою повісткою від 13.07.2018 року на 30.08.2018р. о 12.45 год. В попередніх підготовчих засіданнях проти позовних вимог заперечував та в позові просив відмовити в повному обсязі.
Представник Відповідача - 2 30.08.2018р. направив на адресу суду клопотання про відкладення розгляду справи з підстав зайнятості його представника при розгляді справи в Баглійському районному суді м. Дніпродзержинська по справі №207/2696/18, що підтверджується ухвалою Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська від 06.08.2018 року на 30.08.2018р. о 09.30 год. В попередніх підготовчих засіданнях проти позовних вимог заперечував та в позові просив відмовити в повному обсязі.
Третя особа в судове засідання не з явилася про дату та час розгляду справи повідомлена належним чином (поштове повідомлення 51931 0828922 9), 18.07.2018р. направивши на адресу суду пояснення просила суд розглядати справу за її відсутності.
Суд не вбачає підстав для задоволення вказаних клопотань з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Пунктом 2 частини 2 вказаної вище статті ГПК України визначено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з підстав (серед іншого): першої неявки в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними.
Тобто відкладення розгляду справи можливе з підстав першої неявки учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними .
Представниками Відповідача-1, 2 при подачі вказаних вище клопотань суду, не надано поважних доказів стосовно не можливості направлення до суду будь-якого іншого представника з відповідними повноваженнями крім того, що нормами діючого законодавства коло осіб, які можуть представляти інтереси Відповідача у судовому засіданні не обмежено. Таким чином, господарський суд вважає, що Відповідач-1, 2 не скористався своїм правом на участь свого представника у судовому засіданні.
При цьому, суд вважає достатніми матеріали справи для слухання справи у відсутності представників Відповідача-1, 2 за наявними в ній матеріалами, оскільки останні повідомлені про час та місце судового засідання належним чином, а в матеріалах справи наявні документи необхідні для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення.(ч. 1 ст. 202 ГПК України).
Враховуючи наведене, а також закінчення строку вирішення спору, встановленого ч. 2 ст. 195 ГПК України та приймаючи до уваги те, що наслідком чергового відкладення розгляду справи є невиправдане затягування розгляду справи , що не узгоджується, зокрема, з положеннями ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод 1950 року стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку, господарський суд не знаходить підстав для задоволення цих клопотаннь Відповідача-1 , 2 про чергове відкладення розгляду справи.
Технічна фіксація судового процесу здійснювалася на носій CD-R №1010827VC18732.
У порядку ст. 240 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників Позивача, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
07.10.2009р. між Дніпродзержинською міською радою, правонаступником якої є Кам'янська міська рада, (далі-орендодавець, Відповідач-1) та Дніпродзержинською міською громадською організацією Хвиля , правонаступником якої є Громадська організація "Кам'янська хвиля" (далі-орендар, Позивач) було укладено Договір оренди земельної ділянки № 10945 (а.с.22-24).
Відповідно до пункту 1.1 Договору, орендодавець надає, а орендар приймає у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: вул. Набережна, 1, м. Дніпродзержинськ, згідно з планом земельної ділянки, що додається.
Згідно з пунктом 1.2 Договору, підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення Дніпродзержинської міської ради від 28.08.2009 № 751-41/V (а.с.29).
Пунктом 2.1 Договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,6175 га для розміщення причалу для човнів.
Відповідно до акту прийому-передачі земельної ділянки від 07.10.2009р. Відповідачем-1 було передано Позивачу об'єкт оренди, зазначений у п.1.1 та п.2.1 Договору (а.с.26).
Пунктом 3.1 Договору встановлено, що Договір укладається строком до 28.08.2019р.
Цільове використання земельної ділянки за українським класифікатором: землі громадських та релігійних організацій (пункт 2.2 Договору).
Згідно з пунктом 5.2 Договору, цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.
Пунктом 8.1 Договору, будівництво (реконструкція) будівель і споруд на орендованій земельній ділянці здійснюється орендарем відповідно до проектів, затверджених та погоджених ним у встановленому чинним законодавством порядку.
Орендодавець має право:
- вимагати від орендаря використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно договору оренди; забезпечення екологічної безпеки землекористування шляхом додержання вимог земельного природоохоронного законодавства України, державних та місцевих стандартів, норм і правил щодо режиму використання землі; своєчасного внесення орендної плати (п.9.2.1 Договору);
- вільного доступу до переданої в оренду земельної ділянки для контролю за додержанням орендарем умов договору (п.9.2.2 Договору).
Відповідно до пункту 9.6.6 Договору, орендар зобов'язаний використовувати орендовану земельну ділянку за її цільовим призначенням, яке визначене у п.5.2 Договору, дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; державних та місцевих стандартів, норм і правил щодо використання землі.
25.04.2018 № 1074-24/VII Рішенням Кам'янської міської ради Про набуття (припинення) прав на землю на підставі заяви (клопотання) про користування земельними ділянками департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради від 19.04.2018р. № 16109 (далі-Рішення, а.с.33-35), було винесено рішення, зокрема п.11:
- Вилучити з користування у:
- Громадської організації Кам'янська хвиля земельну ділянку за адресою: вул. Набережна, 1, загальною площею 1,6175 га, надану для розміщення причалу для човнів, у зв'язку із порушенням режиму землекористування (водоохоронна зона) та умов договору оренди земельної ділянки, а саме п. 8.1, п. 9.6.6 Договору (п.11.1 Рішення);
- Визнати пункт 1 додатку до рішення міської ради від 28.08.2009р. № 751-41/V таким, що втратив чинність. Розірвати договір оренди земельної ділянки (п.11.2 Рішення);
- Зобов'язати ГО Кам'янська хвиля повернути земельну ділянку до земель міської ради із приведенням її у придатний для використання стан (п.11.3 Рішення).
Пунктом 12 Рішення передбачено, що організацію виконання цього рішення покласти на Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради (Журавльов), координацію - на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Шпаляренко О.А., контроль - на постійну комісію міської ради з питань містобудування, архітектури, будівництва, земельних ресурсів та комунальної власності (Дементьєв).
Позивач не погоджується з п. 11 Рішення Кам'янської міської ради Про набуття (припинення) прав на землю від 25.04.2018 № 1074-24/VII, що і є причиною виникнення спору.
Приймаючи рішення господарський суд виходив з наступного.
Згідно зі ст. ст. 13, 19 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України вказано, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ч.5 ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Згідно зі ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
В ст. 123 Земельного кодексу України передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості). Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Відповідно до ч.1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до статті 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Згідно із ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ст.ст. 142, 143 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Згідно з ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти міської ради, прийняті в межах наданих їй повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру, тобто індивідуальні. Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані.
В Рішенні Кам'янської міської ради Про набуття (припинення) прав на землю від 25.04.2018 № 1074-24/VII зазначено, що рішення було винесено за розглядом заяви (клопотання) про користування земельними ділянками департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради від 19.04.2018р. № 16109 . Також, у Рішенні зазначено: вилучити з користування у Громадської організації Кам'янська хвиля земельну ділянку за адресою: вул. Набережна, 1, загальною площею 1,6175 га, надану для розміщення причалу для човнів, у зв'язку із порушенням режиму землекористування (водоохоронна зона) та умов договору оренди земельної ділянки, а саме п. 8.1, п. 9.6.6 Договору .
Відповідно до заяви № 16109 від 19.04.2018р. Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради просить затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам'янської міської ради для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти за адресою: Дніпрпоетровська область, м. Кам'янське, вул. Воїнів-афганців, 16А та передати земельну ділянку в постійне користування (а.с.162).
У вищезазначеній заяві посилань на порушення Позивачем режиму землекористування та умов договору оренди земельної ділянки не зазначено.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Частиною 1 статті 652 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін , якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
Згідно зі статтею 654 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає іззвичаїв ділового обороту.
Згідно з пунктом 12.2 Договору, Договір втрачає чинність у разі його припинення або розірвання.
Пунктом 12.3 Договору встановлено, що підставою припинення договору оренди є:
- закінчення його строку;
- придбання орендарем земельної ділянки у власність;
- примусовий викуп (вилучення) земельної ділянки у разі суспільної необхідності;
- неможливість використання земельної ділянки внаслідок обставин, що не залежить від орендаря та орендодавця;
- ліквідація юридичної особи.
Пунктом 12.4 Договору передбачено, що підставою розірвання договору є:
- взаємна згода сторін;
- укладення договору оренди землі з порушенням порядку, вставленого у законодавстві України;
- за рішенням суду.
Відповідно до пункту 12.6 Договору, дострокове розірвання договору оренди здійснюється за умови письмового попередження зацікавленої сторони за один місяць і взаємної згоди сторін.
Згідно з пунктом 12.7 Договору, у разі недосягнення згоди щодо умов договору оренди, його дострокового розірвання на вимогу зацікавленої сторони, а також інші спори, вирішуються у судовому порядку.
Отже, норми чинного законодавства та умови Договору оренди передбачають певну процедуру розірвання Договору оренду, а саме: якщо Позивач порушив істотні умови даного Договору або є інші підстави для дострокового розірвання Договору оренди, Відповідач-1 повинен був звернутися до Позивача із письмовим попередженням про розірвання договору та у разі недосягнення згоди щодо дострокового розірвання Договору оренди, повинен був звернутись до суду.
Враховуючи викладене, господарський суд дійшов висновку, що вимоги Позивача щодо визнання протиправним та скасування Рішення Кам'янської міської ради від 25.04.2018р. №1074-24/VII щодо набуття (припинення) прав на землю в частині пункту 11 підлягають задоволенню, оскільки ні норми чинного законодавства ні умови Договору оренди не передбачають таку процедуру розірвання договору, як винесення рішення Кам'янської міської ради.
Суд звертає увагу на те, що у Господарському суді Дніпропетровської області перебуває справа № 904/2358/18 (суддя Манько Г.В.) за позовом Кам'янської міської Ради Дніпропетровської області до Громадської організації "КАМ'ЯНСЬКА ХВИЛЯ" про розірвання договору оренди землі № 10945 від 07.10.2009р.
Суд не вбачає підстав для задоволення вимоги Позивача щодо зобов'язання Департаменту комунальної власності та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради утриматись від дій щодо дострокового розірвання договору оренди земельної ділянки за №10945 від 07.10.2009р. з Громадською Організацією "Кам'янська Хвиля", оскільки ця вимога є передчасною.
Відповідно до ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Частина 1 ст. 74 ГПК України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання. (ст. ст. 76-79 ГПК України) .
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на викладене, позов підлягає частковому задоволенню.
Відповідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Частиною 9 вказаної статті визначено, що якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
Враховуючи викладене вище, а також те, що спір виник з неправомірних дій Відповідача-1, суд вбачає достатньо підстав для покладення саме на нього судових витрат по справі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково .
Визнати протиправним та скасувати рішення Кам'янської міської ради від 25.04.2018р. №1074-24/VII щодо набуття (припинення) прав на землю в частині пункту 11 , а саме: вилучення з користування у Громадської організації "Кам'янська хвиля" земельну ділянку за адресою: вул.Набережна, 1, загальною площею 1,6175 га, надану для розміщення причалу для човнів, у зв'язку із порушенням режиму землекористування (водоохоронна зона) та умов договору оренди земельної ділянки (пункти 8.1, 9.6.6). Визнати пункт 1 до рішення міської ради від 28.08.2009р. №751-41/V таким, що втратив чинність. Розірвати договір оренди земельної ділянки. Зобов'язати ГО "Кам'янська хвиля" повернути земельну ділянку до земель міської ради із приведенням її у придатний до використання стан".
Стягнути з Кам'янської міської ради Дніпропетровської області (51909, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, майдан Петра Калнишевського, буд. 2, ЄДРПОУ 24604168) на користь Громадської організації "Кам'янська хвиля" (51917, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Набережна, 1, ЄДРПОУ 36568387) судовий збір у розмірі 1 762 ,00 грн ., про що видати наказ.
В інший частині позову - відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом 20 днів з дня його оголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.І. Красота
Повне рішення складено
30.08.2018р.
Повне рішення складено 30.08.2018
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2018 |
Оприлюднено | 30.08.2018 |
Номер документу | 76130534 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Орєшкіна Еліна Валеріївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чередко Антон Євгенович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні