Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 серпня 2018 р. № 820/4748/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Боднар І.Ю.
за участі:
представника позивача Скребця О.М.,
представника відповідача Бабича Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НАДІЯ" до Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
19 червня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю НАДІЯ звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області, в якому, з підстав протиправності рішень, просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення ГУ ДФС у Харківській області за номерами:
- №00000981411 від 22.05.2018 року про зменшення сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 303510 грн., що не привело до донарахування податків;
- №00000971411 від 22.05.2018 року про збільшення сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 140455,00 грн., з яких 112364,00 грн. за податковими зобов'язаннями. та 28091,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області винесені, на думку позивача, без врахування приписів чинного законодавства.
Відповідач, ГУ ДФС у Харківській області, проти позову заперечувало. В обґрунтування заперечень зазначило, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибув, позов підтримав та просив його задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибув, проти позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області була проведена позапланова документальна виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю НАДІЯ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства по господарським взаємовідносинам з ТОВ КРАЙТ СЕРВІС за липень, жовтень 2016 року, ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ за лютий, березень 2017 року, ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС за квітень 2017 року, ТОВ "ГРАНД АСТОРІЯ" за квітень 2017 року, ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД за липень 2017 року, ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП за липень 2017 року та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), отриманих від вищевказаних контрагентів - постачальників, відображення здійснених фінансово-господарських операцій у податковій звітності.
За результатом перевірки складено Акт "Про результати позапланової документальної виїзної перевірки Товариство з обмеженою відповідальністю НАДІЯ (податковий номер 21254331) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства по господарським взаємовідносинам з ТОВ КРАЙТ СЕРВІС (податковий номер 40242029) за липень, жовтень 2016 року. ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ (податковий номер 41039118) за лютий, березень 2017 року, ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС (податковий номер 41077038) за квітень 2017 року, ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ (податковий номер 40098111) за квітень 2017 року, ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД (податковий номер 41125442) за липень 2017 року, ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП (податковий 41197480) за липень 2017 року та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), отриманих від вищевказаних контрагенгів-постачальників, відображення здійснених фінансово-господарських операцій у податковій звітності" №1338/20-40-14-11-11/2125-4331 від 11.04.2018 року (надалі - Акт перевірки).
Згідно висновків Акту перевірки ТОВ НАДІЯ порушено:
- ст. 185, ст. 187, п.201.1, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-Vl зі змінами та доповненнями, що призвело до завишення податкових зобов'язань всього у сумі встановлено його завищення всього у сумі 303510 грн., в тому числі за липень 2016 року в сумі 14421 грн., за жовтень 2016 року в сумі 15149 грн., за лютий 2017 року в сумі 23259 грн., за березень 2017 року в сумі 16544 грн., за квітень 2017 року в сумі 86080 грн., за липень 2017 року в сумі 148057 грн.;
- п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, завищено податковий кредит всього у сумі 292602 грн., в тому числі за липень 2016 року в сумі 13920 грн., за жовтень 2016 року в сумі 14403 грн. за лютий 2017 року в сумі 21240 грн., за березень 2017 року в сумі 15984 грн., за квітень 2017 року в сумі 83409 грн., за липень 2017 року в сумі 31282 грн., за серпень 2017 року в сумі 112364 грн., що призвело до заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується в бюджет на суму 112364 грн.
На підставі висновків Акту перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області було винесено податкові повідомлення-рішення:
- №00000981411 від 22.05.2018 року Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області про зменшення сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 303510,00 грн.
- №00000971411 від 22.05.2018 року Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області про збільшення сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 140455,00 грн., з яких 112364,00 грн. за податковими зобов'язаннями та 28091,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Оскаржувані податкові повідомлення - рішення винесені Головним управлінням ДФС у Харківській області за результатом аналізу правовідносин ТОВ НАДІЯ з ТОВ КРАЙТ СЕРВІС , ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ , ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС , ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ , ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД , ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП .
Так, між ТОВ НАДІЯ та ТОВ КРАЙТ СЕРВІС укладено договір поставки №214 від 21.07.2016 року, відповідно до якого ТОВ КРАЙТ СЕРВІС зобов'язано поставити товар, а ТОВ НАДІЯ на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар. Також до договору складено специфікації №1 та №2.
ТОВ КРАЙТ СЕРВІС виписані видаткові накладні №КС-15 від 03.10.2016 року на суму 86415,59 грн. та №КС-26 від 22.07.2016 року на суму 83522,89 грн.
Також, ТОВ КРАЙТ СЕРВІС на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкові накладні №15 від 03.10.2016 року на суму 86415,59 грн., ПДВ - 14402,60 грн. та №26 від 22.07.2016 року на суму 83522,89 грн., ПДВ - 13920,48грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортних накладних № 15 від 03.10.2016 року та №26 від 22.07.2016 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю та випискою банку.
Також, між ТОВ НАДІЯ та ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ укладено договір поставки №351 від 01.02.2017 року, відповідно до якого ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ зобов'язано поставити товар, а ТОВ НАДІЯ на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар.
ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ виписані видаткові накладні №47 від 01.03.2017 року на суму 95901,90 грн., №АП-58 від 01.02.2017 року на суму 82483,78 грн., №265 від 16.02.2017 року на суму 44955,70 грн.
Також, ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкові накладні №47 від 01.03.2017 року на суму 95901,90 грн., ПДВ 15983,65 грн., №58 від 01.02.2017 року на суму 82483,78 грн., ПДВ 13747,30 грн., №265 від 16.02.2017 року на суму 44955,70 грн., ПДВ 7492,62 грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортних накладних №47 від 01.03.2017 року, №58 від 01.02.2017 року та №265 від 16.02.2017 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю та випискою банку.
Між ТОВ НАДІЯ та ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС укладено договір поставки №250417/7 від 25.04.2017 року, відповідно до якого ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС зобов'язано поставити товар, а ТОВ НАДІЯ на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар. Також до договору було складено специфікації.
ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС виписано видаткову накладну №0427/11 від 27.04.2017 року на суму 475298,40 грн.
Також, ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкову накладну №224 від 27.04.2017 року на суму 475298,40 грн., ПДВ 79216,40 грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортної накладної №№0427/11 від 27.04.2017 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю та випискою банку.
Крім того, між ТОВ НАДІЯ та ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС укладено договір поставки №8 від 17.04.2017 року, відповідно до якого ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС зобов'язано поставити товар, а ТОВ НАДІЯ на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар. Також до договору було складено специфікацію.
ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС виписано видаткову накладну №36 від 18.04.2017 року на суму 25157,21 грн.
Також, ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкову накладну №36 від 18.04.2017 року на суму 25157,21 грн., ПДВ - 4192,87 грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортної накладної №36 від 18.04.2017 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю.
Також, між ТОВ НАДІЯ та ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД укладено договір поставки №2007/7 від 20.07.2017 року, відповідно до якого ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД зобов'язано поставити товар, а ТОВ "НАДІЯ" на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар. Також до договору було складено специфікацію.
ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД виписано видаткову накладну №07254/03 від 24.07.2017 року на суму 187694,88 грн.
Також, ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкову накладну №57 від 24.07.2017 року на суму 187694,88 грн., ПДВ - 31282,48 грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортної накладної №724/03 від 24.07.2017 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю та випискою банку.
Між ТОВ НАДІЯ та ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП укладено договір поставки №7 від 03.07.2017 року, відповідно до якого ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП зобов'язано поставити товар, а ТОВ НАДІЯ на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар. Також до договору було складено специфікації.
ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП виписано видаткові накладні №0704/13 від 04.07.2017 року на суму 385125,96 грн., №0705/25 від 05.07.2017 року на суму 51409,92 грн., №0710/12 від 10.07.2017 року на суму 237650,4 грн.
Також, ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкові накладні №199 від 04.07.2017 року на суму 385125,96 грн., ПДВ - 64187,66 грн., №200 від 05.07.2017 року на суму 51409,92 грн., ПДВ - 8568,32 грн., №201 від 10.07.2017 року на суму 237650,40 грн., ПДВ - 39608,40 грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортних накладних №0704/13 від 04.07.2017 року, №0705/25 від 05.07.2017 року, №0710/12 від 10.07.2017 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю та виписками банку.
Також, між ТОВ НАДІЯ та ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ укладено договір поставки №8 від 17.04.2017 року, відповідно до якого ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ зобов'язано поставити товар, а ТОВ НАДІЯ на умовах даного договору прийняти та оплатити поставлений товар. Також до договору було складено специфікації.
ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ виписано видаткову накладну №36 від 18.04.2017 року на суму 25157,21 грн.
Також, ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ на підставі вказаної господарської операції було оформлено податкову накладну №36 від 18,04.2017 року на суму 25157,21 грн., ПДВ - 4192,87 грн.
Транспортування товару відбувалось на підставі товарно-транспортної накладної №36 від 18.04.2017 року.
Розрахунок за вищевказаною господарською операцією здійснювався у безготівковій формі, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю та виписками банку.
Товар отриманий на підставі вищевказаних договорів поставки ТОВ НАДІЯ в подальшому реалізовано, що підтверджується наданими документами, а саме, видатковими накладними, податковими накладними, товарно - транспортними накладними, виписками банку, оборотно - сальдовими відомостями.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Приписами п. 187.1 ст.187 Податкового Кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з пп. 192.1.2 п. 192.1 ст.192 Податкового Кодексу України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку. Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
Відповідно до п. 198.1 ст.198 Податкового Кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Водночас згідно п. 198.3 ст. 198 Податкового Кодексу України Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг, придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
В пункті 198.6 статті 198 Податкового кодексу України зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Положеннями п. 200.1. ст.200 Податкового Кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно вимог п.200.2. ст.200 вказаного Кодексу при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
З огляду на викладені положення, для отримання права сформувати податковий кредит із сум ПДВ, сплачених в ціні придбаного товару (робіт, послуг), платник ПДВ повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності.
Таким чином, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на податковий кредит можуть мати лише реально вчинені господарські операції з придбання товарів, послуг чи основних фондів із метою використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, а не саме лише оформлення відповідних документів або рух грошових коштів на поточних рахунках платників податку.
Суд зазначає, що позивачем надано належним чином оформлені документи, які підтверджують факт реального здійснення господарських операцій ТОВ НАДІЯ з ТОВ КРАЙТ СЕРВІС , ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ , ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС , ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ , ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД , ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП .
Крім того, у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Європейського Суду з прав людини, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
Суд зазначає, що Листом Вищого адміністративного суду України від 20.07.2010 року № 1112/11/13-10 "Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби" зазначено, що у разі, якщо дії платника податку свідчать про його добросовісність, а вчинені ним господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту, для підтвердження права на податковий кредит та/або бюджетне відшкодування достатньо наявності належним чином оформлених документів, зокрема податкових накладних. При цьому не є підставою для відмови у праві на податковий кредит та бюджетне відшкодування з податку на додану вартість порушення податкової дисципліни, вчинені контрагентом платника податку.
Крім того, виникнення у платника податку на додану вартість права на податковий кредит не ставиться у залежність від дотримання вимог податкового законодавства та сплатою податку до бюджету іншими суб'єктами господарювання. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо декларування чи сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначені обставини не є підставою для позбавлення платника податку права на формування податкового кредиту у випадку, коли останній виконав усі передбачені законом умови та має необхідні документальні підтвердження його розміру.
Таким чином, ймовірне порушення ТОВ КРАЙТ СЕРВІС , ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ , ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС , ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ , ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД , ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП податкового законодавства під час здійснення правовідносин при фактичному здійсненні господарської операції з позивачем не впливає на обов'язки ТОВ НАДІЯ .
За таких обставин, суд вважає, що ТОВ НАДІЯ виконані умови для формування податкового кредиту щодо господарських операцій з ТОВ КРАЙТ СЕРВІС , ТОВ АРСЕНАЛ ПРОМ , ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС , ТОВ ГРАНД АСТОРІЯ , ТОВ ЛОГІСТІК СЕРВІС ВОСТОК ЛТД , ТОВ ДНІПРО ОІЛ ГРУП .
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення №00000981411 від 22.05.2018 року та №00000971411 від 22.05.2018 року винесені всупереч приписів чинного законодавства, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірності прийнятого ним рішення, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст. 255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 21254331, 61093, м. Харків, вул. Рилєєва, буд. 60) до Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №00000981411 від 22.05.2018 року Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області про зменшення сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 303510,00 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №00000971411 від 22.05.2018 року Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області про збільшення сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 140455,00 грн., з яких 112364,00 грн. за податковими зобов'язаннями та 28091,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 21254331, 61093, м. Харків, вул. Рилєєва, буд. 60) сплачений судовий збір в сумі 6659 (шість тисяч шістсот п'ятдесят дев'ять) грн. 47 коп.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 30.08.2018 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2018 |
Оприлюднено | 04.09.2018 |
Номер документу | 76134855 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні